Skutočne najlepšia ponuka na trhu. Seat urobil za posledných pár rokov kusisko dobrej a poctivej práce nielen v dizajne, ale ako sa na koncernové dieťa patrí aj v technike. Testoval som síce krátku 5-dverovú Cupru a moja skúsenosť je taká, že k tomu autu treba zbrojný pas. Ťahá v akomkoľvek spektre otáčok ako zbesilá. Riadenie bolo strmé a presné. Palec hore za tútu Cuprácku ST verziu! Praktická, športová a cenovo dostupná. :yes:
Ano, je to opravdu velmi zajímavá nabídka, ale Čížci to bohužel asi moc neocení. Zájem o Cupru bude tradičně hlavně na západ od nás. Typuju tak 95% prodaných aut v západní Evropě a zbytek ten východ. :-!
A přesto ji nakonec dostaneš... >:D;-)
Nebo si měl jen štěstí, že Helmut nakonec to 3dv. nezkous a počká si raději na 5dv. Já ti říkal, ber 3dv., nebo se nedočkáš nikdy. >:-[]
Větší všude - v kufru, na zadních sedačkách... vpředu si to místo nakonec uděláš vždycky.
Na tvém odkazu se třeba píše:
"Seat Leon ST a Opel Astra Sports Tourer bezsporu mají své přednosti. Pokud ale vybíráte kombi nižší střední třídy podle prostornosti a praktičnosti, představují jiná auta v segmentu lepší volbu."
Všude o jen píď krom prostoru vpředu ;-) i v zavazadelníku má Leon o pouhý litr menší prostor než česká modla (která na rozdíl od Seatu započítává do objemu kufru i prostor pro rezervu). U Leona se mi líbí, že si nehraje na to, čím není, tedy na střední třídu. U Octy mám opačný dojem.
přesně tak, Cupra má mnohem zajímavější "věci" než jen o trochu více místa v už tak nadprůměrně prostorných koncernových kombíkách
nejvíce na tom autě oceňuji ten design, zvlášť když to porovnávám s Octavkou s téměř čtvercovými zadními světly, brr a nejsem sám, Kabaňovi se Leon evidentně taky líbí >:-[]
Jasně to ti neberu, jenom mi vzhledem k použité technice u Cupry ST nepřijde moc vhodné/důstojné srovnání s Octavií RS, která je jak psal rapper fakticky na úrovni Leona FR. Cupra je nad FRkem, tedy je jasně i nad RSkem. Bude to trochu jiné svezení ;-)
No, bude, každý má své preference, u O3RS by mi nejvíc chyběl adaptivní podvozek a samosvor, u Cupry ST by mi u nás asi zase nadbývaly ty 19" v základu, teda pokud to bude stejné jako u 5dv. hb.
DCC u Cupry si s těma 19" skvěle poradí, horší by to bylo u Leona FR nebo RSa bez tohoto systému, i když u FRka lze DCC doobjednat, u Octavie bohužel ne...
Nechci být hnidopich, ale motor nepatří mezi techniku ? ;-) Že bych chtěl tu "fakticky stejnou" úroveň mezi FR (max 1.8 TSI) a ORS vidět na vlastní oči. Jinak souhlas, Cupra toho dost přidá. Přesto - můžeme tady vyhlašovat Cupru ST za nejvýkonnější kombi v dané cenové relaci, ale aspoň já se nemůžu divit oblibě ORS. Ono totiž u kombi "tak trochu" předpokládám využití pro více osob než jen řidiče a můžu ti říct, že kdybych vezl svou rodinu tak, abych využil/ocenil VAQ a těch 60 koní navrch (když točák zůstává stejnej), tak mě manželka utluče. >:-[]
Píše/mluví se o tom, snad to vyjde..., první Škodovkou, která by to měla dostat, má být nový Superb. Možná s tím čekali až na něj, a proto ten aktuální handicap O3 v tomto směru.
Také jsem to četl. Jen mi není jasné, kdy bude to prvenství Superbu započítané, abych tak řekl. Jestli bude stačit oznámení při představení, nebo to bude první z linky/ na showroomu.
Takto bych se mohl ptát i já, když tady někdo srovnává slabší RSo s Cuprou 280 ST, proč bych nemohl srovnávat RS s FRkem. Co má RS tak skvělého oproti Leonu FR se sportovním podvozkem? Cupra má v technickém základu již zniňovaný DCC nebo samosvor, větší brzdy, kola atd. které má sériově pouze Cupra (navíc oproti RS vypínatelné ESP). Ano, už jsem tu slyšel brzdy... hmm spotřební zboží a dál? Multilink mají oba (RS i FR), přitom DCC může mít jenom FR a ještě je lehčí.
