SEAT do nového Leona investoval 800 milionů eur a nutno říci, že lev se povedl :yes:
Kdyby tak byli ještě postavili liftback-Leon, tak si mohli odpustit to současné Toledo, které se vyrábí v ČR, i když by to byl o něco dražší vůz, ale technicky někde jinde.
Leon po vzoru Golfu má obrovský záběr jak nabídkou motorů, tak karosářských variant. Dokáže uspokojit jak rodinu, tak i závodníky.
S tím současným Toledem máš pravdu, také mi v tomto případě nedává smysl vyrábět naprosto totožná auta akorát s jiným znakem.
Samozřejmě je to kvůli nižším výrobním nákladům o něž se tyto značky dělí, ale ruku v ruce jdou i nižší prodeje. Rapid/Toledo jsou opravdu identická auta, ale SEAT si s designem Toleda poradil lépe, hlavně zadní světla jsou nebe a dudy.
Tych 800 milionov nebude asi len do Leonu, aspon si to neviem predstavit. Väcsinu z techniky mal uz na skladu VW. Leon nema podla mna nic zvlastne, cim by sa ta suma za "vyvoj" mala tak navysit.
500-milionov dolarov stal vyvoj noveho Genesis a tam sli s uplne novym podvozkom, s uplne novym (udajne) pravratnym 4x4 systemom, prvy krat tam Hy vyvyjal, testoval a nakoniec zabudoval technologie ako AEB, alebo cirkulacia vzduchu podla Co 2, myslim, ze to bol prvy model celeho koncernu Hy-Kia, ktory vyvyjal auto aj pre pripad 20% prekrytia pri naraze, kde takmer vsetky automobilky pohoreli...atd.
Netvrdim, ze nemas pravdu, len si to u Seatu neviem predstavit.
Těch 800 milionů nebylo jen ve vývoji. Nicméně je to celkem malá částka. Úplné nic v porovnání s tím, kolik investoval VW. Stačí se podívat, kolik stojí vývoj motoru.
Bylo to do vývoje a do samotné produkce, tzn. do výrobní techniky. Pro VW asi menší částka, ale pro SEAT obrovská investice, kvůli níž nemohl jít do zisku.
A myslíš si, že za tu tebou označovanou "skladovou" techniku nemusel SEAT mateřskému Volkswagenu zaplatit? Musel a mimo jiného vývoj Full Led světel na Leona také nebyl lacinou záležitostí.
Leon je jako 3dv./5dv. hb i sportovně střižené kombi, takže kdo vlastně k této nabídce nutně potřebuje ještě liftback?
Jaká je vůbec výhoda liftbacku? Že sice vypadá jako sedan, ale kroutí se víc, než kombi? Nebo, že je přitom navíc méně praktické, než kombi? ;-)
Hodně lidem se prostě líbí sedany, ale zavrhnou je kvůli nižší praktičnosti, takže karoserie liftback je takový kompromis -viz. prodejní úspěch liftbacku Octavie.
Asi nevies, ze kombi je mensinova zalezitost u takmer kazdeho auta. Este aj slavna Octavia dosahuje iba nejakych 40% v kombi a u Golfu to tipujem na 10-15%.
ale 15% urcite dost malo. Viac kombi sa preda v strednej triede a Nemci (tak ako vsetci uz dobre vieme z roznych nemeckych zdrojov a nebudem to tu teraz rozoberat) beru Octaviu ako strednu triedu. Leon je typicka nizsia stredna = 90% predajov tvori hatchback.
Jaros71 pise, ze kombi je predajny trhak. Nie je. je to iba doplnok. Myslim globalne Niektore trhy su "prekombinovane". A dalsia vec, je ze automobilka predava hlavne na domacom trhu, takze u Fiatu boli kombi vzdy az na poslednom mieste. Typicke auto pre Itala je maly Fiat do mesta s tisicrocnou historiou a 2m sirokymi ulicami.
V Evropě je kombi velmi prodejné ve střední i nižší střední třídě.
Pokud ho někdo nyní nemá , jde prodejně dolů...např. FIAT!
Stilo Wagon se v EU i u nás prodávalo lépe než Stilo hatchback.
A vypadalo i dost dobře..viz
[odkaz]
A kombi střední třídy Marea Weekend byl prodejní hit..nyní nemají nic.
A prodávají právě jen v Itálii..tam jim tu 500 ještě žerou na víc způsobů.
Seat logicky hledá , kde tržby navýšit! A našel je.
I VW pochopil , že Golf musí být v kombi a po krátké odmlce ho vrátil na trh!
VW si moze dovolit vyrabat okrajove segmenty a musi to robit, ak sa chce stat najpredavanejsou znackou. Ale ak je firma v problemoch a ma sa sustredit na hlavny segment trhu a okrajove verzie vytlacit, tak to urobi presne ako Fiat. V nizsej strednej predstavi iba hatchback (Bravo) a v strednej iba kombi (Croma). To, ze je Fiat v problemoch, ma ine priciny, nie ze nepredstavil Bravo kombi. Inak povedane, aj keby mal Bravo kombi, mal by slabe predaje a keby aj Seat prestavil predosleho Leona v kombi mal by rovnako slabe predaje.
leon sa skrátka podaril, v tom je pointa, nie v tom, či má kombík, ale kombík mu v eu samozrejme pomáha. Ja osobne nezdieľam nadšenie z dizajnu toleda oproti rapidu. Nepoznám síce čísla predajov, ale ak by záchrana seatu stála na novom tolede, tak do roka končia. Poučenie z krízy - robiť klasické dobré autá bez výstrelkov, žiadne užovky alebo sedanoliftbekohečbeky
Nový Seat Leon se skvěle podařil, to auto je po všech stránkách vynikající a k tomu ještě dává obrovský výběr pro každého - 3dv., 5. dv., kombík, 4x4, nadupaná Cupra... A hlavně nádherný design, naprosto bezchybná ergonomie ovládacích prvků, kvalitní zpracování, velmi slušné ceny. Co si přát víc?!! :-):-):-):yes::yes::yes: