Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Twingo: Jak vznikal design nového francouzského prcka?

Modelem R5 Turbo se kdysi inspirovalo již první Twingo. Nyní v jeho šlépějích kráčí i nejnovější generace tohoto minivozu.
Zpět na článek
12. 3. 2014 10:07
12. 3. 2014 10:26
12. 3. 2014 10:33
12. 3. 2014 10:40
12. 3. 2014 10:56
12. 3. 2014 11:00
12. 3. 2014 11:06
12. 3. 2014 11:11
12. 3. 2014 11:14
12. 3. 2014 11:21
12. 3. 2014 11:29
12. 3. 2014 11:37
12. 3. 2014 11:57
12. 3. 2014 12:07
12. 3. 2014 12:11
12. 3. 2014 12:18
12. 3. 2014 11:09
12. 3. 2014 11:14
12. 3. 2014 11:17
12. 3. 2014 11:27
12. 3. 2014 11:38
12. 3. 2014 11:43
12. 3. 2014 21:58
12. 3. 2014 13:20
12. 3. 2014 13:31
12. 3. 2014 10:45
12. 3. 2014 10:53
12. 3. 2014 10:59
12. 3. 2014 11:02
12. 3. 2014 11:07
12. 3. 2014 11:12
12. 3. 2014 11:16
12. 3. 2014 11:23
12. 3. 2014 11:08
12. 3. 2014 11:16
12. 3. 2014 11:21
12. 3. 2014 11:34
12. 3. 2014 11:45
12. 3. 2014 11:46
12. 3. 2014 16:29
12. 3. 2014 11:58
12. 3. 2014 12:03
12. 3. 2014 12:13
12. 3. 2014 12:40
12. 3. 2014 13:56
12. 3. 2014 14:05
12. 3. 2014 16:30
12. 3. 2014 11:31
12. 3. 2014 11:40
12. 3. 2014 11:46
12. 3. 2014 12:15
12. 3. 2014 12:17
12. 3. 2014 12:33
12. 3. 2014 16:00
12. 3. 2014 16:32
12. 3. 2014 13:34
12. 3. 2014 19:33
12. 3. 2014 15:24
12. 3. 2014 10:29
12. 3. 2014 13:00
12. 3. 2014 13:16
12. 3. 2014 13:27
12. 3. 2014 14:01
12. 3. 2014 14:54
12. 3. 2014 14:46
12. 3. 2014 14:51
12. 3. 2014 11:09
12. 3. 2014 13:23
12. 3. 2014 23:16
12. 3. 2014 09:54
Pane Bureši......
.......dovolím si zpochybnit Vaše tvrzení, že ....... "Posledním velkosériovým Renaultem s takovou koncepcí byl 4CV, jehož výroba skončila v roce 1961."

Existovali ještě :
Renault Dauphine 1956-1968
Renault 8 1962-1968
Renault 10 1965-1971
což byly bezpochyby také velkosériově vyrábění Renaulti s takovou koncepcí.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - pumpkin
12. 3. 2014 10:29
Re: Pane Bureši......
To ale nie je jeho tvrdenie, prebral ho od Csabu Wittingera, ktorý to naozaj tak formuloval pre článok na Renault Blogu (alebo ho zle citovali). [odkaz]

Možno myslel len hatchbacky, lebo inak je to samozrejme blbosť. 4CV sa vyrobilo vyše milióna, Daulphinov vyše dvoch miliónov a R8 zrejme ešte viac.
12. 3. 2014 10:42
Re: Pane Bureši......
Opsání blbosti není omluva. Doplnil bych ještě Renault Floride/Caravelle a z novodobých Renaultů ještě Renault Spider.
Avatar - pumpkin
12. 3. 2014 11:06
Re: Pane Bureši......
Áno, ale to už neboli masovky. Podobne ani Alpine A310 a Clio V6 s motorom v strede.
12. 3. 2014 11:14
Re: Pane Bureši......
117000 kusů v případě Floride není zase tak málo ;-) ale v případě Clia V6 a Spederu máš pravdu.
12. 3. 2014 10:46
Re: Pane Bureši......
Nikde není uvedena žádná citace nějakého Wittingera a pod článkem se podepsal David Bureš jako autor.
A ani Renault 4CV nebyl přece hatchback.
Avatar - pumpkin
12. 3. 2014 10:58
Re: Pane Bureši......
Máš pravdu, to som napísal kravinu, až R4 bol hatch.
12. 3. 2014 10:34
Re: Pane Bureši......
Díky za upozornění, je to tak, jak píše pumpkin. Měl jsem za to, že historii Renaultu zná pan designéř lépe než já :-) Moje chyba, že jsem si nevzpomněl třeba na Osmičku. Chyba je již opravena.
12. 3. 2014 10:48
Re: Pane Bureši......
Děkuji.
12. 3. 2014 10:49
Re: Pane Bureši......
I tak je to tvrzení dost sporné protože pokud je řeč o koncepci RR s motorem napříč tak poslední Renault s touto koncepcí bylo Clio V6 a Spider. Renaulty 4CV, R8, R10, Dauphine, Floride... mají motor s převodovkou podélně a motor leží až za zadní nápravou.
12. 3. 2014 10:59
Re: Pane Bureši......
V tomto případě zjednodušeně myšleno motor vzadu, pohon zadních kol. Což pro účely takového článku bohatě vyhovuje.

