Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rodinné auto do 50.000 korun? Přinášíme pět tipů!

Lze vůbec pořídit solidní rodinný vůz s cenou do padesáti tisíc? Na co si dát při výběru pozor? A může taková ojetina vůbec spolehlivě sloužit?
Zpět na článek
18. 8. 2016 08:44
18. 8. 2016 08:49
18. 8. 2016 09:41
18. 8. 2016 11:31
18. 8. 2016 11:34
19. 8. 2016 20:53
18. 8. 2016 09:06
18. 8. 2016 09:12
18. 8. 2016 22:16
19. 8. 2016 07:10
19. 8. 2016 09:08
18. 8. 2016 10:50
18. 8. 2016 11:23
18. 8. 2016 13:07
18. 8. 2016 13:53
18. 8. 2016 14:05
18. 8. 2016 14:13
18. 8. 2016 14:21
18. 8. 2016 14:28
18. 8. 2016 14:44
18. 8. 2016 09:37
18. 8. 2016 10:18
18. 8. 2016 10:24
18. 8. 2016 10:56
18. 8. 2016 15:53
18. 8. 2016 22:20
18. 8. 2016 10:54
18. 8. 2016 11:11
18. 8. 2016 22:04
19. 8. 2016 16:34
19. 8. 2016 16:31
18. 8. 2016 10:19
18. 8. 2016 22:38
18. 8. 2016 10:27
18. 8. 2016 11:36
18. 8. 2016 15:49
19. 8. 2016 14:31
18. 8. 2016 11:55
18. 8. 2016 12:09
18. 8. 2016 15:50
18. 8. 2016 17:43
18. 8. 2016 12:36
18. 8. 2016 13:07
18. 8. 2016 15:51
18. 8. 2016 22:21
18. 8. 2016 20:26
18. 8. 2016 17:41
18. 8. 2016 11:34
18. 8. 2016 11:56
18. 8. 2016 12:31
18. 8. 2016 13:09
18. 8. 2016 18:03
18. 8. 2016 21:54
18. 8. 2016 22:26
18. 8. 2016 08:42
Chyby a katalyzator
Holý podle vzoru mladý, repase podle vzoru růže pane redaktore...
A on fakt nekdo ceka, ze v 15 let starem vraku bude funkcni katalyzator?!
Rozbalit vlákno
4
18. 8. 2016 09:14
Re: Chyby a katalyzator
...zavání holím bláznovstvím. - 8-s
...Za kompletní repasy si specialisté.... - :-(
...Stejně jakou jiných nosanů, i zde..... - >:D >:D

(Když tak Nossanů :-) )
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2016 10:16
Re: Chyby a katalyzator
Vzory přídavných jmen a vyjmenovaná slova jsou tak pro ročníky ´84 a výš španělská vesnice, cudzí jazyk, výzkum NASA....................................… :-)
(podle druhu češtiny celkem slušně poznáš, kolik je danému diskutérovi přibližně let, i když ho jinak neznáš)
18. 8. 2016 12:01
Re: Chyby a katalyzator
Co se týče katalyzátoru, tak to pokládám za normální. Samozřejmě, že nemá účinnost jako nový, ale fungovat by měl.
19. 8. 2016 20:50
Re: Chyby a katalyzator
a tak si predstav že v mojom Tine 2002 s 2.0 a CVT to CVT stále funguje a funguje aj katalyzátor - teda obidve katalyzátory.... a tie fungujú dokonca aj vo Fiate r.v. 2000 - emisné sú s prstom v nose....
Avatar - maxi!
18. 8. 2016 08:44
spravna debata?
myslim, ze tu je ta spravna diskusia, kde sa mozeme bavit o tom, ako sa pohodlne do auta nastupuje a ako sa fajn cestuje, aky dobre vystavany priestor alebo vyhlad.
:-!
a nie pod sokujucim konceptom Vision Mercedes-Maybach 6
:-!
Rozbalit vlákno
0
18. 8. 2016 08:49
Ach jo
Takze do 50tisic slusne auto nekupim, musim setrit dalej
Rozbalit vlákno
4
Avatar - speedfred
18. 8. 2016 09:41
Re: Ach jo
za 50 sa kupujú slušné kolesá. :-)
18. 8. 2016 11:31
Re: Ach jo
Pockej, on je zo Slovenska - pise v ojrech >:D
18. 8. 2016 11:34
Re: Ach jo
Za 50 tisic si rodina kupi slusnu elektricenku (jizdenku) a na dovolenku pojde busom. Posadit sa so zenou a detmi to 15r+ srotu s pochybnou historiou to moze len otec roka.
19. 8. 2016 20:53
Re: Ach jo
tak ty si asi dilino roka... vek auta je nepodstatný podobne ako kilometre. Podstatná je údržba a reálny stav. Ja sa radšej posadím do Lexusu GS 300 s 500 000km a r.v. 1999 s poctivým servisom ako do Octavie r.v. 2010 ktorú vydojili 3 majitelia....
18. 8. 2016 09:06
nemožné
hledám nějaké skákátko v podobný ceně, který může stát na ulici a nebude mi vadit kdejaký skrábanec už asi třičtvrtě roku a asi je chyba ve mě, všechno pod sto jsou neskutečný vraky anebo brzké kasičky. malý velký bazoše, privátní osoby, je to jedno.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 09:12
Re: nemožné
Vážně? A co hledáš? Já teď cca 14dní nazpět s kamarádem pár týdnů objížděl auta do 30 tisíc a kdyby on nebyl abnormálně veliký, nebo neřešil blbosti typu: ošklivá barva, nebo že tomu musí ještě za litr udělat čepy a musel by to dát na den do servisu (a tim nemohl hned jezdit), do 30 tisíc by se vešel vždy i s nutnou výměnou postiženého dílu :-) Namátkou jsme projížděli Astru G, Fokuse I, Passaty, Oktávky a jednu 406 Kupé (to byl ale vrak). Ostatní auta byla kolem 20 - 25 tisíc v 1.6 benzinu a s nutnou investicí do 2-5ti tisíc Kč,

