Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat zavádí v Martorellu třetí směnu kvůli Leonu

Seat musí posílit výrobu třetí generace modelu Leon. Tento krok si vynutila vysoká poptávka po této řadě.
Zpět na článek
12. 3. 2014 14:05
12. 3. 2014 14:31
12. 3. 2014 15:48
12. 3. 2014 22:00
13. 3. 2014 10:00
13. 3. 2014 06:59
12. 3. 2014 14:31
12. 3. 2014 15:13
12. 3. 2014 21:14
12. 3. 2014 15:15
12. 3. 2014 16:53
12. 3. 2014 22:33
13. 3. 2014 09:43
12. 3. 2014 16:44
12. 3. 2014 19:32
12. 3. 2014 21:15
12. 3. 2014 14:05
investice
SEAT do nového Leona investoval 800 milionů eur a nutno říci, že lev se povedl :yes:
Kdyby tak byli ještě postavili liftback-Leon, tak si mohli odpustit to současné Toledo, které se vyrábí v ČR, i když by to byl o něco dražší vůz, ale technicky někde jinde.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - dal
12. 3. 2014 14:31
Re: investice
Leon po vzoru Golfu má obrovský záběr jak nabídkou motorů, tak karosářských variant. Dokáže uspokojit jak rodinu, tak i závodníky.
S tím současným Toledem máš pravdu, také mi v tomto případě nedává smysl vyrábět naprosto totožná auta akorát s jiným znakem.
12. 3. 2014 14:44
Re: investice
Samozřejmě je to kvůli nižším výrobním nákladům o něž se tyto značky dělí, ale ruku v ruce jdou i nižší prodeje. Rapid/Toledo jsou opravdu identická auta, ale SEAT si s designem Toleda poradil lépe, hlavně zadní světla jsou nebe a dudy.
12. 3. 2014 15:48
Re: investice
Tych 800 milionov nebude asi len do Leonu, aspon si to neviem predstavit. Väcsinu z techniky mal uz na skladu VW. Leon nema podla mna nic zvlastne, cim by sa ta suma za "vyvoj" mala tak navysit.
500-milionov dolarov stal vyvoj noveho Genesis a tam sli s uplne novym podvozkom, s uplne novym (udajne) pravratnym 4x4 systemom, prvy krat tam Hy vyvyjal, testoval a nakoniec zabudoval technologie ako AEB, alebo cirkulacia vzduchu podla Co 2, myslim, ze to bol prvy model celeho koncernu Hy-Kia, ktory vyvyjal auto aj pre pripad 20% prekrytia pri naraze, kde takmer vsetky automobilky pohoreli...atd.
Netvrdim, ze nemas pravdu, len si to u Seatu neviem predstavit.
12. 3. 2014 22:00
Re: investice
Těch 800 milionů nebylo jen ve vývoji. Nicméně je to celkem malá částka. Úplné nic v porovnání s tím, kolik investoval VW. Stačí se podívat, kolik stojí vývoj motoru.
13. 3. 2014 08:15
Re: investice
Bylo to do vývoje a do samotné produkce, tzn. do výrobní techniky. Pro VW asi menší částka, ale pro SEAT obrovská investice, kvůli níž nemohl jít do zisku.
13. 3. 2014 10:00
Re: investice
A myslíš si, že za tu tebou označovanou "skladovou" techniku nemusel SEAT mateřskému Volkswagenu zaplatit? Musel a mimo jiného vývoj Full Led světel na Leona také nebyl lacinou záležitostí.
Avatar - white label
12. 3. 2014 15:54
Re: investice
Leon je jako 3dv./5dv. hb i sportovně střižené kombi, takže kdo vlastně k této nabídce nutně potřebuje ještě liftback?
Jaká je vůbec výhoda liftbacku? Že sice vypadá jako sedan, ale kroutí se víc, než kombi? Nebo, že je přitom navíc méně praktické, než kombi? ;-)
Avatar - sendador
13. 3. 2014 06:59
Re: investice
Ja taky liftbacky nerad, ale zvlast tady v CR je to doslova modla :-)
13. 3. 2014 08:20
Re: investice
Hodně lidem se prostě líbí sedany, ale zavrhnou je kvůli nižší praktičnosti, takže karoserie liftback je takový kompromis -viz. prodejní úspěch liftbacku Octavie.
Avatar - Jaros71
12. 3. 2014 14:31
Kombík..
Ten se tedy fakt povedl..
Bez pořádného kombíku v Evropě málokterá automobilka může uspět..
Poučit by se měli hlavně italší soudruzi z Fiatu!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 14:37
Re: Kombík..
alebo francuzi od citrooona ;-)
Avatar - dal
12. 3. 2014 15:13
Re: Kombík..
Japoncům to už došlo.
Avatar - petrumr
12. 3. 2014 21:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 3. 2014 15:15
Re: Kombík..
Asi nevies, ze kombi je mensinova zalezitost u takmer kazdeho auta. Este aj slavna Octavia dosahuje iba nejakych 40% v kombi a u Golfu to tipujem na 10-15%.
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2014 15:41
Re: Kombík..
a podla teba je 40 peercent v kombi verzii malo? ved to je paradicka

