Švédský výrobce vozidel Scania v rámci snahy o snížení emisí škodlivých výfukových plynů testuje soupravy tahačů s dvojicí návěsů a nákladních vozidel s přívěsy.
Mám na mysli spíše to, že nikdo není tak úplně zvědavý na cesty zahlcené kamiony (ve městě). Ne každé nádraží se nachází na okraji města. No a tak je přirozené, že okolo nádraží je už normální zástavba.
Pokud by ale byly terminály mimo město, kde by se sbíhaly koleje a vjezd na dálnici, plus rozlehlá skladiště, tak to beru. Po městě nebo okolí se to rozveze dodávkou.
Mám zkušenost Švědsko/Norsko, a že by byl nějakej problém...... je to o lidech ;-) Buď seš závodník a musíš předjet za každou cenu, nebo ten řidič bude schopnej "bliknout" a pustí tě.....
Koleje jsou fajn. Jen vyřešit ten problém, jak dostat nákladní vozy přes město k nádraží, které k tomu není vždy uzpůsobeno a díky okolní zástavbě rozšíření nepřipadá v úvahu. Ale železnice by to řešit mohla, to je fakt.
V Austrálii tam zároveň budovali infrastrukturu. To tady asi není možné, protože máme husté osídlení. Navíc při českém způsobu zakázek, by ani nebylo v silách této země něco takového zaplatit. A o kvalitě stavby taky raději nebudu hovořit. Stačí ty průšvihy s D1.
No tak pretizej i tenhle dvouprivesak a uvezou toho za pet chlapu. Sranda musi byt, az to zacne predjizdet na dalnici, to si teprv smlsnem. Ale uz sem videl i vetsi hlouposti.
Přesně tak... A co teprve kdyby se dvě takové soupravy zastavily za sebou na křižovatce na semaforu. To máme ve městě délku od semaforu k semaforu pomalu. Jedině na dálnice a do okruhu 30 Km okolo dálnic, jinak si to neumím ani představit.
Myšlenka sice dobrá, ale použitelná akorát na dálnici, max. na silnici I. třídy. Na ostatních silnicích a hlavně v obcích bude problém, protože se mnohde nevejdou na kruháky a do ulic. Pokud to budou auta speciálně určená jen na dálniční přesuny z logistického centra u dálnice do jiného podobného, tak to bude mít smysl, jinak moc ne.
Přesně tohle mě taky napadlo. U nás by to kromě snížení emisí přineslo hlavně vyšší úmrtnost. Doufejme, že ekoterorismus tentokrát nezvítězí nad rozumem.
Velmi správná připomínka! Pokud by k povolení takovýchto souprav v Evropě došlo, pravděpodobně jen na hlavních tazích... Ale stejně, řešit spotřebu tímto způsobem ještě neznamená absolutní přínos pro ekologii: předjíždění takové soupravy si vyžádá zvýšenou spotřebu všech ostatních vozidel....Libor má pravdu, s takovými náklady je nutné preferovat železnici!