je dobré že niektoré automobilky myslia na budúcnosť a snažia sa šetri teraz aby prežili keď bude zle , čo teda určite bude ... Len dúfam že sa to neprejaví na kvalite vo výrobe.. :-O
Momentík běžím do kuchyně k váze - pokládám na jednu stranu "zrušení novinářské presentace" a na druhou "(zatloukání a zatloukání ohledně) "trhaVWých" poruch motorů TSi" a BUM - slyšel(i) jste tu RÁNU? To bylo HODNĚ "jednoznačné", že? ;-)
PS: Teď ještě jak sundat to "zrušení novinářské presentace" OBROVSKOU SILOU "vystřelené" na strop... ;-)
PPS: Mám sice digitální elektronickou Bugatti, ale.. :-)
Já bych "doopravila" dotaz - na SPOLEHLIVOST motorů (+ na "zatloukání" VW.. ;-)
PS: Neb kvalita (co do "chování" motorů) NENí špatná - se spolehlivostí už je to "trochu slabší" :-)
A jaká je životnost TCe motorů vůči TSI?
Clio III s TCE se už dá sehnat dle ceníku za 234 900, výbava Advantage, 5 dveří.
Jenže se musí připlatit za mlhovky 4 100,- zatní zamtmavená skla 2 500,- ESP 8 100,- tempomat 8 100,-
Tak motor-i TSi tam snad dávat NEbude, neb s jejich rozVWodovými řetezy je to jako s tím "i" na konci slova MOTOR-i ;-)
PS: Nicméně váš názor na to "zatloukání" a "zatloukání" včetně přístupu automobilky k náhradě oprav - to by mne ZAJÍMALO :-)
PPS: A co vaše váha? Dopadlo vaše "vážení" stejně jako to mé? ;-)
že tu prezentaci pro tu novinářskou chátru zrušili. Přišel jsem s nimi do styku jako pracovník ředitelství mezinárodní automobilové soutěže. Jen koukali co kde zadarmo sežrat, vypít, dostat reklamní předměty, atp. Jejich práce spočívala v opisování oficiálních tiskových zpráv samotného pořadatele, evtl. od druhých, méně líných. Fundovaní motorističtí novináři se dají spočítat na prstech jedné ruky (u nás v ČR, ve světě to bude přímo úměrný).
Je to zvláštní, ale na automobilové soutěže se často slétávají motorističtí novináři rozličných kvalit. Každopádně myslím, že kdybyste poznal naše kolegy ze silných médií, viděl byste, že se jich určitě více než pět dá pohodlně najít.
Tak záleží KAM "nasadíte laťku" pro slovo "fundovaný", že...? ;-)
PS: Já jím mám u MARTINa VACULÍKa - třeba :-)
PPS:Nicméně doby kdy byl novinář pozván na presentaci "nové bubiny" na Kanárské ostrovy (v jiném oboru - ale v autoprůmyslu to funguje/-ovalo pokud vím STEJNĚ ;-) ) asi pomalu "končí" (nebo alespoň "se omezují"... :-)
PPPS: Začínám mít dojem, že slovo "DOČASNÝ" (výpadek služby například ;-) ) má v česku nějak "časově ODLIŠNÝ" význam, než na zbytku planety... :-)
Doufám, že k silným médiím a kvalitním novinářům nepřiřazujete tu partičku z Autosalónu na Primě? Merunku před cca 6 (?) lety nechtěli pustit na autosalón ve Frankfurtu. Na recepci nikdo nic nevěděl o jejich akreditaci a co jsou vůbec zač...
Že si je nepíše, tím hůř... Taky žádný novinář není, ale na podobné prezentačky jezdí. A zrovna na takových chce správně Renault šetřit.
K těm kvalitním řadím Hyana, Jozífa, Gregoru, dříve psal dobře Rieger (všichni Automobil), a Slovák R.Chvála, škoda že odtud odešěel p.Láník. Jestliže si motoristický novinář plete pojmy technika a technologie (vysokoškolsky technicky vzdělaný (!), o pisálkách z FF UK žurnalistika ani nemluvě), je to prvotní znamení vypovídající o jeho kvalitě. Zkuste si otevřít plátky AutoTip, Autohit, SM..., s těmi slinty. A i tihle jezdí na podobné akce.