Podotknu, že jsme výhradně jezdily na soukromé inzeráty, v bazarech to je fakt až do očí bijící naleštěná bída.
18. 8. 2016 17:25
Re: nemožné
Ty si taky hermafrodit? Nebo devce co si tu hraje na borce v gatich?
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 22:16
Re: nemožné
Prosimtě z čeho tak soudíš? >:-[]
18. 8. 2016 23:06
Re: nemožné
No prece kdyz ste jezdily na ty inzeraty, tak sem si predstavoval, jaky to asi bylo pojezdenicko panecku to by se mi libilo si takhle jezdit. Jenze to Y me pri tom predstavovani zmatlo. Tak sem se radsi hned zeptal. Lina huba... znas to preci.
Avatar - Ozzman
19. 8. 2016 07:10
Re: nemožné
Jo a nenapadlo tě spíš, že jsem jen slabší na gramatYku? >:D Hned takové unáhlené závěry >:D Je fakt, že jsem tam včera nejdříve hledal hrubku, ale byl jsem na to už hodně unavený >:D
19. 8. 2016 08:03
Re: nemožné
Mas recht. Mohlo. Jenze s napadanim to u me neni zadna slava. A navic sem byl omamen predstavou, jaky sem to neudelal odhaleni. Misto solokapra zas starej kastrol ;-\
Avatar - Ozzman
19. 8. 2016 09:08
Re: nemožné
>:-[] Promiň, nechtěl sem ti kazit radost >:D
Avatar - nalimer
18. 8. 2016 10:50
Re: nemožné
nešpecifikuješ konkrétne auto.berem však, že má ísť o kombi či van.
v cene 50 - 100.000 Kč by som si ja vybral minulú generáciu Ford Focus (dobrý podvozok, výber motorov, hlavne po facelifte akoby nová generácia), Ford Mondeo (tam bude v tomto budgete asi obmedzenejší výber), resp. nebál by som sa ísť do Fiat Croma (model, na ktorý si Fiat dával špeciálne záležať pre zlepšenie povesti). A to bez problémov aj auta s tachometrom do 125.000 km. Ak si fajnšmeker, tak sa dá kúpiť aj Mercedes, napr. C či aj E. Ale s rokom výroby 2001 - 2003 a s 150.000 km.Ale to už je na veľké zváženie.
Vozov je viacero, zváž priority. Ja by som autobazár obchádzal, skôr súkromný predaj, alebo dovoz z Nemecka.
Avatar - pumpkin
18. 8. 2016 11:23
Re: nemožné
Kamoš za tých 50 tis. minulý týždeň kúpil Avensis liftback 1998, dvojliter, všetko funkčné, najazdených skoro 200-tis., kúpené v SR. Pekne naleštené, ale už s pučiacimi blatníkmi.
Mal som to na víkend požičané a celkom príjemné auto, uvidíme koľko mu vydrží.
No a samozrejme nie z bazáru, ale od chlapíka, čo má doma tri Toyoty a túto kúpil v autorizovanom servise.
18. 8. 2016 13:07
Re: nemožné
Asi blbě hledáš, já v červnu koupil v NL Lagunu II 2004 s DCi a 50k mě to stálo včetně pojistky a ještě zbylo >:D
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 13:53
Re: nemožné
Nechci ti kazit radost, ale zrovna tohle auto tě ještě bude stát minimálně těch 50k a to možná i brzy >:D Nevím jak teď, ale turbo, který tam odchází dost často, mne stálo z druhovýroby 32 tisíc (repas stál asi 28 a silně mi ho nedoporučovali), nápravy moc nevydrží, měnil sem celý předek, stabilizátory a podobně - 10 tisíc, pak nedejbože elektronika, ta mne zázrakem obešla, ale to jsou taky zajímavé částky :-) A to ani jednou nebylo v ofiko servisu, takže ceny s prací u garážmistra.Ale je to už tak 5 let nazpět tyhle ceny :-)
18. 8. 2016 14:05
Re: nemožné
Mohu potvrdit, kolega byl skutečně moc happy, když podobnou Lagunu, tuším 2003, jednomu neználkovi, střelil. Jeho zkazky, co všechno na autě řešil už prakticky od koupě, byly ve firmě legendární.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 14:13
Re: nemožné
Moje byla celkem spolehlivá, až na to turbo a nápravy tam prostě na českých silnicích hodně trpí s vyšším nájezdem se s tím musí počítat, že jednou za čas se musí měnit. S elektronikou jsem měl štěstí, neměl sem třeba digiklimu, pověstné samovolné stahování okýnek sem také nepoznal atd... Na druhou stranu, auto jsem provozoval cca 70 tisíc km a bylo mu teprve 5-7 let (měl jsem dva roky) ;) Dneska už je to 12tileté auto (t o co píše Neurotic) :-)
18. 8. 2016 14:21
Re: nemožné
Dnešní ceny jsou o dost níž ;-) Repas turbo se dá sehnat za 7 tisíc a nový myslím, že do 20... O elektrice všichni mluví, ale ještě jsem to v reálu neviděl >:D Jediný co bude asi chtít vyměnit jsou tlumiče.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 14:28
Re: nemožné
Tlumiče dělal kamarád, co ji koupil po mne, dej zkontrolovat i ty stablizátory na nápravě, hlavně přední trpí na těžké DCi. Ještě zatuhává brzdič ruční brzdy a nic moc nevydrží silentbloky, ale s tim se dá jezdit :-) Nahoď recenzi a fotky, Laguna II je krásné auto, bohužel je dost rizikové, jakou máš přesněji konfiguraci? :-)
18. 8. 2016 14:44
Re: nemožné
Kromě tlumičů je podvozek ok v NL jsou lepší cesty než v ČR no... O problému s klasickou ručkou nic nevím, jenom u FL je el. a ta spíš nefunguje jak funguje >:D Silentbloky by měli být nové nebo skoro nové takže asi chvíli vydrží ;-) Jj recenze bude jsem s tím chtěl napřed něco najet a nebyl čas, ale zítra mám volno tak bych se do toho mohl pustit. Výbava Expresion nebo jak se to píše. Navka, tempomat, dešt. senzor, xenony
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 09:06
Chybějící auta
Je sice asi na pováženou kdo co považuje za rodinné auto, pro někoho je to MPV, pro někoho kombik a právě kombiků se dá sehnat daleko více v této cenové.

Chybí mi tu například Passat B5 kombi, samozřejmě ne v TDI, protože tam najít takto staré auto, které nebude šestrkát stočené, svařené z 20ti kusů a 5x kradené asi nebude sranda. Klidně i 1.6 MPI 74kw, pro někoho, kdo nechce sprintovat je to solidní prostorný vůz byť nejezdí za 4 na sto jako TDI >:D . Sám jsem jich teď s kamarádem pár projížděl a dají se najít slušné kousky.

Pak ve stejné motorizaci samozřejmě naše jediná, nestárnoucí Oktávie kombi, opět celkem bezproblémový vůz a s benzinem to není tak horké zboží (právě takovou jsme nakonec pro kamaráda vybrali a spokojenost).

Pak tu jsou Mondea Mk III, prostorný, dobře jezdící a když se netrefíte zrovna na vůz po bouračce, tak už ani nehnijící auto s 1.8, nebo 2.0 popřípadě starým motorem TDDi.

Rozhodně by se tam dalo najít více kombiků střední třídy této generace :-)

