Ibiza,stále ještě inspirovaná Silvovým rukopisem,ovšem již podstatně polidštěnějším by myslím mohla Seat defenitivně vyvést z červených čísel.To je transparentní úkol pro koncern,který sice Ibize nadělil jako první novou Pplatformu,ale aby nestřílel do vlastních řad,drží zatím zkrátka motorizace (1.4 TFSI by asi moc slušel).Výsledkem bude zjevně velmi vyvážený vůz,který asi nikdo nebude moci nařknout z nedostatku kreativity a odvahy.Seat jako takový moc nemusím,ovšem tahle Ibiza a abych nekřivdil,tak i Leon se mi celkem zamlouvají.V této nabité třídě přibyde další zajímavá alternativa.
Hezky jsi to sformuloval:
"A viem aký je interiér a viem, že aj napriek tvrdým plastom si zachováva VW-ovskú príjemnosť"
nedejbože ale aby se ty tvrdé plasty objevili v autě z Itálie, Koreje, Francie - to by pak byla určitě levná a hnusná plčka.... ;-\
Jinak ta nová Ibiza nevypadá špatně. Ta dosluhujíci generace se mi taky vždycky líbila, Leon i Altea jsou v poho, Toledo, no, no, neni to láska na první pohled, ale není to ani žádná katastrofa.
O čem to mluvím? Tak skusím ještě jednou a pomalu - poukazoval jsem na zvláští vlastnost všech koncernových maniaků a to že si přispůsobují realitu své vysněné představě. Plasty jsou zásadně kvalitní jenom v koncernových vozech - ať měkké nebo tvrdé. V každém jiném voze jsou plasty zásadně šuntové, levně působicí, nepříjemné na dotyk - ať měkké nebo tvrdé.
Jinak v té poslední Ibize jsem seděl, takže představu jak její interiér vypadal mám, v té nové ještě ne, ale to ty asi taky ne, že?
Aby bylo jasno - mně se Seaty líbí, mají svůj styl. Trošku možná škoda té motorizace - když to chtějí hrát na sportovní odnož koncernu, mohli by jim taky dát nějaké ty živější motory.
Rodina mého kamaráda mají už třetího Seata. Měli Ibizu ročník 97, pak mají tu novou, cca 2 roky starou, a taky to poslední Toledo. A jsou spokojený, auta jezdí bez problémů.
ono netreba predbiehať ,tvrdé plasty z obrazka nespoznaš...VW prijemosť tam tiež nevidim,ale tak VW interier je proste špička treba uznať ergonomia na jednotku aj ked sem tam by trebalo aj experimentovať s tvarmi.tiež súhlasim,že Toledo je skôr auto,do ktorého sa nezamiluješ na prvy pohlad,ale až na niekolko nasledujúcich :-)
troškú cháp súvislosti...tvrdé plasty sa nedaju poznať z fotiek ty reaguješ Bravom,že tam su tvrde plasty tak,že meritko pomyselnej kvality auta je v sučasnej dobe kvalita plastov...to znamena,že automaticky nemožeš brať Bravo ako niečo viac ,netvrdim,že Golf či Focus je niečo viac,ale su tam kvalitnejšie plasty...rovnako aj Ceed ma cely stredny panel tvrdy plast...asi tak a to,že Ceed či Bravo maju tvrdy plast na danom nieste neznamena,že v Ibize by nemohol byt mäkčeny plast...
napr ceed ma 8 airbagov a 6 v zaklade :-) napr co mal oco kiu carens tam ich bolo 12 :-) ...co sa tyka ibizi tak interier je pekny ale ten bocny pohlad ma moc neuchvatil ale inak v pohode uzcite lepsie ako nova fabia....je to pekny konturent MI.TA ci juniora newem mam v tom chaos >:D
Hele ten tvůj příspěvek mi připomíná materiál z konkurenčního autorevue podle kterého se zdá že hlavní výhodou Superbu proti zbytku střední třídy je že má 30GB harddisk v navigaci >:-[]8-s >:D
Tak exterier nevypada nijak zle, ma takovy kukuc slusnaka s dravym certikem v sobe, jen porad nemohu pochopit zamer Seatu, aby se vsechny auta (Altea, Cordoba, Leon, Ibiza) sobe tak podobaly...nejspis snaha o odlisnost od jinych automobilek... No a interier nove Ibizy - mne osobne teda za srdce nechytil a memu oku take rovnez nijak nelahodi, ale design je velice subjektivni vec. Nabidka motoru - neslo cekat nic jineho... Nicmene uz se tesim na tu novou podvozkovou platformu, urcite se pujdu projet >:D
Tak a je to tu nová Ibiza ma prekvapila viac než príjemne.Svalnaté línie Bocanegri ostali zachované a tak môžem len tlieskať.Do bodky napĺňa slovo športovosť,ktore by malo byť spojené so značkou Seat.Predošle generácie Ibizy boli dobré,ale mam dojem,že v tejto generácii nastane istý zlom vo vnímaní tohto modelu...Na úvod celkom slušná paleta motorou.1.4TSi tam však musi byť inak to nevidím ,ešte si počkať na 1.6TDi-CR a úspech je zaručený.Exterier jednoznačne jednotka ,interier vyzerá solídne,dokonalé spracovanie je snaď už samozrejmosť.Na hodnotenie si však počkám na osobne stretnutie,ale vyzuálny dojem z kokpitu :yes: Alfa by sa mala báť.
