O českých cenách Saabu 9-3X jsme vás informovali už před třemi týdny. Až nyní je ale známé přesné složení výbavy. Ta je variací na 9-3 SportCombi ve verzi Vector, cena „terénní“ 9-3X je shodná.
Je sice pravda, že po technický stránce to neni žádnej výkřik techniky, ale na druhou stranu podvozek z 3. generace Vectry je dobrej a designově se mi to líbí víc, než třeba A4 Allroad nebo Legacy Outback... Podle mě je to po 156 Crosswagon druhý nejhezčí "terénní" combi. Třeba sestře se líbí moc a kdyby v Řijnu nekoupila normální 9-3 SportCombi, tak by šla teď určitě do "ikska" :yes:;-)
Jel si v tom odborníku?
Jestli ne tak nemudruj, za ty peníze je to výhodná nabídka.
Audi nabízí sice novější techniku, ale nechá si hodně zaplatit, tohle je auto někde mezi špičkou prémie a běžnýma autama.
Navíc pokud hodnotíme i design a bezpečnost, tak těžko se dá najít něco lepšího, není to jen o měkčených plastech ;-)
no prave, za ty penize ma clovek takovej vyber nesrovnatelne lepsich-modernich aut: volvo xc 60, bmw 3 , bmw x3, insignia, passat a dalo by se pokracovat opravdu dlouho. z meho pohledu je tohle auto max. konkurent golfu 4motion a i v tomto srovnani ho golf rozdrti po vsech strankach, i cenove 8-s
Cenove predevsim, nevim no, Saab neni zivotaschopnej, plno lidi svaluje vinu na montovani veci od GM, ale kdyz neco od GM mel, tak od Opleu a ten je posledni leta vybornej...zajimave je, ze Opel prisel s novou Insgnii, Astra klepe na dvere a Saab porad vyrabi na starejch zakaldech, je to skoda, jakozto pilot mam k saabu trosku srdecni vazbu, ale nejsem slepej, Saaba proste ne e...
vyckaj par mesiacov a bude nova 9-5 ktora bude mat podvozok z insignie. Problem neboli suciastky z GM ale to ze im pristrihli kridla. Az teraz sa ukaze ci su zivotaschopny alebo nie. A ja verim ze sa pozviechaju pomaly.
Myslis tu 9-5ku, co bude vykradena Insignie s jinym znakem na kapote?Mozna to bude znit posetile, ale podle me je Opel uz davno nekolik let pred Saabem, karty se obraci, krom toho Insignii je mozne tak vybavit, ze pochybuji, ze Saab nabidne lidem to same..
Vykradená insignie? to snad nemyslíš vážně 8-s
Spíš vykradený Saab, spusta vynálezů a prvků které si GM (Opel) vzal a nic švédům nedal, taková je realita.
Namátkově třeba aktivní opěrky, sedačky, turbomotory atd... O spoustě věcí se ani neví. Nová 9-5 mohla být už v roce 2005, ale GM nechtěl. Stejně tak jak V8 odvozený z tusím B204 motoru, to by byla pecka...
Bohužel Saabu štěstí nepřálo, ale rozhodně to není Saab kdo kopíruje. Takže než něco napíšeš, laskavě si zjisti fakta ;-\
Hehe, mas pravdu v jedne veci...tenkrat, kdysi davno... Saab dal GM hodne, GM mu zase dalo zivotaschopnost, dnes Saab nevyviji, respektive na minimalni urovni a prave Opel ho tahne...ja vim, ze jako majitel ostarozniho 9-5 Saabu si to nechces priznat, a chapu te, jsi proste spravnej fanousek, ale realita je dnes jinde...
Faktom je, že GM degradoval prémiovku Saab na tuctovku. Kto komu čo ukradol sa dnes už nedozvieme, ale že zhodné konštrukcie Opla a Saabu švédsku značku poškodili, je fakt (teraz nepíšem o funkčnosti ani o kvalite). Plus terénny "Saab", čo bol, myslím, len premaľovaný Chevrolet Blazer, ten zatĺkol do rakvy švéda najväčší kliniec.
nejde o to, či sa kvalita a ponuka Saabu zhoršila ši zlepšila, ide o zničenie mena značky - to ju položilo na lopatky, nič iné. Ani Oplu GM veľa dobrého nepriniesol...
pises tu ako keby si uz videl finalny kusok 9-5.. to ti gratulujem si prvy :-) Ano vyuziva platformovy podvozok ale to neznamena ze je to prezlecena insignia. Robis trosku predcasne zavery. Insignia je vyborne auto a ja dufam ze 9-5 bude este lepsia.
