Range Rover 2011: S novým turbodieselem 4,4 TDV8 (230 kW, 700 Nm)
Přeplňovaná vznětová pohonná jednotka z vlastního vývoje má osmiválcovou konfiguraci do V. Z objemu 4,4 litru poskytuje největší výkon 230 kW (313 k) a mohutný točivý moment 700 Nm. Je vybavena paralelním sekvenčním přeplňováním a nahrazuje starší s objemem 3,6 l. Při běžném provozu je v činnosti pouze jedno turbodmychadlo, pokud otáčky překročí 2400 min-1, zapojí se i druhé menší. Motor v kombinaci spotřebuje jen 9,4 l/100 km, splňuje také emisní normu Euro 5.
Výhradně s tímto agregátem je spřažena nová osmistupňová převodovka 8HP70, která pochází od ZF. Nový Discovery s ní akceleruje z 0 na 96 km/h za 7,5 s, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h zvládá za 5,1 s a jede nejvíce 209 km/h. Kvůli těmto výkonům byla posílena brzdová soustava, kterou daroval nejvýkonnější model 5,0 V8 Supercharged. Všechny čtyři kotouče mají vnitřní chlazení, přední mají průměr 380 mm a hliníkové šestipístkové třmeny, zadní jsou menší (365 mm) a pouze jednopístkové.
Pro pořádek uveďme ještě technické údaje zážehové varianty s kompresorem: ta dává největší výkon 375 kW (510 k), točivý moment vrcholí hodnotou 625 Nm, kterou přenáší na obě nápravy samočinná převodovka ZF HP28 se šesti stupni. Díky ní vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Systém pohonu všech kol Terrain Response včetně asistentu rozjezdů do kopce (HSA) a kontroly akcelerace při jízdě v prudkých svazích (GAC – Gradient Acceleration Control) se také dočkal mírných vylepšení.
Dieselové modely mají osvěžený vzhled s novou maskou chladiče, který lze ještě vylepšit firemním Exterior Design Packem a pěti druhy litých kol. Uvnitř zmizel ze středové konzoly volič automatické převodovky, který nahradila pádla pod volantem. Nároční hudební fanoušci si mohou připlatit za audio Harman Kardon Logic 7 s výkonem 1200 W a 19 (!) reproduktory.