Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renaultu se v Británii daří, po letech neúspěchů přichází obrat

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Britský Renault nebyl od roku 2006 ziskový. Nyní se ale začíná vše obracet k lepšímu i díky vstupu Dacie.

Lepšící se hospodářské výsledky Renaultu UK jsou dílem tvrdé restrukturalizace, která započala před rokem a půl. V prosinci 2011 totiž vyškrtl z tamní nabídky neúspěšné modely Laguna a Espace. A nyní má v portfoliu novinky, kromě Clia ještě malý crossover Captur, případně elektromobil Zoe. Provozní ředitel Renaultu Carlos Tavares řekl v rozhovoru pro Autocar: „Očekáváme, že britská pobočka se vrátí v letošním roce k zisku a bude těžit z výhod restrukturalizačního plánu, který zavedla před 18 měsíci. Ostrovní divize se připravuje na druhou etapu, která bude navazovat na zmíněný první krok.“ Tato druhá fáze se týká vzpomínaných novinek, které zatím u Britů dle Tavaresových slov vzbudily vesměs pozitivní reakce.

Nejvyšší muž francouzského výrobce (Carlos Ghosn je přece šéfem celé společné aliance s Nissanem!) je zároveň pevně přesvědčen, že všechny filiálky Renaultu po celé Evropě by se měly zaměřit na prosazování pověsti automobilky s diamantem ve znaku jako výrobce kvalitních vozů. Vadí mu, že importéři používají podle něj nezdravé praktiky. Jaké? No přece silné slevy! Ano, zákazníci chtějí auta za rozumné peníze, ale nic se nemá přehánět. Evropa je v recesi a výrobcům výrazně zlevněné nové vozy jaksi nepřinášejí očekávaný objem tržeb, respektive zisky, spíše naopak... „Nechceme být součástí diskontního a prodělečného průmyslu, chceme být v jeho hodnotnější části, která je úplně jiná," řekl na toto téma Tavares.

Loni prodal Renault v Británii 40 tisíc nových osobních a 14 tisíc užitkových aut. Zisková je však hranice 70 tisíc vozů, jinak může tamní importér klidně skončit. Pro ty klienty, kteří chtějí levné vozidlo od Renaultu, je tu Dacia. Ta se nabízí za kanálem oficiálně od začátku letošního roku a do jeho konce by měla odbytová čísla na zmíněnou úroveň posunout. Nemá vlastní dealerskou síť, spoléhá se na tu koncernovou. Vybudování samostatné by představovalo jen zbytečné mrhání penězi.

Pozitivnější finanční výhled ještě podle Carlose Tavarese neznamená, že má dovozce uvažovat o znovuuvedení některých modelů do nabídky. Například Laguna se v kontinentální Evropě stále nabízí a navíc právě prošla modernizací. Toto rozhodnutí ponechává provozní ředitel čistě na šéfovi britského zastoupení Kenu Ramirezovi. Obratem však dodal: „To, co jsme zjistili v posledních letech je, že nabídka příliš mnoha modelů je velmi kontraproduktivní.“

Doufejme, že Renault Británii neopustí. Vždyť je pro něj stále významným odbytištěm a pořád se jedná o jeden z nejvýznamnějších evropských trhů vůbec. Že by mu pomohla i vtipná reklama Va Va Voom na nové Clio? Určitě ano, oceňují ji přece i odborníci z branže!

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
25. 6. 2013 15:10
Re: Nekročeno?
V Čechách ho neznají a ve Francii je to nepřítel číslo 1. Naopak Tavares a van der Acker jsou velice oblíbení.
25. 6. 2013 00:36
Re: Nekročeno?
:yes: :yes: Přesně tak. Trio Ghosn - Tavares - van den Acker jsou pro Renault spásou. Jen škoda, že v Česku minimálně o Ghosnovi se nic neví, přitom to je jeden z nejvlivnějších byznysmenů na světě. V Česku byl v září, ale nebylo možné ho tu pozdržet. Ale kdoví, třeba se dočkáme další zajímavé návštěvy ;-)
Avatar - Ham.
24. 6. 2013 17:48
Re: Britský Renault
V každém případě Renault UK čučkaří a má jenom silácké řeči.
24. 6. 2013 16:29
Re: Britský Renault
Dacia teprve vstoupila na britský trh a prodává se pár měsíců. Na zcela novou značku to tak špatné není. Renault se v Evropě snaží držet marže a to i za cenu poklesu prodejů. Uvidíme, jak to v dnešní konkurenci dlouho vydrží.
Avatar - Ham.
24. 6. 2013 16:16
Britský Renault
má zajímavá měřítka úspěchu, za prvních pět měsíců 19 místo mezi značkami, pokles prodejů -6% proti roku 2012, přičemž všech 18 značek před ním má kladné přírůstky a prodeje poloviční než Kia. Dacia na 25 místě také neexceluje jako jinde v Evropě. Dost skromné cíle.