Z nabízených bych volil 406, ale v benzínu a takových a hlavně kombiků už tady moc nejezdí, respektive nejsou na prodej. Ideál mi přišel 1.8, dostatečný motor na takové auto. Omegu jsem měl jednu v okolí a to byl docela vrak, vše tam odcházelo od elektroniky po servo, převodovku a odpadávající kousky interiéru. Jediné, co fungovalo byl motor 2.5V6 :-)
Rozbalit vlákno
3
19. 8. 2016 18:03
Re: Chybějící auta
Jezdím s tou 1.6 v jedničkové octávce, pravda až r.v. 09, ale přijde mi, že i míň přidušená verze bude s tím Passatem mít až moc práce. Taky nezávodím, ale tohle bude ultra lenoch. Obzvlášť pokud ho člověk naloží rodinou na výlet.
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 18:29
Re: Chybějící auta
Jj, bohužel je to tak, sestřenice měla ten motor v golfu...
19. 8. 2016 21:53
Re: Chybějící auta
Osobně bych ho volil ještě v šestkovém Golfu, protože se mi to auto líbí a chtěl bych, aby mi dlouho vydrželo, ale v DE jsou celkem drahé.
18. 8. 2016 09:37
vy jste blazni
narvat rodinu do popelnice za 50000? vy jste blazni.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 10:20
Re: vy jste blazni
Ne, tohle není bláznovství, tohle je realita :-!
18. 8. 2016 21:13
Re: vy jste blazni
asi jak u koho, ze. :no:
18. 8. 2016 17:32
Re: vy jste blazni
Mas recht kamo. Leda jako priblizovadlo na nakupy apod. nejdal tak 15 km od baraku, protoze to nejak das se dostat domu, kdyz to umre. Ale sou strelci, co v tom klidne pojedou do Chorvatska a jeste tam nalozi starou a mladata, to je adventura! Kdybych byl drsnej chlapik, du do toho. Hned. Kdepak nejakej Dakar. To je pro samponky.
18. 8. 2016 09:54
ten článek je nesmyslný
Doporučovat rodině aby si koupila takové vraky mi přijde fakt zvrhlý, to tu rodinu chcete přivést na buben? Že za opravy vysolí dalších 50t hned první rok, to jim raději neřeknete. Pro nějakého domácího opraváře, který se rád vrtá v autech a má doma malé vrakoviště s náhradními díly, tak možná...
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 10:06
Re: ten článek je nesmyslný
Není pravda co říkáš..... a každý prostě nemá na auto více, než 50t....
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2016 10:19
Re: ten článek je nesmyslný
Taky myslím, že dát 50k do tak starého auta je pro mladou rodinu ekonomický nesmysl, i když nemá na víc. Dát základ do něčeho mladšího a zbytek dosplátkovat, nebo dolízat, mi přijde rozumnější.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 10:26
Re: ten článek je nesmyslný
Otázka je, jestli vůbec nějaké splátky může splácet, nebo jedou na maximum s hypotékama a tak. Když se ti uvolní 50 tisíc a potřebuješ auto, koupil bych auto za 35-40 a nechal si něco vedle. Rozhodně bych nešel do ničeho z toho, co nabízejí výše, to jsou kasičky (možná po vlastní zkušenosti bych zvážil tu 406 s benzinem, ta moc náročná nebyla) a koupil si třeba za 25 tisíc fokuse, takové auto se najít dá a rozhodně do toho nedám za 2 roky na údržbě více, než třetinu ceny auta (zkušenosti kamarádů v okolí, co vybírali trochu s rozumem).
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2016 10:30
Re: ten článek je nesmyslný
Skoro každé auto tohoto stáří je potencionální fatální závada, která může přesáhnout cenu celého auta. Je to dost o štěstí na co natrefíš. Ale za 50 se asi víc čekat nedá.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 10:51
Re: ten článek je nesmyslný
Nedá a někomu jiná možnost nezbývá, nebo jsou i lidi, co z principu za to víc ani dát nechtějí a je to pro ně prostě stroj, dopravní prostředek a když za 2 roky, nebo za rok se to vysype a bude potřeba drahá oprava, jde do světa a koupí podobné auto další.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2016 11:04
Re: ten článek je nesmyslný
Myslíš na vrakoviště?
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 11:19
Re: ten článek je nesmyslný
Jak kdy >:D Vždy se najd šikula, co to opraví a střelí dál nějakému nebožákovi >:D
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2016 12:02
Re: ten článek je nesmyslný
No právě, být posledním článkem v řetězu života auta není moc výhodné. ;-)
18. 8. 2016 10:22
Re: ten článek je nesmyslný
1. Pokud rodina nemá na dražší auto, z čeho bude platit opravy? Že za ty peníze najdete bezproblémový kus, který několik let pojede bez investic je opravdu naivní představa.
2. Pokud už auto za 50 tisíc, tak něco menšího, třeba typu Fábie, co se dá ještě rozumně servisovat.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 10:27
Re: ten článek je nesmyslný
1. - Určitě s rozpočtem 50 tisíc nekupovat auto za 49 999Kč, ale nechat si rezervu, najít se dá, ale také bych šel o třídu níže, což je vlastně to, co píšeš v bodě 2. a nemusí to být hned Fabie
18. 8. 2016 10:57
Re: ten článek je nesmyslný
Mimochodem, kámošovi se ve 13 let starém Focusu vysypala spojka - oprava 23 tisíc, 2 roky předtím turbo, taky cca 25 tisíc. Samozřejmě v neautoriz. servisu. Jak velká rezerva by teda měla být ta rezerva aby to alespoň 5 let vydrželo?
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 11:04
Re: ten článek je nesmyslný
No jo, turbo... to je ale naftový motor, TDDI, nebo TDCI? Předpokládám, že TDCI, ten se netěšil dobré pověsti, zvláště první ročníky výroby. Já mluvím o benzínu :-) Tam tě tohle nečeká ze 2 důvodů. Je to jednodušší motor a hlavně benzinové motory v průměru najíždí skoro poloviční kilometry, než nafťáky, takže bude i méně opotřebené (samozřejmě záleží ).
18. 8. 2016 12:11
Re: ten článek je nesmyslný
U dieselu rezerva aspoň 25 tisíc, u benzínu tak 10 tisíc. Což znamená, že když mám v kapse 50 tisíc, je potřeba zapomenout na diesel. Výjimkou je jen SDI od koncernu a možná něco od Fiatu a PSA.
18. 8. 2016 12:33
Re: ten článek je nesmyslný
chces me tvrdit ze tvuj kamos dal za opravu spojky na starym focusu 25t?????
tak bud kecas ty,nebo je tvuj kamos retardovanej.
smahem,behem minuty,ti kdekoli na netu sezenu komplet spojku vcetne loziska od kvalitni druhovyroby (skf,meyle,lemfeder atd) max do 5-6t.

reci,ze za 35-45t nejde sehnat slusny povoz,ale jenom kasicky,je poradna kravina.
staci jenom vedet co kupuju,poradne vybirat a trochu se v autech vyznat.
a neni problem koupit na bezne jezdeni po meste,do prace a okoli auto za 40t a krom beznych spotrebnich veci jako u kazdeho,do nej nedas ani voko cely roky.
jen nesmi bejt clovek blbej
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 8. 2016 12:49
Re: ten článek je nesmyslný
No a to je právě ono, že velká část lidí se v autech zkrátka nevyzná
Avatar - nalimer
18. 8. 2016 11:01
Re: ten článek je nesmyslný
Auto za 50.000 Kč - pri malej triede ide o vozy s rokom výroby 2004 - 2008, pri väčšich je to 2000 - 2005. S najazdenými kilometrami 130 - 180.000 km.
Osobne by som si asi zvolil nákup menšieho auta ako VW Polo, než to, čo spomínajú v článku.
Ale ak je rodinný rozpočet tak nízky, treba si rozmyslieť následné investície (mimo opravy) naň - poistenie, PHM. Len to môže byť min. 25.000 Kč na rok. Ale, je to vec, ktorá je každého osobným problémom...
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 16:27
Re: ten článek je nesmyslný
Platit na takový auto pojistku?
18. 8. 2016 21:21
Re: ten článek je nesmyslný
kdyz nemam na poradny auto, tak ... proste nemam auto. je na tom neco spatneho? ... ja take nemam na soukrome letadlo, tak letam jenom linkovymi. je na tom snad neco spatneho?
Avatar - lamal
18. 8. 2016 10:08
Re: ten článek je nesmyslný
to nie je odporucanie mladim rodinam, to je pre tych co nemaju inu moznost ako kupit lacnu jazdenku, ano aj taki sa najdu dnes a aj v CZ a nie malo
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 10:19
Re: ten článek je nesmyslný
a v čem si myslíš jezdí půlka národa??
18. 8. 2016 10:25
Re: ten článek je nesmyslný
Nejde o to v čem jezdí, ale to co si chtějí pořídit. Prostě koupit velké auto za 50 tisíc je nejhorší možná investice. To je lepší koupit novější menší auto se slabším motorem a horší výbavou.
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 10:28
Re: ten článek je nesmyslný
Chtějí? On někdo chce jezdit ve staré vraždě??

Tahle kategorie není o tom, co chceš, ale o tom, co můžeš :-! :-!
18. 8. 2016 10:47
Re: ten článek je nesmyslný
Jak jsem psal, za ty peníze se dá koupit něco novějšího a spolehlivějšího než je v článku. Nebude to tak pohodlné, ale alespoň to rodinu nezruinuje. Znám rodiny, které jsou chudé právě protože neumí hospodařit, neustále kupují staré krámy (nemyslím jenom auta), které nefungují.
Avatar - lamal
18. 8. 2016 12:33
Re: ten článek je nesmyslný
tento clanok je prave o tom aby nekupili haraburdu ktora ich zruinuje....
Avatar - Ja Prvni 123
18. 8. 2016 21:54
Re: ten článek je nesmyslný
nesouhlas.
Male auto se muze sypat... a mit drahej servis.
A i velke muze byt drzak a mit rozumny servisni naklady.
18. 8. 2016 10:18
hazard
Nechápu proč se redakce nevěnuje doporučením o koupi auta za rozumnou cenu, ale snaží se doporučovat pro rodiny takový vraky. Normální člověk nemá šanci si i s doporučením vybrat solidní auto. To je fakt hazarad vytvářet takovou iluzi. 50 t je na rodinné auto na cestování prostě málo, navíc s obrovským rizikem následných nákladů na provoz a údržbu. A to nemluvím o bezpečnosti. Za to se dá koupit malé auto na dojíždění do práce, ne rodinné. S ohledem na to že ACZ je nejčetenější server o autech je to obrovská chyba.

