Renault zavedl plošné cenová zvýhodnění ve výši 75.000 korun na všechny kombi verze modelu Mégane, čímž došlo ke srovnání ceny s hatchbacky a přiblížilo se i menší Clio Grandtour.
Určitě se ta investice do turba vyplatí. Před časem jsem měl možnost jezdit s meganem hatchback a byl jsem neskutečně v šoku, jaká je ta 1.6. tragická! A to říkám jako majitel Meganu II. 1.6.16V 115k! Ve dvojkovém megane ten motor jel jako pila, sice předsuvník ho občas zlobil, trochu cívky, ale byl to výkonově skvělý motor (taky dlouhou dobu nejsilnější 1.6. atmosféra). Do MIII. tento motor z důvodu emisí utlumili, snížili výkon a výsledek je špatný. Je hlučný, nemá výkon a reálná spotřeba taky není žádná výhra. Jasně, auto jede, ale chtít po tom dynamiku nebo silnější zátah je něco nereálného. :no:
Já myslím, že ne, protože tohle jsem slýchával už dříve od lidi co měli Fluence s tímhle motorem nebo MIII. GrandTour, ale říkal jsem si, že v tom motoru není tolik změn a 5koní to přece nemůže udělat takový rozdíl, ale jak jsem s tím jel, tak jsem zjistil, že tam rozdíl je. V Dvojkovém Meganu ten motor se charakterizuje jako takový pohodář v nižších otáčkách, ale když chci tak se to umí pěkně chytnout a tahat až do vysokých otáček, zatímco tam nic. Kravál v kabině, otáčky ve výškách a nic. :-/
presne takto dopadla moja skusobna jazda s MIII 1.6 110k. Tiez som mal MII 1.6 a dokonca ten z lenovsich, ale to v MIII ako pises. Netahalo to a este aj ten hluk. Nakoniec som radsej zobral 1.5dci, co je tiez slabsie ako 1.6 v MII, ale da sa s tym trochu zit
Zdravím, motor 1,2 TCe není vůbec špatný, měl jsem ho na víkend pučený a byl velmi pružnej a krásně zrychloval, ale moc jsem ho netočil měl najeto něco kolem 1500 km. Spotřeba byla 6,3l dle palubního pc. Velmi dobré bylo aji utlumení motoru ale o tom se psalo i ve zdejši recenzi. Je pravda jak píšou že stačilo sešlápnout pedál a motor hned táhl naplno. Jsem zvyklý spíše na nižší výkony tak jsem byl docela překvapen že jsem tomu přidal a za chvilku jsem měl na tachometru 140 >:D to jsem od takového skrčka nečekal.
Když se dívám na ceník a parametry, tak mě nejlépe vychází základní 1.6 16V 74 kW a pak nejvýkonější 2,0 TCe 162 kW. Tyhle varianty prakticky nemají konkurenci a cena je velmi přijatelná. 1.2 TCe stojí relativně dost a konkurence na ně má odpověď.
Jako obvykle absolutně chybí střed nabídky (několik podobných variant 1.6 16V a 1.2 TCe ... pak dlouho dlouho nic ... a 2.0 TCe).
Ford Focus kombi 1.0 Ecoboost 92 Kw za 374 tisíc. Octavia Combi (starší model) 1.2 TSI za 368 tisíc. Astra ST 1.4 Turbo 88 kW za 386 tisíc. Jasně, je to o něco dražší, ale snad každý už dnes ví, že francouzská auta jsou prodejná jen za "diskontní" ceny.
Ono to neni jenom o diskontnich Renaultech, ale i o tom, ze z uvedenych (krome OII, ktera uz ma nastupce) je Megane III nejstarsi model nedlouho pred nahrazeni, takze by mel mit nizsi cenu uz z tohohle pohledu.
Jinak dalsi konkurenci je akcni VW Golf VII Trendline 1,2 TSI 77 kW sehnatelny nekde kolem 380.000Kc s pomerne slusnou cenou a nezanedbatelnymi kvalitami.
Renault asi na český trh trošku kašle a asi žije v domnění, že silnější motory nikdo nechce. V Německu je to lepší. Výběr je širší jak u benzínových, tak naftových motorů. jen ta cena je o dost vyšší.
Benzín: atmo 1.6 110, 2.0 140, TCe 115,130,190, 220 a 265
Nafta: dCi 90,110,130 a 165
Nový TCe 130 bude i u nás.
Souhlas...ceny jsou to jediné čím Renault může získat zákazníky!!
Kvalita to nebude.. ;-) Tedy zatím..v F1 už jim ty motory celkem drží.. >:D
Ale auto vyrábí raději někdo jiný.
