Scania spolu s výrobci nástaveb Eksjö Maskin & Truck a přívěsů Parator pracuje na dodávce 400 speciálních souprav pro dopravu železné rudy z dolů společnosti Peab na severu Švédska.
Nedala by se někde zjistit informace, jak dlouho takové auto vydrží sloužit, pokud najede 400 tisíc ročně? Jestli ty auta např.za dva roky pošlou do šrotu, nebo je nechají najet třeba i dva milióny?
životnosti bych se nebál, věřim, že těch 7 let klidně vydržej... ;-) vim, že novější FH16 maj najeto kolem 3 mil km. a furt jezděj.... a SCANIA je na tom podobně né li líp :-)
Kamarádův Magnum (ne jeho vlastní, ale má jej přidělený) teď překročil 2 miliony a vypadá to, že ještě dlouho bude jezdit. :-)
Takže bych se toho nebál.
V tomhle odvětví bohužel nemůžu sloužit, nicméně ve vozovém parku společnosti Mosolf Automobillogistik je průměrná životnost automobilů 3 roky a životnost přípojných vozidel 3,5 roků, při průměrném nájezdu 216 000km na mezinárodních trasách při nejčastěji zastoupených typech tahačů Mercedes-Benz Actros a Iveco Stralis s nástavbami firmy Lohr a přípojnými vozidly Eurolohr. Ale tady to nebude o životnosti, ale spíš o tom že se jim ta technika už zaplatila tak, jak by si představovali.
Nemůžu moc radit, jen nelze srovnávat životnost tahačů, které většinou jezdí po dálnici a životnost tahačů, které budou jezdit po dolech okreskách a okrajově po dálnicích.
standardne se min komponenty na motor pro Scanii delaji na 1,2mil km. S tim ze od minuleho roku to zvysili na 2,0mil km. Je to sice hukot ten planovany najezd ale je to na to stavene.
Nechci rýpat do těch 400.000 za rok, ale je to skoro 1100 km denně (365 dnů v roce), tudíž průměrná rychlost 46 km/h při 24 hodinovém cyklu. Na okresce v osobáku, když se dodržují rychlosti, tak se průměr přes 60 neudělá ani náhodou. Tudíž pochybuji o průměru 45 km/hod v náklaďáku i včetně nakládky a vykládky....
Oproti austrálskemu kamiónu na prevoz rudy je to len detská
Zarazilo ma, prečo má ten príves zbytočne dlhé oje a previsy korby.
V Austrálii majú na prevoz rudy 2 rovnaké super kamióny - pozri video zhruba od 1:00 minúty. To by mali Švédi zakúpiť :-):
[odkaz]
Re: Oproti austrálskemu kamiónu na prevoz rudy je to len det
Ta dlouhá oj bude asi kvůli rozložení hmotnosti (přejezd mostů). Jinak je to z pohledu středoevropana šílenost. Lepší je rudu převážet vlakem, tam se může 60 i více tun schovat do jednoho vagónu, vždyť to na Slovensku znáte od Košic.