Redaktoři by měli psát o tom co je smysluplné, a lidi umět nasměrovat k rozumným volbám, ne o tom co se jim zrovna honí hlavou.

Navíc je to všechno strašně povrchní, bez ukázky na skutečném autě článek k ničemu. protože skutečný stav starých aut obecné poučky nepostihnou.

A když už o tom píšete myslím, že tam chybí tři zásadní kandidáti s vysokou spolehlivostí. Benzínová octavia I 1,6, poslední ročníky Citroenu Xantia a Fo Focus 1. Všechny strčí do kapsy 5 zmíněných vozů.

Z mne tentokrát velmi jasné :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 10:24
Re: hazard
o tom, co je smysluplné, si rozhodne každý sám. Za mě naopak vcelku chválím, že nespadla redakce do klasického stereotypu kupte si Fabii/Octavii/Passat/Golf/Mondeo/Focus/A… />
Byť právě tohle je podle mě v dané cenové kategorii nejlepší volba. Protože problémem není jaký model, ale kde sehnat zachovalý nevypelešený kousek. A je vcelku jedno, co to bude. I když u zachovalého kousku nastane nějaká drahá závada, furt to bude levnější než když koupí jakože "tu správnou volbu", která bude vyježděná.

Povrchní? Ano, povrchní článek je, ale je to přehled, nerozenírá jednotlivé modely. Pro přehled? Proč ne...
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 10:56
Re: hazard
Problém je ten, že ty díly jsou nejdostupnější na ty auta, co jsi vyjmenoval, opraví to každej garážník, je toho plné vrakoviště. Takže i sebelepší exotičtější auto tě může na jedné opravě prkotiny přijít dráže, než 10 závad na Oktávce, které budou v hodnotách stokorun...
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 15:53
Re: hazard
tak to je. Ale to ať si každý zváží sám. Japonci jsou fajn a spolehliví, jenže jedna závada a je vymalováno... Naproti tomu na koncernwágenech člověk furt musí něco spravovat, ale je to v zásadě levné.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 8. 2016 16:58
Re: hazard
Tady tahle urban legend už přežívá taky děsně dlouho a přitom to je dnes už jen bullshit. Kolik jsi těch Japonců měl? V době globalizace a internetu už je to spíš jen takové zaprášené klišé a la Fiaty reznou...

98% dílů seženeš za normální ceny do druhého dne. U zbývajících 2% může nastat problém v ceně nebo době dodání, ale chce to už velkou smůlu, aby se pokazilo zrovna něco specifického, co nejde sehnat... Mi se to třeba nestalo za 6 let a čtyři japonce nikdy.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 22:20
Re: hazard
Tak já osobně třeba zrovna nenarážel na běžné Japonské auta, jako jsou Avensisy, Corolly, Mazdy 3,6 či různé Civiky, ale spíše na prémiovky s velkými motory, tunou elektroniky a různých blbostí, co se mohou pokazit, nebo všelijaké vozidla z USA (to mi Barik dá :D) a podobně. K těm Japoncům, tady by se zcela jistě našlo taky dost aut, které nejsou uplně dostupná na díly, ale to asi u každé automobilky vyjma VW >:-[]
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 10:54
Re: hazard
První Oktávka jednašestka bezesporu, Fokus už je o trochu horší, je tam víc blbostí, co mohou odejít, některé mívají i trochu problém s antikorozní úpravou, ale dají se najít fakt hezké kousky, navíc v tom autě by se nemusel stydět jezdit třeba do práce ani movitější řidič a ještě by se pobavil za volantem. Ale Xantie? To vážně? Všechny, co jsem měl v okolí byly kasičky na peníze, hlavně podvozky a motoricky...
18. 8. 2016 11:11
Re: hazard
Xantie byl alespoň co já vím, jediný spolehlivý citroen vubec. To auto se frantikum poedlo víc než sami tušili. :-) V mym okolí jsem na něj slyšel jen chválu a i v obecných statistikách bývala vysoko. To že se jednou začas musí udělat hydraulika platí, ale jinak to auto fungovalo. Spíš je dnes už tak starý (výroba od 94) že většina jich je skutečně před smrtí. Ale ty poslední roky výroby okolo 2000 by měly fungovat.
18. 8. 2016 22:04
Re: hazard
Xantuše rozhodně nebyla žádný údržbový hazard, měl jsem od r. 2000 čtyři roky X1 1,9td r.v. 93. Koupeno s údajnými 113 tkm, odhadem 2x tolik. Za mne najeto 130 tkm s výměnou spojky, jinak bez nutnosti zásahů do podvozku (pouze dofuk koulí podstatně levnější než výměna tlumičů), elektroinstalace nebo motoru, vyjma běžné údržby, nulová koroze, spotřeba nikdy přes 7L. Nikdy nezůstala stát. Pohodlí ultra plus, výbava spíš méně než více ale zase s hydractivem! Negativa - liftback ne kombi, nedostatečná bezpečnost, ještě verze bez airbagu řidiče. Být to kombajn zůstala ještě doma. Smrt nastala v důsledku uvaření motoru ženou nového majitele, v tachometrových 310 tkm, oprava už nedávala smysl. Bylo mi jí líto, paket Zender s velkým křídlem, 16 kola, lahvová zelená, elegance sama ze všech stran. Na zamýšlenou vychytanější 2.0 HDI v breaku už pak nedošlo, nastoupil Ulysse 2.1TD, neb Evasion byl o 10-20 % dražší:-(
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 16:34
Re: hazard
a co že se začas musí s tou hydraulikou dělat?
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 16:31
Re: hazard
Proč by se nedalo koupit? Já za 50 tis. koupil auta dvě a sice Citroen C5 break a Peugeot 407, obě HDi a zase tak úplně blbě si v tom nepříjdu, spousta lidí jezdí v jedničkových Octáviích.
Avatar - martin.filak
18. 8. 2016 10:19
Fiat
Tak trochu nechápu, proč není u 806 a Evasionu zmíněn také v tu dobu totožný Fiat Ulysse a Lancia Zeta. (chápu, že Zeta je asi jako ojetina pořád dražší)

