Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čínská BAIC vstoupí do Koenigseggu, pomůže mu převzít Saab

Čínská automobilka Beijing Automotive Industry Holding (BAIC) koupí menšinový podíl ve švédském výrobci luxusních vozů Koenigsegg, aby mu pomohla financovat plánované převzetí švédské automobilky Saab Automobile. Oznámila to dnes společnost Koenigsegg.
Zpět na článek
11. 9. 2009 11:36
11. 9. 2009 15:35
Avatar - palokalo
9. 9. 2009 16:23
a predsa congovia
A ze nepridu.. :-(
Rozbalit vlákno
7
9. 9. 2009 18:19
Re: a predsa congovia
V Evrope by to mohlo znacce velmi uskodit, zato na budouci nejvetsi aut. trh sveta v asii by to rozhodne pomohlo otevrit mnoho dveri.

Jen se bojim aby to nedopadlo jako s Roverem?

A Geely chce koupit Volvo, jenze Ford zatim nevi prodat ci neprodat?
9. 9. 2009 20:22
Re: a predsa congovia
Co si budem povídat je to špatné řešení, a ještě se tam pingpongové dostanou přes třetí osobu. :-(
Avatar - palokalo
10. 9. 2009 10:04
Re: a predsa congovia
jedine co ma na tom tesi ze maju len malu cast akcii.. a vacsinu ma koenigsegg
10. 9. 2009 10:10
Re: a predsa congovia
ja by som to nevidel tragicky. Aj tak sa značné množstvo súčiastok už vyrábá v Číně. Plechy sa naďalej budú robiť vo Švédsku, motory asi tiež, naopak čínsky partner by skutočne mohol pomocť s prienikom na ich domáci trh, čo v situácii, keď Saab počíta každý predaný kus je velmi velmi potrebné.

a možno im potom po vzore S80 budú robiť predlženú verziu novej 9-5 Aero. Bude mať 6 metrov a odvezie celú dedinu naraz >:-[]
Avatar - palokalo
10. 9. 2009 13:50
Re: a predsa congovia
hmmm 6 metrovy kombi sobik.. :-) to mozem narobit aj dalsie 4 deti :-)
10. 9. 2009 17:06
Re: a predsa congovia
alebo radšej vziat nejaké stopárky ;-)
Avatar - palokalo
11. 9. 2009 16:29
Re: a predsa congovia
no hned sikmemu sobovi najdeme dvojite vyuzitie :-)
10. 9. 2009 01:28
všichni jsme šikmý
Príma... prostě "garážovej tuningář" je sice OK ale nějaký ty love se mu hodí.
Rozbalit vlákno
1
10. 9. 2009 09:28
Re: všichni jsme šikmý
když může Volvo, může i Saab. Nebo jsou snad horší? >:-[]

Divné mi příjde, jak furt čtu že rákosníci, kteří měli svoje rezervy nacpané do amerických akcií a doláčů, a kteří o ně údajně přišli díky krizi, furt někde berou nové a nové peníze a nakupují a nakupují :-!
10. 9. 2009 15:55
Saab: MADE IN CHINA
Tohle beru od pana von Koenigsegga jako podraz, který dělá běžně jen nějaký spekulant na burze. Saab měl dle přání místní vlády zůstat ve švédských rukách. Ale on otevřel 'čínským termitům' zadní vrátka a oni už jen budou čekat na svoji (pro Saab zcela destruktivní) příležitost. ;-\

Jestli někomu vadilo partnerství GM-Opel-Saab, tak by mě zajímalo co ti škarohlídi říkají teď...
Rozbalit vlákno
8
10. 9. 2009 16:59
Re: Saab: MADE IN CHINA
bereš si to moc osobně. Mně osobně jako zdejšímu největšímu žijícimu Saabistovi nejezdícímu (zatím) Saabem, je tenhle detail úplně volný. Jestli to zachrání Saab jako značku pro budoucnost, budu jen rád.

Švédská vláda sice měla silácké řeči, jenomže oni by tou vládou chtěli určitě zůstat i v příštím volebním období. A pár tisíc lidí na ulici + kompletní konec jednoho z národních pokladů by jejich šance moc nezvýšili. :-!