Jinak o úspěchu ORS nemohl nikdo pochybovat, tady jsme ve Škoda-landu, vše co má ve znaku okřídlený šíp je tu doslova na každém rohu... o to více je pro mne FR a Cupra atraktivnější. Navíc čím slabší, tím prodávanější. Jinak využítí pro více osob je samozřejmě možné i u Leona ST. Já jsem v tom autě seděl. Vepředu více místa než u Octy vzádu královský prostor pro kolena i nad hlavou a to nejsem zrovna skřet (190cm), ale kdo chce vozit ještě více prázdného vzduchu, tak ať si tu Octu koupí.
RS má víc komfortní výbavy, Cupra té sportovní. I proto mi jako rodinné auto sedí
RS combi a jako HH krátká Cupra, která užije i věci jako vypínatelné esp a samosvor.
Zkrátka... že bych si měl jako rodinné auto vybrat raděj Cupru než RS mě nepřesvědčíš, ale pokud to má někdo jinak tak mu to neberu :-) .
O úspěchu se můžeme bavit klidně celoevropsky, to není jen o ČR.
Já tě přesvědčovat nechci, ty už máš svého favorita ;-)
Samozřejmě každému sedí něco jiného. Někomu jako rodinné auto stačí 5dv. Fabia 1,2tsi, jinej potřebuje velkoprostorové MPV. Dynamika Cupry skloubená s praktičností STéčka je kokteil, který za 712 tisíc nemá konkurenci.
Proti RS má Cupra hlavně výkonnější motor, i když se stejným objemem ;-)
Já taky :-) Mě osobně dává díky vyšší užitné hodnotě větší smysl ostrý kombík než HH, ale to má každej jinak. Konkrétně zrychlení z nuly na 100 je u Cupry STéčka pouze o tři desetiny horší než u hatche a přitom rozdíl váhy by měl být jen 45 kg. Jinak to "rodinný" je ve velkých uvozovkách. Znám mraky lidí, kteří nemaj "rodinu" a jezdí kombíkem a nebo i naopak tací, kteří mají a jezdí HH. Prostě podle libosti :-)
Teď jsi to vystihl přesně. Někdo bere kombík třeba jenom proto, že vypadá o řád líp než výchozí hatch. Typický příklad Focus 3. Pro někoho možná i Cupra nebo Octa kombi místo liftu. A já proti tomu neříkám ani popel. Pak je logické (pokud tedy dotyčný rád jezdí), že ten kombík chce mít co nejvíc "řidičský". Ale třeba pro mě je kombík zajímavý hlavně z hlediska přepravy lidí a nákladu. A tam jsou potom moje priority trochu jiné. ;-)
Každopádně Cupra ST za tuhle cenu je mimořádně zajímavý počin :yes: a jsem vážně zvědav, jestli je budu potkávat na silnici víc než Cupru hatch, kterou jsem zatím potkal snad jedinou.
Neřekl bych, že jich budeš potkávat víc a je to tak podle mne dobře. Já jsem shodou okolností zatím viděl na silnici také jen jednu bílou Cupru a jedno červené GTI. :-)
Zezadu a z boku možná ano, ale zepředu spíš přehlédneš GR, mimochodem splést si v provozu FR s Cuprou nebude menší problém, než rozpoznání Golfu od GGTI.
Pokud víš po čem koukat a zajímá tě to, tak to samozřejmě poznáš. Podle mě není možné aby někdo bydlel nebo pracoval v Praze a přitom viděl jen jedno GTI... ale tak hádat se nebudu.
Záleží taky dost na tom, kolik času tráví na veřejných komunikacích...a pak je tu také už vzpomínaná možnost, že třeba někdo vidí jenom to, co vidět chce, resp. nevidí, co vidět nechce... ;-)
Myslíš jako "Nevidím zlo, neslyším zlo" ? >:D Pro mě je ještě víc invisible eRko. Nebýt exotického majitele, tak jsem ho na Vypichu málem přehlídl. A to stálo přes silnici přímo proti mě.
Emeli, říkej si co chceš, je mi to volný. :-) Denně najezdim cca 30km a nemám žádný problém rozpoznat gti, když ho vidím nebo rozlišit Cupru od FRka. Ty pravděpodobně často potkáváš na silnici pořád pár stejných nových gti a vyvodil jsi si z toho, že jich tady musí jezdit minimálně tisíc (mimochodem já tu stejnou bílou cupru a červený gti potkal také již několikrát) a nebo jezdíš kolem dealera VW a potkáváš jeho předváděčky nebo je pravda někde jinde... Třeba jenom máš na ně opravdu štěstí. :-)
Každopádně tímto považuji naši "zajímavou" diskusi za uzavřenou, přít se s tebou nebudu, adiós! ;-)
Jde o to na co má to auto vlastně být. Chtít auto pro zábavu (a nemít ještě jedno v garáži), jdu dnes pro GT-86 nebo počkám na MX-5 2.0... a holt překousnu výkonovou nedostatečnost... ale tohle má fakt každý jinak. Někdo radši Megane RS, někdo ST, někdo OPC... zajímavých aut je na trhu spousta.
