Ta plaketa je umistena typicky francouzsky - je tam, i kdyz na uplne dementnim miste, ale jinam dat nesla, protoze se s necim takovym nikdy nepocitalo, ale jak se jinak zbavit motoru, ktery nikdo nechce...
Megana jsme meli rok a pul, nez nam ho ukradli, dodnes nechapu, proc ho nekdo ukradl...
Jo jo, Audi ... vorsprung ohne technik, RS4 Avant dostal výprask od Megane 3 RS, taktže tuto přemotorovanou plečku bez podvozku raději ani moc nevytahuj. Víš, ono dělat desítky let do Formule 1 a být v alianci s jedním s nejlepších výrobců motorů a podvozků na světě hold něco znamená... ale tomu ty nemůžeš rozumět. A pak, tento Megane bude podstatně levnější, než je RS4 Avant a řekněme, že konkurencí pro něj může být např. Octavia RS combi. Ovšem dokážu si celkem dobře představit, že dost lidí by raději vzalo Megane GT 220, než RS4 Avant. Né každej si potřebuje honit ego ;-)
Počkej, o ceně řeč nebyla. Ovšem dokážu si celkem dobře představit, že dost lidí by raději vzalo Megane GT 220, než RS4 Avant.
...pokud ovšem chtěl básník říci, že by raději koupili Megane za 600 než Audi za 3M, tak ano. A ještě bych podotknul, že dost lidí by raději vzalo Thalii za 100 ;-) .
No, ja myslim, ze Renault posledni roky pomerne uspesne porazi sam sebe - hlavne technikou a cenami - technika je velmi slaba (krome nekterych motoru) a spatne fungujici (nekolikanasobna osobni zkusenost), no a ceny tak nizke, ze nevydelavaji na vyvoj atd., proste takovej malej Reckej zazrak ;-)
Nesmíš soudit podle českých cen. Pokud se podíváš na francouzské automobilky, je Renault v dobré ekonomické kondici (na rozdíl od PSA).
Technika je standardní mainstream bez nějakých velkých výstřelků - na úrovni je bezpečnost, nadprůměrné jsou naftové motory, zbytek je více/méně standard, s pár výjimkami jako RS nebo 4Control.
Renault ovšem masivně investuje třeba do elektromobilů - Zoe, Fluence, Twizzy. Myslím, že výhled Renaultu do budoucna je celkem slušný - nové Clio se jako nejdůležitější model vcelku povedlo, teď ještě nezvrtat Megane a mělo by být vše v suchu.
Ano RS motor nikto nechce >:D. Sluzi na to vypraskat RS4 na okruhu a staci mu na to polovica koni. RS4 avant je najzbytocnejsie auto ake poznam. Nieco ako sportovy traktor alebo sportovy nakladak.
Safra, tak to je teda něco! Po tom co jsem měl možnost jezdit s Megane III RS, tak musím říct, že tohle bude solidní přibližovátko! Renault holt umí dělat speciální verze a zpestřovat nabídku. :yes::yes:
Já ti nevím. RS je sice tvrdší, ale nepřišlo mi to jako tragédie. Jsem z LIII zvyklý na trošku tvrdší nastavení podvozku, takže mě to nějak u "eresa" neobtěžovalo. Jen je třeba si zvyknout, že to není typický gaučák..
Laguna III je se základním podvozkem žebřiňák, tvrdé a přitom kolébavé, když jsem ji jel jako novinku, vymašlenou verzi na 18kách, tak jsem nechápal, jak něco takového vůbec mohli vypustit. Lepší je to v GT verzi (jiné tlumiče, kratší péra), a nejlíp s natáčením zadních kol, pak se dá mluvit o podvozku. Jestli tuhle limitku ladil Renault Sport, pak se dá spolehnout jak na to, že to bude zatáčet, tak na to, že to bude tvrdé. Hodnotit tento renaultí počin GT 220 celkově lze ale těžko bez znalosti ceny.
Prosím, to mě trochu popiš - podvozek Laguny III - já jsem byl strašně zklamaný. Oproti třeba Mondeu je to katastrofa (ovšem ve srovnání s Mondeem je i Passat hroznej).
Mám zkušenosti s MII, LII a ty vozy jsou celkově takové měkčí, ale přesto předvídatelné (co se jízdních vlastností týká). U LIII mi to tvrdší naladění podvozku (který vychází z dvojkové Laguny) nevadí. Sice nepopřu, že mě to z počátku docela zaskočilo, protože to byl naprosto odlišný styl než u ostatních Renaultu, ale zvykl jsem si na to a nějak mi to nevadí (naopak to je ještě lepší než třeba u německých aut vč. škody). Auto má zase docela dobré jízdní vlastnosti a ta tuhost tomu jen přispívá. Navíc to děsně přesné řízení, to mě před dvěma lety u prvního setkání s LIII naprosto nadchlo.