P.S: už len unifikovať vzhľad modelov Altea/Toledo/Leon
Jasně, Alfě už měknou kolena, když vidí tu lavinu pseudosportovních Seatů Ibiza motorizovaných legendárními tříválci HTP a TDI.... >:D >:D:no: Seat Alfu paroduje už asi 6 let a zatím zvládli jen obšlehnout zadní kliky ze 156 do Leonu a červené podsvícení budíků.... To je sakra málo :-)
ehm a čo take stihla Alfa za tú dobu?:D športová alfa je rovnako športová ako Seat...ano maju Breru a Spidera super ťažke auta ,koniec koncov 159 je tiež obézna a myslim,že samosvor to nezachráni či podla teba ano?Alfa nieje Alfou od doby keď prestali vyrábať zadnokolky...odvtedy nič moc
Alfa je pořád Alfa. Seat na ní co se sportu týče nikdy mít nebude... Alfa, to je znamení kříže a hada.... Takřka století existence.... Ano, zadokolky jsou minulostí... 75...magické číslo... Ale pořád je to Alfa. Chystají odlehčenou 159... Sedl jsem si do 2,4 JTDm Sportwagon.... Všude chválí přesnou kulisu aut z Koncernu lidových vozidel... Proč? Alfa má tu správnou kulisu... Páka Ti akorát padne do ruky a ty kratičké dráhy.... Můj požitek byl pouze statický, ale bylo to úžasné.... Svezl jsem se ve 156 2,5 V6. Rádio v takovémhle autě je naprostá zbytečnost.... Seat a sportovní značka? Ani omylem....Alfa...jedině Alfa...
ako som písal alfa je rovnako športova ako ford...prednokolka vs.prednokolka...159 vs Mondeo auta na rovnakej úrovni najlepšie podvozky triedy,teda aspoň Mondeo určite.
tak tomu ze alfa by sa mala bat tejto kreacie snad ani nemyslis vazne >:D ved predna cast je tak domotana ze sportovy vyraz je niekde uuuplne prec a tvari sa skor takto - 8-s .seat sa snazi byt spanielskou alfou ale nikdy na nu mat nebude co sa tyka vzhladu!!!
PS: velmi prakticky bude posobit ked otvoris kufor a budu ti tam vytrcat tie hranate svetla z kazdej strany >:D >:D >:D
" ...že Fabia je posledním modelem úzké podvozkové platformy, kterou VW Group začala používat pro malé vozy na konci 90. let. "
čím si to zaslúžila Škoda že je ukratená o túto novú platformu ?
žeby hokus - pokus marketing - " to se pak proda " ... Inak F2 v combiku, od konca A stlpiku až po zadok, Fox Combi ...
Ibiza sa mi vždy pačila, len v poslednej generacie mi bolo trošku uzko :-( Ale tato čo prichadza :yes::yes::yes:
to fakt netuším, čím si to fabia zasloužila, možná tím, že se jí prodylo 1,5mil kusů, možná tím, že je škoda, totiž ta automobilka, která vw vydělává velký prachy... Ale vážně: vw už asi neví jak držet Š při zemi, tak dosazuje desingnera s děsným vkusem, dává staré platformy a staré motory. vw je fakt jednička... :no:
Čo to tu trepeš? Koľko percent predaja akože odhaduješ že spraví TSI? V tejto triede je optimum objem 1,2 - 1,4 a výkon kdesi okolo 80 koní... Máš predstavu koľko kusov sa predá do roka takého Polo GTI alebo Opel OPC prípadne Fiesta STi? Jasne, každý by rád malý hatch s výkonom aspoň 150 koní ale realita je niekde inde bratu... ;-\
tak zoberme ,že na slovensku a v česku sa budú predavať soc verzie,ale isto by prehovoril do predajov aj model TSI a v zahraniči je to samozrejme.alebo sa Golf či Focus predavaju tiež len so zakladnymi 1.6kami???