z 1000 aut ked sa preda 400 kombikov to je slusne nie? navyse je vzdy lepsie predat 1000 aut ako len 600 ;-)

Jaros ma pravdu, bez kombika to proste nejde

seat ;-) :yes:
12. 3. 2014 16:53
Re: Kombík..
ale 15% urcite dost malo. Viac kombi sa preda v strednej triede a Nemci (tak ako vsetci uz dobre vieme z roznych nemeckych zdrojov a nebudem to tu teraz rozoberat) beru Octaviu ako strednu triedu. Leon je typicka nizsia stredna = 90% predajov tvori hatchback.

Jaros71 pise, ze kombi je predajny trhak. Nie je. je to iba doplnok. Myslim globalne Niektore trhy su "prekombinovane". A dalsia vec, je ze automobilka predava hlavne na domacom trhu, takze u Fiatu boli kombi vzdy az na poslednom mieste. Typicke auto pre Itala je maly Fiat do mesta s tisicrocnou historiou a 2m sirokymi ulicami.
Avatar - Jaros71
12. 3. 2014 22:33
Re: Kombík..
V Evropě je kombi velmi prodejné ve střední i nižší střední třídě.
Pokud ho někdo nyní nemá , jde prodejně dolů...např. FIAT!
Stilo Wagon se v EU i u nás prodávalo lépe než Stilo hatchback.
A vypadalo i dost dobře..viz

[odkaz]

A kombi střední třídy Marea Weekend byl prodejní hit..nyní nemají nic.
A prodávají právě jen v Itálii..tam jim tu 500 ještě žerou na víc způsobů.

Seat logicky hledá , kde tržby navýšit! A našel je.
I VW pochopil , že Golf musí být v kombi a po krátké odmlce ho vrátil na trh!
13. 3. 2014 09:43
Re: Kombík..
VW si moze dovolit vyrabat okrajove segmenty a musi to robit, ak sa chce stat najpredavanejsou znackou. Ale ak je firma v problemoch a ma sa sustredit na hlavny segment trhu a okrajove verzie vytlacit, tak to urobi presne ako Fiat. V nizsej strednej predstavi iba hatchback (Bravo) a v strednej iba kombi (Croma). To, ze je Fiat v problemoch, ma ine priciny, nie ze nepredstavil Bravo kombi. Inak povedane, aj keby mal Bravo kombi, mal by slabe predaje a keby aj Seat prestavil predosleho Leona v kombi mal by rovnako slabe predaje.
12. 3. 2014 16:44
heureka
leon sa skrátka podaril, v tom je pointa, nie v tom, či má kombík, ale kombík mu v eu samozrejme pomáha. Ja osobne nezdieľam nadšenie z dizajnu toleda oproti rapidu. Nepoznám síce čísla predajov, ale ak by záchrana seatu stála na novom tolede, tak do roka končia. Poučenie z krízy - robiť klasické dobré autá bez výstrelkov, žiadne užovky alebo sedanoliftbekohečbeky
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2014 19:07
Prostě skvělé auto
Nový Seat Leon se skvěle podařil, to auto je po všech stránkách vynikající a k tomu ještě dává obrovský výběr pro každého - 3dv., 5. dv., kombík, 4x4, nadupaná Cupra... A hlavně nádherný design, naprosto bezchybná ergonomie ovládacích prvků, kvalitní zpracování, velmi slušné ceny. Co si přát víc?!! :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
12. 3. 2014 22:35
Re: Prostě skvělé auto
Jen ten interier je bohužel horší než v Golfu.
Jinak souhlas. ;-) :yes:
12. 3. 2014 19:32
Gratulacia
Ako majitela ma to len tesi, Seatu s Leonom prajem nech im nadalej stupaju predaje. Seat asi nasiel spravnu cestu ake auta ponukat. ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
12. 3. 2014 21:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.