Myslím, že není nutné tuto okrajovou záležitost pitvat až do úplného bezvědomí, přestože máš pravdu. :-)
12. 3. 2014 11:04
Re: Pane Bureši......
Pořád jsme tu na motoristickém webu (snad) >:D Tady musíme jít na úplnou dřeň! :yes: Jasně tohle už je slovíčkaření, ale ten rozdíl s motorem za a před zadní nápravou je hódně znát ;-)
Avatar - nalimer
12. 3. 2014 10:07
motor
snímok, kde je zobrazený prístup k motoru nového twinga je málo.
aspoň pár z nich - [odkaz] / [odkaz]
(inak, dosť by ma zaujímalo, ako sú riešené veci, ako je odhlučnenie motora, splodiny či zahrievanie kufru)
Rozbalit vlákno
62
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 10:26
Re: motor
tam musia byt ohromne teploty a hned nad motorom 3cm mas plechovy kryt ktory to cele tepelne peklo zakryva .... som zvedavy ako to bude v praxi fungovat s chladenim, hlucnostou spolahlivostou a vobec... praktickostou nosit batozinu nad pekacom... s chladenych pstruhov asi clovek domov donesie rovno pecene :yes: vcelku prakticke pre zienku domacu :yes:
12. 3. 2014 10:33
Re: motor
Prosímtě Toppere! >:D Nad tím motorem je silný plech a nad ním ještě cca 2cm tlustá izolace a teprve nad tím teprve čalounění zavazadelníku. Nechápu proč by mělo mít Twingo problém s odhlučněním? Tím spíš v dnešní době kdy některá auta nemají mezi motorovým prostorem a interiérem žadnou izolaci jen plech který odděluje motorový prostor od prostoru posádky. Twingo má plech a ještě slušnou vrstvu izolace.
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 10:40
Re: motor
tu hlucnost moze sposobovat aj tlmic vyfuku, vsetko je tam dost natrepane.... chce to realny test samozrejme .... nikde netvrdim ze to bude hlucne..... len pisem ze som zvedavy ako tento cely system ako celok bude fungovat, otazna je tiez praktickost vyuzitia kufra... je mensi ako u aut co maju motor vpredu a pritom vpredu twingac nic nema a tam by hadam mohol byt aj dalsi kufor ale asi nie je... skoda

myslim ze pisem jasne, netvrdim ze to bude hlucne auto... mozno bude tichucke...
12. 3. 2014 10:56
Re: motor
Menší objem kufru? >:D Twingo má objem zavazadelníku 219 litrů! Taková i10 má 252 litrů, nebo Citigo 251 litrů. To není tak velký rozdíl, který by nedokázal smazat lépe využitý prostor o pravidelném tvaru. ;-) Nemluvě o tom, že do twinga naložíš i předměty o délce 2,2m. Umí tohle i10 nebo Citigo? Má i10 a Citgo podlahu zavazadelníku v rovině s nakládací hranou nebo rovnou podlahu po sklopení zadních opěradel? Nenamáhej se hledat ;-) Nemají!
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:00
Re: motor
ako casto nakladas do miniauta 2,2 m dlhe predmety? asi nikdy v zivote.... ale ako casto budes nosit mestske nakupy s bednickami flaskami prepravkami ? mozno kazdy den.... takze je lepsie mat tych "zakladnych" litrov co najviac a 252 a 251 je iste viac ako 219 ( celerio ma az 254 ) ... navyse ked v aute sedi viac ludi tak na prenos 2,2m dlheho predmenu mozes stejne zabudnut a budes radsej za vacsi kufor vzadu za sedackami