Jaros a jeho zkušenosti. Ty kluku, co všechno ty už jsi zkusil... Renault hrůza, Hyundai hrůza, Peugeot hrůza... :*) Další do party zdejších životaznalců. >:D
Chlapče,chlapče..hjondé a pažouta jsem naštěstí nejezdil.. ;-)
Nějak se ti to plete..ale nekvalitní KIA a Renault to by ses trefil!!
A taky bezproblémových x FIATů a perfektní OPEL , SEAT a VW..
No , každej má nějaké zkušenosti.. :-)
>:D Ano, člověk, kterej má jako ikonku "zlámaný vidle" tady bude mluvit o motorech Formule 1 a o spolehlivosti Renaultu. Jestli sis nevšimnul Jaroši, tak tady se dospělí baví o Renaultech, tak buď ticho a šoupej nohama ... a pozorně poslouchej >:-[]
Kecy - obě auta máme v rodině..Renault se naštěstí už prodává...snad si ho nějaký zoufalec koupí!! KIU nikdo nechce - cena padá neskutečně..
A v autě se milý pane jezdí...vlastnit a být zaparkován v garáži nebo servisu , to asi znáte dobře.. ;-)
Jestli někdo prodává díky nižší ceně, tak se podívej za co teď prodává VW v Evropě. A kvalitu raději neřeš. Ani nízké ceny přitom třeba Polu nestačí a lidé dávají přednost dražšímu Cliu. Ceny bych proto moc v dnešní době neřešil nebo si zase naběhneš.
Prodeje aut v EU 2012 : nějak ten Renault nestíhá...
Jasně dominuje VW.Druhé místo uhájil Ford, ale s meziročním propadem 13 %. Bronz získal Opel, který z medailových pozic vystrnadil přes meziroční pokles 15,6 % Renault. Největší francouzská značka totiž prodala o děsivých 22,2 % aut méně než v roce 2011 a od roku 2010 ztratila už dvě příčky.
Žebříček značek s nejvyšším počtem registrací v loňském roce vypadá následovně:
Je květen 2013. Podívej se za co se dneska prodává třeba Polo v Evropě a pak mudruj. VW dělá to, co oznámil. Snaží se držet prodeje i za cenu velkých slev.
"VW chce aktuálně udržet právě hlavně své prodejní pozice, bez ohledu na finanční výsledky. Jak uvedl jeden z dealerů značky, dává VW u modelů Golf a Tiguan prodejcům prostor snížit koncovou cenu až o 1 800 Eur (45 000 Kč) nad meze standardních slev, hlavně aby potenciální zájemce neodešel s prázdnou. Tato politika je samozřejmě interní a nikdo vás na ni nebude lákat reklamou v televizi, přesto se má jednat o přístup, který potrvá minimálně do 30. června. A tak se promítne do prodejů i ekonomických výsledků druhého kvartálu letošního roku, podle nichž pak může potrvat i o další kvartál déle."
VW začíná možná dělat to co dělá Renault už hodně dlouho.Podívej za jaké ceny prodává Renault ostatní modely.A to nejen u nás...Mimochodem o tom je i tenhle článek...
Evropský trh není všechno, důležitá je ziskovost automobilky. Renault je ziskový, Nissan je ziskový, celá aliance je zisková a technologicky daleko před VW. Jen tak namátkou - KERS, elektrické automobily na světové špičce (Leaf, ZE),4control, 4x4 od Nissanu, Renault Sport, Renault sport F1 (nejúspěšnější výrobce v F1), atd atd atd. VW drží tecgnologicky nad vodou max tak Audi a Lamburgini.
Renault je ziskový jen za cenu výprodejů firemního
majetku...Elektromobily Renault nedokáže téměř prodávat a táhnou ho ke dnu...systém 4control unení produktem Renaultu,vyvinul ho a dodává pokud se ještě dobře pamatuju japonský aisin.A Renault sport F1 není ani zdaleka nejúspěšnější výrobce v F1.Mimochodem svou stáj pro nedostatek financí v nedávné době prodal(dnešní Lotus)...atd
Nikdo nečekal, že elektromobily bude prodávat v takovým množství, jako konvenční modely, stále je to průkopnická oblast a v té je lídrem, to nelze popřít. 4control byl vyvinut aisinem se zadáním Renaultu, stejně tak 4WS v 90. letech pro Hondu. V poslední (atmosferické) éře (od r. 1989) je Renault nejúspěšnější výrobce ve Formuli 1, o tom se nemá cenu přít. Kromě plno revolučních patentů v čele s pneumatickými ventily, je zde hmatatelný důkaz a těmi jsou tituly v poháru konstrukétů: 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997,2005,2006,2010,2011,2012. Na druhém místě je Ferrari - 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007 a 2008. Třetí je myslím Honda, pak Mercedes s Fordem. Renault svůj tým prodal v r. 2009 a soustředil svoje aktivity do role dodavatele motorů, souhlasím ale s tím, že toto je levnější varianta. Vykázaný zisk za rok 2012 je hlavně díky růstu na mimoevropských trzích.
