Elektromobily to stále ještě mají hodně těžké, realita trhu silně zaostává za představami automobilek a své by o tom mohl vyprávět i Renault, jehož Zoe bude rád, když splní pětinu plánu.
50tisic kusu rocne je samozrejme pro model omezeny na vybrane evropske trhy nesmysl a tohle v renaultu nekdo tezce precenil, bejt to celosvetovej model, tak se o takove cifre uvazovat asi i da
Cela filozofia prenajmu bateriek je postavena na hlavu. Mnoho ludi si EV kupi nie preto ze je ekologicky ale preto ze napriek vyssie investicii na zaciatku (moderna technologia) ma mensie naklady pocas pouzivania. Platit mesacne 100 eur len preto aby som mohol jazdit je chore. To uz nehovorim o pausaloch pri dobijacich staniciach kde napr. v Nemecku RWE 10 min – 3€, 20 min – 6€, 30 min – 9€, alebo v Dansku chcu za 45 kWh rovno 50 eur! Nevadi pritom ze vase EV ma len polovicnu kapacitu baterii...Pritom 1 kWh stoji kolko? 0,15 eur?
zdroj: [odkaz]
Potom sa necudujem ze predaje EV nejdu podla planov...
keby to zacali predavat v US, asi by nemali problem s dobijanim. Stanice su tu pomerne na husto. Pri ochodnych domoch su dobijacie stanice hned za vozickarmi a miestami pre rodiny s detmi. to iste je aj pri muzeach, detskych kutikoch, knizniciach ale aj v parkovacich domoch su na najnizsich podlaziach, hned vedla vozickarov.
I těch 10.ooo je úspěch a věřím, že to poroste, navíc je to dvojče Nissanu Leaf, nejprodávanějšího e-auta v EU, taže to jde.
Největší škoda Renaultu, že Twizzy nemá plné dveře a proto není použitelný v zemích s chladnějším klimatem. Twizzy mohl podle mě být nejúspěšnějším elektrickým vozítkem.
Zoe se hlavně ještě neprodává v Norsku, zemi elektroautům zaslíbené. A pokud jde o celkové měsíční prodeje v Evropě, nejsem si jistej , zda je Leaf první. Není první Zoe?
Ale ! Za prvé ! Až budou ceny srovnatelný s klasickými vozy . Ne že po mě někdo bude chtít za miniauto tolik jako za MB E-klasse nebo BMW 5er . Za druhé ! Až to bude mít dojezd jako klasický auto . Ne že budu muset denně , případně v zimě několikrát za den k nabíjecí stanici . A za třetí . Až nebudu muset u tý nabíjecí stanice trávit pokaždý několi hodin než se mi nabijou baterky na 100 km jízdy . P.S. A kdypak asi dostanou cifršpioni z MF nápad , že je třeba elektřinu do těch elektrovozů zatížit spotřební daní aby se vyrovnala benzínu nebo naftě ??
Samozřejmě, že budeš muset každý den nabíjet. Tedy pokud něco o bateriích víš, tak je ti tahle část jasná. To bys musel využívat celkem malou část kapacity, aby dávalo smysl nabíjení v delším intervalu. A pokud jde o chladnější počasí, ještě s radostí budeš využívat možnosti předehřátí auta. Připojit ho není taková práce.
Co se týče ceny a dojezdu... uvědomuješ si, že baterie jsou tou nejdražší komponentou elektromobilu? Skutečně tedy potřebuješ dojezd 400, 800, 1000, nebo ještě více km? Ano, s rostoucím dojezdem poroste užitečnost a zaměření elektromobilů. Ale není to nutné. Toyotě myslím ve výzkumu vyšlo, že většina lidí (z jejich cílové skupiny) si vystačí s 25 km na "nohu". Nechci říct, že cena atakující milion je v pořádku, ale Zoe nestojí milion. Ve Francii se prodává za zhruba 350 tisíc (plná cena je zhruba 500 tisíc).
Mne sa to zoe lubi a vobec cele elektromobily sa mi lubia, ale renault nemam v laske, lebo sme radi, ze sme sa ho zbavili. Je to velmi kazova znacka. Kto vie co vsetko by odchadzalo tuto. Este k tomu dojazdu keby dosiahli 300-350 km na 1 nabitie pri dobrych podmienkach, minimum 200km pri najhorsich podmienkach. V tomto pripade by zacinali mat elektro mobily velmi navrch.