Francouzská prokuratura zahájila vyšetřování italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA), důvodem je obvinění z podvodů při testech emisí naftových vozů. Agentuře Reuters to řekl zdroj ze soudních kruhů.
a co tak se podívat na emise Pažoutu, ty jsou OK ? Problém bude někde jinde, metodika měření je absolutně mimo, vůbec neřeší provoz, to je jádro problému.... Domnívám se, že ŘJ u všech je nastavena tak aby vůbec splnily při měření přiškrcené normy. Možná pokud by splňovaly limity při všech režimech jízdy, byly by z nich jezdící zdechliny bez života ......
Souhlas...
PSA na tom bude s emisemi zcela podobně jako Renault a ostatní..tedy vyšetřovaní.. 8-s
Nesmyslné normy nutí automobilky vymýšlet jak to projít..logicky.
A zákazníci eko auta nechtějí.. ;-)
Nesouhlas. Tady jde o EU6 a NOx a tam je vzorny plnic VW. To se bud motor priskrti, recyrkuluje a prikrmi DeNOx, nebo se tam da SCR. Jenomze Fijaaat tam SCR nedal, nepriskrtil to a jeste to nakrmil, preci mame nejlepsi "komonrejl" na trhu a ted se jeste divi, ze neplni emise. Takovy amatersky tuning. Italska natura proste.
Aha, takže všetci čo fungujú bez SCR, ale používajú LNT zásobníky tiež robia amatérsky tuning? A vieš ty, že ani ten tebou toľko oslavovaný koncern to SCR nepoužíva všade unblock?
Vsetci nie, iba ti, co to nevedia vyladit, respektive nechcu prist o pekne cisla v katalogu a nemozu ani velmi zdrazovat (SCR) - Renault, PSA, Fiat,...
Tieto limity vznikli kompromisom EK a lobingovych skupin z autmobiliek, hlavne z Nemecka, takze su dost daleko od povodnych (nerealnych?) navrhov EK a su realne, inak by ich automobilky nepodpisali.
pokiaľ ma pamäť neklame, tak koncern 2,0 TDI pri 4x4 SCR áno, pri dvojkolke len niekde. Tak teda ako? Ten čo má SCR je o.k. a ten čo ho nemá nie? Homologizáciu musia mať obe varianty, že norma je na * je vec druhá.
By som ta opravil. Homologacia je na *, kedze si ju vsetci robia doma v grazi. Je novy navrh, ze ju bude robit EK (nikdy som nepochopil, ako to mohli nechat na automobilkach a nejakych sukromnych firmach s ktorymi sa da vzdy dohodnut, hlavne ked si tam objednach 250modelov na 2 roky dopredu) - tam by tieto odrby nepresli. Zaplatia si to pekne automobilky, mozno ich to vyjde aj lacnejsie.
Ale hádam sa nebavíme o samotnej homologizácii o ktorej vieme že je aká je. Ja som reagoval na tvoj prvý nadpis, kde si riešenie FIATU bez SCR označil za garážový tuning, pričom koncern VW v EURO6 plní všetko atď. Čo očividne nieje pravda. Aj koncern používa pri EURO6 riešenie bez SCR, len s LNT, takže maslo na hlave majú očividne všetci.
Má ho len tam, kde by ani len tesne nepreliezol bez neho cez dvere labáju. Ak máš 4x4, tak máš vyššie jazdné odpory, o kúsok vyššiu váhu a to sa prejaví aj pri tom laboratórnom teste
Brzdi, na hlavnej stránke máš test golfa s LNT. Utekaj tam napísať niečo o amatérskom tuningu. Taktiež je vysoko pravdepodobné, že normou na NOx plní maximálne za dverami skúšobne :-!
O akej norme je reč? O tej ktorá sa ešte len chystá byť uvedená do praxe? No myslím, že tú nesplňuje momentálne nikto, alebo len málokto. A potom sa nehrá na to o koľko kto prekračuje, ale či ju splňuje alebo nie. Na testoch na vodičák máš tiež nejaký limit ktorý keď dosiahneš tak ťa pustia na jazdu, ak nie tak papá o mesiac. >:D A keď už máš ten vodičák v ruke nikoho nezaujíma, či si test spravil na 50 alebo na 55 bodov nie?
Jaky vysmech, pokud jedes stylem v kterem to merili, tak se to da zajet. Problem je v tom, ze lide to chapou (a tak se to prezentuje) jako prumernou spotrebu. To je spis spotreba minimalni, za danych podminek. Napr v zime a pri vypalovani nebo 130/150kmh bude urcite vyssi.
Frantici prosetruji PSA, Renault a predtim VW. Vstoupit do svedomi si ma spis Italie, ktera zarputile odmita vrazit posledni hrebit do sve posledni nepotravinarske tovarny.
skodofka oznámila, ze od pristiho roku bude do benzinovejch aut davat fitry pevnych castic.
jak si pak bude emisne stat naftak proti benzinaku s filtrem?
jak dlouho je udrzitelnej stav, kdy je nafta danove zvyhodnovana proti benzinu, i když 1 naftak zamori ovzdusi tolik jako 10 benzinaku?
nemely by se naftaky konecne prestat zvýhodňovat??
Prvá otázka je moc teoretická, keďže ešte žiadne reálne výsledky merania na stole nemáme. Áno, jeden dízel vyprodukuje 10x viac NOx ako vačšina benziňákov (aj tam máme nepodarky však že), na strane druhej nás už dekádu zamorujú benziňáky násobne vyšším množstvom sadzí...A teraz si z toho vyber
před dekádou mela většina benzinaku neprimy vstrik
a před dekádou většina novych naftaku zadny filtr nemela
a jestliže u nas jezdi milion naftaku bez filtru, jejich skodlivosti by se nepřiblížilo ani desetmilijonu benzina s primym vstřikem.
navic radove vyssi emise benzinaku proti naftakum s filtrem uz brzo budou u novych aut minulosti
Francouzská prokuratura zahájila vyšetřování italsko-americké automobilové skupiny Fiat .......francouzká prokuratura už asi vyřešila všechny problémy s teroristy.......... ;-\