kazdy mame svoju pravdu... kazde riesenie ma svoje vyhody aj nevyhody... tymto myslim to mozeme ukoncit, kazdy si vyberie co sa mu viac pozdava
12. 3. 2014 11:06
Re: motor
Jako majitel auta této třídy (konkrétně Panda) ti rovnou řeknu že kufr používám minimálně a nákup vždy ve spěchu hodím na podlahu za přední sedačky. ;-) Tedy objem kufru absolutně neřeším.
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:11
Re: motor
no ja tiez hadzem nakup vo felde na zadne sedacky alebo vedla na sedacku spolujazdca ked jazdim sam..... to je normalne....
12. 3. 2014 11:14
Re: motor
Tak proč ti tolik vadí malý kufr v Twingu, když bys ho stejně pro ten nákup nevyužíval, ale argumentuješ tím? Není to trochu postavené na hlavu?
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:21
Re: motor
principalne mi vadi...... raz za cas potrebujes nieco preniest a nosim aj par ludi... napr zoberiem priatelku psa kamosa a ideme 20km kdesi za mesto na piknik.... nahadzeme do kufra nejake ruksaky , korcule, bundy a zrazu je 250L plnych tak akurat.... a na to mi netreba pajero ani carens aby sme si 3 ludia so psom vysli na piknik... len to chce aspon slusny kufor a 5 dveri.... a mnohe miniata uz dnes sa nestratia ani mimo mesta prave vdaka slusnemu kufru .. a chapeme sa ze tu mi 2,2m dlha lozna plocha twingaca nepomoze ked nemam kde dat veci lebo kufor bude maly.... Samozrejme v obsadeni jednej osoby a prenasani 2,2m dlheho predmetu je frajerina tu twungu nikto neberie ale realne som takto este nic neprenasal... skor prave naopak.. potreboval som preniest par ludi a batozinu a tu mi kufor pride v zaklade lepsi ked je aspon priemerny v danej triede auta a nie podpriemerny

aby bolo jasne,,,, nie som nosic kubikov vzduchu, netreba mi kombika ani ziadne SUV.... ale ocakavam isty standard v ramci triedy
12. 3. 2014 11:29
Re: motor
No tohle dává smysl, ale proč tedy zahajuješ svou argumentaci nákupem? :-) BTW. ten rozdíl je 15%, což opravdu není málo, ale také to není něco, co by bylo naprosto nepoužitelné. Samozřejmě, že menší kufr není pozitivum, ale nedělal bych z toho tak brutální problém. Když víš, že kufr potřebuješ, tak si Twingo kupovat nebudeš. Ale jsou statisíce lidí, který těch 30 litrů navíc tak urgentně nepotřebují. Jak tě znám, vsadím se, že bys stejnou argumentaci použil i u Focusu, přestože ten má kufr o něco větší.
Avatar - šmoula nešika
12. 3. 2014 11:50
Re: motor
Hlavně je, jak už zmínil vrkuboy, sice nižší, ale poměrně dlouhý (a asi i široký) a nemá vystouplou tolik nákladovou hranu, což, řekněme si na rovinu, u menšího auta se strmou zádí bude u neskladných předmětů problém jinde než u hloubky (na výšku to nějak nacpeš). Takže tohle bych jako nějaký problém neviděl. Když mrknu na fotky kufrů většiny mini, vidím vykuchaný zadní převis a hned sedačky. Twingo na mne působí přes menší hloubku dospěleji.
12. 3. 2014 11:37
Re: motor
Neboj Twingo ten piknik zvládne bez problémů ;-)

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:57
Re: motor
hrozne detsky posobi ten interier..... tie vyplne dveri.... jednotlive detaily, ako u auta pre barbie z teleshopingu [odkaz]

v tomto je UP i10 ale aj celerio o triedu vyssie a posobia ako dostojne auta
12. 3. 2014 12:07
Re: motor
Twingo bylo vždy veselé auto. Naopak takový VW Fox vždy působil neutrálně a co se líp prodávalo? ;-) Twingo je takové jak si trh žádá. V této třídě frčí veselé, netradiční, barevné a snad až dětsky vypadající auta. Tohle není střední třída, tady se na důstojnost nehraje. ;-)
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 12:11
Re: motor
pozeram ze nielen na dostojnost ale ani na dlhu zivotnost.... ten interier bude po 3 rokoch vyzerat asi ako 10 rocny.... presny opak Upu i10... celeria.....
12. 3. 2014 12:18
Re: motor
Tak ty poznáš životnost z fotek? >:D >:D >:D A čísla do sportky nemáš?
12. 3. 2014 11:09
Re: motor
Pokud chceš převážet 2,2metru dlouhý předmět a více lidí, budeš mít problém v jakémkoli autě, tohle je argument naprosto mimo. Když víš, že budeš brát takto velký předmět, tak přece nikdy nepojedeš s pěti lidmi a je jedno, zda pojedeš v Twingu nebo Superbu v kombíku.