Z výše jmenovaných znám blíže pana Hyana i Chválu, a máte pravdu, oba jsou bezesporu špičkou v oboru. Takže Renault ušetří i na nich. Pan Merunka opravdu nikam nejezdí.
Technika a technologie...na základě dřívějších upozornění si na tento problém při překladu z angličtiny snažíme dávat pozor.
Chvala sa vie hlavne predat, ano je vyrecny, ma aj urcitu priebojnost a jazdecke skusenosti, ale stale je to viac showman ako podavac realnych popisov. Ja mam radsej fakticke testy, kde sa sice nejazdi rychlo po polnej ceste s kuzelom prachu za autom, ci dopredu dverami, ale clovek sa nazoaj dozvie vela o aute. Uplne perfektne by pre mna osobne boli sterilne testy ,kde by sa slo podla jednej sablony na jednej a tej istej drahe a meralo by sa do vycerpania:-) Ale chapem, ze takyto test by sa nepredal, nikto by ho nepozeral/necital.
Podla mna zaklad kazdeho jedneho redaktora je vedomosti o technike a motoroch, co chyba snad vsetkym. Takyto redaktor by mal kazdy den travit na technickych forach, ci uz vseobecnych typu forum.autobazar.eu, alebo viac technickym ako dieselpower a powerdiesel, alebo fanusikovskym (skoda forum, renault forum pezot forum atd). Tak si ziska taky prehlad, ze vo videu len otvori hubu a budu z nej srsat argumenty a nie take chvalovske,,,, no zda sa mi ze to dobre slape odspodu a aj dobre(resp. gumene) odozvy to ma...
A hlavne odosobnenie, ked je vseobecna mienka o fordoch ze maju dobre jazdne vlastnosti, tak to neznamena, ze aj prave tento ford, ktory prave testujem ich bude mat. A rovnako tento pezot nebude automaticky gumeny(ako sa pisalo napr o 407, ci lagune3).
Souhlas. Renault si asi umí spočítat, kolik ho to stojí (nebudou to malé peníze) a jaký to má efekt.
Ovšem na druhou stranu by si měl také Renault odpovědět, proč se mu výrazně daří jenom na francouzském trhu. Zatímco na starém kontinentě to vypadá na útlum, tak trhy jako je Čína, Indie, Brazílie, USA jsou na tom výrazně lépe a tady Renault-Nissan jako globální hráč výrazně ztrácí. Na Clio má uvést největší marketingovou kampaň, ačkoliv auto je produkt, který by se měl především prodávat sám (kvalita/cena/užitná hodnota).
Zřejmě asi něco dělá špatně, nebo opravdu hasí požár zavčas. Čas ukáže.
Nemyslím si, že by Renault-Nissan globálně nějak ztrácel. Za poslední rok prodal cca stejně jako VW Group a má snad jako jediná silné zastoupeni na všech trzích. Uvidíme, jak to s tou zrušenou prezentací ve skutečnosti bude. Dost novinářů už s Cliem jezdilo za polárním kruhem, tak by snad mohli zaplatit i něco se sérií. Na druhou stranu je asi jasné, že Renaul bude v Evropě šetřit a investovat jinde. Jen za posledních pár měsíců mě napadají nové výrobní závody v Maroku a v Rusku, navýšení podílu v Avtovazu
Myslím že v Evropě jsou tak "VWyjeté koleje", že je (do jisté míry) FUK jak moc velká se udělá kampaň - kupci Clio, Polo atd. jsou vpodstatě "dáni" ;-)
PS: Plus evropa bude (optimisticky) minimálně pro příští "pětiletku" NEzajímavým trhem..
