To je samozrejmé,bez toho aby to niekto napísal :-) Rolls nie je kórejčan,aj keby im to časovo a finančne vychádzalo tak by si nedovolili vyrobiť vlastný motor pretože by sa im každý smial že je to ten istý od BMW ktorý okopírovali,jedine že by prešli na nejaký 3val,3turb,diesel-hybrid >:D
Tak zrovna na 12 valci by mi vobec nevadilo mat tlacidlo na eco rezim na vypinanie 4 az 6 valcov, stale by to slo minimalne ako 6 valec :-) ale naco je vypinanie valcov na pole 1.4 tsi...vypne dva valce a je z toho nechutny 2 valec :-)
a proč by si někdo kupoval 12 válců, kdyby si nějaký vypínal? v jakejch situacích by řidič RR potřeboval všech dvanáct, aby si je kvůli tomu jako zapnul? je to nesmysl - dvanáct válců je síla a prestiž. a to s vypínáním končí. palivo nikdo neřeší.
naopak u 1.4 tsi je vypínání důležitý a přináší úsporu a doporučuji si to auto zkusit. žádnej nechutnej dvouválec tam totiž není. i na dva válce je to pořád kultivovanej a příjemnej motor.
Takze pri klidnem presunu po dalnici v ramci rozumnych limitu tam budes zbytecne tlacit benzin do 12 valcu ikdyz 1) nepoznas rozdil v chodu proti 6 valcum treba, 2) nepoznas rozdil ve vykonu, protoze tech 6 valcu na tvuj presun maximalne staci 3) naopak poznas vitr v nadrzi, nerikam v penezence, to asi opravdu nikdo resit nebude, ale stat na pumpe kazdych 700km, nebo kazdych 450-500km je rozdil a otravne?
To zcela jiste nebudu, ikdybych mel stesti a nasel na ulici vyherni los (musim ho najit, bo nesazim >:D ) tak volim neco co chce clovek ridit, ne v cem se chce nechat odvezt. Tak ci onak by mi ale zbytecne maly dojezd vadil, hlavne tim "zbytecne", vadi mi i dnes (najedu 150-200km denne), vadil by mi i pak ikdybych se nemusel hnout pri samotnem tankovani z auta.
Jednoduse jen nemam rad hloupe veci a tlacit palivo do 12 valcu ikdyz uz se vime zaridit jinak (vypinani nekolika valcu) mi hloupe proste prijde a nemyslim, ze by muj nazor na toto zmenilo 100mil. na ucte.
Talčidlo není potřeba a ani ekorežim. Auto to může dělat automaticky, ani o tom nevíte, že to tam je. Přestě tak se to měl u HEMI v 300C.
Je zbytečný aby to jelo na 8 válců když se někde kocháš 80kou.....Když je výkon třeba, bhem pár milisenkud je z toho zas poctivá V8 a už jedeš na plný výkon. Když ho nepotřebuješ, sporří to benzín.