Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault zrušil prezentaci nového Clia, čeká zlé časy

David Bureš
Diskuze (117)
Zrušení novinářské prezentace je součástí plánů Renaultu na snížení nákladů.

Francouzská automobilka Renault zrušila prezentaci čtvrté generace Clia pro novináře, která se měla konat příští měsíc v Ženevě. Novináři se tak s novým Cliem nejspíše poprvé seznámí v Paříži.

Renault poslal více než 500 novinářům emailovou zprávu, v níž vysvětluje, že kvůli těžké situaci na trhu je nucen zrušit ženevskou prezentaci nové generace Clia pro novináře. Samotných dealerů se zrušení této akce netýká, pro ně i nadále platí, že se s tímto autem seznámí v Ženevě.

Automobilka se i tímto způsobem snaží šetřit, Renault totiž očekává, že se situace na evropských trzích v příštích letech nijak nezlepší. Carlos Ghosn, šéf Renaultu a Nissanu dokonce prohlásil, že další tři, čtyři roky bude Evropa v nejlepším případě stagnovat. Například prodeje na francouzském trhu v období leden-květen meziročně klesly o 17 %.

Nejoptimističtějším odhadem je dle ředitele francouzské a japonské automobilky mírný nárůst evropských prodejů do jednoho procenta. Nissan a Renault jsou však připraveny i na horší scénáře.

Vedení francouzského výrobce už dokonce nařídilo okamžité snižování nákladů v celé společnosti. Jeden z nejmenovaných manažerů Renaultu uvedl serveru Automotive News Europe, že zaměstnancům bylo řečeno, že je lepší začít vylévat vodu z lodě nyní, než to dělat až uprostřed bouře.

Tato slova naznačují to, že zrušení novinářské prezentace Clia není jediným způsobem, jakým chce Renault snížit své náklady.

Velkou snahu francouzského výrobce o snížení nákladů dokazuje i to, že nová generace Clia je pro Renault nejdůležitějším modelem, který v letošním roce představí. Cílem je 400 až 500 tisíc prodaných exemplářů tohoto vozu ročně. Hlavním konkurentem je pak jiný Francouz – Peugeot 208.

Veřejnost bude mít šanci se s čtvrtou generací Clia oficiálně seznámit na podzimním autosalonu v Paříži. Svým vzhledem automobil naváže na studie Zoe, DeZir, Captur a R-Space.

David Bureš
Diskuze (117)
20. 6. 2012 15:26
Re: Rendlik jde pod vodu
tady zas nekdo neumi cist.. jeste na me vyrukuj s Dacii v Maroku ty tydyyyt.
Pisu ze Clio se CASTECNE dela i ve Francii zatimco Polo se KOMPLET dela mimo Nemecko. Pokud jsi to nepochopil, tak si poposedni.
Tady mas link:
[odkaz]
19. 6. 2012 16:41
Re: Rendlik jde pod vodu
Ach jo, seš mimo, ale tváříš se tady jako génius, asi nevíš, že Renault v Evropě montuje kromě Španělska, které zas tak levné sice není ( ikdyž destinace jako Francie to rozhodně není), také ve Slovinsku (to netušíš a dalo by se to pochopit) a hlavně v Rusku a v Turecku (a to seš docela tupoun, když ani tohle nevíš). Kdepak se asi vyrábí ona pověstná Thalie? Takže blábol jako noha, co?

Dej si kitkat, dej si pauzu a jak píše místní klasik studuj, uč se a pak teprve .....zkus něco napsat.
19. 6. 2012 16:32
Re: Politika
Spočítej si to znova....
19. 6. 2012 16:27
Re: Náhodou mě se tento přístup líbí
On píše stylově - podle nicku......
19. 6. 2012 16:25
Re: TAK SE NÁM
A jestli šlo o 500 novinářů z celého světa a náklady na jednoho byly 100 tisíc v průměru - tak ušetřili 50 milošů, tedy 4 mil EUR - to není až zas tak málo.