Víš mě vadí ty řeči typu "přebalený opel", stejný argument pasuje na platformy VW a nikdo netvrdí, že Audi A3 je přebalená Octavia i když vycházejí ze stejného základu.
To, že je současná 9-5 zastaralá je jasné i mě, ale není to vina Saabu.
Znovu píšu, že 9-5 byla připravená a mohla se začít prodávat okolo roku 2005.
Termín "vykradená Insignie" jsi použil ty, tak jenom informuju o realitě ;-)
Ona nova 9-5 vykradena Insignie je, bere od ni i charakteristicke bocni profily atd...ale ty to nepochopis, protoze jsi ze saabu hotovej, to je jako vysvetlovat volici KSCM, ze je *, nebo papezi, ze clovek sem nebyl seslanej jeziskem...ale neber si to osobne, jen nema smysl, tady s tebou o tom debatovat, nesmis totiz verit vsemu, co si myslis...
Fajn to sme se dobrali k něčemu.
Ono bude lepší když počkáme na novou 9-5, za půl roku kdy by se mohly první kousky začít vyrábět se ukáže jak to teda je.
Tak tak, designem i technikou zůstávají v minulém století a zdá se, že tam už zůstanou. S tímto se z bryndy nevyhrabou ani náhodou. Na sraz veteránů dost dobrý...
Design je subjektivní záležitost a pokud se někomu libí radvanec tak nezbývá než to respektovat. Ale technická vyspělost/nevyspělost podvozkem počínaje a motory konče se dá celkem snadno ověřit v množství srovnávacích testů od US po DE a nikde jsem za poslední 3 roky neviděl 95 nebo 93 jinde než v poslední pětině peletonu a to byly před nimi i vyložené tuctovky od Fordu, VW nebo dokonce vyhlášené šunky made in F nebo I.
takže se shodneme, že design je subjektivní a nikomu nemůžu říkat co se mu má líbit....
Ad technická vyspělost: toto tvrzení podložte fakty toto jsou jen kecy..
Dle Best Engine of the Year 2009: jsou na čelních pozicích v různých kategoriích : Ferrari 6,0 l V12 (599 GTB),Fiat-GM Diesel 1,25 l, Fiat 1,4 l Turbo Skvělé italské "šunky", že...
Vždy mě zaraži lídé, kteří se potřebují za každou cenu vyjádřit. ale nechapou ani ty nejbazálnější fakta....
Pokud umím číst tak nejbazálnější fakta jsou, že engine of the year vyhrála masovka od VW, dále v každé kategorii vévodí němci (VW, MB, BMW), pouze v malých motorech se na špici dostala Toyota. I a F jsou na chvostu docela zřetelně a protože se bavíme o Saabu tak ani kdybych si oči vykoukal tak tam od něj nic nevidím v žádné kategorii.
Pokud berete jako chvost pro itlaské "šunky" 3 a 6 místo.....
Saab naposled zaujal s SVC v roce 2000.
A protože jsme se bavili o Saabu tak kdo asi uvedl do praxe "turbomaníí"..
Svět se neptá kdo byl druhý, třetí nebo patnáctý, pouze vítěz bere vše. Turbo do praxe nezavedl zcela určitě Saab, turbo bylo totiž na světě ještě dávno (1915) před tím než Saab začal vůbec vyrábět auta (1937).
první prototyp 92001 byl dokončen v létě 1946, seriová výroba začala až 1949..v 1937 výraběla leda tak licenční B3 a B5....pokud budeme trvat na pořadí..
1976 zavedení turba do sériových automobilů Saabem....Kdo měl v seriové výrobě turbo mezi 1915 až 1976?
Obecné paušalizace a klišé typu italské a francouzské šunky, design a technika z minulého století jsou projevem neznalosti...nemám nic proti faktickému vyjadřování a vlastním postřehům, žádné auto není dokonalé, ale když už něco kritizuji měl bych to mít podloženo osobní zkušeností...ne přejatými frázemi... Amen
Já mám pocit, že myslel český význam slova design. Pokud si někdo myslí, že technika je out, ještě to pochopím, ale design to je už silná káva.
Nechci tady nikoho urazit, ale kdyby nejen Češi měli trochu vkus tak by spousta věcí okolo nás nevypadala jak vypadá. Mám ale pocit, že věci jako Saab, Bilbao nebo Apple by byly podobné
designem zustavaji v minulem stoleti.. to je dost subjektivny nazor. Podla mna dizajn 9-3 je pekny a moderny (az na zadne svetla tie sa mi nepacia). Motory maju tiez solidne. Akurat interier a podvozok uz maju nieco za sebou