Americký koncern General Motors dnes oznámil, že některá aktiva švédského Saabu byla prodána čínské Beijing Automotive Industry Holding Company (BAIC).
hmm, to jsem zvědavý, jak bude švédská vláda vysvětlovat svým voličům, že ta jejich krásná fabrika se odstěhoval o pár tisíc km na východ, samozřejmě bez zaměstanců ;-)
jestli ti kluci žlutí nebudou moc kafrat do dizajnu, tak snad to nakonec bude i OK
no to je supr, že předají výrobní linky a všechno know-how a nechají si akorát značku, alias jméno samotné. S tím budou dělat jako co? Dlouho jsem se bránil škatulkování že GM může za všechny problémy Saabu, ale bohužel všechny indicie k tomu skutečně směřují....
to je možný, a stejně je možný že by ho koupil třeba někdo jiný ;-)
jak říkám, já jsem se bránil škatulkování GM jako jediného strůjce neštěstí Saabu, bohužel jejich poslední kroky jsou poznamenané minimálně bezradností, neřknuli přímo diletantizmem
z téhle otázky cítím zaujetost vůči mé osobě a bez právníka odmítám vypovídat :-!
hele, jestli převezmou komplet linku a začnou tam vyrábět novou 9-5 jak je nachystaná, jiná možnost než si koupit čínský auto ani nebude (samozřejmě ne v mém případě, pochybuji že by šli s cenou o 70% dolů >:-[] ). Rákosníci dělají i Volvo, tak snad si tu kvalitu budou umět ukočírovat, prostě budu doufat ... :-|
nějak stále víc a víc mi chování GM připomíná socany - když se daří, všechno prožrat, když je ouvej, tak natáhnout ruku po veřejných financích, z těch zaplácnout to nejhorší, když není zbytí, tak se něco prodá a jede se dál - žádná koncepce, žádná vize do budoucna...ááách jo :-(
Zvláštny bol prístup vlády a veriteľských bánk nakoľko GM už pekne dlho vykazuje červené čísla, muselo to tam byť skorumpované a prehnité krížom-krážom, inak by im nikto normálny dotácie a pôžičky nedal... V čiernych číslach boli tuším naposledy koncom 80-tych rokov!!!
Pochybný? V čem? Vikingové nám udělají auťák, my ho pak u nás budeme vyrábět aby naši voliči mohli volit (znovu) nás a ještě z toho budeme mít love. Takže nepochybně vychcaný přístup ;-)
Předpokládám, že jsi myslel vládu švédskou...pokud máš na mysli to, že odmítla nasypat balík peněz do ztrátového podniku, tak se na to můžeš dívat ze dvou stran. Z toho fanouškovsko automobilového - kdy bys to schvaloval (a záchrana značky by byla to hlavní bez ohledu na širší souvislosti) a z toho celkového, kdy chápu, že když se k moci dostane po desítkách let ve Švédsku konečně koalice, která hodlá skončit s nemorálním a neospravedlnitelným švédským "socialismem", tak zrovna tohle je systémový krok, který bych od ní očekával a především s ohledem na celkovou ekonomickou situaci ve světě. S ohledem na SAAB by bylo nejlepší značku zakonzervovat a použít jí v lepších časech pro nějakou fajnovou kusovku, supersport či něco podobného, nicméně fabrika se stotisícovou produkcí a třemi řadami aut je skutečně dneska neudržitelná ani za mírné konjunktury.
Elektronika, pocitace, AUTA, Airbusy. Made in China. Donedavna sme sa vsetci utesovali ze ved predsa My /Europa, Amerika/ mame technologie, myslienky. Svet nech maka za pasom.
Sucasnost je uz ina - stracame technologicky naskok postupne takmer vo vsetkych oboroch. Asi som sa zle vyspal, ale buducnost moc optimisticky nevidim...
Tak si o tý Číně něco zjisti a dej si to do souvislostí. Ono ti to zvedne náladu. Třeba o tom, kolik má Čína obyvatel a kde všichni a jak žijí....Nejhorší je generalizování, zjednodušování a opakování klišé. Naštěstí jsem měl v posledních pěti šesti letech dva kolegy, kteří v Číně dlouhodobě pracovali. Takže vím své a z Číny (a především do budoucna) rozhodně strach nemám. Mezi námi, třeba taková Indie je dravec větší, nemluví se ale o tom tolik. Ale hlavně, před třiceti lety nás strašili, jak Japonsko ovládne svět. Zkus se zamyslet, jaká je dneska realita. A mimochodem, japonský trh (nemyslím s automobily) je větší než ten čínský...Myslíš si, že trika, boty, hračky, elektronika, a nakonec i ty auta (o airbusech nemluvím, to byl dumping a jediný způsob jak přibrzdit náskok boeingu) jsou ty nejdůležitější a nejvíc výdělečné věci?