Dále bych udělal výčet ne 5 aut, ale aspoň 8-10.... v takovém případě bych do výběru bezpodmínečně zařadil i Multiplu, buďto 1,6 na LPG nebo CNG, nebo chloupek ojetější, ale taky trvanlivé 1,9 JTD.
Rozbalit vlákno
1
18. 8. 2016 22:38
Re: Fiat
Ulysse by v průměru vždy levnější než 806 a Evasion a je to tak dodnes. Zeta nedávala smysl, stejné auto bezdůvodně za víc peněz a s nedostupnými karosářskými díly na předek. Ulysse 2.1 TD (ano s Lucasem Epic) r.v. 98 mne vozil bez problémů 2004-2007 a že se něco najezdil co 14 dni do Němec a zpět pokaždé 1300 km v jednom dni. Koupeno s 117 tkm na tacho, odhad tak 200 ale stopy opotřebení interieru nula, podvozek dodávkovitě dimenzovaný, motor ostrý, ne jako dnešní přidušenci, spotřeba do 7 L při dodržování předpisů, nezná kopec a rozdíl prázdný/plný...Byl to nezaplnitelný miláček (s PSA srdcem) pro sedm, plná palba ale bez ABS! (dovoz IT), mít o dva airbagy víc, dědil se dodnes v rodině. Výhody: skvělý výhled, prostor, pohodlí, pocit bezpečí (na svou dobu), nevrtošivý, dostupnost ND. Nevýhody: bubny vzadu, "image", dnes uz samozřejmě bezpečnost, nájezd a morální zastaralost. Tehdy z mého pohledu výborná volba, investice nad rámec údržby nula nic, za 150000 nebylo třeba sahat na podvozek, elektro nebo motor, pouze žhaviče, baterie, rozvody, oleje. Zemřel ve 390 na ke konci totální zanedbanost ve vlastnictví dalšího majitele (výsledkem potkaný motor), mezitím objel celou Evropu (od Portugalska, přes Norsko až po Řecko a denně sloužil jako pracovní a rodinné auto, vozil kola, tahal vozík. Problémem konkrétního kusu byla koroze blatníků a prahů, v minulosti byl obouchán o svodidla a bez údržby pak vyměněné nepozinkované plechy nevydržely a ve 330 šel místo Epicu Bosch. Dnes by to musel být velmi dobře udržovaný kus z posledního roku výroby s 8V HDI s jasnou historií a ne po bouračce. Ale najít takový...Na 70000 už je jeho nástupce, ale za ty peníze to bude ta ukázková kasička:-)
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 10:27
Za mě
bych se díval po Fiatech. Často je t odovoz z Itálie, často jsou proto nezrezlé a i když najely hodně a původ je bůh ví jaký, tak pokud funguje a je udržovaný, není co řešit. Multipla či Stilo. I když takové Stilo SW je trošku nad limit, myslím, že v benzinu by se sehnat dalo.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 15:49
Re: Za mě
jo, typický rodinný auto >:-[]
19. 8. 2016 14:31
Re: Za mě
To bys koukal, co do nej vleze >:D
Avatar - pumpkin
18. 8. 2016 11:55
Re: Za mě
Rodinný známy mal Fabiu Combi, ale keď sa im narodilo štvrté dieťa, tak od servisu kam chodíme so Sedici kúpil bielu Multiplu, s tým, že nejaké veci dal rovno vymeniť a bol s autom veľmi spokojný. Žiaľ, nadšenie opadlo keď mu zrazu zlyhali brzdy a auto rozbil. Už medzičasom pribudlo ďalšie dieťa, tak kúpil staršie Viano.
18. 8. 2016 12:09
Re: Za mě
antikoncepce zřejmě nefunguje >:D
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 15:50
Re: Za mě
asi špatně pochopili význam přerušovaná soulož >:D
Avatar - speedfred
18. 8. 2016 17:43
Re: Za mě
Ja mam 3 deti a kľudne by som dalsie 3 kúsky >:D - je s nimi sranda. Uz som ale na to starý
18. 8. 2016 12:36
Re: Za mě
S timhle tempem bude za chvili potreboval kloubovou Karosu >:D
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 13:07
Re: Za mě
Já jezdit Multiplou, tak ji teda taky radši pošlu do stromu, třeba by se na ní pak dalo alespoň koukat >:D
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 15:51
Re: Za mě
multipla je paní krasavice :-!
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 22:21
Re: Za mě
Potom by mne zajímalo, jak vypadá tvá ženská >:-[] >:D
18. 8. 2016 20:26
Re: Za mě
Husty, ja myslel, ze amišové jsou jen v americe. Tak je tam mate uz taky?
Avatar - twistedTSD
18. 8. 2016 17:41
Re: Za mě
Z toho co vím, je Stilo za pade sázka do loterie. Koroze problém nebývá, motory vesměs také nejsou přímo průserové (ovšem vybrat si z benzinů bych měl trochu problém, s ohledem na poměr dynamika/spotřeba), ale to ostatní...
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 10:30
Všeobecná volba
1. Fabia
2. Focus
3. Golf/Passat
4. Octavia

Cokoliv ve slušným stavu v benzinu je na pohodu (kromě HTP). V dýzlu je problém sehnat udržované kousky s rozumným nájezdem, ale i to se dá, jen se člověk nesmí nechat zaskočit číslem 300 tis. km na budících :-! :-!
Rozbalit vlákno
4
18. 8. 2016 10:49
Re: Všeobecná volba
souhlas, ne kvůli tomu, že j je to fauvé, ale dá se to levně servisovat (v neautorizovaných servisech)

a především v žádném případě naftu, pouze benzín!
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 15:44
Re: Všeobecná volba
hlavně je spousta ND na vrakovištích. Prostě auto téhle cenové kategorie je úplně jiná logika.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 11:00
Re: Všeobecná volba
I to HTP nemusí být vždy špatná volba, kamarád teď podědil Fabku s 350 tisíci km a to auto prostě funguje a jezdí neúmorně dál :-)
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 15:43
Re: Všeobecná volba
Ano, může. Ale často není. Když s tím někdo jezdí slušně a chápe výkonové možnosti a pravidelně (=častěji než výrobcem předepsaný interval) mění olej, proč ne.
Avatar - tenterfield
18. 8. 2016 11:33
Ach ta čeština....
....holím bláznovstvím..... Koho že to pan autor holí? Asi nás... ;-)
Rozbalit vlákno
0
18. 8. 2016 11:34
Omega
Jak se na ni posledni dobou zapomnelo... Parkrat jsem ted jel v Insignii a musim rict, ze to je asi nejhorsi auto segmentu, spatne je tam snad uplne vsechno. Dat za to trictvrte mega, tak skocim do zdi.
Pritom ta Omega byla ve sve dobe podstatne respektuhodnejsi delo.

Jinak na tema "kdo je takovy blazen aby svou rodinu nacpal do smradlave popelnice za padesat tacu" se radeji ani vyjadrovat nebudu...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - pumpkin
18. 8. 2016 11:56
Re: Omega
Keby len na Omegy, zabudlo sa už aj na Signum.
18. 8. 2016 12:31
Re: Omega
Signum nestoji za vzpominku, ale ta Omega ano.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 13:09
Re: Omega
Omega byl jeden z posledních mohykánů vyšší střední v mainstreamu... je to škoda, ale jako ojetinu bych do toho fakt nešel.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 8. 2016 12:35
Re: Omega
Omega skončila dost neslavně a byl to fakt kočár, když to bylo v dobrém stavu. Akorát většina populace Omegy už je dnes zkorodovaná na hov.. ehm... moc zkorodovaná a vůbec obecně unavená životem, že ji to prakticky diskvalifikuje z trhu :-)
Avatar - tenterfield
18. 8. 2016 11:45
Jinak ještě k tématu motoru 2.0 peugeot
Mám okolo sebe 4 tyhle motory, já osobně v 406, ségra v 307, sousedé v Expertu 2x a na motor z nás nikdo nedá dopustit! Já jej kupoval rok a půl starý kousek při 45.000 kolik mám teď? 410.000 a jediné co jsem na motoru měnil byl ERG ventil. Spotřeba oleje? Tomu se já směji, nedolívám, při 15 tis. jej prostě jen vyměním! Jinak bezporuchový pohodlný vůz, na který se můžu spolehnout. Spotřeba je cca 7,5-8,5l dle jízdy, rád se nechává točit s krásným zvukem, takže mívám spíše těch 8,5 l. Hrozně se mi líbí tady to hanění frantíků, peugeotů, ale dělají to jen ti co tyto vozy nevlastnili!!! Peugeot je teď ten druhý v rodině na 1. místě je teď Outback, vždy když potřebuji tak jen sednu, brnknu a jedu.... ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2016 12:02
Re: Jinak ještě k tématu motoru 2.0 peugeot
Jak dlouho tu p406 máš?
Avatar - tenterfield
18. 8. 2016 12:05
Re: Jinak ještě k tématu motoru 2.0 peugeot
necelých 15 let a opravdu naprostá spokojenost, chtěl jsem původně 2,2 je to ještě lepší žihadlo, ale tenkráte jsem narazil na toho fešáka v černé barvě a byla to láska na první pohled... :-)
Avatar - MGRR
18. 8. 2016 11:49
Toyota Previa I. 2,4 benzín + nové LPG a do limitu se vejdou
Každý prostě nevydělává mraky peněz, nebo mají jiné priority, nebo je to skvělá velká rodina a naše problémy jsou proti vychovávání dětí směšné a ubohé. Znám desítky lidí, který měli nový dům, skvělý život, dobrou práci... pak šli na očkování a dnes? Mají doma autistu... to Vám změní život, vše musíte vzdát a žijete jen pro to dítě... 50.000kč je pro ně obrovská částka.