To není můj výmysl, v této třídě prostě hrají prim slabší benzínové motorizace kolem 1,2-1,4 litru (jak už tady bylo ostatně mnohokrát řečeno). Vyplývá to z převážného použití malého auta jako městského přibližovadla. Stejně tak auto nižší střední třídy si málokdo koupí s benzínovou 1,4 - zde má smysl 1,6 a víc nebo nafta, protože takové auto se používá na delší trasy a vozí víc než 1-2 lidi. Toť vše, takto vypadá můj princip :-)
princip som myslel v tom,že aj ked je Focus či Golf nižšia stredna tiež sa predavaju v zakladnych motorizaciach...jasne je to tak,ale niekto si kúpi aj male auto so 100konovím motorom aj ked už atakuje cenu zakladnej výbavy nižšej strednej.
:yes: marně jsem se snažil najít aspoň něco pěkného, marně. je to hnusný auto. no možná jen ten přední nárazník je jakš takš, ale do zákldu se asi nedostane :no:
:-):yes: nicim ma nova ibiza nezaujala...pockaj...mozno inspiraciu v interieri u tolko zateacovaneho brava..tak tak..inak to je nic moc, nech sa na mna nik nehneva...
Tak, tak. Hlavně ty zadní boční dveře jsou dost podobné, ale u Seatu je C sloupek víc protažen dozadu. Co se mi osobně nelíbí, tak je interiér. Když tam nebude klima, tak to bude vypadat dost ochuzeně a prázdně.
aspoň som sa pobavil >:D interier by som skôr videl ako evolúciu palubovky z trojice altea,toledo a leon...tebe sa možno viac páči palubovka Brava,mne príde nevyvážená hlavne kombináciou okrúhlich a klasických obdĺžnikových ofukovačov ventilácie...ale dakujem za pobavenie :yes:
Po vzoru leona opět designová parodie na vzhled palubky.Bleee.Taková vyblitina.A to na té fotce by zřejmě měla vypadat dobře.Bojím se,že reál bude ještě hrůzostrašnější.
Zadní část bočního profilu mi nápadně připomíná jistá, byť o třídu větší, korejská dvojčata... :-) Ale pořád lepší, než současná Ibiza s obludně vysokým pontonem....
nedalo mi to a porvnal som fotky Mi.Ta a tvz. novej spasy Seatu. ak tu niekto tvrdi, ze seat je krajsi a ma vacsi ,,smrc,, tak to prinajmensom nemoze mysliet vazne a klame asi aj sam seba. seat sa prekombinoval v tvaroch a vysledkom je niaka motanica linii z bocnej strany, otrasnej predenej casti, ktorej chyba iskra (ziaden bod niakej jedinecnosti) a zadna cast, ktora sa tvari byt svojskou ale prevazuje na dizajnovym stvarnenim max neprakticnost. myslim, ze sa Seat minul svojmu heslu - ,,auto emocion,, a spravil len koncernovu scapninu na tema ,,akoze,, sporvotovy hatch :no::no::no: a ani v najmensom ibiza nie je konkurent pre Mi.To...
další člen funklubu Wolff/iat/íka >:-[] Jedinečnost novej Ibizy tkvie v tom,že sa všemožne snažiš obrániť si svoje Mi.To.Tento Seat vidím ako podarený model to,že tebe sa viac páči alfa s tvárou superšportu na tom nič nezmení.Mi.To ma na mňa až moc babský vzhľad...Mňa zaujali svalnaté línie ,ktoré ostali zachované zo štúdie.Zadná časť ti leží v žalúdku už vyššie som ti písal,že nemaš šajnu ako je to vyriešene pokial teda nemaš rontgenovy zrak ,čo pochybujem.
