Nepis o tom, co cem nemas ani paru, ani tucha. Celnici i policie zastavuje nejen tady, ale i v zahranici. Hlavne polsti policajti jsou u hranic hodne aktivni a kolecko resp. kartu kontroluji a pokuty jsou hodne drahe i za mirne prekroceni rychlosti nebo poruseni zastavek i o par minut (osobni zkusenost meho bratra, ktery prekrocil dobu jizdy o 20 minut).
Napriklad v nemecku nebo rakousku dokazou v kabine najit dalsi karty a pak ma ridic sakra velky problem, moc rad cihaji u bran zavodu a hledaji dany magnet atd.
Kdyby stejne kontroly byli u osobni automobilu, uz by tu hodne lidi kricelo o sikane a buzeraci.
Takze priste se zdrz jakehokoli komentare, kdyz o danem tematu nic nevis.
taky
třeba vyřazují z provozu systémy ADBLUE neboli EURO6 či taky MOČKUVLAUFU nebo CHCANKYDOVEJFUKU čímž ušetří na nákupu močoviny a dokonale prděj NA EUROŠIMLA a jeho labilní STK a zfleku ztý JEDOVATÝ DÍZLOVÝ POPELNICE [odkaz] dělají SOTVA EURO 4KŘÁP ;-)
To že robíš v servise, neznamená, že rozumieš problematike diaľkovej dopravy. Choď si to najprv na nejaký ten rok vyskúšať a potom tu mudruj komu sa čo chce a čo nechce.
BTW. redakcia objavila "ameriku". Na dve karty jazdí/jazdilo mnoho volov už dávno. Tých ktorí už dostli mastné pokuty zvlášť na západ od našich hraníc to už prešlo, tí ktorích ešte nevymákli riskujú ďalej. V zásade neriešil by som keby tú kartu použil na dojaz domov na 10 -20 km a hrozí mu víkend v kabíne pár km od domu. Ale takto ... idú len proti sebe. Ukážu šéfovi raz že sa to dá a bude ho naháňať potom stále. A vôbec si neuvedomuje, že šéf zarobí a on z toho neuvidí nič. A keď sa stane malér ostane v tom absolútne sám, lebo nikto mu to na papieri nedá, aby jazdil na dve karty. Ale to je tak, keď dnes je kopa truckerov, ktorí spravili vodičák na vojne, potom 20 jazdili traktorom alebo V3S niekde na družstve a dnes sa tvária ako páni tvorstva, lebo im dal niekto do ruky kamión.
S tebou je to marné, očividne nechápeš, alebo nechceš chápať čo je napísané. Nikto netvrdí, že začať na traktore a potom prejsť na väčšie a väčšie auto je zlé. Ja len z osobnej dlhoročnej skúsenosti tvrdím, že mnoho tiežvodičov nemá páru o tom čo je to práca vodiča v MKD, lebo jazdila na vozidlách ktoré pod AETR nespadajú a bez toho aby o tom mali šajnu idú robiť kamionistov a potom to tak na cestách vyzerá. Nedodržujú sa doby jazdy, preťažujú sa autá, jazdia ako prasatá. Nehovoriac o tom, že títo tiežvodiči si často nevedia spočítať čo je ich mzda a čo sú tzv. diéty. Vidia len peniaze ktoré im prídu na účet a tým znižujú cenu práce aj ostatným.. Preto som s tým pred pár rokmi po dlhých rokoch sekol.
Prý v poslední době >:D
S kartama se manipuluje už od doby zavedení digitálů.
Petrumr: nevím, kde jsi přišel na to, že se jízda nekontroluje, jezdí jak motorové myši, vždycky mě polévá pot, když mě předjíždí, nebo někde chytají.
Ale ne, že bych se bál přestupku, nicméně je to vždy zabitá aspoň půlhodina.
Ale co by jsme chcipaly hlady? Keci, prdy. Akorat by v samosce nebylo 10 typu mleka, ale treba na jihu jen to z Madety, to same maslo, na co potrebuju belgicke, nebo polske? Staci jedno, pritom v kramu jich je asi 15 druhu. Chleb? Driv byl kulaty a sisaty, dnes? 15 druhu. To same vejce, jogurty, susenky, cokolady.... Uz ani nemuzu nekomu v zahranici privezt cokoladu, protoze budu jak trapka, co si vzpomel za rohem na pumpe - v cele evrope stejne zbozi.