K Toyota Previa - užitná hodnota 6-8 míst super, spotřeba +-10L benzínu, motor nezničitelný, jako celé auto. Může být orezlé, ale dá se najít kolem 20t + 20t nové LPG a budou dalších deset let vysmátý. Nové pneu stojí 6t, sbíhavost s čepy 2t, pojistka +-2t a jsou v limitu. Vysmátý na deset let předem.

Destičky 500-1000kč, kotouče to stejné, rozvody se nedělají, chladiče voda/AC nové do 1700, tlumič P kolem 2000, zadní tisícovku...

Bývá koroze, někdy hlučný Z diferák, zadní náhon/sníh.

Auto je nezničitelné. Vozový park máme v CZ i DE poměrně moderní, ale jedu AWD Previa si držíme, protože ta mrcha nejde rozbít a je 25let stará.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - tenterfield
18. 8. 2016 12:10
Re: Toyota Previa I. 2,4 benzín + nové LPG a do limitu se ve
Jojo to je auto, které se mi líbilo, jen ten motor uprostřed, je takový zvláštní nápad... :-) Toyota je Toyota, nezničitelná, měl jsem 2 měsíce v Austrálii starou camry 3,5 supr projeli jsme pouště bláto prostě vše co se dalo najeli cca 18 tis. km bez jediného problému.... :-)
18. 8. 2016 12:14
Re: Toyota Previa I. 2,4 benzín + nové LPG a do limitu se ve
Ještě větší pekáč doporučit nejde?
Avatar - MGRR
18. 8. 2016 12:44
Re: Toyota Previa I. 2,4 benzín + nové LPG a do limitu se ve
V čem by jste za 50.000 jezdil poradit neumíte, ale předvádět hloupost ano.
19. 8. 2016 06:33
Re: Toyota Previa I. 2,4 benzín + nové LPG a do limitu se ve
Hlouposti tu píšete akorát vy. Doporučit někomu dvacet let starou vraždu těsně před smrtí, aby v ní vozil svoje děti a ještě do toho hodil dalších dvacet tisíc za plyn, může fakt jenom idiot.
18. 8. 2016 13:15
Re: Toyota Previa I. 2,4 benzín + nové LPG a do limitu se ve
To vis ze znas desitky lidi, kterejm zmenilo jedno ockovani deti na autisty, to je jasny..:)) Kdyz uz pisu naprosty kravoviny (cehoz jsem tez fanousek), tak aspon nejak min retardovane, ne.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 13:49
Re: Toyota Previa I. 2,4 benzín + nové LPG a do limitu se ve
Já sem zase viděl v telce, jak nějakej chlap dostal injekci a pak byl skoro nesmrtlenej... >:-[] >:-[]
18. 8. 2016 12:27
řešil jsem to teď taky.....
Kombík, benzín.

Ve výsledku jsem buď prohlídnutým autům nevěřil stav, nebo historii a nebo když už vypadalo solidně, tak jsem neviděl dostatečnou úsoru oproti novýmu autu.

Nakonec jsem koupil nový.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 8. 2016 12:46
nekupuje se podle značky ale podle stavu
V tomhle automobilovém suterénu nemá smysl řešit konkrétní model, neboť skutečně zachovalá auta tvoří jednotky procent aktuální nabídky. Je tedy jedno, jestli to bude VW, Fiat, Ford nebo Toyota, stačí když to vyhovuje těm nebazálnějším kritériím (velká krabice pro více lidí, malá krabička s malou spotřebou) a tím nedůležitějším aspektem výběru je následně celková technická zachovalost, stav a míra koroze konkrétního kusu. Zaměřením se na konkrétní model se značně zvyšuje riziko, že člověk koupí vrak.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 13:14
Re: nekupuje se podle značky ale podle stavu
Dovolil bych si stejně ale říct, že je lepší vybírat mezi hojně zastoupenými vozy, než brát zbytečně prémiovku, nebo něco neobvyklého, jako jsou třeba "luxusnější" verze Peugeotů, Renaultů, nebo aut typu Alfa a podobně. I když budu mít sebezachovalejší kus, tak stejně něco odejít může a pak jsou to nehorázné rakety :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 8. 2016 17:03
Re: nekupuje se podle značky ale podle stavu
Ano, samozřejmě :-) Předpokládám, že pokud má někdo hluboko do kapsy, vyřadí luxusní, eoxztické či prémiové vozy tak nějak automaticky...

