Presne tak, bohuzial aj dnes mnoho ludi nevie rozlisit "velky" range od sporta. No a to slovo sport je tusim na mieste aby hovorilo o sportovnejsom charaktere auta oproti velkemu range. Ma na to prisposobeny podvozok, brzdy (brembo, no tie ma aj "tata") riadenie a podobne. No ale sportak z toho nebude nikdy... ;-)
No nic proti, ale dát si do názvu přídomek "Sport" jen díky tomu, že tam upravili brzdy a řízení a nějaké další blbosti, ale kráva pořád váží víc jak dvě a půl tuny... To je výsměch :-) Tohle ještě žeru Fabii a jejímu Sportline, kde to beru jako recesi za 300 000.
No tak tie podla teba blbosti je Dynamic respondense ktory vyrovnava naklananie karoserie v zatackach a vyrazne zlepsuje ovladatelnost a jazdne vlastnosti tohto RR. Ako by si ty inak oznacil sportovejsiu verziu RR ktory ma konkurovat Cayenne, X5 a podobne? co by si ty vygraviroval chromovanymi pismenami na kapotu? RANGE ROVER FASTER ??
Ludia, nebudte smiesny, auto moze mat cez 500 koni, slovo sport je tu na mieste, nemusi to znamenat hned ze so vsetkym sa musi dat driftovat (hoci sa da!)...Cudne ze napr. Ssangyong Sport Actyon vas netrapi, a pritom je to pick-up ktory je tazko udrzat na ceste pri 80 km/h.
Viem, ze kopnut si chce kazdy, no treba si uvedomit ze RR schudne najblizsie az pri novej generacii, facelift ho upravil takmer k dokonalosti no uvazovanie o konstrukcnych zmenach asi neni na mieste (hoci to vedenie slubuje...)
PS: a predsa sa s nim da driftovat ;-)
[odkaz]
Podla mna si Sport (a hlavne z marketingoveho hladiska) zasluzi, no a tu si poklonu zasluzi aj pan! sofer :yes:
Ano, ano, konkurence se ale drží při zemi Porsche tam přihodí Turbo a nebo S, Mercedes ML hodí přídomek AMG, BMW X5 jenom skromné M... A kdo machruje se znáčkem "Sport"? Třeba zmíněný SSangyong :-) K němu bych se jak výrobce luxusních automobilů nerad přirovnával.
Toto si snad nemyslel vazne?!
"skromne" M? to M znamena MOTORSPORT a (opravte ma ak sa mylim) je to sportova divizia pre zavodne stroje, ktore poniektore technologie co niekedy boli len sen ala F1 uvadza do praxe a pretvara civilne vozy BMW v nieco charakterovo aj jazdecky ine!
AMG (naozov je z pismen mien zakladatelov ale to nechajme tak) bolo zalozene za ucelom vyvoja supervykonnych motorov pre Mercedes, a tusim v r. 1971 bolo druhe celkovo a vyhralo svju kategoriu v 24-hodinovke v Spa, inac ako prvy rozbehli limuzinu cez 300 km/h v r. 1987.
Dalo by sa pokracovat dalej, proste AMG ci M je podla mna legenda, je to image, je to obrovska zodpovednost na ktorom aute sa to objavi (pamatam protesty proti R AMG) a podobne. To neni nic "decenntne" ale skor nekompromisne! v porovnani s tym je slovicko SPORT alebo napr. TURBO naozaj nic...a hodnotovo podstatne nizsie. Ved tusim aj generacia Wrangleru model TJ boli delena na Dakar, Sport a neskor Rubicon...pripomenut mozem Pajero Sport ktore malo podvozok z L 200. Naco z toho robit vedu? je to obycajne bezne pouzivane vsade, od cinskych triciek az po lietadla.
Ved aj kategoria SUV kde patri RR je SPORT UTILITY VEHICLE...
Range Rover Sport mohli pojmenovat jakkoliv jinak, je to označení modelu, nikoliv sportovní varianty daného modelu jako např. X5M nebo ML AMG. Označení sport je nešťastné, protože většina lidí má pak tendenci očekávat nějaký sportovní jízdní projev, čemuž není RR sport schopen dostát, je to těžké, na komfort zaměřené, auto, a to i v rámci své kategorie SUV. Jedinou jeho devízou ve srovnání s konkurencí je stylovost, to auto má prostě Range Rover jedinečný styl. Bohužel kombinace chabé dynamiky podprůměrných jízdních vlastností a cenovce neodpovídajícího interieru z něj dělala opravdu jen volbu pro lidi, kteří prostě chtěli RR a o jiném autě nepřemýšleli. Po fl. se velmi zlepšila kvalita vnitřku, teď se dá srovnávat s německými soupeři, jízdní vlastnosti bohužel zůstaly beze změny a motory dále zápasí s půl tunou navíc oproti konkurenci, navíc se také vytratila trocha stylu použitím pouťově působící nové optiky světel. Jinými slovy, prakticky kterýkoliv z konkurentů ve standardním provedení, žádná emka, erka, áemgéčka, je lepším SUVéčkem než RR sport, a to jak komplexně tak čistě v jízdních vlastnostech, RR sport dál potáhne své prodeje díky jedinečné (speciální) image značky Range Rover.
P.S. Mě se to auto z venku líbí velice, a pokaždé když jsem je zkoušel, říkal jsem si, třeba se mi to posledně zdálo a to auto jezdí lépe, hledal jsem důvody, abych je mohl zařadit do výběru, bohužel stačí se projet, následně pak s konkurencí a nejde to, těch kompromisů by v dané cenové kategorii bylo příliš.