Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane: Fluentní facelift a nové motory

Diskuze (155)
Mégane bude napříště zepředu vypadat jako modernizovaný Fluence. Čeká se i nasazení silnější verze motoru 1.6 dCi.

Renault zveřejnil první obrázky očekávaného faceliftu celé modelové řady Mégane. Pětidveřový hatchback, kombi Grandtour, třídveřové Coupé i sportovní verze GT a RenaultSport dostanou modernější vzhled s novým tvarem předních světel a novou kapotou motoru. Druhý facelift aktuální generace také znamená návrat klasické masky chladiče, která ponese výrazně větší logo automobilky. Jednotlivé verze se na první pohled odliší různým uspořádáním předního nárazníku.

Francouzská média předpovídají, že Mégane dále dostane novou verzi motoru 1.6 Energy dCi s dvojitým přeplňováním a výkonem nejméně 118 kW. Tento čtyřválec by se tedy stal náhradou tradičního dieselového dvoulitru. Tento agregát Renault předvedl poprvé už v roce 2011 v konceptu Captur (118 kW, 380 N.m), ve výrobě ale zatím není.

Očekává se i širší nasazení dvouspojkových převodovek EDC, například pro motor 1.2 TCe/85 kW, který má zatím v Méganu jen ruční řazení. Dále se přímo nabízí aplikace přeplňovaného tříválce 0.9 TCe/66 kW namísto staré atmosférické šestnáctistovky a výkonnějších agregátů 1.2 TCe/96 kW a 1.6 TCe/132 kW.

Prodej bude zahájen počátkem roku 2014. Přesnější informace o motorech a výbavách si Renault zřejmě schovává na samotný frankfurtský autosalon. Navigaci R-Link každopádně automobilka pro Mégane nabízí už od léta.

Diskuze (155)
18. 9. 2013 17:47
Re: Asi jsem v menšině, ale nelíbí
S novou generací je především šance, že se výrazněji změní interiér. A třeba ten nepochopitelný masiv plastu v místech, kde by měly být nohy spolujezdce, v Meganu zasluhují řešení.
Avatar - rohYpnol
8. 9. 2013 11:38
Re: VW ztrácí náskok
1. já někde napsal, že GV měl výstražná světla???
2. já někde napsal, že GV měl chromové rámečky větrání??? Napsal jsem, že G VI vzadu nemá, zatímco vepředu ano.
3. vlečka G IV byla ve své době zcela běžná v této kategorii, tak kde se šetřilo?
4. Vrcholnou motorizací G IV byly:
2,3L 110 kW VR5
2,3L 125 kW VR5 20V
2,8L 130 kW VR6
2,8L 150 kW VR6 24V
3,2L 177 kW VR6 24V R32
Tak kde se šetřilo??? G IV byla naopak jednou z nejpoctivějších generací :-!

P.S. Nauč se prosím číst a nedomýšlej to, co jsem nenapsal.
Avatar - white label
8. 9. 2013 11:10
Re: Učte sa od Renaultu...
Nejen, že měl, on takový je. S tímto zakladnim designem se může velmi dobre prodávat dalších deset let u víc. Stačí přizpůsobit design světel a masky aktuálním modelům (+ technika pod kabatem napr. novější verze motorů apod.)
Avatar - white label
8. 9. 2013 10:59
Re: VW ztrácí náskok
Ohledně G5 prakticky vše. Žádné výstražné světla ve dveřích nemá, stejně jako chromované rámečky větrání, které nemá ani vpředu, sedáky ma řešené stejně jako G6 atd. Na G4 se sice nešetřilo na materiálech v interieru, ale "šetřilo" se tam na prostoru (male auto s velkými koly) a technice (vlečka včetně vrchol. Motorizací).
Avatar - rohYpnol
8. 9. 2013 09:23
Re: VW ztrácí náskok
Aha, a co jsem napsal špatně? Jestli G5 má či nemá sklopné zadní sedáky, na věci nic nemění.