Tak Leon určitě bude motorově i jízdně na špici HH, uvidíme, zda ohrozí kvality Meganu RS, který je většinou považován za krále. Jen mě zaráží jedna věc. Proč automobilka, která se potácí nad propastí, a vypadá to, že jí nepomůže ani zázrak, nevěnuje svý úsilí do výroby něčeho, co by jí z tý propasti vytáhlo, ale snaží se vyrobit něco, co by mělo být výstavní hvězdou, která se bude prodávat po kusech... Je to jako mít restauraci, do který nikdo nechodí, ale v nabídce má i kaviár...
Seatu držím palce, ale mám dojem, že z vlkohradu už se moc pomoci nedočká... A to je škoda. Raději bych viděl prosperující evropskou automobilku bez HH, než HH od krachujícího výrobce.
Bojím se, že problém je právě v tom, že v koncernu nikdo neví, co přesně by měl Seat vyrábět, aby se přestal komíhat nad propastí. Tyhle sliby HH jsou prostě zatím jenom sliby, možná zkušební balónky, jestli by trh ještě slyšel na "auto emoción". Bohužel hodnota značky Seat je teď proti zbytku Gruppe tragicky nízko - podle hodnocení Brand Finance dokonce padesátá z padesáti hodnocených značek, až třeba za Dacií nebo čínskými a indickými značkami ( [odkaz] ). Znamená to, že bude hodně těžké přesvědčit trh, aby Seatu začal zase důvěřovat. Jenže zatím je to samý otazník - opravdu po nás chcete, abychom si kupovali staré Audi a dělali, že je to nový Seat? opravdu po nás chcete, abychom si kupovali rebadgeovaný Rapid a dělali, že je to unikát? Když jste dole, tolerujou vám toho podstatně miň, než když jste nahoře.
Seat pořád hledá sám sebe a VW hledá místo kam jej zařadit. Ono by nevadilo že Exeo vycházelo s A4 jen bylo dost mimo že i ceník vycházel s ceníku A4. A co se týče automatické převodovky dostalo vysloužilou techniku za kterou se platilo jako za výkřik techniky. Osbně jsem Exeo nepochopil ani trochu a myslím že nejsem sám. Být ceny o 25% níž mělo snad šanci na úspěch takhle "umřelo" dřív než se narodilo. Jednou se třeba bude těšit unikátnímu autu co do počtu prodaných kusů....
To je ale prece blbost
1) ceny jsou vyrazne niz nez u predlohy v podobe A4 B6
2) v podobe prevodovky (multitronik) nezdelilo vyslouzilou techniku- stale se jeste montuje a to i treba do nove A6! To ze ta prevodovka stoji za co stoji je druha vec- tak jako vsechny variatory.
A také první 2,0 TFSI, tedy motory z B7. Zhruba po roce nabídku rozšířili o další tři benzínové motory (1,8 a 2,0 EA888). Takže měl za Audi ztrátu asi rok a půl.
Co se týče dieselů, od začátku měli dvoulitrové CR s DPF. Ve stejné době s nimi přišel Superb. Těžko říct, co ze zbytku aktualizovali. Asi nejzastaralejší je v interiéru, ale v porovnání s tím, co někdy Seat předváděl, je to pořád krása.
To rozhodne, i staré Audi bolo interiérovo o triedu lepšie, ako nové Seaty. Dízle už mali CR, to je pravda, otázka znie, či PD v danej dobe spĺňali emisné normy.
Exeo malo dva problémy: okrem pre väčšinu ľudí neprekúsnuteľného nedostatku image to boli rozmery auta o triedu menšieho - obvyklý postup prémií, že ich autá v danej triede sú menšie, ako mainstream u mainstreamového Seatu neprešiel (quod licet iovi, non licet bovi).
