Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-3X na českém trhu: Off-road look je pro švédské kombi zdarma (první cena 835 tisíc Kč)

Diskuze (43)
O českých cenách Saabu 9-3X jsme vás informovali už před třemi týdny. Až nyní je ale známé přesné složení výbavy. Ta je variací na 9-3 SportCombi ve verzi Vector, cena „terénní“ 9-3X je shodná.

Saab má na českém trhu výhodu v podobě atraktivní základní ceny. 835 tisíc Kč za dvakrát přeplňovaný 1,9 TTiD (132 kW) je jen o 80 tisíc Kč vyšší částka, než kolik stojí stejný motor v základní výbavě u 9-3 SportCombi a shodná cena se stejným vozem ve výbavě Vector. Mimochodem, modernější Audi A4 allroad 2,0 TDI stojí o 255 tisíc Kč více (1091 tisíc Kč). Určitým handicapem dieselové 9-3X je pohon výhradně předních kol. Kdo chce systém XWD od společnosti Haldex, musí sáhnout po benzinovém 2,0 TS (154 kW) za 925 tisíc Kč.

Pohled do ceníku potenciálním zákazníkům ulehčí úvahy nad výběrem. V nabídce je totiž jediná úroveň výbavy. Ta zahrnuje ESP, aktivní opěrky hlavy, šest airbagů, 150W audiosystém s CD/MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, dvouzónovou klimatizaci s chlazenou schránkou před spolujezdcem, tempomat, vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač a Night Panel. Standardem jsou 17palcová kola s pneumatikami 225/50, čalounění Sport X v kombinaci látka/kůže a černé střešní ližiny.

Tento seznam se, tak jako ceny, shoduje s výbavou Vector u standardního 9-3 SportCombi. Zákazníci tak získají zdarma drsnější vzhled s off-road doplňky, vyšší světlou výšku a střešní ližiny.

Příplatková výbava je u 9-3X realizovatelná především formou balíčků. Sada Premium Plus obsahuje za příplatek 62.700,- Kč elektrické ovládání předních sedadel, bi-xenonové adaptivní světlomety a elektricky sklopná zpětná zrcátka. Sada Viggen (74.900,- Kč) k tomu dále přidává zadní parkovací senzory a komfortní ovládání oken. Dále je možné zvolit sadu Business – audiosystém Bose s měničem na 6 CD, 10 reproduktory a Bluetooth hands-free za 46.300,- Kč, nebo Business navigation, tedy to samé s DVD navigací a barevným LCD displejem za 96.900,- Kč.

Saab dále nabízí elektronicky řízený aktivní diferenciál na zadní nápravě pro motor 2,0 TS XWD za 16.900,- Kč. Kromě výše jmenovaných položek, které lze objednávat i jednotlivě, je možné mít v 9-3X řazení automatické převodovky pod volantem (8.500,- Kč), vyhřívaná přední sedadla (7.300,- Kč), střešní ližiny v provedení matný kov (14.900,- Kč) nebo střešní okno (32.900,- Kč).

Saab 9-3X - ceny na českém trhu
Motor1,9 TTiD2,0 TS XWD2,0 T BioPower XWD
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]191019981998
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]132/4000154/5300154/5300
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]400/1800-2750300/2500-4000300/2500-4000
Max. rychlost [km/h]220 (215)230 (220)230
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,7 (9,2)8,5 (9,6)8,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,5 (6,9)8,3 (10,1)8,3
Cena [Kč]835.000,-
(885.000,-)
925.000,-
(975.000,-)
925.000,-

Diskuze (43)
Avatar - Ham.
11. 7. 2009 16:05
Re: tak se nedivim
Svět se neptá kdo byl druhý, třetí nebo patnáctý, pouze vítěz bere vše. Turbo do praxe nezavedl zcela určitě Saab, turbo bylo totiž na světě ještě dávno (1915) před tím než Saab začal vůbec vyrábět auta (1937).
11. 7. 2009 14:51
Re: tak se nedivim
A ja marne doufal, ze se bavim s rozumnym clovekem....9-5 byla uz i tady na auto.cz tusim...
11. 7. 2009 14:51
Re: tak se nedivim
Co to povidas? Ty jsi pacient?
Avatar - Ham.
10. 7. 2009 21:01
Re: tak se nedivim
Pokud umím číst tak nejbazálnější fakta jsou, že engine of the year vyhrála masovka od VW, dále v každé kategorii vévodí němci (VW, MB, BMW), pouze v malých motorech se na špici dostala Toyota. I a F jsou na chvostu docela zřetelně a protože se bavíme o Saabu tak ani kdybych si oči vykoukal tak tam od něj nic nevidím v žádné kategorii.
10. 7. 2009 14:49
Re: tak se nedivim
Jo jo, to jsou zdejší reálie. Mluví jak kdyby mu bylo 60 a už všechno viděl a slyšel >:D