A proč by Renault nemohl mít svou dojnou krávu, kterou si, dá se napsat, vybudoval z popela za svoje investice? Pokud by Renault spolknul fungující a prosperující automobilku, pak by to šlo brát jako dojnou krávu, takhle je to jen vydařená investice. A proto to asi taky Renault dělal...
Co by třeba VW dal za to, aby mu vynášel Seat... A je bláhový myslet si, že koncern bude Seat pěkně dotovat do nekonečna. Někdo psal, že Seat nemá krom Leona vlastní auto, vše jsou to jen kopie, kdežto Dacia má svoje auta. I když levný, ale úspěšný.
PS: A kde by byl Renault? Toť otázka, ale myslím, že tam, kde je dnes. Buď ty finance investoval, a byl pár let v červených číslech, nebo by je škudlil, a byl by v zisku, ale bez Dacie... Já jsem zvědavej na Alpine, jak to rozjedou.
Nejen bez Dacie. Ale i bez Nissanu a Lady. Možná by bez těchto značek, do kterých investoval, byl někde na úrovni ztrátového PSA. Docela by mě zajímalo, kam ty peníze investoval PSA. Máš nějakou rozumnou odpověď.
Posledními kroky a modely Renaultu (obzvlášť Clio, ale i Scénic a Capture) naznačuje, že z Fr. značek má nejlépe nakročeno přežít krizi...
a jak poslouchám vyjádření vedoucích činitelů, tak nemám pocit prázdného tlachání a slibování, ale jasných plánů... a evidentně se někomu rozsvítilo... střízlivé sebevědomí založené na pevném podkladě dobrých produktů...
:yes::yes: Přesně tak. Trio Ghosn - Tavares - van den Acker jsou pro Renault spásou. Jen škoda, že v Česku minimálně o Ghosnovi se nic neví, přitom to je jeden z nejvlivnějších byznysmenů na světě. V Česku byl v září, ale nebylo možné ho tu pozdržet. Ale kdoví, třeba se dočkáme další zajímavé návštěvy ;-)
má zajímavá měřítka úspěchu, za prvních pět měsíců 19 místo mezi značkami, pokles prodejů -6% proti roku 2012, přičemž všech 18 značek před ním má kladné přírůstky a prodeje poloviční než Kia. Dacia na 25 místě také neexceluje jako jinde v Evropě. Dost skromné cíle.
Dacia teprve vstoupila na britský trh a prodává se pár měsíců. Na zcela novou značku to tak špatné není. Renault se v Evropě snaží držet marže a to i za cenu poklesu prodejů. Uvidíme, jak to v dnešní konkurenci dlouho vydrží.