Mimochodem, Alfa.. Ta se prodává za tak nízké ceny, že za cenu ekvivalentního VW sežene člověk o pár let novější Alfu a to je pak už na zvážení. Ale ano, obecně Alfy nemají nejnižší provozní náklady.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 22:24
Re: nekupuje se podle značky ale podle stavu
No právě! Ta Alfa je lákavá, ale představa, že koupim zrovna esenci sportovnosti po slušném důchodci, co si svou stopadesátšestku sušil v garáži je pravděpodobné, jako kdyby tady prohrála Škodovka srovnávací test >:D
18. 8. 2016 14:15
Re: nekupuje se podle značky ale podle stavu
:yes:
18. 8. 2016 13:25
Vskutku zajímavé tipy :)
Fakt jsem se pobavil, asi už fakt není o čem psát. Článek by se měl spíš jmenovat : "Kasička na prachy do 50000,-, přinášíme pět tipů". :-)
Rozbalit vlákno
1
18. 8. 2016 13:32
Re: Vskutku zajímavé tipy :)
Super konstruktivni koment, dik. Je videt, ze jsi odbornik a znalec.
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2016 15:02
ake to uz len moze byt auto za 50 tisic
ked aj bezny horsky bicykel "kusok schopnejsi" dnes uz stoji aspon 30-40 tisic ( author, merida, scott a podobne znackovejsie biky ) ... len moja odpruzena vidlica na scotte stala vyse 6 tisic a to je stale len uplne bezny bike aky dnes ma uz kazdy druhy rekreacny "vikendovy cyklista" ... fakt si neviem predstavit co za "spolahlivost" a "bezpecnost" v sebe asi musi ukryvat rodinne auto za cenu priemerneho bicykla .. ale uz len ta predstava ist do cim vacsej jazdenky za cim menej na mna posobi az nebezpecne... priznavam ze na toto by ma nik nenahovoril ... kazdopadne obdivujem odvahu tych ktori taketo nieco v pohode zvladaju a este su s kupou aj spokojni ;-) .... kedze s jazdenymi autami je to hlavne o stasti
Rozbalit vlákno
9
18. 8. 2016 15:19
Re: ake to uz len moze byt auto za 50 tisic
Tyvoe, nepsals, že jezdíš feldou?:)
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2016 15:20
Re: ake to uz len moze byt auto za 50 tisic
jasne ale kupovana nova stala v r 2001 263 tisic ... a to je orzdiel.... 50 tisic by som dnes vedel dat za bicykel .. ale za auto ... to ani nahodou... a na jar kupim uz nahradu za feldu .. ale samozrejme nove ;-)
18. 8. 2016 15:24
Re: ake to uz len moze byt auto za 50 tisic
A kolik tak myslíš, že má cenu teď, 10? No vidiš a furt tim jezdíš, nechápu teda ten postoj, že by tě jako nikdo neukecal na ježděnku za pade. Ale to máš fuk.
A do čeho pudeš?
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2016 15:33
Re: ake to uz len moze byt auto za 50 tisic
jasne ale auto bolo kupovane ako nove ... casom a rokmi jasne ze kazde auto padne na cene ... ale kupovat cielene xy rocnu jazdenku za 50 tisic kde ani neviem kto a ako a kde s tym jazdil a co si to auto uz vsetko prezilo a zazilo ... na toto vazne nie som.. tu je to ozaj aj o stasti....
18. 8. 2016 15:44
Re: ake to uz len moze byt auto za 50 tisic
Presne tak. Je obrovsky rozdil jezdit 15 let starym autem, jehoz jsem od novoty jedinym majitelem, nebo si 15 let stare auto od nekoho/neceho koupit. Pri dnesnich cenach novych aut je podle me obecne kupovani ojetin cistym vyhazovanim penez. V rodine mam pripad Renaultu Espace: koupeny jako 10 lete auto za 85. Za dalsich 8 let provozu do toho ten clovek nasypal cca 250 000 a je to v uplne silenem stavu. Vlastne na tom funguji jenom brzdy, motor a svetla. Jinak je tam rozbite/nefunkcni komplet vsechno. Od tlumicu pres klimatizaci, zamky na dverich, ostrikovace az po takove "drobnosti" jako je rychlomer a tachometr.
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2016 15:50
Re: ake to uz len moze byt auto za 50 tisic
ved to vravim stale... pri dnesnych cenach aut ake dnes mame je kupovat jazdenku pre mna nepochopitelny krok ... ked uz za 10 000 mas naslapane auto velkosti corsy alebo ria s klimou a komplet vybavou .... ktore uz dokazu splnit mnohym dokonca aj rodinne potreby a na dlhe roky ( a to vy mate v cz este ovela lepsie ceny ako my a viete si toho aj viac dovolit takze to je uz uplne pre mna ze nechapacka u vas riesit este vobec nejaku jazdenku ) ... keby slo o jazdu len ciste pre potrebu a na ucel tak to uz aj take nove sandero so zarukou mas za 6500 eur ... a tu akekolvek jazdenky su uz uplne ze mimo misu .. proste toto fakt nie

ano ... je zasadny rozdiel mat 15 rocne auto od nova ktore dnes ma hodnotu 1000 eur o ktore sa 15 rokov staras a setris si ho a vies ake ma silne aj slabe stranky a na co si mas dat pozor ... ako kupovat od niekoho neznameho nejaku "neznamu jazdenku" za tisicku v domneni ze usetris... neusetris ani cent presne tak ...
Avatar - twistedTSD
18. 8. 2016 17:36
Re: ake to uz len moze byt auto za 50 tisic
Pokud mám na auto 50 nebo 100 tisíc, asi si Corsu nekoupím, tahle tvoje teorie nedává vůbec smysl. A ne každý má zapotřebí žít na dluh a nervovat se se splátkami. Já na to hledím zcela opačně, nedal bych 200 tisíc za Sandero, když vím, že je technicky víceméně na úrovni 15leté konkurence.

Radši pořídím ježděnku, která bude dle mého gusta a pořádně zainvestuji do jejího stavu, než se trápit se Sanderem, jen abych měl nové auto.
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 16:48
Re: ake to uz len moze byt auto za 50 tisic
Přesně tak
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 16:47
Re: ake to uz len moze byt auto za 50 tisic
Vyhazování peněz? A jak si může někdo koupit nové auto, když na něj nemá a nikdy mít nebude, jako třeba já a asi třičtvrtě téhle republiky?
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2016 15:55
Rodinný kočár
C5 break 2.0 HDI.

Svezení jak v Mercedesu, pohodlí, bezpečnost a prostor na který můžou majitelé oktávek zapomenout.

A každou neděli chodit do kostela a modlit se, aby se něco nevysr*alo >:D >:-[]
Rozbalit vlákno
15
Avatar - tenterfield
18. 8. 2016 16:18
Re: Rodinný kočár
Jojo jen osobně bych volil benzín, staré diesely jsou většinou vyhoněné, čekající na výměnů turba, vstřiků, čerpadla... a pod. takže 2.0 jak píšu výše s tímto motorem mám přes 400 tis.
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 16:50
Re: Rodinný kočár
Já mám 2.2HDi, na tachu 320 000km a nějak mi to auto vůbec nevadí a za 24 tis. co jsem ho platil mě moc jinejch možností nenapadá.
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2016 16:23
Re: Rodinný kočár
mne ten cely clanok pride ako vtip... pri vasich moznostiach a cenach aut ake u vas mate mi pride cely tento clanok ako nevydareny prvoaprilovy zart... ale za 50 tisic by bol uz pekny author alebo scott s karbonovym ramom ... ;-)
18. 8. 2016 16:35
Re: Rodinný kočár
Prosimte nech si tydle urychleny soudy. Jezdi to Felicii a vyklada, jakej je auto za pade vtip, se poseru:))
Proste spoustu lidi auta nezajimaj a treba jezdej malo, maj jiny priority. Muj sef s cistym platem kolem 100k, takrka odrostlejma detma, si nedavno koupil rodinny auto za sede. Protoze tim proste jezdi kratky trasy, celkem malo a zije necim jinym, nez autama. A co?
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2016 16:40
Re: Rodinný kočár
ale je to uz kusok aj o stasti kupovat ozaj tak lacno .... to uz sa nemusi vyplatit... pritom nove je nove... a je to fakt rozdiel kupovat nove auto a jazdit s nim sam roky ako kupit uz vyjazdene auto od niekoho ineho ..... a vy mate ozaj dobre ceny... ;-) .... tie ceny novych aut ake mate a to nepisem prvykrat... mate ozaj.... ozaj velmi prijemne ... :yes:
Avatar - twistedTSD
18. 8. 2016 17:38
Re: Rodinný kočár
Toppere, rozdíl je hlavně mezi 50 a 300 tisíci kč (za slušné auto). Zkus jej pochopit.
18. 8. 2016 17:58
Re: Rodinný kočár
To nevysvetlis. Jedine dva duvody, proc si lidi ojeta auta jeste kupuji:
1) Opravdu maji malo penez a nejsou schopni nasetrit ani na to Sandero. To je uplne pochopitelne, ale bohuzel uz tem lidem nedochazi, ze postupne se pri opravach vseho mozneho dostanou relativne brzy na cenu toho noveho Sandera. Ovsem pak jsou v situaci, kdy maji sice jakztakz pojizdny, ale naprosto neprodejny kram. A muzou zacit nanovo s nejakou paradni ojetinou za 50 a tak furt dokola. Ve vysledku jezdi cely zivot v rozpadajicim se vraku, stoji je to krome penez i cas a spoustu nervu
2) "Socialni status" nebo tak neco - prece si nekoupim za 200 Sandero, abych byl vsem pro smich, kdyz za tu cenu muzu mit krasneho Passata z Rise v dehtu (spotreba zaporna). Takovi pak v tom aute pomerne brzy zahuci za nasobek ceny Sandera.