Rapper to možná psal, ale je to blbost. FR s 1.8TSI je prostě na úrovni Octavie 1.8TSI. Na RS ztrácí zejména 100Nm krouťáku, ale má třeba taky slabší brzdy apod.
Edit: aha, rapper myslel diesel... no tak to je ale trošku jiná story.
Blbost je to, co jsi napsal ty. Leon FR 1,8TSi má oproti Octě 1,8 sportovní podvozek a může být za cca 20 tisíc vybaven technologií DCC, takže oproti té tvé Octě nabízí více. Když pominu odlišné motorizace, technicky je skutečně FR víceméně na úrovni ORS(mají k sobě nejblíže), pro Cupru s danými systémy to není přímá konkurence.
Cena šla nahoru o cca 2% i u Leona 5D hlavně kvůli euru..sám jsem to stihnul jak se říká za 5 minut 12, tak že k nějakému zdražování by zatím nemuselo dojít, navíc ta ceníková cena je orientační...s koncovou cenou se dá v rámci slev slušně pracovat :-)
Co se týká čekačky ta je dlouhá už teď... 5-6 měsíců což je taky důvod nezdražovat...přeci jen né každý je ochotný na auto čekat skoro půl roku ;-)
Ceny šly potichu nahoru v poslední době prakticky u všech značek a modelů, viz novoroční zdražení Škodovky s největším navýšením u RS. Dlouhá čekačka je právě ten nejpádnější důvod zdražovat, když nechají cenu jak je, tak za chvíli bude čekačka rok a to je u mainstremu dost neúnosné a jediný lék je pohnout cenou směrem nahoru tak aby zájem trochu poklesl a čekačka spadla někam na únosnou mez. Navíc u nás má Seat "problém" v reexportech, cenu v ČR "dotuje" takže je jedna nejnižších v EU a "šikulové" dealeři to zneužívají a reexportují velké počty Leonů do Německa a Rakouska, kde je zájem obrovský a tím vlastně poškozují Seat. Já bych si vsadil, že do půl roku půjde cena Cupry nahoru.
Inak, teraz pozeram, co sa tyka dizajnu tak FR vyzera rovnako ako Cupra. Alebo sa mylim? Ale skor to beriem ako dobru spravu lebo vybava FR je na rozdiel od Cupry cenovo dostupna a moze byt aj so slabsim (a lacnejsim) motorom.
[odkaz]
Rozdíly tam jsou a když vidíš to auto naživo vedle FR tak je prostě Cupra dravější....nejen větší kola, ale i brzdy, červené třemeny, nižší podvozek, zadní křídlo, difuzor, dvě koncovky výfuku, přední mřížka má jiná oka (větší) a jinak lakovaná..atd.
Samozřejmě že už tvary Fr verze jsou pěkné a ostré tak to není takový skok, ale Cupru si nespleteš...
Ano, Cupra bola vzdy dravsia oproti FR. Ale teraz ten rozdiel nie je taky markantny. A ked si pozries ten link v mojom prispevku a porovnas s tymto [odkaz] tak staci tam dorobit tie 2 koncovky vyfuku a je to :-) Cupra ma este naviac prahy, to by sa tiez dalo polahky dorobit. Plus znizit cele. Proste som chcel len ze staci kupit vybavu FR a trosku si ju este vytunit ala Cupra a clovek moze mat nieco velmi podobne Cupre a za ovela menej.
Pokud si tam dorobíš 2 koncovky výfuku, přidáš prahy, celé to snížíš..., tak už to zas tak ovela menej nebude a pořád budeš mít "jen" FR, která se chce Cupře "za každou cenu" aspoň (co nejvíc) podobat. ;-)
Pokud ti jde jen o vzhled tak takto můžeš udělat skoro každé auto ;-) z Audi A3 uděláš S3 nebo RS3, z běžného golfu GTI, nebo G7R z běžného Focusu verzi ST....a ano ušetříš peníze.
Ale pokud bys vzal aspoň verzi FR 1,8 aby to mělo spotovní příchuť a šel bys do úprav jako výfuk, tlumiče atd, tak si myslím že pokud bys auto dovybavil vzhledově jako Cupru, vyšlo by tě dráž.
Vem si...výfuky kvalitní firma (remus, akrapovič) 12-15 tisíc, zadní difuzor 10 tis, křídlo tak 5-7tisíc, snížený podvozek 30-40 tis, kola pokud budu chtit 19 tak jedno vyjde minimalně tak na 8-15 tis....záleží co od toho auta pak očekáváš
Na titulce byl Focus 1,5 s bodykitem za 27 tisíc, který jeho vzhled přiostří, pořád to však z něj nedělá verzi ST...ale pokud ti stačí jen ten pocit, že auto vypadá nasraněji..ok pak ušetříš ;-)