Když šlo Exeo na trh, ještě platilo Euro4. Octavia měla PD určitě déle. S tím, co píšeš, lze souhlasit. Jen mi připadají úsměvné ty narážky na technickou zastaralost.
ako dokaze takyto obrovsky vykon predokolka preniest na kolesa... ak sa im to podari tak to moze byt kladivo na megane RS ;-)
octavia v marci 9 najpredavanejsie auto nemecka [odkaz] redakcia zaspala ? uz tu mal byt clanok na dve strany o tom ze octavia je najlepsie auto sveta.... predpokladam ze zajtra tu bude :yes:;-)
Patrně se s tím nesnaží závodit ani jezdit zatáčky bokem, takže jim ta torzka paradoxně nevadí. Na auto.cz je to samý zneuznaný závodník a torzka vzadu ho strašně omezuje. Co naděláš. ;-)
Keby si mal skúsenosti (alebo aspoň čítal testy trochu pozornejšie), vedel by si, že prínos multilinku v novej Octavii/Golfe oproti torzke nie je športovejší/tvrdší podvozok, ale hlavne komfortnejší podvozok, lepšie tlmiaci nerovnosti a menej odskakujúci. Takže o nejakej jazde bokom tu píšeš jedine Ty.
Kdyby si měl zkušenosti a nečetl jenom ty testy, tak by si zjistil, že nedostatek komfortu díky torzce je jen strašák. S O2 jezdím jako se služební. O1 mám soukromou takže zkušenosti mám s obojím. Nikdy mě nepřišlo, že by moje oktávka byla nedostatečně komfortní. To že taková je a to právě díky torzce jsem si přečetl až v těch testech co z nich bereš rozumy. Pokud mě torzka kdy omezovala a pociťoval jsem její nevýhody, tak při rychlém průjezdu zatáčkou. O2 s víceprvkem vzadu je v rychle projetý zatáčce mnohem jistější a líp ovladatelnější než O1 s torzkou. Otázka je kolik lidí a jak často takovým způsobem jezdí, aby v těchto situacích rozdíl chování mezi víceprvkem a torzkou ocenili. Rozdíl v komfortu jsem za ty roky nezaznamenal. Krom toho, že v O2 mám jako řidič míň místa a gumový nepřesný řazení se blíží francouzským autům konce tisíciletí. 8-s
Omyl, niečo som najazdil ako na O1, tak i na O2 a rozdiel som tam videl (cítil). O1 často poskakovala (nenaložená) ako koza, O2 bola omnoho stabilnejšia a lepšie kopírovala cestu a súčasne pôsobila komfortnejšie. O3 som zatiaľ nejazdil, ale nemám dôvod neveriť x testom, kde uvedené konštatujú.
Já tam ten rozdíl taky cítím, ale ne v komfortu. Na českých silnicích víš o dírách jak s více prvkem tak z torzkou. Pokud jedeš rychle a chytneš v zatáčce díru tak je torzka výrazně nestabilnější a jak píšeš celý zadek auta ti uskočí, ale to zase vychází z toho, že to poznaš při rychlý jízdě. Každopádně, abychom se vrátili k jádru pudla. Je zajímavý, že ta torzka Němcům asi tak nevadí.
Jak píše i PM, mají tam (mimo jiné) taky kvalitnější cesty...
Ale když mrkneš třeba na prodeje nižší střední ve Francii, tak tam jim zjevně taky torzka vzadu nevadí. Prostě pro běžné kupce to zjevně není alfa/omega při jejich výběru, tedy rozhodně ne tak, jak to často vypadá podle zdejších diskusí.
Např. "závodníkům" v MRS cup multilink určitě nechybí, takže v tom evidentně zakopaný pes nebude. Je to naopak především o tlumení na méně kvalitních okreskách apod. Konkrétně víceprvek lze naladit sportovně i při zachování slušné míry komfortu, kdežto u torzky to jde naladit jako (zjednodušeně) "buď sport - a nebo komfort", ale obojí najednou mít (ve slušné míře) nelze.
P.S. Třeba na jízdních vlastnostech podvozku G4/O1 a G5/O2 je to vidět prakticky úkazkově.