PPS: Snad vozy typu Peugeot 301 či Seat Toledo/škoda Rapid - tam jsou očekávány SILNÉ prodeje, jinak... jinak se asi Evropa "vyrovnává" se sloučením s východní částí = "vyrovnává" se na nějaký REÁLný "průměr" ex-západní a ex-východní části :-|
Tak se nám ta premiera nějak hroutí. Nakonec, aby to nebylo proto, že renault objektivně uznal, že není co... předvádět. Za sebe píši, že to považuji za fatální chybu. Co svět garáže stojí nepomamatuji si, že by se k této praktice kdo uchýlil. Asi nikdo nečeká pompézní prémiovou akci na úrovni Jaguaru XKR, ale umírněnou skromnou slušnou a milou novinářskou prezentačku si snad i ten renault zaslouží, no ne?
Avšak to hlavní - ruku na srdce, že se ti také vkrádá malý červík, že to s tím cliem bude bůhvíjaké, když si nevydělá ani na pár chlebíčků pro novináře?
Lepšie šetrenie oznámené narovinu, ako šetrenie tam, kde to nie je vidno, a následné zatĺkanie dôsledkov.
Ja tú správu vnímam negatívne z pohľadu automobilového trhu a tejto branže celkovo, pozitívne vzhľadom na postoj Renaultu. Začína šetriť tam, kde to nemá vplyv na výrobu a kvalitu a autá samotné.
Ano, To víš, jakmile se začně šetřit takto viditelně, má to bouhužel i tu druhou stranu mince, té o které též píšeš, to jest - negativní silný, výrazný signál navenek.
Nedávno tuším Citroen změnil právní vztah ke svému letitému sídlu, či o tom uvažuje, dnes tohle. Nejsou to dobré zprávy.
A to si vezmi toho, kdo na clio čeká. Tomu ten hlodavý červík pochybností vezme možná i naději.
Ty ten venek posuzuješ evidentně podle svého rozhledu. Myslím tím lidi, kteří kupují nová auta a čekali třeba na nové clio, ti se jistě zajímají o takovéto novinky. Dočtou se je třeba v novinách. Víš doufám co jsou to noviny?
Na druhou stranu - nikdy jsem nechápal tyhle akce z pohledu zákazníka / čtenáře. Ty "první dojmy" jsou obvykle opsanou tiskovou zprávou výrobce, v lepším případě jsou tam i nějaké osobní dojmy, které si ale občas dokonce odporují s poctivým testem (vydaným stejnou redakcí !). Takže jediný efekt vidím v krásných fotografiích z nějakého exotického prostředí, možná tak u Toyoty GT-86 to ještě dává smysl, jelikož se to konalo na okruhu, ale to Cliu určitě nehrozí...
...a raději si koupí Fabii (na mechanice minulého vw Polo :yes:;-)
PS: Hmm, já myslím že (minumálně v Evropě) jsou karty víceméně ROZDÁNY - a popravdě ani povedený a naopak NEpříliš povedený model vozu na tom moc NE(z)mění
Máš rech, karty jsou rozdány, a nejen karty - tys toho taky moc "nenakoupila" a snažíš se to dokazovat, seč ti síly stačí.....za snahu :yes:
Na druhou stranu, co jsi zač a co se od tebe dá čekat už tady vímě, takže to skus jinak a jinde, třeba najdeš sobě rovné - co třeba Chvilka pro tebe nebo Květy, třeba mají taky diskuzní web.