Pokud tomu rozumite, tak musite vedet, ze se zbozi vozi zbytecne pres caru jen kvuli deklaraci ( za carou se vymeni papiry a hned je jina zeme puvodu) atd... Prikladu je miliarda, o tom jak se nesmyslne jezdi sem, tam. Jenze nejak ty lidi zamestnat musime, ze.
Tim jsme se dostali do stavu, ze nam nejde o vysledek prace, ale o praci samotnou - bez jakehokoliv vysledku.
Jakoze nebudou mit ridici mzdu? No to je ale uplne jinej problem. Protze soused podemnou jezdi u rakusaka a s nim dalsich 20 cechu. Rika, ze nezna zadny podvody, pretahovani casu, prekracovani rychlosti ( to dokonce dostal pokutu pri nahodne kontrole o 2 mesice pozdeji kdyz se mu nemeckej policajt kouknul na kartu). Nezna co to je ukrast litr nafty ( vsechno maji v ty firme tak osefovany, ze by musel za jizdy ukapavat aby to nebylo poznat - a i tak se mu zhorsi prumer). Jezdi na Volvu, rikal ze je maji cipovany na spotrebu a tech "komputeru" co tam ma na hlidani vseho - jak v letadle.
A ted proc v cechach jezdi rumuni, polaci a dalsi verbez jako prasata? Mel by nekdo ty majitele dopravnich spolecnosti chytit pod krkem. Reidic je pro ne jen "kus" kteryho pri nehode odskrtnou a nakladak zaplati pojistovna... To je system, ze bych zvracel.
Pokud hovoříte o amatérech, pak s vámi plně souhlasím, ale bohužel česká legislativa ještě nevytvořila zákon podle kterého by museli řidiči osobních vozidel absolvovat psychotesty a pravidelná školení. Snad se nad tím co nejdříve někdo pozastaví.
tak někdy v roce 2000 jsem stopl německý kamion v bavorsku a o den později jsme byli ve španělsku (2000km cesta). během 24 hodin, se stálo dvě hodiny. jeden řidič.
Určitě se najdou takoví samorosti, nicméně je to o život.
Zase mi přijde buzerovat za přetažení jízdy o pár minut, např. z nedostaku parkovacích míst. Policajti v tom mají jasno, měl jste zastavit raději dřív, pane řidiči...
naprostý souhlas. jako stopař jsem to samozřejmě zaregistroval. najít místo v noci je skoro nereálný. kamiony projíždí jednu benzínku za druhou a marně hledají místo a na třetí čtvrtý to nechají na blikačky na sjezdu/nájezdu. jako řidič si samozřejmě všímám, že v noci jsou benzínky beznadějně plný.
a je to problém, který nikdo neřeší.
(jinak samozřejmě, že šlo o život při tak dlouhém řízení, já bych to nedal ani náhodou. a ten můj řidič původně takle jet nechtěl. ale všechno se to nějak semlelo. jedna benzínka plná, na další potkal nějakýho "kamaráda", kterej do nás najížděl kamionem a došlo na nějaký to mlácení bejsbolkama. a řidič se prostě nějak šprajcnul a řekl si, že tam dojede.)
