Dle toho, co jsem si zjišťoval, na rozleštění by se neměla použít libovolná pasta, ale nějaká s extra brusným účinkem (extra white nebo tak něco). A po rozleštění nelze kvůli zmiňované poškozené ochranné vrstvě nechat světlomet jen tak, je potřeba nanést vrstvu nějakého vhodného transparentního laku nebo aspoň vosku.
>:D Vidím že nám vyrostl nový Přemek Podlaha, rady ptáka loskutáka >:D Jo zubní pastou (velejemná abraziva) jsme si už na základce leštili podrápaná sklíčka hodinek. Příště doporučuji aceton do benzínu aby se zvýšil tlak par tím klesla spotřeba nebo poklice přesahující disk a vytvářející iluzi nízkoprofilového kola. Na závěr snad bude test plyšových hracích kostek na zrcátko a budeme si vyrábět stínítko na lampu ze starých pohlednic >:D
Podobný princip a postup (zubní pasta jako jemná brusná) jsme jako modeláři používali už někdy před 40 lety k rozleštění průhledných dílů. Takže nic nového pod sluncem, jen ve větším.
u hnojaku mam sklo ve stavu, ze když rano v zime po oskrabani vyjizdim, tak po pul km musim stavet a skrabat znova, protoze na skle z venkovni strany vznikne nejaka vrstva, přes kterou není videt. pak se uz sklo trochu ohreje a je to OK. menit se mi ho uz nechce, protože jde o 10 letej historickej kousek, kterej pujde stejne pryc, ale z nostalgie ho ještě drzim. u novějšího auta tohle nepozoruju.
ta se s tim něco delat (krome vymeny skla)??
A je to hadra, fakt.
Zubni pasta, Tempo, cistic hrncu (paneboze...), to jsou mi ale rady.
Uz jen clanek o tom, jak si udelat kvalitni autohifi z dilu od Conrada, nebo jak vycistit podomacku olejovy filtr, abychom nemuseli pri kazde vymene oleje jednou za pet let kupovat novy, pripadne jeste jak zregenerovat podomacku DPF...
Kde to, kruci, jsme - v casopise "Mlady setrilek"?! 8-s:no:
Neprehanel bych, auto bohuzel chce sve, zvlaste to starsi. Navoskovat trva klidne dve hodiny, jednou za rok poradne vycistit disky, calouneni pokud ma clovek deti je take zahul ... takze pokud nekdo venuje jednou za rok za dva prelesteni svetel, proc ne. Samozrejme je tu jeste jina skupina ridicu, co par let nove auto, mycka nebo rucni mycka, interier v kuzi. Ti to vidi jinak. Vsechno vidi jinak :-)
No nevím, technická je nejprve za 4, pak po dvou letech. Také doufám, že běžná auta v dnešní době nevyžadují se o světla a ostatní moc starat. Jiná situace ale byla, když byly karbidky a petrolejky, ale ted?
Tak to se asi moc nekoukáš kolem sebe, protože Fabie/Oktávky/Astry a jiná 15letá auta s kryty světlometů zažloutlými tak, že skoro není vidět parabola, jsou u nás zcela běžný jev. Jak prochází STK nevím a možná ani vědět nechci.
A ešte si zabudol na talianske autá dovezené z Talianska. Tie majú vyšisované aj zadné kryty tak, že svetlo cez ne neuvidíš ani v bani. Na STK však vždy prejdú! Jednoducho bordel!
Pamatuji si, že kdysi se stávalo, když ještě byly světlomety skleněné a skla přilepené, vnitřek světel se zaprášil a zrcadlový lesk potemněl. Teď se to stává u "českého křišťálu", ale u polykarbonátu jsem si toho nikdy nevšiml. Osobně natírám čelní sklo i polykarbonáty tekutým stěračem (rozmažu mikrotenovou rukavici a za hodinu utřu papírovým ubrouskem). Stejně "ošetřuji" čelní plochu auta. Hmyz pak jde spláchnout čistou vodou. Nikdy jsem neměl žádný problém a lesk je úžasný. Levné a dobré.
první k základnímu jemnému broušení, druhý k doleštění. Hmm tak to mi vysvetlite, ako viem šmirglom doleštiť svetlo ? Taktiež ste zabudli na jednu veľmi podstatnú vec po tomto krásnom brúsení vrtačkou sa zíde aj nová vrstva UV ochrany ;-)
Raz za čas natriem kryty tvrdým voskom, nechám vyschnúť a preleštím. Je to naozaj viditeľné zlepšenie. A zároveň ten vosk chráni povrch pred ďalším mechanickým obrusovaním.
P.S. Vosky s PTFE sa na polykarbonát neodporúčajú! ;-);-);-)