nojo ty chlebicky pro novinare s tim dalsim okolo pridou bezne na nejakych 1-2 milionu euro, nojo drobny to na chlebicky coz >:D proste se to odsune na nejakou akci se kterou se to spoji a tak se usetri, neboj novinari skratka neprijdou, vlastne jo, nedostanou ty levny chlebicky >:D
Jako "zkušený" čtenář/diskutující učitě NE - neb VÍ, že nás čeká ještě 358 článků o novém Seat Leon (pardon škodě RAPID) které "plynule" přejdou do VLNY textů o noVWém (hádejte čem? Nápověda: Dělá se to i ve verzi GTi :-) ) kteroužto VLNU pak SPLÁCHNE TSUNAMi o NEJ autě na světě, zcela novéstálestejné škodě Octavia :yes:
PS: Takže je JASNÉ že na texty o Clio a ostatních "zbytečnostech" ve světě aut moc prostoru NEzbude ;-)
No vlastně ANO - zatím potkávám "mraky" (VELMI) sebevědomých řidičů SUPerbů, Octávií a občas dokonce i Fábií (Citróna přece "dám" :-) ), tak očekávám "rozšíření" portfólia (o VWýjímečných schopnostech svého vozu "přesVWědčených"... i v případě RAPIDu ;-)
PS: Vy "pVWopagujete" (po UpCiti-goMiiii) už i ToledoRapid? NEměl byste "šetřitsíly" na báje a pOOOOVWvěsti na propagaci "alespoň" GOLFu a Octavie? :-)
PPS: Nebo audi A3 - ta to ve stínu nového MERCEDESu A :yes: a technicky skvlostného BMW 1 se ZF8 bude potřebovat.. ;-)
Koukám, jsi v dobrém odpoledním ajfru, trochu však prosím umravni ten iluzivní formát textu, fakt se to špatně čte, přebíjí to i vnímání myšlénky, tedy když se ti výjimečně nějaká myšlénka povede... :-) Nyní se ti zrovna žádná tradičně... nepovedla, tak ti pomohu - Rapid, vůz, v němž prožijete svojí budoucnost ;-):-)
S tou BUDOUCNOSTí jste mne skoro VYDĚSIL!!! ;-)
PS: Ano, v dobré náladě jsem, neb jsem "přežila! včerejších 90 km na kole a z dnešních jsem BUŘTÍKovi "unikla" :-)
PPS: V "ajfru" aso súéš MEeee, nicméně RÁDA se "abgébuji" - hlavně když jsem přesvědčena že mám PRAVDU + vy byste si na ty "chVWalozpěvy" o nižších modelch VW typu Up a Rapid měl najít nějakého "ablézra" - tohle je pOOOOd vaší úroVWeň.. ;-)
"Ajcem trajcem" že to tak je ;-)
Nevidím na tom nic až tak divnýho. Prostě Renault oddálil představení a prezentaci novinářům až na Paříž. Odbyt aut jde dolů tak po zkušenostech z let 2008, 2009 radši v Renaultu sundávaj kalhoty ještě před brodem. Ford oddálil premiéru stávajícího Focuse minimálně o půl roku a nikdo se tomu taky nedivil. Akorát se kolem toho nepsalo.
A jestli šlo o 500 novinářů z celého světa a náklady na jednoho byly 100 tisíc v průměru - tak ušetřili 50 milošů, tedy 4 mil EUR - to není až zas tak málo.
Hm, tak to je docela překvapení, že se žádná velká prezentace nebude konat! Vždyť Renault už dávno sliboval, že pro automobilku nejdůležitější model Clio bude mít nejvíce velkolepou prezentaci v dějinách automobilky. Nakonec měsíc před prezentací automobilka vše oficiálně ruší. Jak se píše nahoře, je to smutné, všude se šetří. Citroen prodal své sídlo v Paříži, Renault teď ruší velkolepou prezentaci svého důležitého modelu, autosalony nejsou takové, jaké bývaly dříve a některé automobilky zcela zkrachovaly, kam ten automobilový svět spěje…
Nu což, tak nové Clio se představí až doma na autosalonu v Paříži bez těch chlebíčků a nebude tolik reklam okolo cest.
>:D
Pořádat chlastačky pro nenažrané novinářské póvly, kteří stejně napíšou jen tolik kolik dostanou zaplaceno, proplaceno, prochlastáno a pro... . Reklamy v televizi a v časopisech, které akorát otravují lidi.
A nebo zlevnit případný produkt o peníze utracené na tyto marketingové aktivity. A nebo nepropustit stovky zaměstnanců ... to je oč tady běží.A nebo si tyhle peníze neušetřit na materiálech apod. že ...
P.S. : Člověk co kupuje auto (JEN!) dle toho co napíše nějaký ,, novinář ,, a nebo jen díky tomu co viděl v televizi je s prominutím bl.b.ec.