Anebo čínské zásoby deviz? A co až bude muset Čína přejít na konvertibilní měnu? A skutečně volný trh. A se vším. I s politikou....copak ji asi čeká potom?
Před pár lety jsme všude četli, jak nás zase spolkne Rusko. A kdepak je dnes? Ale to sem už rozhodně nepatří. Takže více znát a vědět = méně se bát.
A k tomu pesimismu - ta rána přijde ze strany, odkud ji člověk nikdy nečeká. Strašili nás Japonskem, Čínou a dvacet let zpátky o islámském fundamentalismu nikde nebyla ani zmínka a celá Evropa jásala nad multikultralismem.
Ale ja nevidim svet ciernobielo a samozrejme neberiem to ako smerovanie, ktore je nevyhnutne. Len v prilis vela odvetviach v ktorych sme lidrami stracame, alebo v kratkej dobe stratime pozicie.
A co sa tyka tej necakanej rany, s tym uplne s tebou suhlasim. Ano, vsetko moze byt inak ako sa na prvy pohlad zda.
chlapci, tento clanek je nesmysl. je to spatne prelozene z saabsunited.com cina koupila linky a technologie na 9-3ku a na STAVAJICI 9-5ku, nikolv NOVOU. ale tati info je uz stara snad tyden. zadna vyroba se do ciny nepresouva!!!!!
Zdrojem byla tisková zpráva Saabu, vydaná DNES, 14. 12. 2009 takže žádné týden staré info. Je mi velice líto. Saab s největší pravděpodobností padne. Byl bych velice rád, kdyby tomu bylo jinak, zřejmě jej ale stihne osud například Roveru. "Poděkujme" General Motors.
je to stare. nemas zdroje. toto je tyden stara informace, kterou akurat dnes oficialne vydali, ale suska se o tom dele. navic je tam spatne prelozeno z originalu prave to, ze prodavaji i NEW9-5 coz neni pravda. maji koupenou linku a technologii na stavajici-starou 9-5ku!! howg!!
Taky mě to dost překvapilo, takže nejspíš je to opravdu "ztracenov v překladu"...
Na druhou stranu trochu se bojím kdo bude ten tajemný kupec, nějaké nové info? :-)
Ono je právě důležité to slůvko OFICIÁLNĚ. Šuškat se může o čemkoli, spekulace ale zveřejňujeme neradi. Ta oficiální zpráva má asi pět řádků a hovoří se o současné 9-5. Asi jsem to špatně pochopil, možná to bude tím, že odcházející generaci tohoto modelu za příliš současnou nepovažuji :-) Pardon. Slovo "current" má také v češtině několik významů - současný, stávající, nynější, ale také například nejnovější.
zřejmě jsem tedy pochopil špatně větu "certain 9-3 and current 9-5", za což se dodatečně ještě jednou omlouvám. Více toho ovšem v původní tiskové zprávě nebylo. Kdyby napsali: "Prodáváme linku končící 9-5, nová se již vyrábí ve Švédsku", bylo by to jasné. Troufám si tvrdit, že anglicky umím, mám s tímhle jazykem poměrně dost praxe :o). Info od českého zastoupení doplnil kolega LV.
Jen bych poznamenal, že se jedná o informaci, která již sice byla venku, ale zatím nebyla oficiálně Saabem ani GM potvrzena. Až nyní. Navíc se ve zprávě píše o "current 9-5" nikoli "new 9-5". Takže se i dle mého názoru skutečně jedná o chybný překlad.
Dobré odpoledne,
opravdu došlo k níže diskutovanému přehlédnutí při překladu oficiálních informací, za které Vám i ostatním čtenářům náleží naše omluva. V tomto smyslu jsme proto provedli drobnou opravu v článku, který nyní obsahuje oficiální doslovnou formulaci "současná 9-5" (pravděpodobně se jedná o končící 9-5, avšak toto slovní spojení je poměrně vágní). Na celkovém vyznění článku to přesto nic zásadního nemění.