Ještě dodám, že třeba dvojková Laguna, to je vyloženě dálniční speciál. Auto měkčeji naladěné, pohodlné, jenom to žehlí veškeré nerovnosti.. To zas trojka neumí. Zase asi byl záměr přiblížit se němcům :-/
To mě bylo taky řečeno, že si Renault dělal analýzu proč LII nebyla prodávaná jako např. Passat a údajně jim z analýzy vyšla hlavní příčina - tvrdost naladění podvozku. Tak se údajně snažili přiblížit Němcům, ale dopadlo to tak, že Němci si LIII nekupují a dosavadní zákazníky tak ztratili. Sám právě uvažuji o Mondeu nebo Laguně (Bose, 4C, 2,0 dCi 180k).
LII se ke konci neprodávala kvůli špatné pověsti. A Laguna III se té pověsti ještě nezbavila. Navíc v této třídě se kromě Passatu v mainstreamu skoro nic neprodává. Časy, kdy se prodalo v Evropě 250 000 Lagun II jsou nenávratně pryč.
Pokud zvažuješ nad LIII 4C, tak si myslím není nad čím uvažovat. Lepší jízdní vlastnosti ti nenabídne nikdo. Navíc aktivní zadní nápravu v dané ceně taky ne. Nevím, ale jak jsem si měl možnost prohlédnout aktuální Mondeo, byl jsem zklamaný z dílenského zpracovaní, použitých materiálů a tak celkově. Hezké, ale v detailech nic moc. Jako celý Ford. Navíc nechvalná pověst se spolehlivosti. Potom ta jejich změť tlačítek na palubní desce. To zase v LIII vládne harmonie, vše přesně tam, kde by to člověk čekal, kvalitní materiály, špičkové zpracování (a výtky typu tempomat je mimo zorné pole, navigace taky, neberu - před jízdou si zapnu tempomat, na volantu jen reguluji rychlost a nepotřebuji to během jízdy X krát zapínat a vypínat, stejně tak, si nastavím jednou navigaci a je to). Bose hraje naprosto fantasticky, mám zkušenosti v Laguně "jen" s Arkamysem a i to je naprostý nadprůměr. Bose mi přišlo mnohem lepší, čistý a jasný zvuk (arkamys je spíše jen o kvalitních repro a dobře nastaveném ekvalizéru). Jestli namítneš klasické opěvované téma "ale ta spolehlivost u Lagun", tak to je ohraná písnička konkurence. Co jsem měl možnost se bavit se známýma z dealerství v Brně a Ostravě, tak mi říkali, že prakticky Laguny III "neznají", protože ty auta tam jezdí jen na pravidelné údržby, ale co se reklamací týká, tak vůbec neví o něčem, že by byl problém. Snad jen zkrátit dobu výměny oleje u 1.5.dCI, který je spolehlivý, jen to chce místo 30 jezdit na olej v 15 - 20 tisících. Ten 2.0. dCI je poměrně hodně slušný motor. Sice v aktuálním Auto tipu jej jako obvykle znehodnotili, protože to není z dílny VW(přece si nebudou nasírat svého největšího investora), ale je to nesmírně spolehlivý a technicky dobře udělaný motor poháněný řetězem. Síly má na rozdávání a s tou aktivní zadní nápravou to je skvělá kombinace. Co jsem se teď bavil s jedním známým přímo od Renaultu, tak říkal, že aktuálně se řeší, zda jít ve šlépějích špatné pověsti Laguny nebo ne. Každopádně příští rok (snad už z první poloviny) by měla být čtyřka představená, protože se aktuálně nachází ve velmi pokročilé fázi testování. Design už by neměl být takový expresivní jako je teď.