P.S:kde je GTi? mam super vetu,kandidát na zlatý ventílek 2008
"ziaden bod niakej jedinecnosti"
ja nie som ziaden clen funklubu Wolfa... seat je dizjnovo na dne.. hovor si co chces. vsetky modely su rovnake a bez napadu. mne je jedno odkial je dana automobilka ci je talianska, nemecka, spanielska alebo neviem este z akej tramtarie. ja som hodnotil vzhlad auta. ak si cital moje prispevky tak som vcelku kladne ohodnotil napr. nove scirocco ;-) inak ako babske auto mi viac sedi nova ibiza.. take uzke auto moze byt jedine pre zenu.. pozri sa na ,,svalnaty profil,, Mi.Ta... aaano to su tvary cisto zenskeho auta >:D
aa jasne kde je ten GTI nech ma aj on este skritizuje ako spinim koncern a produkujem frazy do jeho ventilku >:D
Seat je dizajnovo nadne >:D vidim to skôr naopak nevadi...Ibiza je úzka aha tak 1693mm vs 1720mm miTa je priepastny rozdiel uznávam 8-s Stále to však neznamena,že bude vnutri omno viac priestoru ,takže uzka nieje.babské auto čo sa týka výrazu predok pôvodne planovany ako AR C8 vyzera na malom aute smiešne zadok taktiež,pre slečnu dobre...svalnaty profil ma predsa aj Ibiza a tá ma vlastnú tvár.
z marketingoveho hladiska spravila alfa skvelu vec.. za 500tisic budes mat svoje male 8C... 8C to neuskodi lebo tu si ludia nekupili len koli jedinecnosti ale aj koli technike z maserati a ferrari. co sa tyka seatu tak mi tu chces povedat ze seaty maju vlastnu tvar??? nebud smiesny. sucasna ibiza ma de silvov rukopis este z roku 1994 kedy ho pouzil na 145ke... ibiza je len niakou jeho evoluciou. seat jednoducho nema co ponuknut... ani image znacky ani historiu... mozno len to ze za nim stoji VW
tak čítal som na tomto web už množstvo zaujímavých názorov,ale tento ma fakt dostal.tak nakoniec zistíme,že nová Ibiza je evolúcia alfy romeo 145...to ako všetky cesty už vedú do Alfy??Dobre Alfa a Seat maju spoločneho Silvu toď vše...Seat si našiel svoju tvár síce nešťastne ,ale našiel.Ibiza je evolúciou tváre ,ktoru mal seat doteraz.Jemné línie nabrali na hmote a da sa očakávať,že dalšie modely sa budu tiež vyznačovať svalnatosťou.Alfa a jej tváre dá sa povedať,že ich má tri 147čka a GTčko jedna tvár,brera,spider a 159 druhá a nakoniec C8čka a Mi.To tretia alfa je fakt originalna musim uznať.plus aby som nezabudol už vidim drsneho 30tnika ako sa kamaratom chvali,že si kupil svoju malu C8čku :Da k tej historii už som hore písal,že historia alfy sa spája s pohonom zadnej nápravy...sučasna Alfa je už len slaby odvar zašlej slávy.
mito je auto pre mladu generaciu... ale preco by sa aj 30tnik nemohol vozit na mite to nechapem... je pravda ze alfa ak chce byt plnohodnotnou premiou tak by mala opat prestupit na pohon zadnej napravy. dufam, ze coskoro sa tak stane... fiat ma v sucastnsti velmi dobry marketing a snazi sa ozivit ako alfu tak aj lanciu.. v tomto je jej drzim palce
a ja netvrdim ze ibiza je kopiracia 145ky.. len ze vela prvkov je prevzatych ako napr niektore riesenia zadnej casti niektore linie na bokoch a celkovo aj napr schovane otvaranie zadnych dvery v c-stlpiku je povodne z alfy a teraz sa pouziva napr v leone.
myslim princip trebars aj 20ročny...to akoby si sa chvalil ,že Fiat Coupe je skoro Ferrari...alfa nieje premia...priemia má byť lancia,ktorá ma všehovšudy 4modely 2 až na znak zhodne s fiatom,1 ypsilon čo je na podvozku fiatu a Deltu podvozok a palubka fiat...schovane klučky su aj Roomstery aj škoda teda podla tejto logiky kopírovala...