Zároveň se ale musím zastat kolegy Aleše Sleepera Dragouna a ohradit se vůči Vaší kritice - jedná se o zcela aktuální informaci, dnes zveřejněnou Saabem. Naopak jsme byli jedním z prvních médií, která na vydání oficiální tiskové zprávy zareagovala.
Fanouškovské stránky typu Saabunited jsou pro nás pomocným zdrojem a jakkoliv mohou být někdy jejich informace podrobnější nebo rychlejší než oficiální zprávy, vždy se soustředíme především na sdělení automobilek. Pokud není zdrojem automobilka, ale neoficiální stránka nebo zahraniční médium, je to v článku na Auto.cz vždy vyznačeno.
S pozdravem
Lukáš Vaverka
Děkuji kolegovi LV. Já si v odkazu mimochodem přečetl větičku: ""I can not comment on it," says Ms Gustav, spokesperson for Saab Automobile." To hovoří bohužel ve váš neprospěch. Zpráva ze 4. prosince je totiž velmi NEOFICIÁLNÍ.
Mondeo je jednou za uherský rok před Apoštolem a s oválistama je to na nevydržení!
dnes jsem četl, že prej Tatrovka chystá nějakou retrosérii Zikmundové kastle na podvozku Subaru. Místo podobných hovadin měli udělat novou generaci T613 a zválcovali by celou prémii - kromě Saabu samozřejmě ;-)
víceméně je u ledu. [odkaz]
Dle toho rozhovoru s majitelem Tatry (respektive s generálním ředitelem a jedním z majitelů) se na něm pracuje v rámci studentských prací. Samotná konstrukce na tom nedělá. Dříve než za dva roky prý světlo světa nespatří.
spíš by to byla dobrá reklama a dárek pro zákazníky ;-)
Ale řekl bych, že bude hodně záležet na tom jak trh spolkne další facelift budky T815, který vyjede asi tak za měsíc. No a protože vývoj budky sežere kvantum peněz tak bude třeba něco obětovat, leda by se jim hlouběji prohloubila spolupráce s americkým Navistarem a kupovali od něj budky. Tož uvidíme
Tož jak si napsal. Chce to mít krytý záda a pak se můžou pustit do nějaký větší akce.
O techniku se nebojím, obavu mám z implemetace a roubování. Ta na posledních tatrách byla až nezdravě cítit. Vím, šlo o nedostatek financí a na to, dokázali neuvěřitelné, ale v dnešní době by jim to už nikdo "nesežral". Raději ať si dají na čas, než aby udělali nějakou rychlokvašku. Já mám rád taky zlatavý ležák a uležený guláš. :-!
kopyta, hodinky, strniště, kalhoty tmavější než sako a k tomu jedna TATRA. V dlouhým táhlým i majitelé 4dveřových 911tek rychle pochopí, kdo je skutečný PANamerika >:-[]
...že svet proti očakávanej čínskej invázii nebojuje, dokonca ju ani nepodceňuje. My ten čínsky boom priam živíme a podporujeme. Za pár rokov budeme skučať, že nás ten žltý národ zožerie... A aj nás zožerie. Už dnes by sme bez nich neprežili.
já znám ještě idealisty, a ti mají v jedné ruce Bibli a v druhé ruce M16. A tu Bibli mají pro ten případě až se jim ta M16 zasekne (ne když, protože ta se zasekne určitě) >:-[]
A je to. Všechno co mohlo se proti Saabu "spiklo" - kruté poslední modelové roky, ztráta pupeční šňůry, všobjímající krize, a do toho čínskej drak. Horší už to fakt bejt nemůže.
Ale... my jsme přeci již před pár lety zažili obdobný pád s Roverem. Ani pes neštěkne... A pokud půjde Saab jako značka doztracena, neštěkne ten pes ani zde.
V agónii vyvzdorovaná nová 9-5. Svá, jiná ale... pro koho? Pro pár fanoušků?
Je to smutné, ale v autosvětě se slzy nenosí. Vždyť kdopak tu pláče za Lancií z osmdesátých let? Kdopak tu pláče za Autobianci? Kdopak tu pláče za Roverem, za Simcou? Nikdo, neboť prodejny jsou přecpané dokonalými ikonami, dokonalými legendami, jejichž dokonalost ti dá báječně zapomenout...