No, o Laguně 2. Na dálnici je opravdu výborná, ale na rozbitých okrskách odskakuje jak koza, hlavně zadek. Oproti Lagune 1 je tvrdší. Já měl auto na 17tipalcových nízkoprofilových gumách, takže je to tím i umocněno ( v zimě na 16 byla situace lepší). Celkem to bylo velmi komfortní auto na dlouhé cesty, ale v zatáčkách to na rallye opravdu není >:D . (kdyžtak tu mam na ni recenzi :D)
Mondeo Mk IV mám nyní. Naprostá spokojenost. Podvozek v porovnání v třídě ( neprémiové a vyjma LIII 4C) bezkonkurenční a opravdu někde jinde než konkurence. V zatáčkách drží, nerovnosti krásně tlumí a přepluvá. Co se týče zpracování interiéru jak bylo nahoře zmíněno. Jsem opačného názoru. Mám verzi Titanium a interiér je pohledný, kvalitní materiály, leštěný hliník ( ne plastové náhražky stříknute stříbrně jak u Octávky), pianový lak na středovém panelu ( *** jak jetel:D).. Nikde nic nevrže. Subjektivně o dost hezčí než VW Passat. Tlačítek je hodně, to je pravda, hlavně na volantu, to je věc co mi vyhovovala více u Laguny II. Auto mám rok a pul, bez závad ( nepočítam vymenu brzdovych destiček a lanka na otevírání haubny + provozní tekutiny a rozvody). Auto má najeto 175 tisic a ve skvělé kondici. Mohu jen doporučit. Nicméně Laguna III se mi moc líbí, takže jí určitě hanit nebudu, uvažoval sem nad ní také, jen byl malý výběr ojetin. Nejel sem v ní, ale přišla mi vevnitř stísněná oproti LII a oproti Mondeu asi menší kufr.. takže jen detaily:) Snad dobře vybereš :yes:
Ještě mě napadla jedna věc jak jsi psal o kolech. Dříve jsem jezdil s LIII na 16" kolech a auto bylo takové nestabilní, ale když se přezulo na 17" kola, tak jízda s ní je naprosto o něčem jiném. Auto i při vysokých rychlostech drží jak přibité a nedá se říct, že by nižší profil uškodil komfortu. Spíše, že 16" pneu (se kterými je Renault běžně prodává) na to auto nejsou vůbec vhodné a auto s nimi tak akorát plave.
Slušný motor, moc pěkný interiér (sedačky, volant, řadička, decentní červený proužek). Pro mě ale další potvrzení toho, že černá kola nejsou dobrý nápad.
No a tohle snad má být nějaké závodní náčiní? Navíc i obyč litá kola špinavá od brzd vypadají podle mě pořád lépe, než nová černá. Ne, za mě prostě černá kola nebrat, na mě to vizuálně působí jak plecháče.
To si mi pripomenul tému farebných diskov. Nerozumiem prečo v dobe, keď technológia umožňuje dať disky do akejkoľvek farby sa nepoužívajú farebné disky, napr. ladiace s farbou karosérie. Max. sa dajú biele a čierne, koniec, fantázia 0 bodov. A pritom by šlo o taký výrazný vyjadrovací prostriedok, ktorý by mohol úplne zmeniť výraz auta.
Za seba jednoznačne hodnotím pozitívne. Je škoda, že výrobcovia kašlú na tento segment trhu (cenovo dostupné, ale výkonné kombíky) a väčšinou obmedzujú záujemcu o kombi na výkon tak do 150-170 koní. Veď ak má niekto rodinu s malými deťmi a potrebuje kombi, automaticky to znamená, že nechce jazdiť dynamicky? Je fajn teória mať jedno auto pre radosť (povedzme Megane RS) a jedno praktické (napr. Octavia kombi), ale žijeme v reálnom svete a tu si taký zbytočný luxus môže dovoliť málokto. Je to vzásade rozšírenie bežnej kategórie hothatch na kombíky a ja vítam každý príspevok do tejto kategórie rýchlych kombíkov. Je tu síce Focus ST kombi, ale to je iná cenová liga (so stále diskutabilným dizajnom) a preto je tento prírastok od Meganu vítaným spestrením.
V současné době nabízí Renault na některých trzích motor TCe 190 se 139kW v kombi za asi 27 tisíc EUR.
Takže dejme tomu, že BY mohlo být toto GT do 30 tisíc.
Ešte nie, to bol len môj predpoklad, vychádzajúc z porovnania cien iných verzií Megane vs. Focus. Ak je Megane RS (265k) za 746t Kč a Focus ST (250k) 856t., predpokladám, že rozdiel medzi 250k estéčkom a 220k Meganom by bol ešte väčší (predpokladám, že rozsah úprav Meganu GT by nedosahoval úroveň modelu RS). Teda by oko tipujem cenu Meganu GT o 200t Kč nižšiu, ako u Focusu ST kombi a to už myslím možno označiť za inú cenovú ligu.
To je otázka... pokud bys měl kupovat novou 911 a nové Mondeo, pak je to luxus. Ale koupit si vedle rodinné Octavie nějakou starší MX-5 není zase takový boj.
No popri cene 911ky je cena Mondea zanedbateľná, kdežto pri Octavii a MX-5 je cena dosť blízka. Takže majiteľ Porsche kúpu Mondea ani nepocíti, ten, kto kúpi staršiu MX5 na (rovnako drahú) Octu nemusí mať. Plus je tu praktický problém miesta (garáže), skrátka mať dve autá je vždy náročnejšie ako jedno, hoci rovnako drahé ako tie dve.
Ešte to rozvediem: spomínaná rodinka musí myslieť na praktickú stránku a typicky okrem toho kombíka majú aj niečo malé (pre manželku, do mesta). Pri takejto najtypickejšej konfigurácii nie je miesto pre dvojmiestny roadster. Zatiaľ čo kombinácia športkombi - mestské mini nerezignuje na praktickosť, ale pridáva aj slušnú mieru zábavy.