Je zbytečné argumentovat co Fiat group má, a co nemá. Všichni víme proč tomu tak je. A že minulé vedení Fiat Group by se mělo zastřelit pro výstrahu. V dnešní době sdílení komponentů je vcelku jedno kdo co vymyslel, ale spíš kdo co jak sladil. A o tom to je.
ved prave to...mne nevadi ,že Delta ma podvozok z Brava.Mne vadi to,že Fiat robi z Delty premiu pritom tam našrobovali palubovku z Brava.Pritom Lancia mala prijemne interiery,ano treba šetriť,ale na tomto sa nešteri...aj Idea či Ulysse proste len prehodili znaky a dali tam kožu za priplatok plus značkove audio.motory nepremiové...
hej,ale všade sa hovori o Lancii ako prémii mne by stačilo keby Lancia dostala motor ktorym by disponovala iba lancia....premna zamna aj vykonnejšou variantou motora z nejakeho fiatu s tym,že do fiatu by sa nemontovala
ja verim ze si to pochopil ako som to myslel.. no nevadi. inak lancia je premia a taktiez je premia aj alfa romeo...
neodsudzoval by som lanciu ze zdiela komponenty a ma podvozok fiatu. je to koli tomu ze ako znacka bola a este stale je v krize. nova delta by to mala zmenit a automobilku dufam dostane do povedomia a na staronove trhy..
a neviem co tu ty hovoris o zdielani komponentov... pozri sa na VW a jeho koncern... ;-)
hm vidim na čo narážaš ,ale niesom fanušik VW na život a nasmrť.niečo v zmysli Wolff a Fiat...VW Group je pre mna zaujimava ponuka všetko tod vše...rovnako vpohode beriem aj ostatne značky.VW aj general motors a vlastne dnes už každy však?ale VW nezobrala platformu golfu aj s palubkou a nepostavila premiovy model...a chapem,že Fiat bol dlho v pr.... a že treba šetriť a pomahať si ako sa da...
Klidně si dokážu z MiTo vystoupit takřka kohokoliv. A že každá modelová řada vypadá jinak? Alelujá říkám já. Už se mi protiví stejné "ksychty" na každém modelu.
píšem tam skôr,že majú 3tváre...Gtčko a 147 sú dizajnovo staršie ...teoreticky by som videl bucudnosť v podobe dizajnu nastoleného 159 či Brerou...tým,že by alfa spravila c8čku zo všetkeho by zovšednela.
Ale kupříkladu mě to opravdu nevadí. Nepotřebuju, aby všechny modely měla stejný kukuč. A jestli nová 159 bude mít jiný kukuč než Mi.To? No a? To je spíš o designerské invenci než o nemohoucnosti
Tak tohle jsem vážně nečekal, od koncernu je to největší prasárna a vlastně tak dokázali, že škoda si nemůže dělat co chce.
Proč novou platformu nedostala i Fabia?Jak by byla nádherná o pět centimetrů nižší a širší 8-s
B*o*r*d*e*l ;-\
A já už jsem se bál, že Volkswagen už svou legendu nechá jen dožít, ale NE!! TDI o výkonu 66 kW namontuje do dalšího modelu! >:D Na druhou stranu, komu by se zdála verze 77kW moc rychlá nebo drahá, má na výběr ještě jeden ropák se čtyřmi hrnci. No snad ho v průběhu výroby nahradí modernější 1,6 TDI CR. ;-)
To nemyslis vazne, s tym, ze sa v Ibize moze clovek citit tak ako treba v Pole, ze? Mali sme ako sluzebak sucasnu Ibizu a ked to srovnam s aktualnym Polem, tak kvalita je v Polu tak o triedu vyssia, hlavne zpracovanie...cize teraz len dufat, ze navrat do ciernych cisel pomoze Seatu viac volnu ruku z koncernoveho riaditelstva...Seat si to zasluzi :yes:
No kde začít... Interíér je kromě volantu celkem neštěstí. Opět se Seat nepoučil a vytvořil rozlehlé prázdné plochy. Exteríér se zdá z fotografií dost komplikovaný a chvílema podivný, ale očekávám, že ve skutečnosti to bude mnohem lepší. (horší než současná ibiza to těžko bude) Soudy bych si tedy nechal na později, zbývá si zatím jen postesknout, že Ibiza bude zřejmě na vyšší technické úrovni včetně výbavy než Fabia. F1 byla příliš moderní a pokroková, jako první dostala nový podvozek, tak to holt musí teďka nějak vykompenzovat. A ještě poslední připomínku, tu Silvovskou padající linku si mohli odpustit.
Tak že to (konečně) SEAT natře s emocemi i takovým mainstreamovým emočním ikonám, jaké snad údajně mají proudit z Itálie, to bychom si tu asi ještě včera neodvážili hádat ani po dvou deci vodky na ex.
Tak je to tady. První šok - tohle dělo je fakt subkompakt? Jo... vizuálně nejdravější subkompakt Evropy. Druhý šok - takováhle dospělá přístrojovka je fakt ze subkompaktu? Jo, přesně... Prodej GRANDE pizzu a postav se do fronty na tuhle feferonku. Má drajv z každého úhlu, má překrásné rysy, a zezadu dokonale předvádí, jak se mají dělat zadní světla. Šikmý zadní pohled přesvědčivě ukazuje velmi jistý postoj, takřka tě táhne dopředu. A šikmý přední pohled... no, to je pohádka o vyvážení karoserie.
Pokud tedy SEAT zaboduje kvalitou a motory (ostatně proč ne) má se PUNTO na co těšit. Dvěstěsedmu neohrozí, ale Cliu, Corse a Puntu se podlamují kolena. Ale hlavně... víš, proč má nová fiesta tak otevřenou papulu? Zírá... přesně jako ty.
Tak seate, buduj teď především image... tam jsi to dost v poslední době zanedbal. Auta, jak je vidět, stále umíš. BRAVO :yes:
Aj mňa, akurát zabudol dopísať aj mláčku pod Fiestou... Fiesta totiž nezíra ale sa schutí smeje až sa z toho pocikala keď videla s čím sa chce Seat vrátiť do čiernych čísel... >:D >:D >:D
nemyslím si,že to bude prepadák...dynamické auto a takých je len pár...Mazda 2 či práve Fiesta majú tiež svalnate partie...inak neviem ,ktoré malé auto je na tom obdobne.
Můj první dojem, když jsem novou Ibizu uviděl, bylo: "Ježišmarjá co to je?" A další dojmy u toho zůstaly. Sakra i ta F2 se mi líbí víc. Ty sešikmené oči mi silně připomínají staré Hyundai Coupe. Tohle nikoho neohrozí, klidně se o to vsadím.
>:D >:D tééda, to že si VW positive som vedel, ale že žerieš celý koncern?? Neviem kto tu spomýnal Hyundai no všetky tie vlnky, prelisy a "akčné" svetlá vo mne evokujú Hyundai Coupe prvej generácie... Jediné čo tejto Ibize uznám je koncernová technika, ale design je fakt výstrel do tmy. :no::no:
Tak nějak jsem doufal, že Seat tajně plánuje nějakou pecku. Něco, nad čím sednem na zadek a řeknem si: "Wow, tak to je cesta z červenejch čísel!". Netvrdím, že by Bocanegra nevypadala dobře, ale tak nějak jsem si zvykl na to, že studie od Seatu vždycky vypadaj slibně a výsledek - no proč chodit kolem horký kaše - skutek utek. A dle mého se situace opakuje v případě Ibizy. Nehodnotím plasty v interiéru - neseděl jsem v něm, neposoudím. Na první pohled na mě působí jako jedna deska šedýho plastu - nuda nuda, šeď šeď. Marketingová hesla o emocích, jižanským šarmu a temperamentu mě v tomhle případě dost míjej. Když se ale podívám na interiér je mi jasný, že Seat tápe. Zadek auta vypadá fajn, žádný námitky. Ale předek? Lepší jsme kreslili v pátý třídě do sešitů matematiky, no ne? Jedna křivka tu, druhá sem, jakoby nevěděli, kdy přestat designovat. Výsledek - podivná splácanina, která emoce sice vzbuzuje - ale pouze negativní. Měl-li bych vsadit svou blízkou budoucnost na jeden model, Ibiza by to nebyla. Nuž doufejme, že i Seat sází na koně, kterej nám je dosud utajen :-)
Tak tohle se Seatu vážně nepovedlo. Přední světla vypadají jako starý Rovery nebo Roewe z Číny. C sloupek je kopií Hyundaie i30 a boční linie páté přes deváté. A zadek? Spolu se zadními světly mi přijde podobný vizím o Golfu VI. Prostě celkově tohle auto nemá žádnou sportovní šťávu. Vážně se mi nelíbí. :-(
Ajaj, tak někteří se domnívají, že tento model se extrémně povedl. Můj názor to tedy rozhodně není a hned vysvětlím proč. Hlavním negativem tohoto auta je absolutní nesourodost všeho se vším. Takový španělský eintopf uvařený z dortu pejska a kočičky.