Klid, esenbe je klasický diskusní prosťáček, má výrazivo primitiva, to snad vidíš sám, ne? To co napsal nemůžeš brát vůbec navážno, protože bys mu musel v tu ránu zavolat záchranku z Bohnic. Četl jsem tě dole, napsal jsi to brilantně :yes:
Bohužel to nevíte vy. Nehledě na to, že nechápu proč píšete čárky, ale ne háčky.
Pracoval jsem ve firmě kde se rozhodovalo o tom, jestli bude velká reklama v televizi a nebo jestli se udrží cena produktu (mimochodem velmi úspěšného - asi 2mio zákazníků v čr. ) na stávajících hodnotách. Hádejte co vyhrálo. Jo a novináře jsme zvali taky. viz níže ... Novináři jsou samozdřejmě důležití a najdou se i ti, kteří to dělají z toho pravého důvodu. Tedy, aby mohli informovat objektivně veřejnost. A pak je tu ta většina lehce uplatitelných hovad.
No myslím si, že fundovaní lidi se spíše uchylují k názorům uživatelů. Ale i tak by tyto informace měly být zanedbatelné ... hold lidé radši vsází na názor jiného než na ten svůj. Nebo jste si na základě reklamy v TV šel koupit coca colu více než normálně, jíte po shlédnutí reklamy na tatranky s rodinou na výletě více tatranek ? Vědomě asi těžko ... Spíše jste si koupil coca colu, protože jste slyšel že je dobrá a tatranky jíte taky protože vám ji cpali vaši rodiče. Chápu reklamu u časově omezených akcí a nebo uvádění nového produktu, ale nechápu reklamy na zavedené značky apod. vyrábějící pořád ten stejný a dobře známý produkt i když by mohli místo toho tento produkt slevnit o 1kč... viz. třeba coca cola. .... Uvedu příklad ... T-mobile dal na svou televizi reklamu s čakem norisem asi za 80 000 ... do dnes mají zákazníků v řádech tisíců což jim ji nezaplatí ... já jako uživatel telefonu se pak cítím dotčen, protože jim dotuju jejich aktivity. Bohužel nemám na výběr ... Nebo třeba banky ... kdo platí reklamy ?
Z toho důvodu jsem radši, když automobilka v rámci šetření od nich upouští. Než aby odrbávala produkt a nebo propouštěla zaměstnance.(i když to možná dělá taky ) To je to co jsem chtěl říct. ;-) ... Je to prostě z mého pohledu sympatický krok.
Ale já píšu, že je to možné. Jen říkám, že pro mě to není žádná ztráta prestiže, ale naopak to vnímám jako pozitivní krok ...
Nebo by snad tvoje sympatie nevzbudila automobilka, která by pomocí sociálních sítí a třeba youtube rozšířila informaci, že zrušila veškeré své marketingové aktivity co stojí peníze a výsledný produkt tak snížila o 30 000 kč. ,,Rozhodli jsme se, že zrušíme placené reklamy a tím umožníme, aby naše auta stála o 30 000 méně,, . ;-)
Mně se tento přístup také líbí-z lidského hlediska... Ale z marketingového hlediska je to ze strany Renaultu velkej kop Clia do zadku... Řekl bych hodně kontraproduktivní krok! No co už. Francouzské a italské automobilky jsou na tom špatně a nezbývá,než doufat,že podobné kroky je pošlou nahoru a ne do věčných lovišť... :-!
Kdyby novináři nebyli ovlivněni kvalitou ,,novinářských prezentací,, tak by o ně těžko bylo postaráno tak jak o ně postaráno je ... Tím pádem výsledný výkřik v médiích taky dost záleží na tom jak dobře si případný novinář popije, požere a kdoví co ještě ...
Ono kdyby to nemělo efekt tak by to automobilky a všichni ostatní nedělali, že ?
