Renault zrušil prezentaci nového Clia, čeká zlé časy
Francouzská automobilka Renault zrušila prezentaci čtvrté generace Clia pro novináře, která se měla konat příští měsíc v Ženevě. Novináři se tak s novým Cliem nejspíše poprvé seznámí v Paříži.
Renault poslal více než 500 novinářům emailovou zprávu, v níž vysvětluje, že kvůli těžké situaci na trhu je nucen zrušit ženevskou prezentaci nové generace Clia pro novináře. Samotných dealerů se zrušení této akce netýká, pro ně i nadále platí, že se s tímto autem seznámí v Ženevě.
Automobilka se i tímto způsobem snaží šetřit, Renault totiž očekává, že se situace na evropských trzích v příštích letech nijak nezlepší. Carlos Ghosn, šéf Renaultu a Nissanu dokonce prohlásil, že další tři, čtyři roky bude Evropa v nejlepším případě stagnovat. Například prodeje na francouzském trhu v období leden-květen meziročně klesly o 17 %.
Nejoptimističtějším odhadem je dle ředitele francouzské a japonské automobilky mírný nárůst evropských prodejů do jednoho procenta. Nissan a Renault jsou však připraveny i na horší scénáře.
Vedení francouzského výrobce už dokonce nařídilo okamžité snižování nákladů v celé společnosti. Jeden z nejmenovaných manažerů Renaultu uvedl serveru Automotive News Europe, že zaměstnancům bylo řečeno, že je lepší začít vylévat vodu z lodě nyní, než to dělat až uprostřed bouře.
Tato slova naznačují to, že zrušení novinářské prezentace Clia není jediným způsobem, jakým chce Renault snížit své náklady.
Velkou snahu francouzského výrobce o snížení nákladů dokazuje i to, že nová generace Clia je pro Renault nejdůležitějším modelem, který v letošním roce představí. Cílem je 400 až 500 tisíc prodaných exemplářů tohoto vozu ročně. Hlavním konkurentem je pak jiný Francouz – Peugeot 208.
Veřejnost bude mít šanci se s čtvrtou generací Clia oficiálně seznámit na podzimním autosalonu v Paříži. Svým vzhledem automobil naváže na studie Zoe, DeZir, Captur a R-Space.