Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover 2011: S novým turbodieselem 4,4 TDV8 (230 kW, 700 Nm)

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 18. 6. 2010 • 16:32
23
18
Zobrazit náhledy (23)
Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover
Třetí generace Range Roveru je neustále cizelována. Čerstvý čtyřicátník dostal pro modelový rok 2011 nový turbodiesel.

Přeplňovaná vznětová pohonná jednotka z vlastního vývoje má osmiválcovou konfiguraci do V. Z objemu 4,4 litru poskytuje největší výkon 230 kW (313 k) a mohutný točivý moment 700 Nm. Je vybavena paralelním sekvenčním přeplňováním a nahrazuje starší s objemem 3,6 l. Při běžném provozu je v činnosti pouze jedno turbodmychadlo, pokud otáčky překročí 2400 min-1, zapojí se i druhé menší. Motor v kombinaci spotřebuje jen 9,4 l/100 km, splňuje také emisní normu Euro 5.

Výhradně s tímto agregátem je spřažena nová osmistupňová převodovka 8HP70, která pochází od ZF. Nový Discovery s ní akceleruje z 0 na 96 km/h za 7,5 s, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h zvládá za 5,1 s a jede nejvíce 209 km/h. Kvůli těmto výkonům byla posílena brzdová soustava, kterou daroval nejvýkonnější model 5,0 V8 Supercharged. Všechny čtyři kotouče mají vnitřní chlazení, přední mají průměr 380 mm a hliníkové šestipístkové třmeny, zadní jsou menší (365 mm) a pouze jednopístkové.

Pro pořádek uveďme ještě technické údaje zážehové varianty s kompresorem: ta dává největší výkon 375 kW (510 k), točivý moment vrcholí hodnotou 625 Nm, kterou přenáší na obě nápravy samočinná převodovka ZF HP28 se šesti stupni. Díky ní vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Systém pohonu všech kol Terrain Response včetně asistentu rozjezdů do kopce (HSA) a kontroly akcelerace při jízdě v prudkých svazích (GAC – Gradient Acceleration Control) se také dočkal mírných vylepšení.

Dieselové modely mají osvěžený vzhled s novou maskou chladiče, který lze ještě vylepšit firemním Exterior Design Packem a pěti druhy litých kol. Uvnitř zmizel ze středové konzoly volič automatické převodovky, který nahradila pádla pod volantem. Nároční hudební fanoušci si mohou připlatit za audio Harman Kardon Logic 7 s výkonem 1200 W a 19 (!) reproduktory.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Dinar
Nadváha
| 21. 6. 2010
Range Rover Sport mohli pojmenovat jakkoliv jinak, je to označení modelu, nikoliv sportovní varianty daného modelu jako např. X5M nebo ML AMG. Označení sport je nešťastné, protože většina lidí má pak tendenci očekávat nějaký sportovní jízdní projev, čemuž není RR sport schopen dostát, je to těžké, na komfort zaměřené, auto, a to i v rámci své kategorie SUV. Jedinou jeho devízou ve srovnání s konkurencí je stylovost, to auto má prostě Range Rover jedinečný styl. Bohužel kombinace chabé dynamiky podprůměrných jízdních vlastností a cenovce neodpovídajícího interieru z něj dělala opravdu jen volbu pro lidi, kteří prostě chtěli RR a o jiném autě nepřemýšleli. Po fl. se velmi zlepšila kvalita vnitřku, teď se dá srovnávat s německými soupeři, jízdní vlastnosti bohužel zůstaly beze změny a motory dále zápasí s půl tunou navíc oproti konkurenci, navíc se také vytratila trocha stylu použitím pouťově působící nové optiky světel. Jinými slovy, prakticky kterýkoliv z konkurentů ve standardním provedení, žádná emka, erka, áemgéčka, je lepším SUVéčkem než RR sport, a to jak komplexně tak čistě v jízdních vlastnostech, RR sport dál potáhne své prodeje díky jedinečné (speciální) image značky Range Rover.
P.S. Mě se to auto z venku líbí velice, a pokaždé když jsem je zkoušel, říkal jsem si, třeba se mi to posledně zdálo a to auto jezdí lépe, hledal jsem důvody, abych je mohl zařadit do výběru, bohužel stačí se projet, následně pak s konkurencí a nejde to, těch kompromisů by v dané cenové kategorii bylo příliš.
Avatar - kolmar
Nadváha
| 19. 6. 2010
Tak preto >:D no davaj pozor aby ta nepostipali ;-)

No ako tak pozeram tak aspon niekto sa strucne oboznamil s historiou AMG :-! je zaujimava, odporucam prestudovat...
Nadváha
| 19. 6. 2010
Ale samozřejmě že jsem to nemyslel vážně. Jenom píchám do vosího hnízda... ;-)
Avatar - kolmar
Nadváha
| 19. 6. 2010
ano! davam za pravdu, no toto nie je sportove auto, to je sportovejsie SUV a to je rozdiel!

A k tym stabilizatorom - ano dnes je ich ako hub po dazdi, no RRS s nimi prisiel v r. 2004 a vtedy to take bezne este nebolo...
Avatar - kolmar
Nadváha
| 19. 6. 2010
Toto si snad nemyslel vazne?!
"skromne" M? to M znamena MOTORSPORT a (opravte ma ak sa mylim) je to sportova divizia pre zavodne stroje, ktore poniektore technologie co niekedy boli len sen ala F1 uvadza do praxe a pretvara civilne vozy BMW v nieco charakterovo aj jazdecky ine!

AMG (naozov je z pismen mien zakladatelov ale to nechajme tak) bolo zalozene za ucelom vyvoja supervykonnych motorov pre Mercedes, a tusim v r. 1971 bolo druhe celkovo a vyhralo svju kategoriu v 24-hodinovke v Spa, inac ako prvy rozbehli limuzinu cez 300 km/h v r. 1987.

Dalo by sa pokracovat dalej, proste AMG ci M je podla mna legenda, je to image, je to obrovska zodpovednost na ktorom aute sa to objavi (pamatam protesty proti R AMG) a podobne. To neni nic "decenntne" ale skor nekompromisne! v porovnani s tym je slovicko SPORT alebo napr. TURBO naozaj nic...a hodnotovo podstatne nizsie. Ved tusim aj generacia Wrangleru model TJ boli delena na Dakar, Sport a neskor Rubicon...pripomenut mozem Pajero Sport ktore malo podvozok z L 200. Naco z toho robit vedu? je to obycajne bezne pouzivane vsade, od cinskych triciek az po lietadla.

Ved aj kategoria SUV kde patri RR je SPORT UTILITY VEHICLE...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku