Ještě bych dodal, že Renault lze považovat za nejsportovnější evropskou značku (s tou Francií to bylo zbytečně skromné). Další novinkou budou ostřejší verze RS modelů - Gordini. Gordini tak snad uspokojí puristy, kteří kritizují zcivilnění Clia RS. S tím koncem manuálních převodovek to taky nebude tak horké, protože Gordiny se mají odlišovat mimo jiné i použitím jiných převodovek oproti normálním RS. Renault Gordini by se také měl objevit v seriálu WTCC.
Tady nejde jen o F1. Ta je jen vrcholem pyramidy a třešničkou na dortu. Renault je potřeba pochválit za to, že podporuje i jiné a ne tak marketingově zajímavé série ve kterých mohou vyrůstat budoucí hvězdy motorsportu. Kromě F1 je tady WORLD SERIES BY RENAULT (Formula Renault 3.5 Series, Eurocup Formula Renault 2.0, Eurocup Mégane Trophy, Eurocup Clio). Další jsou Rallye série - Twingo R.S. R1, Twingo R.S. R2, Clio RS, Mégane RS.
Já bych ještě dodal, tedy opravil nesmysl, že Renaul se za pár let vyprofiloval... Jako jeden z prvních vůbec s R8, přes R12 verze Gordini... ... přes R5 V6, Clio Viliams, R19 16, atd...
A pak další věcí je jistá nepřesnost o převodovkách, ano, možná v RS nejsou ty nejlepší, ale i Renaul umí přesné řazení s krátkými drahami,viz nové šestikvalty Meganu k 1,2 TCe a 1,6 dCi, takže by se jistě dalo i pro nové Clio a Megane najít řazení.
Tak pokud by byla nějaká Laguna RS, to by byl asi super masakr. Už laguna GT s 4controlem byla výborná, jízdní vlastnosti téměř bezkonkurenční, a za super cenu. Jen mě nenapadá, co za motor. 2,0T i 2,0 dCi z Laguny GT byly dobrý, ale na RS to chce palbu. V Laguně coupé je 3,0 dCi, a ta je dobrá, ale čekal bych něco ostřejšího v benzínu.
Je vídět, že marketing Renaultu žije v bludech, když u nového Clia R.S. nenabídnou manuální převodovku. Spousta milovníků hot-hatchů totiž na třech pedálech a manuálním řazení trvá! Minulé Clio R.S. se prodávalo hlavně ve Velké Británii, teď ale budou Angličani z Clia RS nuceni houfně přecházet na novou Fiestu ST. Stejnou chybu dělá i koncern VW u ostrého Pola, Ibizy a Fabie. No ale kdo chce kam....
Nezapomeň, že nové Clio RS dělá prostor ostřejší verzi Gordini. Dříve už pomalu nešlo jít dál a Renault byl oprávněně kritizován za to, že z Gordini udělal jen designovou záležitost.
Koncernu VW i Renaultu zřejmě chybí špičkoví odborníci na průzkum trhu tvého kalibru. Jestli to nebude spíš tak, že diskusních bychařských kupců nových! malých hh s fofrklacekm je mnohem víc, než těch solventních reálně v autosalonech, co si přijdou pro malý hh s dvojspojkou.
Samozřejmě, že ideální je nabízet obojí (možná bude s manuálem Gordini), ovšem rozhodně bych si netroufl tvrditl, že se malýhc hh prodá méně s dvojspojkou, než s fofrklackem, jinými slovy, abys ses nedivil, až bude Fiestě ST dvojspojka chybět víc, než CRS manual. Sentimentální plačky byly jsou a budou. Psi vyjí, ale karavana jde dál...
Asi nikdo nepochybuje o tom, že chce Renault svoje RS modely zcivilnit a udělat z nich univerzálnější auta záměrně. Získá tím třeba zájem většího počtu zákazníků a přitom nezapomíná na puristy a má pro ně Gordini. Tato řada má mít vždy něco navíc oproti normálním RS (motor, převodovka,...). Další místo si Renault také dělá pro Alpine. Podle mě je strategie Renaultu celkem jasná a trh rozhodne, zda i správná.
Za tím ale zůstává otevřenou otázkou, jestli alespoň nové Clio R.S. dostane manuální převodovku. Pokud ano, tak to stejně není v pořádku, protože abys získal manuál, tak budeš muset volit nejdražší verzi. A to je absurdní, vždyť manuální převodovka je výrobně levnější než automatická dvouspojka...
Je to možné, leč málo pravděpodobné... Je třeba se na to dívat optikou kupců nových! malých hh, nikoli "týnejdžrů" kupující si ojeté hh s tím, že z nich vykuchají zadní sedačky a výfuk a udělají si z nich "ekonomické" hot víkendovky.