Pěkně zvenku, předek, už v Ženevě jsem se u studie Bocanegra trochu bál, proč že má jen jakousi černou masku. Inu proto, že bezradný krok se na atraktivní studii nehodí, předek je prostě na údajně emočně nabité auto velmi slabý. No a teď profil, to je tedy "lahoda", ony dvě linie vypadají jako tahy španělským krabicákem opilého designéra který to završil zadními klikami snad pod úrovní předních a snad i jejich jiným sklonem. Celé zakončení bočního prosklení opět ukazuje thouhu po nějakých dynamických emocích, ale s s dlouhou oteklou zádí je to spíš ***atá Juanita ze španělské vesnice. Pohled zezadu, celkem v pořádku (ale kde jsou ty věčně proklamované emoce?) a co tedy ibize nemohu odpustit je pyskatě vystrčený nárazník, je to velmi rušivé a je to jen proto, aby Ibiza byla nejdelším autem v segmentu B ano slyšíš dobře, dle očekávání dynamické auto nám vykynulo nejvíce hm. Zadní převis je také na malý hatchback neskutečně dlouhý... No tak šupky dovnitř, a sakra, levá půlka interiéru jak v lambu z Pekingu, stříbrné tubusy hmmm to je rána a opět pravá strana, obří plastové plochy (a pozor koukáme na premiéru, tudíž nejvyšší možnou verzi) jako bohužel ve všech moderních Seatech. nechci vidět základní verzi bez obou displejů, to bude tristní pohled na ty plochy, škoda, že na plastu nejdou pěstovat aspoň kytičky, když ho tam budou takové lány. Pravá a levá strana palubní desky prostě neharmonizuje, opět, jako ostatně mnoho detailů tohoto vozítka. Nu což, doufám jen, že Seat opět předvede, že z dané platformy umí v rámci koncernu vytěžit nejvíce jako u ostatních modelů a přeji mu, aby se konečně pustil správným směrem.
Jo.., týrat zvířata s červeným hadrem v aréně nebo házet rajčata je jedna věc, ovšem navrhout a uvést na trh auto s dynamickým a emočním designem to už chce větší kumšt, to jen tak někdo nezvládne a nepomůžou ani okopírované zrcátka na stopkách s idolu této třídy. Měřit se s korejským designem, tam bych šance viděl, i proti Fabii to zřejmě vzhledem k rozměrům a třeba i základní výbavě těm racionálně uvažujícím mělo dát jasný signál o výhodnější koupi. V designu ale jede dál GP..., a to neohroženě. ;-)
Prvně k interiéru, když to jeho fotkami začíná. Čtu zde názory, stěžující si na velké plochy plastu - no a co, Peugeot 207 je má taky. Horní díl jeho palubní desky je celý z jednoho kusu plastu, ale tam to zřejmě nevadí...
Exteriér mi připadá zmatený. Předek se snaží o jakousi agresivitu, ale končí to u komického šklebu nasávacího otvoru v nárazníku. Boční linie působí jako kdyby auto bylo těžké na zadek, díky padajícím linkám a stejně vysoko umístěným klikám dveří. V zadím sloupku všichni vidí Cee'd a Imprezu, ale co kouknout trošku do historie na sourozence León? Jak dvojčátka, jen Ibiza je trošku nedorostlá...
...sa nesnazi ist sucasnym uni trendom nadrozmernych svetiel a dynamickych karoserii typu 207, Corsa, Fiesta... ale ci je to dobre, neviem. Pokial si pamatam, Seat ma byt v koncernce sportovejsou znackou, tak by sa mohol aj tak tvarit. Toto je popri konkurencii trosku usadle, vizualne zastarale a nesurode, akoby niekto na poslednu chvilku prisiel s nejakymi napadmi a nalepil to na vytvarajuci sa model.
Tak kde začať? Podvozok - svoje kvality ukáže až v praxi, ale ako vidno, VW sa stále bojí možného kanibalizmu naprieč značkami aj modelmi - rázvor hlboko pod 2500 mm sa dnes už v tejto triede nenosí:
Clio...............2575 mm(+106)
Corsa..............2511 mm(+42)
207................2540 mm(+71)
Rio................2500 mm(+31)
Radí sa skôr k starším, dosluhujúcim modelom v triede:
Fiesta.............2486 mm(+17)
Getz...............2455 mm(-14)
C3.................2460 mm(-9)
A pravdaže ku koncernovým súrodencom, ktorí trpia tými istými symptómami:
Fabia..............2462 mm(-7)
Polo...............2466 mm(-3)
Uvidíme, ako sa to podpíše na jazdných vlastnostiach a najmä priestrannosti interiéru. Pretože dlhý rázvor neznamená vždy veľa priestoru(hlavne na zadných sedadlách) - to je príklad Peugeota 207 - aj tu to môže byť naopak, dostatok miesta napriek krátkemu rázvoru. Malou výhodou môže byť menší priemer otáčania a lepšia obratnosť v úzkych priestoroch.
