Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Saab 9-5: Ukončena výroba první generace

Tento týden opustil brány závodu ve švédském Trollhättanu poslední kus Saabu 9-5 první generace. Celkem vzniklo od roku 1997 téměř půl milionu vozů této modelové řady.
Zpět na článek
4. 2. 2010 10:06
neregistrovaný "Trolik"
4. 2. 2010 12:52
neregistrovaný "sturlo"
5. 2. 2010 10:09
4. 2. 2010 09:35
Loučení po třinácti letech
Je to smutné, podle mě absolutně nejelegantnější, nejhezčí a nejvyváženější saab všech dob, navíc ani po těch neuvěřitelných třinácti letech od představení nevypadá nijak přestárle. Jeho nástupci i samotné značce přeji hodně štěstí.
Rozbalit vlákno
6
4. 2. 2010 09:43
Re: Loučení po třinácti letech
ano, i po těch letech je to krasavec :yes: zejména modely kolem let 2001-2003 se mi velice líbí

škoda konce motoru 2.3T, je to stále velice potentní kousek ;-)
Avatar - palokalo
4. 2. 2010 10:46
Re: Loučení po třinácti letech
Mate pravdu.. Dizajn ma velmi nadcasovy. Uz bude vyrabany len v cine :-)

A naozaj skoda saabackych 2.3 T motorov.. Tie boli naozaj spickove. Medernizovana verzia tohoto motoru by si urcite nasla miesto v novej 9-5 :-(
neregistrovaný "Trolik"
4. 2. 2010 10:06
Re: Loučení po třinácti letech
to je pravda, teda ciastocne. Model po facalifte vyzera z mojho pohladu dost nepodarene, ale co clovek to nazor ze? Nastupca 9-5 vyzera perfektne - teda pokial ostane v podobe, akej ho prezentovali este pred oficialnym koncom SAABu. AK ano, mame co docinenia s jednym z najkrajsich aut v triede :yes: Drzim SAABu prsty
neregistrovaný "sturlo"
4. 2. 2010 12:52
Re: Loučení po třinácti letech
Suhlas, 9-5 kombi som vzdy zral :-) snad ked nasetrim nejake chechtaky spravim si radost
Trolik ma pravdu, ten posledny facelit masky 9-5ke ktovie ako nepomohol k elegancii 8-s ;-)
Avatar - palokalo
4. 2. 2010 16:17
Re: Loučení po třinácti letech
po poslednom facelifte ma saab 9-5 prezyvku okuliarnik :-) ktovie preco :-!
6. 2. 2010 22:18
Re: Loučení po třinácti letech
Zadek je obludny...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
4. 2. 2010 18:02
Saab
9-5 jsem vždy miloval, s jedním kombíkem Aero jsem měl i zkušenost. Neskutečné auto s velkým potenciálem, pohodlím a hlavně hodně rychlé. Tyto devět pětky jsou pro mě nejlepší Saab.
Co je pro mě dost zvláštní, je způsob kam se budou Saaby ubírat? Nová 9-5 je postavena na platfomrě a zcela vychází z Insignie, 9-3 vychází z poslední Vectry, tudíž dva modely Saabu vychází z jednoho vozu různých generací. Nastává teda otázka, jestli vůbec nějaká nová 9-3 bude a jak bude vypadat, resp. z čeho bude vycházet? Z Astry? Nebo ze zmenšené platformy Insignie? To by ale asi lezla dost 9-5 do zelí. Zvláštní...
Rozbalit vlákno
2
5. 2. 2010 10:09
Re: Saab
problém je, že střední třída v současné generaci prakticky dorůstá rozměrů vyšší střední a ta se pak musí posouvat taky výš. Vždyť nová 9-5 atakuje rozměry luxusní třídu.

A jak píšeš, platforma na které stojí Insignie byla pro 9-5 prodloužená. Celá ta platforma byla vlastně od začátku projektovaná právě v téhle podobě - zkracování/prodlužování.

Krom toho jsem zaslechl, že by nová 9-3 mohla stát no úplně novém podvozku - žeby snahy o postupný ústup ze společných oblastí z GM? No, i kdyby to pravda nebyla, lehce zkrácená platforma by pro novou generaci 9-3 byla podle mně OK. Nemusí to být přece krává jako Insignie (nic ve zlým, kombík se mi velice líbí :yes: )
Avatar - Parda71 (BMWfans)
6. 2. 2010 20:28
Re: Saab
Aha, já bych byl jen pro, kdyby new 9-3 udělali trošku jinak než se dnešní auta dělají. Štíhlý kompaktní sedan o délce 4,5 m, to je pro mě ideál, prostě jako moje BMW, nebo předchozí Audi A4. Ti dnešní špekouni jako Mondeo nebo Insignia jsou děsné, zvlášť v kombíku to jsou MPvečka a ne střední třída.
Jinak s tebou naprosto souhlasím, vyšší střední třída už snad ani není, nebo se ruší (Peugeot neplánuje nástupce 607m to sáme u Alfy 166...). Vlastně vyšší střední dělá už jen německé trio, Lexus a Volvo. už je to jen velká a málá střední třída.