Vzhledem k tomu, kolik toho najezdí, je bouraček kamionů ještě relativně málo... zřejmě léta praxe dělají své. Nejvíc mě udivují kamiony ve vesnicích... předjet kamion před obcí je skoro záruka toho, že z vesnice člověk vyjíždí s kamionem na nárazníku. :*)
Kamiony jsou dobré ve státech, které mají slušnou dálniční síť. Ovšem v ČR je to katastrofa. Jezdí po silnicích druhé i třetí třídy, kde nejen dokonale blokují plynulost provozu, ale zároveň je nehorázně ničí. Kamiónová doprava by měla být zpoplatněna mhohem více nežli dnes. Neustálé, úplně zbytečné úpřevážení zboží či surovin sem a tam. Bohužel my jako národ prodáme za korunu i svojí matku, tudíž se chováme macešsky ke státním firmám - viz ČD, které místo toho aby se od začátku aktivně draly o přepravu nákladů (a stát jim v tom aktivně pomáhal - např.: mýtné versus poplatky za použití kolejí), tak ji celou "rády" přenechaly konkurenci - především nákladní silniční dopravě... :no:
Evidentně nevíte o čem mluvíte člověče.Za a) vlaková doprava je drahá tak jak je, navíc přeprava materiálu je věfšinou časově omezena a dráhy nemají kapacity, aby to zvládli. b) Těch fabrik ke kterým vedou koleje je minimum, takže by opět došlo na překládáni na kamiony a dráhy bohužel nedisponují ani vhodnými překladišti, ani zařízenim. c) V případě ještě většího zatížení dopravců silniční daní a poplatky by se tyto vícenáklady odrazili v ceně dopravy a došlo by buď k převzetí místníhontrhu dopravci ze zahraničí, nebo ke zdražení finálních produktů, takže až vám zase někde bude strašně překážet kamion, uvědomte si, že on tam být musí, vy ne !
Zatížení silniční dopravy nemusí postihnout domácí dopravce víc než ty zahraniční... například zavedení mýta na silnicích nižších tříd v kombinaci s nějakým omezením tranzitní dopravy na nich "postihne" všechny stejně. Zřejmě se to lehce promítne do ceny zboží... no a?
A totéž k tomu, že kamion tam být musí... v mnoha případech nemusí. Rozhodně si nemyslím, že lze v krátké době nějak zásadně nahradit kamiony železnicí, tam souhlasím s tím, že to efektivně nelze provést. Ale je možné tlačit tranzitní kamionovou dopravu na dálnice a mimo města a tam ji nějak zpoplatnit... což se nějak děje.
To není nadšení řidiče, jen znalost problematiky a trocha selského rozumu. Zavedení mýta na silnicích nižších tříd sice naoko postihne všechny stejně, ale drtivá většina zahraničních dopravců, na rozdíl od těch českých, dostávají dotace, takže zatímco pro ně by to mohlo být fatální, třeba Polských a Maďarských kamionů se to ani nedotkne, to za prvé a za druhé pokud chcete tlačit kamionovou dopravu na dálnice, pak by bylo nejspíše potřeba tam také natlačit fabriky a markety. Jsou zde již první náznaky v podobě terminálu Jesenice,Borská pole Plzeň, Zdiby a pod, ale první vlaštovka jaro bohužel nedělá. Většina fabrik i nadále zůstává poblíž měst, ne li v jejich centru. takže je na oné fabrice, aby si příjezdovou cestu k vykládce zbudovala, nebo se spoléhala na obec. Jenže obce nejsou Praha a tak jejich rozpočet podobnou investici ani neumožńuje a fabriky nebudou okrádat své investory, čekající tučné dividendy, takže se vám na příjezdové komunikace, pokud jim to nenařídí zákon, vys..... Ale mohu vás ujistit, že běžný řidič kamionu raději naloží i složí někde u dálnice, než se kodrcat po okreskách za nějakým strejcem, který kolikrát ani neví, kam jede, natož proč.. to k tomu, že kamion tam být musí, ale vy si k tetičce do horní dolní můžete zajet lokálkou, nebo se pletu? Ale nepojedete, jasně, proč se někde potit v hromadné dopravě, když si tam mohu pohodlně odvést prd.. autem...já a stovky dalších, které by s přehledem odvezl jeden vlak.Jen tak mimochodem, také nerad jezdím vlakem. To jen pro představu, než příště budete na ty kluky nadávat, nebo komentovat téma, kde si nejste příliš jistý v kramflecích. Jen troška selského rozumu a znalost dopravní logistiky.
Tohle bych si rozhodně nikdy nedovolil. Je to nebezpečné pro sebe i všechny okolo. Mikrospánek může na člověka přijít raz dva a neštěstí je na světě. Vím, že někdy mohou na někoho tlačit, aby jel. Ale já bych se nikdy přemluvit nedal. Proto možná i dělám v pohodové firmě https://vchd.cz/…lny-navrat-domu/ , kde mám svoje auto, pravidelné jízdy a obden jsem doma.