BTW. s nákupem to mám stejně jako vrkuboy. Také ho dávám za přední sedačky (ono to pak nelítá po celém kufru), a to mám objem kufru téměř 460 litrů.
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:14
Re: motor
ked chcem prevazat 2,2m dlhy predmet tak v prvom rade si nekupim miniauto ;-) .... jo jasne je logicke ze s 5 ludmi ho pchat do twinga nebudem,,,, mas postreh
12. 3. 2014 11:17
Re: motor
V první řadě nikdy nevíš, kdy takovou věc budeš převážet. Mladý pár si přece nebude kupovat Superb v kombíku, kdyby náhodou jednou v životě chtěl převézt koberec. A přesto ho v případě nutnosti převézt může. Třeba já ve autu střední třídy končím na 1,95 metru, před dvěma týdny osobně vyzkoušeno. Více ani ťuk.
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:27
Re: motor
no ja som za 14 rokov co jazdim prenasal maximalne horske bicykle a to mi staci sklopit sedacky a zhodit predne koleso z biku a tak ich tam supnut do zadu do auta... nejaky extra dlhy predmet co by mi smeroval az k oknu na predny sedak som nepotreboval prenasat.... a ak aj treba dnes ti koberec donesu priamo domov z obchodaku a este to mas aj v cene koberca bez problemov pohodlne.... nemusis to pchat do auta a potom to nosit hore tu anakondu ;-) a bojovat s nou , dnes ti taketo veci uz prinesu... a predpokladam ze dalsich 14 rokov nebudem potrebovat nic 2,2m dlheho tenkeho prenasat.....
12. 3. 2014 11:38
Re: motor
2,2 metru koberec přece není žádná anakonda, se kterou je třeba bojovat. Tu do auta naložím, vyložím a přenesu kam chci sám bez pomoci. A větší monstra si už člověk nechá dovézt, to je fakt. Jinak se třeba může stát, že chceš převézt něco, co sis koupil už dávněji. Třeba starý koberec zavezeš na chatu... To ti už obchod nezařídí. Já už takhle v Primeře (vevnitř) přepravoval 4metrový starý koberec (kterému už nevadilo ohnutí). Taky bych nikdy neřekl, že to jde, no ale povedlo se a byla fajn ta možnost to udělat. Třeba nyní bych to v ještě větším a delším autě nezvládl.
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:43
Re: motor
ok ... v tomto mas pravdu jasne, na chatu si to musis odniest sam .... ok :yes:
12. 3. 2014 21:58
Re: motor
ako casto chodis na nakupy, ake spominas v 4roch ? Za normalnych okolnosti jeden, ci so zenou dvaja. Zadne sedadla sklopis, mas ich v jednej rovine s kufrom a mozes davat bedniciek viac ako do ceedu
12. 3. 2014 13:20
Re: motor
a on je tlumic vyfuku u jinych aut jinde nez pod zavazadelnikem pokud je motor vepredu?
12. 3. 2014 13:31
Re: motor
Není a dokonce Panda 4x4 jej má napříč podobně jako tomu bude nejspíš u Twinga. Problém je spíš ten, že u konvenčního řešení vše vpředu není všechna teplota koncentrovaná do motorového prostoru. Twingo tam musí vměstnat svody, katalizátor i tlumič. Každopádně vaření vody s nebojím. ;-)
Avatar - pumpkin
12. 3. 2014 10:45
Re: motor
Pekné ako vieš sám seba presvedčiť o dákej úplnej blbosti.
12. 3. 2014 10:52
Re: motor
Hluk si myslím, že bude líp odhlučněn než u umístění vpředu. Takovým autem budou jezdit převážně 1-2 lidi, takže i když možná na zadních sedadlech bude hlučnější, v předu tišší než u motoru "před nohama".

Mě spíš připadá škoda, že je tam na motor málo místa, takže asi nebude verze 1.2 tce 130hp, ta by se mi líbila :). Spíš bych vzhledem ke konstrukci očekával elektromobil...
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 10:53
Re: motor
mozno miesto pribudne ale opat zase na ukor kufra ;-)

inak aby bolo jasne... u tohto typu riesenia motora pod zadkom je hlucnost asi to najmenej co by ma trapilo.... ja tu vidim ine a podstatnjesie veci ktore sa mi nepozdavaju a pre ktore by som miniauto s tymto riesenim nechcel.
12. 3. 2014 10:59
Re: motor
Které věci konkrétně?
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:02
Re: motor
vid clanok o twingu z prveho dna autosalonu v zeneve... tam je o tom cele vlakno, tu sa o tom uz nevyjadrujem.
12. 3. 2014 11:07
Re: motor
Stačilo vypsat jen heslovitě v několika bodech. ;-)
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:12
Re: motor
nie nie ..... prepac.... ;-)
12. 3. 2014 11:16
Re: motor
Jsem rád, že bojuješ se svojí grafomanií :yes:
Avatar - pumpkin
12. 3. 2014 11:08
Re: motor
Dobre robíš, už len kvôli sebe. ;-)
12. 3. 2014 11:16
Re: motor
Odpovím za něj.