Samozrejme, pokud to auto nekdo vlastne na nic nepotrebuje, bavime se o necem jinem. Ovsem ze sveho pohledu, kdy auto chci/musim pouzivat kazdy den, neni jine volby nez funglovka. A to z ciste racionalniho a ekonomickeho hlediska.
Avatar - twistedTSD
18. 8. 2016 18:25
Re: Rodinný kočár
Jaký si to uděláš, takový to máš. Když při výběru ojetiny zapojíš mozek a nejlépe se vyhneš třem vr-Áčkům, rozhodně nejsou pravidlem tyhle odstrašující legendy o násobku ceny Sandera. A mimochodem, místo předražených servisních prohlídek se do základních úkonů pouštím doma a s nadšením za zlomek ceny. ;-)
18. 8. 2016 19:01
Re: Rodinný kočár
Vidím to podobně, tyhle auta jsou obecně pro lidi, kteří nemají problém s penězi (takže riziko oprav v řádu desítek procent z ceny auta neřeší) a vlastně takové auto nepotřebují (protože jim nevadí lítat po servisech a vrakáčích, aby sehnali nějaký podobně starý díl a následně sháněli nějakého servisáka, který jim to s rizikem, že mu každý druhý díl upadne, dá zase dohromady).

Ano, pokud někoho baví se v tom doma vrtat, tak to je pěkný koníček s bonusem, že se občas někam odvezu. Ale pokud to mám brát za skutečné rodinné auto, které jezdí denně, kdykoliv a mimo běžné údržby nic moc nepotřebuje, tak to je úplně jinde. Možná mám zkreslené potřeby, ale za rodinné auto beru takové, že do něj v případě potřeby okamžitě sedám a vyrážím na klidně na 2.500 km štreku bez přílišných obav, že někde na cestě zůstanu ...
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 16:57
Re: Rodinný kočár
To s autem za 50 nejde, dojet 2500km štreku?
Avatar - Ozzman
19. 8. 2016 07:56
Re: Rodinný kočár
2) Tohle je nesmysl, to neni o statusu, ale proč bych měl jezdit v Dacii za 200, když mohu jezdit v ojetym autě o třídu či dvě lepším, které bude vybavenější, výkonnější, větší... . Je to i o pohodlnosti, potřebách (velké auto). Nevim, jestli rozumný člověk bude dělat rozdíl o sociálním statusu člověka s novým Sanderem, nebo ojetým Passatem za podobné peníze, protože je to snad otázka volby, kdo co chce...

On totiž za 200 není jen nutně Passat v dehtu z Reichu... je krásné si moct vybrat :-)

To máš jako s bydlením, koupil by sis radši 1+1 bytovku v novostavbě, nebo starší domeček za stejné peníze, pokud máš rodinu?
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 16:56
Re: Rodinný kočár
A to jako myslíš, že když na to někdo nemá, tak si nový auto nekoupí jen tak z *? Mě by se nový auto pochopitelně líbilo, ale když ho není za co koupit? Poraď mi s tím prosím?
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 16:53
Re: Rodinný kočár
Ty pořád meleš ty dobré ceny... S mým platem by dobrá cena za nové auto musela být právě těch 50. Víc prostě za auto nikdy nedám, protože na to nemám i kdybych se rozkrájel.
18. 8. 2016 22:58
Re: Rodinný kočár
Hm, jen slušná do 50 není, myšleno C5 II. Ale za ty peníze je velmi slušná, i když o číslo menší a jednodušší Xsara po FL (vlastní zkušenost) nebo s trochou hledání i Picasso. C5 II break, aby opravdu dávala smysl je koupená v ČR, doložená serviskou a fakturami, a pak ať má přes 200 tkm, jako moje bývalá 2.0 HDI 100 kw r. 06 s komplet původním podvozkem, bez problému s el. inst., motorem, korozí, FAPem a s legální čerstvou STK bez závad. Výměna spojky ve 180 (zase ty ženy řidičky:-)), turbo orig., stejně jako koule, aku, výfuk, atd. EOLYS, zatím nebylo třeba doplňovat (akt. najeto 227 tkm.) V mezích zákona za 5,3L. Stále ještě bezpečné, tiché, svižné, ostudu nedělající auto, ježděno beze strachu i daleko za hranice ČR v zimě i v létě. Pro zájemce špatná zpráva - takové kusy zůstávají povětšinou v rodině:-)
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 17:02
Re: Rodinný kočár
To já mám jedničkovou, dovozovou se serviskou a fakturama, ale to jsem našel až včera, když jsem hledal techničák a včera jsem taky v pohodě prošel technickou. Eolys jsem dolejval, mám najeto 316 tis. A koupil jsem jí loni za 24000kč
18. 8. 2016 18:03
Alternativy
No ta auta v článku mi přijdou jako nesmysl. Je spousta kombíků do 50 tisíc, co budou dlouho a relativně levně sloužit. Z vlastní zkušenosti bych doporučil Megane grandtour II 1,6. Prostorný a na provoz levný kombík.Pokud to nebude nabušený výbavou, pak se celkem ani nemá co pos.at...

A takových tipů by bylo spousta...
Rozbalit vlákno
2
18. 8. 2016 21:54
Re: Alternativy
No vidis, ja bych volil tu P406 po FL s benzinem ideálně s 2.0 nebo 2.2, super kočár za ty peníze. Jezdil jsem chvilku s tím 2.0 a paráda ;-)
Avatar - Ozzman
18. 8. 2016 22:26
Re: Alternativy
Dvojkovýho megana z bazaru? No, motoru bych tady věřil, ale za tyhle peníze tu bude jeden z prvních kusů a ti podědily dost mušek z Laguny II, takže za 50 radši něco mimo francii a když už Frantíka, tak tu 406
19. 8. 2016 10:37
samozrejme ze se da koupit auto pod 50000
je neuveritelny, jaky mnozstvi snobskych koko** se tady v diskusi nachazi. pry ze kdyz nemam na poradny auto, tak nemam jezdit vubec nebo co. pry auto pod 50 je nazyvano jako "vrazda" a podobne kydy. jeste do nedavno jsem mel hondu civic z roku 1997, ted jsem ji prodal za 15000. jezdila a stale jezdi naprosto vyborne, nikdy me nikde nenechala, pouze pred posledni technickou to chtelo nechat za 5000 Kc vyvarit trochu podvozek. jinak naklady na servis byly naprosto smesny, nestaly skoro za rec. krome olejove vany, kterou jsem si sam svou blbosti znicil pri parkovani ve vysoke trave, kde se skryval balvan jako krava. ano, tridverovej civic je pro rodinu malej. ale kdybych chtel levne auto pro rodinu, koupim petidverovyho nebo kombika aerodeck. do 50000 bych se vesel naprosto s prehledem a skvele bych si zajezdil.
Rozbalit vlákno
3
19. 8. 2016 11:33
Re: samozrejme ze se da koupit auto pod 50000
Jo jenže to víš jenom ty, jakým způsobem bylo o auto postaráno a jestli nemá najeto půl milionu a nešlo třikrát přes střechu. Kdyby mi jedna starší paní dala na křižovatce přednost a já si tím nezrušil Felicii v naprosto luxusním stavu, tak jí taky možná ještě mám. Ale hodnota těch aut, které má člověk doma od novoty a ví o nich naprosto všechno, se takhle počítat nedá.
Avatar - Intercool
19. 8. 2016 17:04
Re: samozrejme ze se da koupit auto pod 50000
Kdyby Hondy neschnily, tak to jsou perfektní auta za pár korun.
21. 8. 2016 21:13
Re: samozrejme ze se da koupit auto pod 50000
jj souhlas, rozhodne lepsi poridit podobnou ojetinu do 50k nez davat 500k a vice za nove se stejnymi vlastnostmi a casto i horsi kvalitou
13. 11. 2019 14:17
Ojeté auto
Koupil jsem za 50 tisíc korun z AAA auto staršího peugeota, který nám v rodině dostačuje. Takže určitě se dá takové auto vybrat.
Rozbalit vlákno
0