Tento týden opustil brány závodu ve švédském Trollhättanu poslední kus Saabu 9-5 první generace. Celkem vzniklo od roku 1997 téměř půl milionu vozů této modelové řady.
Je to smutné, podle mě absolutně nejelegantnější, nejhezčí a nejvyváženější saab všech dob, navíc ani po těch neuvěřitelných třinácti letech od představení nevypadá nijak přestárle. Jeho nástupci i samotné značce přeji hodně štěstí.
to je pravda, teda ciastocne. Model po facalifte vyzera z mojho pohladu dost nepodarene, ale co clovek to nazor ze? Nastupca 9-5 vyzera perfektne - teda pokial ostane v podobe, akej ho prezentovali este pred oficialnym koncom SAABu. AK ano, mame co docinenia s jednym z najkrajsich aut v triede :yes: Drzim SAABu prsty
Suhlas, 9-5 kombi som vzdy zral :-) snad ked nasetrim nejake chechtaky spravim si radost
Trolik ma pravdu, ten posledny facelit masky 9-5ke ktovie ako nepomohol k elegancii 8-s;-)
9-5 jsem vždy miloval, s jedním kombíkem Aero jsem měl i zkušenost. Neskutečné auto s velkým potenciálem, pohodlím a hlavně hodně rychlé. Tyto devět pětky jsou pro mě nejlepší Saab.
Co je pro mě dost zvláštní, je způsob kam se budou Saaby ubírat? Nová 9-5 je postavena na platfomrě a zcela vychází z Insignie, 9-3 vychází z poslední Vectry, tudíž dva modely Saabu vychází z jednoho vozu různých generací. Nastává teda otázka, jestli vůbec nějaká nová 9-3 bude a jak bude vypadat, resp. z čeho bude vycházet? Z Astry? Nebo ze zmenšené platformy Insignie? To by ale asi lezla dost 9-5 do zelí. Zvláštní...
problém je, že střední třída v současné generaci prakticky dorůstá rozměrů vyšší střední a ta se pak musí posouvat taky výš. Vždyť nová 9-5 atakuje rozměry luxusní třídu.
A jak píšeš, platforma na které stojí Insignie byla pro 9-5 prodloužená. Celá ta platforma byla vlastně od začátku projektovaná právě v téhle podobě - zkracování/prodlužování.
Krom toho jsem zaslechl, že by nová 9-3 mohla stát no úplně novém podvozku - žeby snahy o postupný ústup ze společných oblastí z GM? No, i kdyby to pravda nebyla, lehce zkrácená platforma by pro novou generaci 9-3 byla podle mně OK. Nemusí to být přece krává jako Insignie (nic ve zlým, kombík se mi velice líbí :yes: )
Aha, já bych byl jen pro, kdyby new 9-3 udělali trošku jinak než se dnešní auta dělají. Štíhlý kompaktní sedan o délce 4,5 m, to je pro mě ideál, prostě jako moje BMW, nebo předchozí Audi A4. Ti dnešní špekouni jako Mondeo nebo Insignia jsou děsné, zvlášť v kombíku to jsou MPvečka a ne střední třída.
Jinak s tebou naprosto souhlasím, vyšší střední třída už snad ani není, nebo se ruší (Peugeot neplánuje nástupce 607m to sáme u Alfy 166...). Vlastně vyšší střední dělá už jen německé trio, Lexus a Volvo. už je to jen velká a málá střední třída.