Třeba obtížnější realizace chlazení a vytápění, (viz tvůj blog GENIALITA RENAULTU TWINGO POD LUPOU a moje reakce na něj), konfigurace zavazadlového prostoru, která neumožňuje třeba jízdu s pooteřeným víkem nebo variabilitou vnitřního prostoru zvětšit jeho celkový a ucelený objem, delší veškeré ovládací prvky - řazení, spojka, plyn, prostorové potíže při konstrukci výfukového systému, kde zpravidla musí docházet k určitým kompromisům.
O rozložení hmotností se zhodnocením + a - a i s vlivem na jízdní vlastnosti by bylo možné se hádat hodiny, každá z koncepcí má své.
12. 3. 2014 11:21
Re: motor
Vidíš to pootevřené víko mě absolutně vůbec nenapadlo :-) Dobrý postřeh :yes: Tak snad bude v nabídce i síťový program ala Citigo. :-)
S tou variabilitou jsem tě ale nepochopil. Co se týče variability a pravidelných tvarů zavazadelníku včetně rovné podlahy dělá dle mého názoru Twingo premiantem třídy. Za zmínku stojí i praktická "roletka".
12. 3. 2014 11:34
Re: motor
Myšleno tak, že koncepce má své limity, větší než u "všechno vpředu". To, že může nové Twingo sklopit zadní sedačky je fajn, ale ani nevím, jestli má vůbec třeba rezervní kolo, které si auta se vším vpředu pohodlně vozí tam, kde má Twingo motor a mnohdy je dobré ho mít. Hloubku ten zavazadlový prostor také logicky nemůže mít srovnatelnou.
12. 3. 2014 11:45
Re: motor
Rezervní kolo nebude. U městského vozítka postačí i rychloopravná sada na dojetí. Nasadíš na ventilek sprai, prc prc a jedeš ;-) žádný hever, zvedání, šroubování nebo v případě některých vozů lezení pod auto pro špinavou rezervu.
Pokud jde o hloubku zavazadelníku pak to je nesporná nevýhoda která ubírá litry. V praxi, ale může být i zavazadelník s menším objemem daleko lépe využitelný. Jak už jsem psal mám Pandu a nemám daleko k fanatickému fanouškovi všeho od Fiatu, ale Renaultem jsem naprosto unešen a okouzlen. Hned bych měnil za Twingo!
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:46
Re: motor
tak to je genialne.... uz stara felda ma plnohodnotnu rezervu

twingo nevyuzilo jedinecnu sancu napchat rezervu pod prednu kapotu to je skoda.... clovek by cakal aspon plnohodnotnu rezervu ked uz to nema vpredu ziadny kufor... tak toto je podpasovka pre zakaznikov... lepiaca sada? to je vtip? a co je vpredu pod kapotou? cierna diera? alebo barovy pult pre slecinky?

twingo ukazalo ako genialne plitvat priestorom.... kufor vzadu na houby podpriemerny, vpredu nic ani flasu od piva tam nedas, a rezerva tiez nikde..... jednoducho genialita twinga je uzasna :yes:
Avatar - šmoula nešika
12. 3. 2014 12:08
Re: motor
Hledáš chyby tam, kde nejsou. Jak jistě víš, už staré škodovky (dejme tomu 120L) měly vpředu posilovač brzd, chlazení, topení atd. A teď se podívej na nalimerův odkaz - je zde u motoru pouze jedna nádržka kapalin, takže další věci dopředu, baterie, klimatizace... Mrkni na krátkou příď twinga a vidíš, že sem se toho už moc víc nevejde, zvláště má-li mít auto deformační zóny.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2014 16:29
Re: motor
Stará Felície ne "už", ale pořád, rezerva, ač je neoddiskutovatelná, není pokrok. toppere...
12. 3. 2014 11:58
Re: motor
Zkusil jsi ten spray někdy osobně ? A třeba 2 -3 roky starý ? Když udělá prc, prc, tak je to velká výhra, ale to ještě neznamená, že jedeš spíš ne. A pak ty kecy v pneuservisu, když to zouvají.

