Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Scania: Delší soupravy jsou přínosem pro životní prostředí

Švédský výrobce vozidel Scania v rámci snahy o snížení emisí škodlivých výfukových plynů testuje soupravy tahačů s dvojicí návěsů a nákladních vozidel s přívěsy.
Zpět na článek
2. 7. 2014 11:46
2. 7. 2014 12:53
2. 7. 2014 08:07
v ČR nepoužitelné
Byla by paráda to předjíždět. Obzvlášť na nějaký klikatý a úzký 2. třídě... Pokud chtějí dlouhé soupravy, poradím koleje!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Bubáq
2. 7. 2014 08:21
Re: v ČR nepoužitelné
Velmi správná připomínka! Pokud by k povolení takovýchto souprav v Evropě došlo, pravděpodobně jen na hlavních tazích... Ale stejně, řešit spotřebu tímto způsobem ještě neznamená absolutní přínos pro ekologii: předjíždění takové soupravy si vyžádá zvýšenou spotřebu všech ostatních vozidel....Libor má pravdu, s takovými náklady je nutné preferovat železnici!
2. 7. 2014 12:20
Re: v ČR nepoužitelné
Přesně tak... A co teprve kdyby se dvě takové soupravy zastavily za sebou na křižovatce na semaforu. To máme ve městě délku od semaforu k semaforu pomalu. Jedině na dálnice a do okruhu 30 Km okolo dálnic, jinak si to neumím ani představit.
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2014 09:04
Re: v ČR nepoužitelné
Přesně tohle mě taky napadlo. U nás by to kromě snížení emisí přineslo hlavně vyšší úmrtnost. Doufejme, že ekoterorismus tentokrát nezvítězí nad rozumem.
Avatar - m.z.
2. 7. 2014 09:35
Re: v ČR nepoužitelné
>:D samý odborník...
Prodloužené soupravy už jezdí několik let i u nás.
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2014 18:59
Re: v ČR nepoužitelné
Odborník na trucky vskutku nejsem, ovšem rád se nechám poučit. ;-)
Avatar - KubikCv
2. 7. 2014 22:43
Re: v ČR nepoužitelné
myslíš světský? >:D
Avatar - romgator
2. 7. 2014 22:41
Re: v ČR nepoužitelné
Koleje jsou fajn. Jen vyřešit ten problém, jak dostat nákladní vozy přes město k nádraží, které k tomu není vždy uzpůsobeno a díky okolní zástavbě rozšíření nepřipadá v úvahu. Ale železnice by to řešit mohla, to je fakt.
2. 7. 2014 23:18
Re: v ČR nepoužitelné
Mám zkušenost Švědsko/Norsko, a že by byl nějakej problém...... je to o lidech ;-) Buď seš závodník a musíš předjet za každou cenu, nebo ten řidič bude schopnej "bliknout" a pustí tě.....
Avatar - romgator
2. 7. 2014 23:38
Re: v ČR nepoužitelné
Mám na mysli spíše to, že nikdo není tak úplně zvědavý na cesty zahlcené kamiony (ve městě). Ne každé nádraží se nachází na okraji města. No a tak je přirozené, že okolo nádraží je už normální zástavba.
Pokud by ale byly terminály mimo město, kde by se sbíhaly koleje a vjezd na dálnici, plus rozlehlá skladiště, tak to beru. Po městě nebo okolí se to rozveze dodávkou.
Avatar - Swordfish76
2. 7. 2014 10:36
Skoro jako australský roadtrains
Myšlenka sice dobrá, ale použitelná akorát na dálnici, max. na silnici I. třídy. Na ostatních silnicích a hlavně v obcích bude problém, protože se mnohde nevejdou na kruháky a do ulic. Pokud to budou auta speciálně určená jen na dálniční přesuny z logistického centra u dálnice do jiného podobného, tak to bude mít smysl, jinak moc ne.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - m.z.
2. 7. 2014 11:09
Re: Skoro jako australský roadtrains
Nijak jinak to ani používat nejde.
Avatar - romgator
2. 7. 2014 22:39
Re: Skoro jako australský roadtrains
V Austrálii tam zároveň budovali infrastrukturu. To tady asi není možné, protože máme husté osídlení. Navíc při českém způsobu zakázek, by ani nebylo v silách této země něco takového zaplatit. A o kvalitě stavby taky raději nebudu hovořit. Stačí ty průšvihy s D1.
2. 7. 2014 11:46
vzor z ČR
švédové na to jdou špatně, měli by si vzít příklad z našich přetížených kamionů, při stejné délce uvezou o mnoho více
Rozbalit vlákno
1
2. 7. 2014 12:53
Re: vzor z ČR
No tak pretizej i tenhle dvouprivesak a uvezou toho za pet chlapu. Sranda musi byt, az to zacne predjizdet na dalnici, to si teprv smlsnem. Ale uz sem videl i vetsi hlouposti.