Připravovanou novinku britské automobilky jsme zatím mohli vidět jen na špionážních fotografiích s tradiční vrstvou maskování. Představu vzezření nám teď dává nezávislý grafik.
Tak neviem či tá zamaskovaná mula má (maskovaciu) kastňu poskladanú na tieto účely a sériový model bude mať inú (čo nepredpokladám) lebo inak ten grafik v podstate odstránil maskovanie... Obávam sa, že až na detaily bude sériový model vyzerať (žiaľ) takto. 8-s Kupovať ho síce neplánujem >:D no je to fakt des.
Uprimne, nevypada to tak spatne jak jsem cekal, rozhodne lepsi nez Bentley.
Je jasne, ze to auto nebude uzitkove a sportovni uz vubec ne, ale kdyz to dopravi anglickeho lorda do jeho lesa, proc ne...
V cem konkretne, krom zvetseni objemu (zvetseni zdvyhu) o 150ccm, tkvi ta exkluzivita N74B68 z Rolls Royce proti N74B66 z BMW 7er z ktereho vychazi, a ktery v BMW bezne k dostani byl, je a bude?
Osmiválce (tzv. L serie) používaly ve svých autech Rolls Royce i Bentley od roku 1950. Jeho objem se měnil od cca 5 litrů až na cca 7,5 litru aby se nakonec ustálil na slavných a známých 6750cm3, tento motor používal v 70 letech třeba RR Phantom nebo Bentley T-series. Když BMW převzalo RR a VW převzalo Bentley, tak práva používání tohoto motoru přešla na Bentley (dnes jej používá Mulsanne) a RR jej přestal používat.
Dnes RR používá přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6592 cm3 (Ghost, Wraith), což je stejný motor jaký používá BMW v M760
A RR Phantom pak používá atmosférický dvanáctiválec 6749 cm3. Tento objem asi nebyl vybrán náhodou, ale právě jako vzpomínka na objem 6 3/4 V8 ve starém Phantomu.
K predposledni vetcicce, z wikipedie:
"The Phantom is exclusively available with a twin-turbocharged 6.75-litre V12 engine. This is a variant of BMW's N74 called the N74B68[12] which is unique to the Phantom.[13]..."
Myslím, že až po Phantom VII používali atmošku 6,75 litru
[odkaz]
U poslední generace VIII opustili atmosféru a používají přeplňovaný V12 ovšem objem je 6592cm3 nikoliv 6,75, tedy stejný motor jako Ghost nebo Wraith, pouze jinak naladěný výkon.
[odkaz]
To si nemyslím, Ghost má stejný motor jako M760 a prodává se jak víno. Pochybuji, že někdo z majitelů Phantomu si skutečný objem přeměřuje, těch co to zajímá je minimum a i ti se asi spokojí s nápisem 6.75 na plastovém deklu i kdyby pod ním bylo 6.6. Nakonec příkladů je mnoho, třeba Merc/AMG z historických důvodů také všude psal 63 a motor pod deklem byl ve skutečnosti dlouhé roky "jenom" 62 a nikomu to žíly netrhalo.