Pak jsou také ne ojedinělé situace, kdy ani funkční spray nic neřeší, ale rezerva ano. Většinou podle zákonu schválnosti ne ve městě, ne ve dne, dokonce třeba až na okraji civilizace, zrovna spěcháš, než se dovoláš a někdo přijede je všechno v ...... . :'-(
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 12:03
Re: motor
mna udivuje ako je kazdy z tejto (anti)geniality twinga uneseny, ono keby to asi nemalo ziadny kufor aj tak by to bolo asi super auto ved ma motor vzadu no jo... to je jak porsche.... kam sa hrabe up picanto i10 ze jo.... na co mi je 250 litrov v UP ked ja mozem prenasat 2,2metra dlhu anakondu kto je lepsi ako ja ze jo.... nikto.... na co mi je rezervne kolo... to je pre hlupakov.... ja frajer mam predsa paradnu lepiacu sadu .. na co mi nosit dalsie koleso ty vole no jo kravina este zo socializmu.... idealne auto pre slecinky s iphonom a 1000 fejskukovymi priatelmi na nete.... ktorych nikdy nevidela... interier tiez svedci o tom ze muzske auto ma k tomu daleko.. idealne auto pre metrosov a slecinky ktore stejne ani nebudu vediet kde to ma motor.... im to bude jedno .... hlavne ze to pekne trubi a usmieva sa a ma to ruzove doplnky
Avatar - šmoula nešika
12. 3. 2014 12:12
Re: motor
Božínku, to jsou dneska argumenty. Asi máš už pořádný hlad.
12. 3. 2014 12:13
Re: motor
Doporučuji ti Toppere počkat na první testy tohoto auta a hlavně na osobní kontakt s tímto vozem protože si absolutně nedovedeš představit to prostorové řešení ať už interiéru nebo zavazadelníku. ;-) Absolutně jsi to auto nepochopil. Ono už jen do diskuse o Twingu přijít se srovnáním se Škodou 120 vyžaduje notnou dávku neznalosti.
12. 3. 2014 12:40
Re: motor
Vis. On je vtip hlavne v tom, ze ostatni ty nevyhody nepovazuji za tak brutalni problem jako ty.
12. 3. 2014 13:56
Re: motor
Asi jsem divnej, ale mnohem vice (nez stale hadky o velikost kufra a chybejici rezerva) by me zajimalo jak to Twingo bude jezdit, protoze pokud je me znamo tak koncepce "vse vpredu" vyhrala jednoduse proto ze mela lepsi jizdni vlastnosti, dokonce se koncepce vse vzadu povazovala za lehce nebezpecnou kvuli velkemu nebezpeci smyku.
12. 3. 2014 14:05
Re: motor
Nebezpečné nebude ;-) Nemá dostatečný výkon, má otevřený diferenciál a motor neleží za zadní nápravou. Navíc to bude plný elektroniky takže to bude blbuvzdorný jako všechy dnešní auta... bohužel. :-)
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:31
Re: motor
:yes: :yes: :yes:

a mnoho dalsieho... viac v clanku z prveho dna zenevy

je kratkozrake vidiet len vyhody a ked napisem nevyhody tak si zakryvat oci a robit zo mna blbca
12. 3. 2014 11:40
Re: motor
Bohužel pro tebe ve většině případů narozdíl od "Gila" píšeš hlouposti. Sorry je to tak. Pokud jde o zakrývání očí tak to není můj problém ;-) Na blogu jsem napsal i nevýhody.
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 11:46
Re: motor
ja viem co pisem.... mnohi vsak neradi pocuju pravdu ,,,, nic nove pod slnkom
12. 3. 2014 12:15
Re: motor
Ty tu pravdu v tomto ale nemáš a ani nemůžeš ;-) Nic o tom autě a jeho konstrukčních řešeních nevíš. ;-) Zajdi si za pár měsíců do showroomu Renaultu a budeš se divit. :-)
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 12:17
Re: motor
no urcite do showroomu rendlika pojdem... to som padol na hlavu ze jo, to uz skor do qorosu skocim, nemam dovod ist okukavat frantikov...
12. 3. 2014 12:33
Re: motor
V tom případě nediskutuj o něčem co jsi neviděl a ani vidět nechceš. >:D Utíkej přeleštit Feldu a vyraž do ulic vysmát se všem těm hlupákům co jezdí novým Renaultem. ;-)