P.s.: Několik takových novinářů jsem viděl z pozice, která se nacházela na druhé straně barikády. A teda nevím jak to je u aut (ale myslím, že lepší) tak u nás to bylo jen o tom dobře s nima zachlastat, pozvat je do dobrého hotelu, protáhnout je restauracema a ještě jim nacpat kapsy kdejakými věcmi.
Kdyby dobře nepožral a nepopil tak by ho to ovlivnit, ale mohlo ... s tím jste tam souhlasil. Takže teď co je účel ... splnit to co se od prezentace očekává. Jistý standart ... Také se na takových akcích řeší ,,sponzoring,, nějakého webu či plátku. To jistě znáte ... To je taky ovlivnění. Určitě i na tomto webu je velké množství ,,sponzorů,, .... Novinařina o nějakém druhu produktů je téměř jen o úplatcích ve formě sponzoringu a nebo prezentací atd.
Objektivní novinařina v těchle odvětvích je úkaz hodně vzácný ...
Jo kámoš se taky ve článcích, kde se píše všeobecně o jednom produktu a který vás pak navede k tomu jeho, podepisuje jako redaktorka onoho časopisu-webu. A ještě jim za to zaplatí.
Jak už jsem psal. Nikdo tady neví (snad autor), jak to s tou prezentací vlastně je. Asi mělo jít o předpremiérovou prezentaci a další prezentace pro tisk určitě budou. Jedna prezentace včetně jízd pro tisk už byla v zimě. Teď se asi jedna zrušila a další zase budou. Uvidíme, zda se o této zrušené prezentaci zmíní i jiné evropské autoweby.
Edit. Už jsem to našel. Ta informace byla na Renault fóru před týdnem. Novináři přijdou na řadu později při jiné příležitosti.
v mediich se to objevi tak jako tak, media jsou zavisla parve natom aby nalakala sve ctenare/divaky, a ty dane medium navstivi jen kdyz tam bude co cist/sledovat
podle meho bude ze strany novinaru o nove Clio oto vetsi zajem, protoze dane informace budou exkluzivnejsi :-)
Minimálne záver príspevku je kvapku mimo realitu. Novinári peniaze firme neprinesú, díleri áno. Takže ak by šlo o peniaze, je logické, ktorá prezentácia ostane a ktorá nie.
Novinári určite nebudú zvlášť ukrátení, jak je zvykom, bude plno menších akcií s lokálnejším charakterom - čo má pre novinárov aj tú výhodu, že dostanú viac priestoru na zoznámenie sa s autom, otázky, aj ostatné aktivity. Zatiaľ čo tu sa píše akoby Renault odvolal úplne všetko, a nie jednu autosalónovú akciu.
Pokiaľ si dobre všímam, dosť bežne sa stáva aj to, že značka sa nezúčastní z rovnakých (ekonomických) dôvodov nejakého autosalónu - ale o tom sa už nediskutuje...
Celkovo mi to ale príde ako nejaké divadielko, peniaze sa šetria inde, toto sú len drobné...
A to že prodejci nebudou umět zákazníkovi vůz představit by bylo v pořádku,jo? >:D "A pane prodejče,na co je tohle tlačítko?" "Hmmmm,nooooo,...můžeme to vyzkoušet... Jejda!!!" Bože,bože... >:D:no:
Nevěřím, že by úspory na jedné novinářské prezentaci byly pro automobilku tak zásadní... může jít maximálně o jednotky milionů korun. Já za tím vidím dva možné důvody:
- Clio není hotové - tomu moc nevěřím, vývoj jakéhokoliv modelu se samozřejmě pozdržet může, ale v tomto smyslu jsem zatím žádné signály nezachytil.
- Renault hraje nějakou politickou hru, možná s francouzskou vládou, možná i s EU... hru, ve které se snaží upozorňovat na ekonomické problémy spojené s výrobou ve Francii, a odvolání prezentace se mu hodí jako gesto.
Jo ta druhá možnost sedí jak píst do válce:
- dejte dotace na rušení našich evropských plantáží, nedáte-li dotace......
- dejte alespoň šrotovné, nedáte-li šrotovné.....