Dostane li "řízený" aktivní diferenciál nebude v tom problém. Nemyslím si že by auto téhle ráže dostalo v dnešní době "pasivní" diferák" .... i když u Seatu jeden nikdy neví ;-\
Spíš mi hlava nebere propadák Korejců kteří jsou zde považováni za kladiva na evropské automobilky hlavně koncern VW..... A kteří jsou také pasovaní do role Best Car World ;-\. Je vidět že je to otázkou subjektivního pohledu než ceny, výbavy a použíte zadní nápravě.... :-!
mylis sa... za prve korejske auta nie su ziadne kladiva na europske automobilky ale su v europe skor spestrenim nakolko je ich priorita skor azia a amerika a za druhe su korejske automobilky v europe velmi uspesne.... fakticky v ziline nestacia sportage a ceed ani vyrabat ;-) ..... vzhladom na vyrobne kapacity v eu su korejci velmi uspesni :yes:
sportage predal v r 2012 v europe viac aut ako yeti... to je na prepadak slusne nie? >:D ano viem... yeti nie je zrovna vhodny priklad ;-) kedze ho porazaju aj prepadaky z azie...
[odkaz] - kriza nekriza kia slape ako terminator :yes:
Reagoval jsem na úspěchy na německém trhu který není v Evropě zrovna bezvýznamný a na příspěvky které se zde objevují v hojném počtu. Zde se s Korejců dělají zbytečně modly stejně jako s multilinku. Nepopírám že je Kia úspěšná a že za velmi krátký čas "ujela" velký kus cesty a stala se plnohodnotným konkurentem.
v nemecku sa pomaly ale isto korejci tiez zlepsuju.... nemozeme cakat ze predsa zacnu porazat ich domace automobilky.... iste miesto na trhu si najdu a bodka... vsetko ma svoje hranice.... myslim ze 100 000 hyundaiov predanych v nemecku v r 2012 co bolo myslim viac ako napr peugeotov alebo citroenov je velmi slusny a velmi pozitivny vysledok... alebo sa mylim? O nejakom prepadaku nemoze byt ani rec... korejci su uz v nemecku celkom pekne etablovani. Mas hadam pocit ze korejci prisli do nemecka porazit golfa a kedze sa im to nepodarilo tak teraz su prepadakom? Takto to nastastie nie je ;-)
co vravis na hyundai? 9 najpredavanejsia znacka v nemecku za r 2012? [odkaz] ;-) pozri sa kolko napr predala toyota alebo pezot ci citroen.... hyundai im to pekne natrel co?
K čemu? Zřejmě tedy nebude potenciálním zákazníkem firem, které se podobnými úpravami, často pod záštitou výrobce, zabývají.
Ale důvody jsou různé, namátkou mne napadají:
1) Například se prostě v éře turba dělají motory co do střev absolutně nebo téměř shodné, lišící se často jen jiným SW a výkonovými parametry. Viz. např. 1.2TSi, 1.6 EB, nebo v minulosti slabší varianty 1.8T. A tam si ty koně, pokud máte zájem, třeba po skončení origo záruky, za výrazně menší příplatek, než je rozdíl v ceně často i jinak naprosto shodných modelů, přikoupíte, a to někdy i s „přeskokem“ výkonnějšího modelu.
2) Některé motory jsou z nejrůznějších důvodů cíleně podladěné, při velmi velkém a bezpečném potenciálupro zvýšení (1.8T 105/110kW, 2.5T 162/166kW apod.).
3) Nejvýkonnější verze příslušného modelu má často zpoždění několik let proti uvedení základních a středně výkonných variant (viz. např. RS u Focusu). Často pak ještě v omezené nabídce karosářských variant, takže pokud chcete nejvýkonnější 5 dv., kombík nebo pohon 4x4, často máte smůlu.
4) Někdo chce výkonné, ale nenápadné auto a nepotřebuje si připlácet i za lepší brzdy, tvrdý podvozek nebo samosvor.
A jinak i ta výše uváděná úprava Cupry R na 300PS je jen standardní chiptuning, který s dokladem, od seriozní specializované firmy a v provedení plug´n go pořídíte za 400 EUR.
"Slovenský importér Seatov sa však s agregátom ešte trochu pohral a v rámci bezpečných a dobre premyslených úprav posunul jeho výstupné parametre na 221 kW"
"Ostáva len na vašom rozhodnutí, či priplatíte 2400 € (v porovnaní s Cuprou R) za výnimočnosť limitovanej desaťkusovej edície R300"
"Prevratná novinka" by to byla, pokud by eRko dostalo techniku z S3/Golfu R, tedy i 4x4.
Nevím proč mají někteří diskutující (a je jich tu víc) problém si nejdřív přečíst celý článek a teprve potom začít o jeho obsahu diskutovat...