Diskuse

Čínská BAIC vstoupí do Koenigseggu, pomůže mu převzít Saab

9.9.2009

Čínská automobilka Beijing Automotive Industry Holding (BAIC) koupí menšinový podíl ve švédském výrobci luxusních vozů Koenigsegg, aby mu pomohla financovat plánované převzetí švédské automobilky Saab Automobile. Oznámila to dnes společnost Koenigsegg.

 

  • 00 Reagovat !

    foto palokalo

    palokalo 09.09.2009  16:23

    a predsa congovia

    A ze nepridu.. :-(
    • 00 Reagovat !

      foto Subaru-in

      Subaru.in 09.09.2009  18:19

      « Re: a predsa congovia

      V Evrope by to mohlo znacce velmi uskodit, zato na budouci nejvetsi aut. trh sveta v asii by to rozhodne pomohlo otevrit mnoho dveri.

      Jen se bojim aby to nedopadlo jako s Roverem?

      A Geely chce koupit Volvo, jenze Ford zatim nevi prodat ci neprodat?

    • 00 Reagovat !

      foto geroc-I-

      geroc I. 09.09.2009  20:22

      « Re: a predsa congovia

      Co si budem povídat je to špatné řešení, a ještě se tam pingpongové dostanou přes třetí osobu. :-(
      • 00 Reagovat !

        foto palokalo

        palokalo 10.09.2009  10:04

        « Re: Re: a predsa congovia

        jedine co ma na tom tesi ze maju len malu cast akcii.. a vacsinu ma koenigsegg
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 10.09.2009  10:10

          « Re: Re: Re: a predsa congovia

          ja by som to nevidel tragicky. Aj tak sa značné množstvo súčiastok už vyrábá v Číně. Plechy sa naďalej budú robiť vo Švédsku, motory asi tiež, naopak čínsky partner by skutočne mohol pomocť s prienikom na ich domáci trh, čo v situácii, keď Saab počíta každý predaný kus je velmi velmi potrebné.

          a možno im potom po vzore S80 budú robiť predlženú verziu novej 9-5 Aero. Bude mať 6 metrov a odvezie celú dedinu naraz >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto palokalo

            palokalo 10.09.2009  13:50

            « Re: Re: Re: Re: a predsa congovia

            hmmm 6 metrovy kombi sobik.. :-) to mozem narobit aj dalsie 4 deti :-)
            • 00 Reagovat !

              foto kuko

              kuko 10.09.2009  17:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: a predsa congovia

              alebo radšej vziat nejaké stopárky ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto palokalo

                palokalo 11.09.2009  16:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: a predsa congovia

                no hned sikmemu sobovi najdeme dvojite vyuzitie :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Navtech

    Navtech 10.09.2009  01:28

    všichni jsme šikmý

    Príma... prostě "garážovej tuningář" je sice OK ale nějaký ty love se mu hodí.
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 10.09.2009  09:28

      « Re: všichni jsme šikmý

      když může Volvo, může i Saab. Nebo jsou snad horší? >:-[]

      Divné mi příjde, jak furt čtu že rákosníci, kteří měli svoje rezervy nacpané do amerických akcií a doláčů, a kteří o ně údajně přišli díky krizi, furt někde berou nové a nové peníze a nakupují a nakupují :-!
  • 00 Reagovat !

    foto GTS

    GTS 10.09.2009  15:55

    Saab: MADE IN CHINA

    Tohle beru od pana von Koenigsegga jako podraz, který dělá běžně jen nějaký spekulant na burze. Saab měl dle přání místní vlády zůstat ve švédských rukách. Ale on otevřel 'čínským termitům' zadní vrátka a oni už jen budou čekat na svoji (pro Saab zcela destruktivní) příležitost. ;-\

    Jestli někomu vadilo partnerství GM-Opel-Saab, tak by mě zajímalo co ti škarohlídi říkají teď...
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 10.09.2009  16:59

      « Re: Saab: MADE IN CHINA

      bereš si to moc osobně. Mně osobně jako zdejšímu největšímu žijícimu Saabistovi nejezdícímu (zatím) Saabem, je tenhle detail úplně volný. Jestli to zachrání Saab jako značku pro budoucnost, budu jen rád.

      Švédská vláda sice měla silácké řeči, jenomže oni by tou vládou chtěli určitě zůstat i v příštím volebním období. A pár tisíc lidí na ulici + kompletní konec jednoho z národních pokladů by jejich šance moc nezvýšili. :-!