- no nic, tak zkusíme scénku z žebrácké opery
Ano, to druhé skutečně dává smysl :yes:
Bohužel je pravdou i to, že v globálních číslech se automotiv dostává do polohy minimálně stagnace. Jakkoliv jsme ještě (naše firma - automotiv) na přelomu roku viděli docela zajímavé výhledy, aktuální čísla mluví spíše o stagnaci. Ano - projektů je dost, ale čísla/počty spíše stagnují, resp. nerostou tempem které jsme předpokládali...a to vzorujeme s ročním výhledem. Takže min. 2013 asi žádná sláva...
Renault muze delat tanecky jakekoliv vcetne komickeho intermezza z zebracke opery, ale Francie mu zadne dotace neda. Protoze Francie je takovy Renault v trochu vetsim meritku. Renault zije z ruky do huby, ale ma velkolepy elektroprogram, Francie je s ekonomikou jen krucek od bankrotu, ale byl to hlavni protagonista vojenskeho tazeni proti Libyi. U akcii Renaultu bych si zaspekuloval jedine na dlouhodoby a prudky pokles :-!
Hele, já nevím... 500 novinářů, nějaké pohoštění, nějaký benzín & pneumatiky, zázemí, možná ubytování... prospekty musíš dělat stejně... nějakou čepici nebo tričko... nevím co by na tom mělo stát 10M€. 10MKč bych chápal, ale o moc víc ne. Respektive... utratit se dá ledacos, ale myslím, že za 10MKč musí být taková akce realizovatelná aniž by tím nějak utrpěla prestiž automobilky.
Desítky milionů Euro, to znamená že ty desítky jsou aspoň dvě... tj. více než půl miliardy? Je fakt že já jen vařím z vody a žádné relevantní údaje k tomu nemám, tak tu diskusi odložme a já se zkusím zeptat.
smankote... lidi mejte soudnost. Jedno blbe 3 denni firemni skoleni v Praze (mam takovych 5 do roka) vyjde firmu na 30 tisic KC kazde. Cesta vlakem, ubytovani v "nuznem" hotylku.
Pokud by to bylo do zahranici letadlem a v mene "nuznem" hotylku, pocitejte 80 tisic Kc.
A pokud je to prezentace znacky na autosalonu a zvete je jako VIP, pocitejte 150 tisic na novinare a vic, nejsou to jen prospekty, ale pronajem prostor, hostesky, show..... ted si vynasobte 150tis x 500 a jste na 75ti mega Kc ... coz je muj skromny a nezasveceny odhad.
Za 10kk by to vypadalo jako prezentace ojetiny v AAA.
A tech mojich 75kk je jeste tak 5x podhodnoceno protoze vubec nemam paru, kolik pronajem prostor a sehnani hostesek a vymysleni programu na TOP prezentaci realne stoji.
Na druhou stranu, co to jsou stovky mega pro automobilku, ktera vklada do vyvoje noveho modelu miliardy, radove 10x vice ....
Mícháš hrušky s jabkama... cena za školení je úplně jiná věc. Novináři tam pravděpodobně nebudou trávit týden na náklady značky, dá se počítat tak s jedním noclehem, který navíc při objednání 500 lůžek nebude za standardní hotelové ceny. Nejsem si jistý letenkou, ale osobně bych si tipnul, že letenku bude platit vydavatel.
Mám takových prezentací pár za sebou a ty top se dle vyjádření pořadatelů šplhaly k půl miliardě korun českých. Ale to se bavím o prezentacíh které byly dělány pro tisíce lidí z celé evropy a v zahraničí. Automobilka měla pronajatý 5* hotel na měsíc, či dva a novináři a dealeři se tam střídali třeba po dvou stovkách vždy po dvou,nebo třech dnech... Náklady na účastníka se pohybovaly kolem 40.000,- Kč na ty dva,tři dny na osobu (vč. letenky,odvozu na letiště,prostě komplet).
Skuečná čísla ale nemám,to ne >:D To je trošku naivní,to po mně chtít,nemyslíš? ;-) Nebo si snad myslíš,že to někdy nějaká automobilka dá k dispozici? >:D
za dva miliony korun ani nepripravis to auto k prezentaci .... mala technicka.