Edit: Cože on už má Qoros i showroom?! >:D Kde?
Avatar - šmoula nešika
12. 3. 2014 14:14
Re: motor
Já jsem nerad na někoho zlý, ale po tolika letech, co tu toppřík diskutuje, by už to mohl mít v hlavě srovnáné, u věcí aut se týkajících. Dnes ovšem zase ukázal, proč ho tu někteří nemohou vystát. Něco tu tedy napíše, ale nějak obhájit, doložit proti argumentaci to schopen není, no.
12. 3. 2014 16:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2014 16:32
Re: motor
Otrapa, který se nemění, občas se o to pokouší, ale ten podprůměr se ti nikdy nepodaří zvednout...
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2014 13:34
Re: motor
Vysvětli mi jednu věc - proč musíš neustále dokazovat, že máš v palici naprosto vypatláno?
12. 3. 2014 19:33
Re: motor
Prečo vypatlané? Skôr tam nebolo nikdy nič...
Avatar - dal
12. 3. 2014 15:24
Re: motor
Čoveče já mám kousek od nohou motor, teď se budu bát aby jsem se nespálil. >:-[]
12. 3. 2014 10:29
Navazuje?
"Tvarově nové Twingo navazuje především na loňský koncept Twin’Run"

To není až tak pravda. Už při představení konceptu Twin’Run přiznal Axel Bruen, že tvar TwinRunu vychází z produkční verze a to nejen silueta ale i palubní deska. V době představení konceptu TwinRun byla produkční podoba Twinga dávno hotová ;) tedy TwinRun prakticky navazuje na Twingo nikoliv naopak.
Rozbalit vlákno
9
12. 3. 2014 12:53
Re: Navazuje?
Sám jsem především zvědavý na to, jak bude vyřešeno chlazení motoru.
Dají se předpokládat turbomotory, tudíž nutnost mezichladiče chladiče a pak jeho obtížné umístění.
Auto nemá žádné boční nasávací otvory, tak jakpak to bude? ;-)
12. 3. 2014 13:00
Re: Navazuje?
Přívod vzduchu může být řešený spodem od podlahy. Takový Smart už měl i turbodiesel nebo verze Brabus i turbo benzín a nebyl problém. Ale vůbec bych se nedivil kdyby v letních dnech jela "sahara" každou chvilku :-) Tak snad neodejde termostat nebo jiné teplotní čidlo. >:-[]

Edit: Hodně pomůže větší olejová vana respektive větší olejová náplň a teplotní výměník olej/voda. Pak jsou ty teplotní výkyvy menší. Ale i tak čistě logicky teplý vzduch stoupá nahoru a u Twinga nemá kam, nebo jsem to nikde nepostřehnul. Spíš než přívod vzduchu vidím jako větší problém odvod toho teplého.
12. 3. 2014 13:16
Re: Navazuje?
Nejsou náhodou vzadu vedle SPZ mřížky? Možná to je jen na oko, ale vypadá to tak. To by na odvod teplého vzduchu mělo stačit.
Jinak všechny Smarty první generace jsou turbo. Intercooler je umístěn našikmo u motoru a saje vzduch od podvozku. A sahara běží docela často. Teplý vzduch pak prostupuje otvory v zadním nárazníku. Ty nejsou na první pohled vidět ,protože jsou schovány v místě napojení výklopných 3 dveří.
Intercooler to vidět zde: [odkaz]
12. 3. 2014 13:27
Re: Navazuje?
Vidíš to mě nenapadlo. V dnešní době fejkových difuzorů a nasávání už nevěřím ničemu, ale může být. :yes:
12. 3. 2014 13:50
Re: Navazuje?
Jen mne zajímá, jak to bude řešené.
Takový Smart má jedno sání na levém boku, ale Twingo má oba boky pěkně hladké. Druhá věc je taky ta, že on ten Smart je výkonově a rychlostně dost omezený, takže se tam snad ani s nějakým vysokým tepelným zatížením motoru nepočítá.
Další zajímavá věc bude sání vzduchu a nároky na vzduchový filtr.
12. 3. 2014 14:01
Re: Navazuje?
Snad nebude tak zle. Poslední Renault který dokázal sám sebe uvařit byl VelSatis 3,0DCi, ale ke cti Renaultu nutno podotknout, že to byl motor od Isuzu. >:D Nevěřím, že by tohle něměli pořešený. Bál bych se jen závady "sahary".
12. 3. 2014 14:54
Re: Navazuje?
JJ 3.0DCi byly vyhlášený. Strašně se mi ten motor líbil v Espace, do tý doby než jsem se dozvěděl o tý fantastický feature, kdy při překročení nějaký teploty elektronika radši vypne saharu aby to upekla na 100% >:D. Jinak parametrama fakt pěknej motor.
12. 3. 2014 14:46
Re: Navazuje?
Smart má na boku sání vzduchu do motoru. To nemá s chlazením nic společného. ;-) Na fotce co jsem tu postoval je vlevo vidět krabice vzduchového filtru. Výkonově myslím jde v provedení Brabus někde ke 100 koním, takže to už bude topit taky pěkně. Ale hlavně, Renault vyvinul Twingo společně s MB, který má hodně zkušeností právě z toho Smartu , takže bych se fakt neobával.
12. 3. 2014 14:51
Re: Navazuje?
Smart má ne levém boku pouze nasávaní vzduchu do motoru. ;-) Na fotce kteoru jsem tu postoval je vidět vlevo černá krabice. To je bedna s vzduchovým filtrem.
Jinak výkonově jde Smart v provedení Brabus někde ke 100 koním, takže to bude už taky pěkně zatápět. Ale obecně zato bych se vůbec neobával. Renault vyvinul Twingo společně s MB a kdo jinej taky může říct, že má (moderní) zkušenosti s touto koncepcí motoru a pohonu než tvůrce Smartu?
12. 3. 2014 11:09
TVÉ TWINGO
Nové Twingo je přesně ten model, který má šanci přerůst v dobovou ikonu (ikonku, abych byl přesný). Twingo titiž míří přesně do středu, přesně na srdce. Totiž v životě člověka jsou etapy, kdy si může dovolit žít přesně tak, jak chce. Zpravidla je to život na účet rodičů, zpravidla je to život studenta a zpravidla patří právě tahle etapa k nejkrásnějším etapám života vůbec. Na nic se nemusíš ohlížet, jdeš jenom dopředu. Jedeš jenom... dopředu. A právě třeba s Twingem.