      Otázka která mně osobně trápí nejvíc je: kdy konečně pro novou 9-5 nabídnou slušnou 6válcovou naftu aby skutečně mohla být tím kladivem na Audi o čem zatím maximálně sní ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Martin-

        Martin_ 10.09.2009  17:33

        « Re: Re: Saab: MADE IN CHINA

        Ahoj,
        taky myslím, že to nebude tak hrozný, ale memento Rover tady je...
        Osobně sem zvědavý na hmotnost nové 9-5 s různými motory, přeci jenom 5 metů délky je hodně, snad se jim podařilo někde ušetřit kila.
        Taky poslední dobou uvažuju jestli 5ti metrový auto není zbytečný. Jasně, vymetání leveho pruhu pak jde líp, ale mršnost zase stranou.
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 11.09.2009  08:21

          « Re: Re: Re: Saab: MADE IN CHINA

          Já bych se zatím neobával. Měl by to být menšinový podíl, Rovera tuším koupili celého cakumpak, takže s ním mohli nakládat podle libovůle. Krom toho, Rovery jsem měl vždy rád a líbíli se mi, ale v Evropě je tak velký přetlak, že stejně moc nevěřím, že by ho dokázali zachránit ;-\

          A hlavně do toho prosím tě netahej racionální argumenty! Jasně že 5metrový auto s 300koňmi je i pro mně zbytečné, na to dojíždění do práce by mi bohatě stačila Fabia Junior, ale musíme si ten život trošku osladit ne? >:-[]
          Krom toho, když je 5m moc, můžeš mít 4,5metrovou 9-3 >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto GTS

            GTS 11.09.2009  13:56

            « Re: Re: Re: Re: Saab: MADE IN CHINA

            Já se obávám, že za nějakou dobu si nechá Koenigsegg své maloséroivé supersporty a čínský podíl se začne nenápadně zvyšovat a pak tu budeme mít druhý Rover. ;-\

            Jinak já v nové 5ti metrové 95 klidně do práce dojížděl a bohatě by mi stačilo 220 BIO koní >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto palokalo

              palokalo 11.09.2009  16:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: Saab: MADE IN CHINA

              pokial ma pamat neklame tak od 1500 do 2000 kg. Podla motora. A 5 metrovy sobik kombi aero.. to by som si nechal pacit
      • 00 Reagovat !

        foto GTS

        GTS 11.09.2009  13:46

        « Re: Re: Saab: MADE IN CHINA

        Myslím, že kdyby se pan von Koenigsegg zmínil o zamýšlené alianci s Číňani, tak by se k Saabu tak lehce nedostal. :-!

        Pro Švédy je Saab hodně velká srdcovka, takže vláda byla s prodejem Saabu opatrná nejen kvůli příštím volbám...

        Jinak té 6 válcové nafty se kvůli emisím a downsizingu zřejmě nedočkáš. Spíš bych to viděl na nějaký naftový 4 válec- asi 2.0 Bi-Turbo. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 11.09.2009  15:30

          « Re: Re: Re: Saab: MADE IN CHINA

          hmm, tak bez té 6válcové nafty to budou mít hoši blonďatý docela těžký. Emise i downsizing chápu, ale stačí se podívat ke konkurenci - jaké procento u BMW5, E-Classe/A6 tvoří právě tahle motorizace?

          Oni spíš asi vrazili všechny prachy do vývoje 9-5 jako takové, a prostě na tohle už nezbylo... A ani není kde moc nakoupit asi.

          A stejně! Slušný Saabista přece jezdí na benzin a ti ostatní nás nezajímají >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto GTS

            GTS 11.09.2009  17:09

            « Re: Re: Re: Re: Saab: MADE IN CHINA

            Jenže tahle prémiová trojice má dost odlišné zákazníky.
            Nová 95 nebude masovka pro manažery, tohle prostě mezi fleetovou konfekci nikdy nezapadne.

            Navíc, jak si správně napsal slušný Saabista přece jezdí na benzin. A ten kdo přejde na Saab 95 od konkurence si myslím, že se spokojí i s naftou 4 válcem. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 11.09.2009  11:36

    Evidentne..

    ...v konečnom dôsledku všetci pozerajú len na vlastné vrecko, či je dosť dosť plné. S výnimkou Číňanov. Tí sa starajú, aby to vrecko mali plné aj zajtra. namiesto okamžitého profitu vsádzajú na perspektívu, a to týmto našim európskym blbom raz pekne zlomí väz...
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 11.09.2009  15:35

      « Re: Evidentne..

      tak ono sa ťažko konkuruje štátne riadenému kapitalizmu, kde sociálna sieť je na úrovni ranného kapitalizmu, luďské práva (majetok, vyvlastnenie, zákonník práce) sú len bludy šírené západnými imperialistami a pod.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na Vary, ty padly v Prostějově

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na…

Hokejisté Českých Budějovic navázali na výhru v Karlových Varech a porazili Kladno 3:0. Motor ani v jedenáctém…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…