Kdyby Renault dokázal prodávat své vozy za takovou cenu jako VW,tak by nebyl v takových ekonomických problémech...A takové Laguně nepomáhají ani téměř dumpingové ceny a lidé dávají přednost Passatu nebo dokonce Superbu...=
=
=
Nelži si do kapsy.Takový VW v minulém roce koupil majoritní podíly v automobilce
Man,Scania a Porsche a takový Renault prodává akcie Volva aby měl vůbec nějaký provozní kapitál...A dráž prodává Renault v podstatě jen ve Francii...U nás je,ať se to někomu líbí nebo ne,Renault považován za diskont...
Za co ho považuješ ty a tobě podobní je mně celkem jedno. Já zase považuji za diskont něco jiného. Dráž prodává Renault v celé západní Evropě. Třeba i v tom Německu je Clio dražší než domácí Polo.
A není to spíš tím, že Laguna, stejně jako passat jsou vozy střední třídy. Ty si do soukromých rukou kupuje málokdo jako nové vozy. Velké množství firem, kam se tyto vozy nejvíce prodávají si potom může kupovat jen vozy koncernu, jelikož mívají sídla v Německu.. Ostatně toho je zde svědkem velké množství pracovníků podobných firem :-)
Chtělo by to porovnat soukromé vs firemné prodeje :-)
Laguna III mela a ma spatne prodeje po cele Evrope, nebylo to uspesne auto. Osobne si myslim, ze krome strasidelne povesti Laguny II se na tom podilel i dost nestastny design a dnes samozrejme i uz pomerne znacna zastaralost proti dostupne novejsi konkurenci.
Ano.. ta pověst s tím dost zahýbala, jen i třeba Laguny II z posledních let výroby nebyly zas takový propadák.. bohužel to Renault podělal. Udělal sice nadčasové a dle mě krásné auto s technikou nevídanou do té doby ve střední třídě a neprémiových vozech ( Navigace, Commonrailové diesly, bezklíčkové karty, čidla na každou blbost). Bohužel doplatil na tu kvalitu... Nicméně mě se líbí i Laguna III :-)
ty asi malokedy vidis na tachometry rychlost vyssiu ako 80km/h a neustale jazdis len okresky ze ? Ale pripustam, mozno je to daleko uspornejsie ako 78kw verzia bez FAP kde som sa s roznym priemerom dostal na 4,6l a bol to tazky rok. Pri rocnej priemerke 5,5l sa uz nenudim
Reálně to bude žrát víc (nejúspornější jezdec na sprimonitoru má průměr 5 litrů) a návratnost se prodlouží. Jinak Škodovka má 66 kW diesel, takže v tomto remíza :-)
S něčím si to pleteš, Megane hatch tragedie je, a velká, jako v Oktavii 1. Pokud máš 160cm pak ti to asi stačí. Grandtour už je díky většímu rozvoru aspoň na průměru třídy, jako je např. Focus, Octavia 2 a spol.
Výbava Advantage víc než dostatečná, kombi naprostý ideál pro rodiny. S rozumným motorickým základem 1.6 74 kW 295 000,-, se špičkovým motorem 1.2 TCe pro náročnější 345 000,-... A teď mi najděte alespoň 3 důvody, proč koupit Rapid 8-s ?
P.S. Řeči o "zdechlosti" základní 1.6 je třeba vnímat v souvislostech. Dříve špičkový motor se zkrátka emisními zásahy dostal jen na průměrnou úroveň. Je to ale základní motorizace! Důstojná základní motorizace - koneckonců zrychlení 0-100 za 11.2s a maximální rychlost 190? To vůbec nejsou špatná čísla...
Ad 1,6 16V... jak píšeš, je to bohužel osud těchto motorů. Minulý weekend jsem jel např. Cruze 1,6, prý přes 90 kW, ale netuším kde.To i 74 kW Megane jede lépe. Motor naprosto nepoužitelný ve středních otáčkách, do 3000 táhne trochu, pak nic a pak až od 5000 ot.... I jeho majitel z něj není nadšený, jeho otec má Megana 1,6 81 kW a ten jak je srovnával jezdí lépe.
