Ani skutečnost, že je Alhambra postavena na bázi velkého MPV Vokswagen Sharan, který se prodává už 12 let, nebrání v dosahování špičkových parametrů. V případě verze Ecomotive jde o spotřebu.
Kdyz v tom neni diesel typu CR tak to jiste mozne je. Prirozene nesmi se s tim jezdit po dalnici 140 ;-)
Jinak Alhambra je stale jednim z nejpovedenejsich vozu teto tridy, zejmena ve verzi 4 motion.
Jsem sice zastance common-railu,ale technologii PD se nizka spotreba uprot nedala.A vec,ze Alhambra je jednim z nejpovedenejsich MPV,to je jiste vec osobniho nazoru.Ja napriklad mam za favorita teto kategorie S-MAX 2.5 TURBO ;-)
Sakra nejde mi na rozum,ze se jeste najdou lidi ktery si tenhle joke koupi.Tohle auto je minimalne 2 generace zpet.Je to vybehova mrdka,ktera nema na trhu co delat!Jak to,ze pani redaktori nenapisou,ze auto je zastarale,kdyz koliktrat napisou o aute ktery je na trhu 3roky,ze facelift byl uz nutny,aby auto neztratilo krok s konkurenci?What a bullshit!!!
Já jezdím s S-Maxem 1.8TDCi s průměrem 5,9l/100km Po dálnici při 140km/h a 2500ot. si bere stabilně 5,9l-6.0l, ve městě kolem 6,5l (někdy o něco víc) a mimo město jak kdy, ale zhruba tak 5,5l. Takže jsem na rozpacích jestli tomu Seatu věřit nebo ne. Každopádně ale MPV se spotřebou 6 litrů existuje ;-)
Tých 6 sa podľa mňa dá, ale hodne, naozaj hodne závisí od zaťaženia a štýlu jazdy. Ja jazdím s rodinou so Scénicom 1.5dCi/60 kW, dvaja dospelí+3 deti v sedačkách a nejaká malá baožina, a mám to do 5,5 litra na 100. Miešam krátke úseky medzimsto-mesto-diaľnica (2km do BA, kúsok po meste a obchvatom do najblizsieho hypermarketu >:D )
..., když litr nafty stojí cca 34,50. Pryč jsou časy úsporných dieselů. Když si vynásobím těch 6 litrů nafty, tak jsem na 2 KČ/km a to musím jezdit úsporně a každé sešlápnutí plynu si pořádně rozmyslet. Nemluvě o tom, že se mi z výfuku valí černý dým, klepe se celé auto a modlím se, aby mi neodešlo turbo, vstřikovače... cokoliv. Pak se mi z dieselu stane noční můra.
Já jezdím kultivovaným benzínem, bez omezování a černého dýmu se střednětřídním kombi za 1,35 Kč. Jak? Nejsem včerejší ;-)
Tahle rovnice má ale i druhou stranu. Naftový motor je dražší na údržbu, sem tam zakouří a není tak kultivovaný jako benzín (ikdyž nový boxer od Subaru... ;-) ) To jsou fakta. Jenže na druhou stranu si nedovedu představit jak by vypadala spotřeba dotyčné Alhambry s benzínovým motorem. S dvoulitrem se bude trápit a s třílitrovým 6ti válcem... :-) Zkrátka bude žrát minimálně kolem 9ti deseti litrů (v případě toho dvoulitru...) A i v nejrůznějších periodikách, kde se na porovnávání benzín versus diesel zaměřovali jasně vyšlo, že autům která jsou větší=těžší svědčí více diesel. Např. co se týče mnou zmiňovaného S-Maxe. Tak v porovnání 2.0l benzín / 2.0l nafta po ujetí 80tis. km se vše vyrovná a pak už jezdíš za míň.
Pochopitelně třeba u takového Focuse, atd. je už potřeba dobře počítat, ale dle mého názoru velké MPV se bez nafty neobejde.
Samozřejmě. U takového vozu, jako je tenhle autobus, už je nafta úspora.
Spíš mi připadá zvláštní, když někdo mervomocí shání Fobii s 1,9 TDI, případně i Octavii. Stejně tak není dost logické cpát 1,4 TDI podobným způsobem.... S cenami náhradních dílů se to ovšem nezmění ani po 100 000 km, na údržbě bude diesel vycházet vždy dráž. Nemluvě o tom, co se stane, když se načerpá nekvalitní nafta. U benzínu se mění jen rozvody a svíčky. Od dob Favorita, který bez generálky zajel 400 000 km (při slušném zacházení) jsou benzíny povětšinou vytrvalé. O dieselech se to aktuálně tak s jistotou říct nedá... spíš naopak.
Velice jednoduše Ti to srovnám. Já se na 250 000 km na bývalém autě v benzínu motoru krom výměny rozvodů, svíček, oleje a filtru nedotkl. Takže 0,00 Kč. Běžná Octavia v TDI, kterou má můj příbuzný služební, na 250 000 km spotřebuje klidně i tři váhy vzduchu... a ty se podle mě zatím zadarmo na ulici nerozdávají... (mimochodem první odešla po 60 000 km)
Jojo, je to pravda. Když vezmu třebas takovej dvoulitrovej atmosferickej benzín. Pokud s ním člověk opravdu nebude jezdit jako prase je to většinou (záleží pochopitelně na výrobci) nezničitelná záležitost bez dalších investic. Musím souhlasit že cpát 1.9TDI do Fábky je pitomost, nehledě na to, že pak stojí kolem půl mega... :-)
Stejně tak nechápu ale dnešní trendy downsizingu...Nevím v čem je poenta vzít 1.6 benzín, dát k němu turbo aby měl nějakých řekněme 140-150 koní. To přece dává 2.0l atmosféra taky a spotřeba, pokud se ti koníci budou využívat je srovnatelná. Trvanlivost je pochopitelně lepší u dvoulitru (dle pravidla čím míň dílů navíc, tím míň se toho může podělat... :-)