Uz jenom ty polonahe slepice ktere ti budou pozovat do objektivu a ty armady lesticu laku a podrzstasek rozdavajicich prospekty budou drazsi. O pronajmu odpovidajicich vystavnich prostor ani nemluvim :-!
Podle mých informací stojí střední mezinárodní prezentace (novináři z celého světa, vždy několik z dané země) ve Španělsku asi dva miliony eur. Alespoň to je rok starý údaj z akce Toyoty.
Ohledně placení: automobilka platí hotel a akci samotnou, místní zastoupení pak většinou kupuje letenky. Redakce má "náklad" pouze ve zpravidla dvoudenní absenci redaktora, který není po ruce. Pro měsíčníky zanedbatelná nevýhoda, pro nás naopak velmi podstatné.
Samozřejmě, může to být i jinak, popsal jsem co vídám nejčastěji. Občas mají automobilky najmutý speciál, který žurnalisty sváží, jak to přesně funguje tam ale nevím. A popravdě jsem po tom nikdy nepátral.
Hm, Polo myslim se montuje ve Spanelsku, Indii a Cine, takze zadny zazrak. Mozna jeste o neco horsi, nez to Clio, ktere se dela aspon castecne jeste porad ve Francii... teda pokud vim. :-!
Kdyz se chce, vsechno jde. Spravce konkursni podstaty to podepise. Licence se bude splacet vyrobenymi vozy. Ovsem oriskem pro VW bude logisticky problem, jak utajit pro zakazniky, ktery vuz byl vyroben ve Francii a ktery ne, protoze po zkusenosti s kvalitou vyroby by ten francouzsky byl neprodejny. >:-[]
Dalo by sa to vyriešiť jednoducho, podobne ako s Cayennom. To sa vyrába v Bratislave, ale aby bolo MADE IN GERMANY tak odvážajú autá bez kolies a motorov do Nemecka a tam ich dokončia. To však nerieši problém s utajením...
Ale prd. Renault ma ekonomicke problemy hlavne diky tomu, ze narozdil od VW nemontuje (krom Dacie) v levnych zemich. A ze nesdili platformy a komponenty spolecne klidne pro 15 ruznych aut 5ti znacek 3 ruznych segmentu.
Kdyby VW montoval Pola v Nemecku, tak by si taky nemohl piskat. To si mozna muze tak leda dovolit Audi, Porsche a BMW, ale uz ne nakupni taska typu Polo.
Kvalita vyroby s tim nema co delat, ta je pri soucasnych procesech rizeni vyroby a kvality vsude srovnatelna. Co s tim ma co delat je katovani kostu pri vyvoji a vyrobe. A protoze Renault vyrabi mene aut nez VW a v drazsich zemich, tak mu logicky naklady na vyvoj a vyrobu vychazeji vyssi a s tim nic neudelaji, i kdyby se na hlavu staveli. Jedine co jim zbyva je zebrat u francouzske vlady a cekat na zazrak, tak to taky delaji.
Ach jo, seš mimo, ale tváříš se tady jako génius, asi nevíš, že Renault v Evropě montuje kromě Španělska, které zas tak levné sice není ( ikdyž destinace jako Francie to rozhodně není), také ve Slovinsku (to netušíš a dalo by se to pochopit) a hlavně v Rusku a v Turecku (a to seš docela tupoun, když ani tohle nevíš). Kdepak se asi vyrábí ona pověstná Thalie? Takže blábol jako noha, co?
Dej si kitkat, dej si pauzu a jak píše místní klasik studuj, uč se a pak teprve .....zkus něco napsat.
tady zas nekdo neumi cist.. jeste na me vyrukuj s Dacii v Maroku ty tydyyyt.
Pisu ze Clio se CASTECNE dela i ve Francii zatimco Polo se KOMPLET dela mimo Nemecko. Pokud jsi to nepochopil, tak si poposedni.
Tady mas link:
[odkaz]