Tedy na věc nahlížej sice s nostalgií v levým voku, ale tím pravým už šilhej po své budoucnosti. Bude-li sedlat tu bavorskou pětku, nebo třeba Volvo S80, bude vše v těch správných kolejích.
:yes: Ešte k tomu dodám, že ak Saab, výrobca tých báječných, originálnych aut má dnes vyrábať autá, ktoré sú tak "opelovské", že ešte aj koncept, ktorý má vyjadrovať originalitu každej značky má volant z Insignie(minimálne koncept 9-4X), je lepšie, ak Saab radšej skončí s tým, že vyrábal Saaby. A že mu posledné roky prepáčime, lebo v posledných rokoch patril Američanom, ktorí sa nevedeli postarať ani sami o seba...
Nejsem zastáncem GM-Saabů, ale kolik z vás kritiků GM-Saabů s nimi alespon jednou jelo, kolik z vás může porovnavat s pre GM Saaby.....
Na použití volantů, ale i jiných, podstatně důležitějších součastí jsou tu jiní koncernový experti...tak alespon Saabu měřte stejnou mírou...
Proč se nikdo nepozastavuje na produkci předešlých generací Passatů, Santan,či 100/A6 v Číně...
Asi by bylo dobré, aby ses nejprve podíval na časovou posloupnost. Saab tento volant poprvé použil ve svém konceptu 9-4X BioPower (představen 13.1.2008), kdežto Opel poprvé v konceptu Meriva (28.2.2008). Všechny Opel koncepty představené před tímto datem měly jiné volanty. Možná tam byl náznak, kam směřují, ale zcela jistě to není ten, který byl jako první použitý u 9-4X.
K takovému zjištění nepotřebuješ více něž 10 minut času stráveném na netu.
Akorát že ta dokonalost se koncentruje do po hříchu čím dál tím menšího počtu čím dál tím dominantnějších značek. Nemá cenu nad tím ronit slzy, ale já se nechci dožít světa dle Demolition Mana. ;-\
Dožiješ sa nejakého druhu socializmu. Všetky autá bude vyrábať jedna globálna značka a konkurencia bude zrušená.
Výrobný proces sa zoptimalizuje a modelová ponuka sa zúži na najviac 3 modelové rady (kvôli ekológii a ekonomike). Facelifty budú robené v optimálnej dobe 5 rokov od uvedenia, a po 3. facelifte bude automaticky nasledovať nový model, kvôli ekológii a výrobným nákladom menší, jednoduchší a z lacnejších recyklovaných materiálov.
Samozrejme, spomínaná značka bude čiste európska, čínski budú iba majitelia. ;-)
Myšlení moudrého člověka nikdy není černobílé, protože takový člověk ví, že život a svět je vždycky bohatší, složitější než jejich odraz v naší mysli a spíše usiluje o prohloubení, odkrývání a chápáním dalších souvislostí. Tvoje pokřivené stalinistické myšlení tíhne opačným směrem, chce složitost světa a jeho procesů zjednodušovat až do černobílé karikatury vedoucí k vražedným deformacím.
Falco teď jsi dokonale ukázal černobílé vidění světa. Klaudius napsal pouze černočerný scénář, svět a lá Demolition man. Chce to trošku nadhledu. Ach bože
Zaujímalo by ma, čo teraz budú Saabáci v tých svojich halách vyrábať, keď prídu Číňania s náklaďákmi, a odvezú všetky stroje. teda, ak nerozoberú a neodvezú aj haly... :-!
Rákosníci si berú linku na "aktuálnu" 9-5 + 9-3 od modelového roku 2006 a staršie. Linka na novú 9-5 je už ready a údajne sa už vyrába nejaká testovacia (pravdepodobne) série - čo by dávalo zmysel, vzhladom k tomu, že "aktuálna" 9-5 tuším výrobne na jeseň skončila.
9-3 som celkom nepochopil, lebo aktuálna generácia MY08/09 je v podstate len F/L MY06, ale jej linka (takže zjavne asi značná časť linky bola updatovaná pre MY08) zostáva + sa presúva výroba kabrioletov z Rakúska.
prý ne. Rákosníci by měli dostat linku na 9-3 MY06 (teda druhá generace před F/L), aktuální linka má zůstat a chrlit další desítky a desítky nových Saabů >:-[]