Pokud chceš sportovní auto, tedy nejen rychlé... pak si myslím, že tě svezení s Megane GT rychle vyvede z omylu. U MX-5 (a nebo třeba 200SX, RX-7, BMW 3 apod.) se bavíme o částce do 100.000Kč...
V té tvé najtypickejšej kombinácii prostě stačí nechat manželce kombíka a místo městského mini mít tu Miatu (třeba). Je to otázka priorit, ale sám mám s tímto modelem dobré zkušenosti :-).
Ja netvrdím, že Megane GT bude konkurent ľahkému obratnému roadsteru, každopádne si myslím, že primerane bežné chúťky na rýchlejšiu jazdu uspokojí aj 220 koní v nižšej strednej (moje teda rozhodne).
Inak možno na vec pozerám príliš zo svojho pohľadu (rodina s 2 malými deťmi), kde využijem plnohodnotne ako kombi, tak aj veľký liftback a neviem si predstaviť reálne fungovanie s trojdverovým kupé, nedajbože roadsterom. Preto sa mi myšlienka športkombi páči. Ale chápem, že sú aj iné pohľady na vec a úprimne Ti závidím, že Ti rodinné pomery dovoľujú mať nepraktický, ale krásny športiak.
Ta 911 je trochu od věci.
Typickej kupec Meganu kombi, nebo Octavie kombi bere auto na splatky, k tomu beztak hypoteka a dite (deti) + partnerka na materske... S takovou si vydrzovat vikendovku je obecne opravdu velke financni zatez a tak se silnejsi kombi muze jevit jako celkove lepsi reseni.
To je právě ta otázka. Protože... pokud koupíš MX-5 za 80.000, pak ti stačí si u Octavie odškrtnout pár kolonek ve výbavě a zvolit slabší motor. Následně zjistíš, že pokud tě opravdu zajímá sportovní jízda, pak prostě ani dvoulitrová Octavia nemá co nabídnout.
Ale tu sa nebavíme o naozaj športovej jazde (to neponúkne reálne ani RS6 Avant), ale o rýchlom dynamickom zvezení, niečo na úrovni bežného hothatchu typu Golf GTI.
To máš pravdu, ale osobně tipuju, že asi tak 90% lidí nezajímá opravdová sportovní jízda, ale pouze a jedině podélné pružné zrychlení a případně zpomalení.
Na zatáčky kašlou, neboť to žere gumy :-)
Interier má pěkné základní tvary, jenže, v době info displejů, které prakticky nemají okraje mi to zapracování navigace přijde jako bedna televize z pětašedesátého, tlačítka rádia jsou utopená dole, údaje zas až nahoře, přístroje v kapličce pořád nesmyslně naplacato, stejně jako volant, přední sedáky v délce na úrovni kritizovaného rapidu (to se ale týká základních, ne těchto v GT), vysoký posaz, prostě celkově je to takové jen přijatelné, a musí to stát málo, protože pak se tyhle ergonomické nedostatky dají přehlédnout.
Hele, české ceny jsou u Renaultu úplně jinde než ve zbytku Evropy, podle toho těžko soudit. Francouzi to možná koupí jako takové své GTI... navíc v kombíku, no nekup to :-).
A hlavně, pro Renault to (myslím) není žádnej stres, náklady na vývoj jsou minimální a navíc to působí dobře jako image maker. I pokud by se prodala tisícovka, není to žádná tragédie. Sleva se dá dát vždycky...
Ve Francii si ještě připlatí 1 500,- Euro za ekologii. Proto tam benzín moc šancí nemá. Dařit by se mohlo v Německu nebo UK. Věštit nebudu, stejně bych se k nějakým reálným prodejům asi nedostal. Ale má to byt limitka, tak se snad k tomu poslednímu číslu nějak dostanem. Takže to zkusím - 5 000.
Mluvíme o laguně, ne o meganu, a ta má u standardních sedaček délku předního sedáku 48cm, kolik že má rapid? Zmínil jsem to proto, že laguna nemá být lowend modelem na pomezí malých aut a kompaktů, nýbrž plnohodnotnou střední třídou. A ano, pamatuju se, že tu délku sedáku rapidu jsi kritizoval zejména ty, takže doporučuju zkusit lagunu, v reálu je pocit jakéhosi pod***níku místo sedačky ještě o řád horší než u rapidu. Takže slowly slowly catchy monkey, s těmi rozumbrady, jestli mi rozumíš, Jiříku. ;-)
Nechal jsem se unést tím předchozím vláknem o jízdních vlastnostech a pokračoval v laguně.
Jak dlouhý sedák má megane nevím, je to fakt víc než v laguně??