A nedávno jsem pro změnu jel 1,6 v novém Aurisu a taky jsem byl zklamán...Ten motor prostě oněch 99 kW nemá, možná až někde ve vysokých otáčkách, kde se mu ale vůbec nechce... zklamání... :-(
s 1.6 74 kW v Mégane jsem jel a nebyla to žádná tragédie. V nízkých a středních otáčkách žádná sláva, ale rozhodně srovnatelné s atmosferickými 1.6 koncernu. Naopak ve vyšších otáčkách pěkně táhnul, samozřejmě měřítkem dané výkonové kategorie.
Jestliže Rapid má s TSI 0-100 za 11,8s a max. 183 km/h , přičemž základní motor raději ani nezmiňuji (existuje vůbec někde kromě katalogu?) ... a pak tady někdo začne básně o nemožném základu 1.6 v Mégane 8-s8-s Vše je třeba vnímat v souvislostech a 1.6 74 kW je podle mě jeden z nejlepších základních motorů této cenové kategorie... Korejci začínají na 1.4 MPI a to je opět o level níže než 1.6 od Renaultu. Mégane 1.6 je ideální kombinace pro běžné rodinné požadavky. Kdo chce víc, sáhne přirozeně po TCe :-!
1. Naprostá kravina - Škoda-Auto a.s. je soukromou firmou, akcionářem je německý Volkswagen. S Českou republikou to má pramálo společného...
2. Hezčí? Naprosto subjektivní.
3. Spolehlivější? Aha, na základě čeho? Na základě předsudků nějakého trouby? Tohle opravdu miluji - Rapid není ve výrobě ani rok ale už se ví, že je spolehlivější než Mégane 8-s8-s >:-[]
1. Co má značka společného se zájmy ČR?
2. Dokonale trapné. Dokonale výstižné pro hráče tvého maloformátu. Dát odkaz na porovnání nejlevnější varianty Mégane s Rapidem v nejvyšší výbavě... Bravo 8-s:no:
3. A proto má Rendlík běžně 5-letou záruku, že ... 8-s >:-[]
Srovnej si obzor, než napíšeš další nesmysl:
[odkaz]
1. Živíš se španělskými rajčaty, jíš polské maso, nakupuješ švédský nábytek (vyráběný v Číně, Litvě, Slovensku, Brazílii...), korejskou elektroniku, čínské hračky... I ten Rapid se ti vyrábí z plechů z celého světa, tovární radia se vyrábí zřejmě někde v Číně... ČR jako montovna je naopak naprostým zoufalstvím. A tohle mám podporovat? Ne, tohle naši zemi opravdu nespasí :-!
2. Rapid v základu? [odkaz]
Opravdová kráska 8-s >:-[]
3. ???
ad 1. Škoda BYLA česká značka
ad 2. Je vidět, že se od GTIho učíš... co takhle? [odkaz] vs [odkaz]
ad 3. Škoda patří k tomu spolehlivějšímu v koncernu, ale tvrdit, že je spolehlivěší, nebo kvalitnější, než Renault, je dosti troufalé...
Bonbónek na konec ... ukaž mi prosím (když už se vůbec opovažuješ porovnávat Megana s low costem Rapidem), jakýho Rapida postavíš proti tomuto?! [odkaz] ještě se musíš hodně učit...
3. kecas o niecom , co je temou pre dospelych a nie pre deti
1. to sice ano, ale
2. je to tvoj pohlad a nikto ti ho nevezme, ked sa ti paci, je to tvoja vec a nieje to zle, je to o.k
Ady ty jsi fakt trouba >:D ,ale treba i takovy trouba si skodu koupi, pokud si na ni ovsem dokaze vydelat anebo pokud mu ji treba papinek koupi ;-) Mimochodem, skoda zamestnava i agenturni pracovniky (stejne jako muj zamestnavatel), z nichz cast bude ze zahranici a nebude jich zrovna malo.
No kdyz jsem byl u prodejce tak jsme se dostali s meganem v 1.2 Tce dostali na cenu 300 tisíc i s metalízou takže más za takovouhle cenu auto na které konkurence opravdu nemá. ;-) A to že tu někteří píšou o ceně 370.... tak to je jejich problém že si neumí usmlouvat cenu.
všem vymaštěncům, co si jdou koupit plastovou jebku z Bolky, když můžou mít za stejné prachy o třídu lepší vůz :-!
Gratuluji také Škodováckému PR oddělení, že dokáže manipulovat "ovčany" této země stejně dobře, jako skvělá média TV NOVA a BLESK (Auto.cz)... pořád mi tu chybí ten zvracející smajlík :-!