Na přelomu sedmdesátých/osmdesátých let tu Renault pět tvořil vrcholnou estetiku malých aut. Někdy v roce 1986 jsem novou generaci spatřil v Budapešti a stál před ní v mátožném pozoru snad pět minut. Čas ukázal, že právě model R5 byl trefou do černého. Avšak nejen on, též R8, zejména v mutaci gordini... Joj to byla auta...

Moderní čas nepřeje vzniku nových ikon, čas nyní klouže než po povrchu všeho. Nevzdělanost, neznalost, prostě... století amatérů. Zastav se však, a nech si Twingo zakousnout hluboko do své duše. Žij svůj dokonalý sen - bez závazků, svobodný, s očima upřenýma k horizontu, a s rukama třeba na volantu malého twinga. Twingo je nádherný malý vůz, v němž je ovšem možné prožívat veliké okamžiky. Teď už jde jenom o to, jestli jsi schopný tyto okamžiky v neurvalém tepu dní vyhmátnout.

No, dnes pod patronací sloganu "padni komu v garáži padni" a v uznalém (mini)pozoru: BRAVO TWINGO :yes: :-!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - pumpkin
12. 3. 2014 11:17
Re: TVÉ TWINGO
GTI ospevuje Renault, diskusie na Auto.cz definitívne stratili zmysel. :-(

;-) :yes:
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 12:24
Re: TVÉ TWINGO
skor by som povedal ze GTI konecne otvoril oci a pochopil ze svet sa netoci len okolo vw.
12. 3. 2014 12:30
Re: TVÉ TWINGO
Ano svět se točí okolo Hyundaie i10. >:-[]
12. 3. 2014 11:25
Re: TVÉ TWINGO
Dnes tedy :yes:
S hodnocením Twinga počkejme na první kontakt aby se nenašlo nějaké nemilé probuzení ze snu. :-) Zajimavý bude ten nový litrový atmosférický tříválec. Snad to nebude podobně tristní kombinace jako Clio s 0,9 TCE.
Avatar - moreczech
12. 3. 2014 12:51
Re: TVÉ TWINGO
0,9 TCe v Clio4 je naprostý šolich....
Avatar - šmoula nešika
12. 3. 2014 12:16
Re: TVÉ TWINGO
Pro dnešek dávám zřetelně :yes:
12. 3. 2014 13:23
povedlo se
to auticko se kurevsky povedlo, jak se me predchozi Twinga nelibili, tak tohle je pro moje oci uzasne designove auticko :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2014 23:16
Životnost
Ačkoliv jsem z nového Twinga nadšený, začínám trochu pochybovat o životnosti. Třeba takové Smarty prý hlavně díky přehřívání trpí brzkým "vyrachtáním" motoru. Neříkám, že se ten motor zastaví, ale má potom zvuk jako když se třepe plechovkou plnou šroubů a bere olej. Snad to nějak pořešili. Twingo je každopádně přesně takové, jaké má malé městské auto být. Hravé, jakoby se usmívající, s krátkými převisy, stylovým vzhledem i detaily. Nafouknutý, předražený, rádoby stylový Opel Adam můžou rovnou přestat vyrábět. Btw. čekám na cenu Twinga.
Rozbalit vlákno
0