Interiér - tak ten vyzerá o triedu lepšie ako v novej Fabii, zaň patrí tvorcom pochvala. Najmä palubovka vyzerá dobre. Uvidíme ešte, aké budú materiály, ich kvalita spraví veľa. Stačí si sadnúť do Leonu a potom do Altey, a človek hneď zistí, o čom to je. Škoda, že na fotkách nie je detailnejší záber sedadiel. Z toho čo je vidno, sa dá povedať len toľko, že sedáky nie sú príliš športovo tvarované, myslím, že v aute s tak dynamickým profilom a ambíciami by to malo byť samozrejmosťou.
No a exteriér. Na mňa pôsobí trochu rozpačito. Akoby sa stále nevedeli zbaviť tieňa da Silvu, a jeho nápad s klesajúcou líniou chceli vtlačiť autu za každú cenu. Prečo musí každý model značky vyzerať ako Altea? Auto iste pôsobilo dosť usadlo, takže to vylepšili dynamicky stúpajúcim zalomením od zadných dverí...neviem, na mňa to vcelku pôsobí, akoby to auto bolo v polovici zlomené, a malo problém sa vôbec pohnúť. Kripel, ktorý potrebuje barle...
Predok sa snaží vyzerať agresívne, k tomu dolámané telo, a bezduchý tupý zadok bez výrazu. Je toto všetko naozaj jedno auto?
Budem musieť počkať na živý pohľad, na fotkách mi to ani trochu nesedí. Navyše všetky tie tvary na mňa pôsobia staro, na novom aute by som čakal ostrejšie hrany a plynulejšie prechody. Previs kapoty nad prednými svetlami, to je výrazový prvok o desaťročie nazad.
Ale auto je najmä o jazdení, takže z fotiek je predčasné robiť nejaké uzávery. Nová Ibiza vyzerá akceptovateľne, exteriér ma však trochu sklamal, čakal som niečo iné.
Rizoto je vždy lepšie z čerstvého mäsa, ako zo včerajšieho vývaru, hoci môže chutiť aj tak... :-)
oceňuju odvahu, bohužel to je tak asi skoro všechno..
Od Lucka Donckerwolkeho sem čekal mnooohem víc !
To co se mu povedlo u Lamborghini.. no.. to je umělecký dílo jak má bejt, úplně originální cesta, přitom skvěle skloubená s tvaroslovim automobilky. Do detailu dotažená práce, skoro k dokonalosti..
Ale tohle? Jako z jinýho světa.. bohužel. Ne že by to bylo úplně hrozný, ale prostě žádná velká sláva.. Možná je to tou kombinací dvou dost odlišných stylů, ale prostě mi to přijde jako by Donckerwolke přišel k už napůl hotový práci. Agresivity je tam až až, ale trocha čistoty by taky neškodila. Zadní část bych bral (až na ten moc mohutnej trojúhelníkovej seaťáckej C-sloupek). Čumák je ale horší - něktrý plochy sou dost divně deformovaný a návaznosti by taky mohly bejt udělaný jinak, tohle moc čistě nevypadá. Boky taky nic moc (aspoň ty zadní kliky bych schoval nahoru á la Afla 156). Celkově tak max. 4 body z 10
nevím ale podle mě je to pěkně zmašlený. zepředu mi to v rysech trochu připomína nový Superb, ve vnitř zase Fabii. Nic to však nemění na tom, že konkurence je uplně někde jinde. Hledání stylu u Seatu stále trvá a tohle je jako dort od pejska a kočičky. Moc hran. moc křivek a výsledek... fakt né. škoda :no::-!
Design je strašný, asi nejhorší co Seat kdy udělal. Je to prostě nuda nuda nuda!!! Z profilu to vypadá jak I30 od Hyundaie, Přední maska a světla maximálně nevyvážené. Prostě humáč. ;-\