Otázka která mně osobně trápí nejvíc je: kdy konečně pro novou 9-5 nabídnou slušnou 6válcovou naftu aby skutečně mohla být tím kladivem na Audi o čem zatím maximálně sní ;-)
10. 9. 2009 17:33
Re: Saab: MADE IN CHINA
Ahoj,
taky myslím, že to nebude tak hrozný, ale memento Rover tady je...
Osobně sem zvědavý na hmotnost nové 9-5 s různými motory, přeci jenom 5 metů délky je hodně, snad se jim podařilo někde ušetřit kila.
Taky poslední dobou uvažuju jestli 5ti metrový auto není zbytečný. Jasně, vymetání leveho pruhu pak jde líp, ale mršnost zase stranou.
11. 9. 2009 08:21
Re: Saab: MADE IN CHINA
Já bych se zatím neobával. Měl by to být menšinový podíl, Rovera tuším koupili celého cakumpak, takže s ním mohli nakládat podle libovůle. Krom toho, Rovery jsem měl vždy rád a líbíli se mi, ale v Evropě je tak velký přetlak, že stejně moc nevěřím, že by ho dokázali zachránit ;-\

A hlavně do toho prosím tě netahej racionální argumenty! Jasně že 5metrový auto s 300koňmi je i pro mně zbytečné, na to dojíždění do práce by mi bohatě stačila Fabia Junior, ale musíme si ten život trošku osladit ne? >:-[]
Krom toho, když je 5m moc, můžeš mít 4,5metrovou 9-3 >:-[]
11. 9. 2009 13:56
Re: Saab: MADE IN CHINA
Já se obávám, že za nějakou dobu si nechá Koenigsegg své maloséroivé supersporty a čínský podíl se začne nenápadně zvyšovat a pak tu budeme mít druhý Rover. ;-\

Jinak já v nové 5ti metrové 95 klidně do práce dojížděl a bohatě by mi stačilo 220 BIO koní >:-[]
Avatar - palokalo
11. 9. 2009 16:32
Re: Saab: MADE IN CHINA
pokial ma pamat neklame tak od 1500 do 2000 kg. Podla motora. A 5 metrovy sobik kombi aero.. to by som si nechal pacit
11. 9. 2009 13:46
Re: Saab: MADE IN CHINA
Myslím, že kdyby se pan von Koenigsegg zmínil o zamýšlené alianci s Číňani, tak by se k Saabu tak lehce nedostal. :-!

Pro Švédy je Saab hodně velká srdcovka, takže vláda byla s prodejem Saabu opatrná nejen kvůli příštím volbám...

Jinak té 6 válcové nafty se kvůli emisím a downsizingu zřejmě nedočkáš. Spíš bych to viděl na nějaký naftový 4 válec- asi 2.0 Bi-Turbo. ;-)
11. 9. 2009 15:30
Re: Saab: MADE IN CHINA
hmm, tak bez té 6válcové nafty to budou mít hoši blonďatý docela těžký. Emise i downsizing chápu, ale stačí se podívat ke konkurenci - jaké procento u BMW5, E-Classe/A6 tvoří právě tahle motorizace?

Oni spíš asi vrazili všechny prachy do vývoje 9-5 jako takové, a prostě na tohle už nezbylo... A ani není kde moc nakoupit asi.

A stejně! Slušný Saabista přece jezdí na benzin a ti ostatní nás nezajímají >:-[]
11. 9. 2009 17:09
Re: Saab: MADE IN CHINA
Jenže tahle prémiová trojice má dost odlišné zákazníky.
Nová 95 nebude masovka pro manažery, tohle prostě mezi fleetovou konfekci nikdy nezapadne.

Navíc, jak si správně napsal slušný Saabista přece jezdí na benzin. A ten kdo přejde na Saab 95 od konkurence si myslím, že se spokojí i s naftou 4 válcem. :-!
11. 9. 2009 11:36
Evidentne..
...v konečnom dôsledku všetci pozerajú len na vlastné vrecko, či je dosť dosť plné. S výnimkou Číňanov. Tí sa starajú, aby to vrecko mali plné aj zajtra. namiesto okamžitého profitu vsádzajú na perspektívu, a to týmto našim európskym blbom raz pekne zlomí väz...
Rozbalit vlákno
1
11. 9. 2009 15:35
Re: Evidentne..
tak ono sa ťažko konkuruje štátne riadenému kapitalizmu, kde sociálna sieť je na úrovni ranného kapitalizmu, luďské práva (majetok, vyvlastnenie, zákonník práce) sú len bludy šírené západnými imperialistami a pod.