Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza: první fotografie a oficiální informace

Ondřej Láník
Diskuze (146)
Nová platforma, výrazný design, atraktivní a technicky náročné prvky výbavy, vysoká úroveň bezpečnosti. Ano, řeč je skutečně o novém malém SEATu.

Španělská automobilka vyvedená nedávno Erichem Schmidtem z červených čísel je připravena posunout značku z role koncernové popelky směrem k plnohodnotné značce s vlastním charakterem a atraktivními modely. Nová Ibiza je pro ni novým začátkem.

Po dnešním zveřejnění prvních oficiálních informací to vypadá, že Fabia je posledním modelem úzké podvozkové platformy, kterou VW Group začala používat pro malé vozy na konci 90. let.

Nová platforma malých vozů, kterou Ibiza použije jako první model skupiny Volkswagen, je 4052 mm dlouhá, 1693 mm široká a 1445 mm vysoká. Rozvor náprav je nyní 2469 mm dlouhý (+ 7 mm) a přední i zadní rozchod kol je větší o 30 resp. 33 mm, když měří 1465 mm resp. 1457 mm. Vedle zvětšení prostoru pro posádku došlo také k navýšení objemu určeného pro zavazadla o 25 l na 292 l. Rekord v této oblasti tedy stále drží Fabia, ale podstatnější než osmilitrový rozdíl bude větší vnitřní šířka a stabilnější chování vozu na silnici, díky dospělejším rozměrům podvozku.

Designem navazuje nová Ibiza na studii ženevskou Bocanegra. Oba modely jsou dílem týmu vedeného šéfdesignerem Lucem Donckerwolkem, který se podílel mj. i na designu první Fabie a Octavie.

SEAT slibuje dostupnost všech obvyklých bezpečnostních systémů (ABS, TCS, ESP) pro všechny motorizace řady Ibiza, standardem mají být čtyři airbagy. Ty boční mají poskytnout ochranu nejen hrudníku, ale díky větším rozměrům také hlavě cestujících při bočním nárazu. Hlavové airbagy jsou ale také v nabídce. Bez příplatku budou od základního modelu dodávána elektricky ovládaná přední okna i dálkově ovládané centrální zamykání.

Novými prvky výbavy na přání jsou bi-xenonové světlomety s AFS, asistent pro rozjezd do kopce, mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, zadní parkovací senzory, hands-free sada Bluetooth integrovaná do rádia, možnost připojení datového nosiče k audiosoustavě přes USB konektor a sada umožňující snadné používání (uchycení, napájení) přenosných navigačních přístrojů.

Na novinky pod kapotou se zatím čeká. Nová Ibiza bude dodávána s jedním ze šesti známých motorů. Základem je český tříválec 1,2 (51 kW), následují čtyřválce 1,4 (63 kW) a 1,6 l (77 kW), známé i ze současné Fabie. Výkonnější motorizace zatím nejsou ohlášeny, ale divili bychom se, kdyby nepřišly. Paleta turbodieselů začíná také tříválcem - známým 1,4 TDI (59 kW) a pokračuje čtyřválci 1,9 TDI (66 kW a 77 kW). Všechny motory budou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou. Podrobnější technická data nejsou v tuto chvíli k dispozici.

Ondřej Láník
Diskuze (146)
Avatar - roubrt37
5. 4. 2008 00:03
Re: OHNIVÁ CORIDA

Hele chlape, co to žereš? Den co den jsi sjetej. ty musíš mít plantáže koky >:-[]
Avatar - roubrt37
4. 4. 2008 23:40
Re: Lambo
no vonoto s těma měkejma plastama líp jede woe >:-[] :no:
4. 4. 2008 14:41
Re: OHNIVÁ CORIDA
Ty by ses měl živit jako právník - obhájíš neobhájitelné... :no:
4. 4. 2008 13:03
Re: Lambo
A to se jěště neobjevil hlavní slinták GTI.
3. 4. 2008 21:12
Re: kladivo na alfu??
Evidentně jsi nikdy v žádné Alfě nejel. V Mondeu možná. První generace :-) Srovnávat Alfu 159 s Mondeem.... No to mě podrž.... :-)