Automobilka Porsche byla a víceméně stále je svými fanoušky vnímána jako výrobce sportovních vozů, ale podle zveřejněných prodejních výsledků za několik posledních let pravda někde trochu jinde.
SUVecka zaroven porsche aj predajne zachranili ... inak by toho dnes uz moc nepredali... rovnako polovica baworakov su dnes same SUV.... aj dacia .. MB .. suzuki a dalsi tazia hodne z SUVeciek ... priorita zakaznikov sa proste dnes uz kusok meni... kym v 90 rokoch solventny zkaaznik tuzil skor po 7er alebo carrere .. dnes uz by nejeden z nich volil asi radsej RR sport alebo cayenne ... proste tak to je... nie je to moj vymysel... ja si ani nepamatm kedy som videl 7er.. nejaku tu uz novsiu generaciu.. za to X5 a X6 denne naratam na tucet co ich stretnem.. SUV skratka tiahnu... naopak velke limuziny a sportove vozy to maju coraz viac nahnute.... je to samozrejme skoda ale kto moze za to ze SUV su dnes uz primarne na cestu robene... zakaznik isto nie... keby genetika SUVeciek ostala zamerana na teren.. tak by sa istotne viac predavalo aj limuzin... lenze ked dnes ma clovek rovnake pohodlicko v "terenaku" ako v limuzine.. tak k comu neprakticky sedan... je to presne o tom.. SUV su dnes uz aj na dialniciach pohodlne rychle.. takisto vedia dynamikou poprehanat aj nejeden sportovy voz... proste vsetko hra do karat SUV.... aspon takto to vidim... je mozne ze ich boom casom skonci ale zatial to ozaj na to nevyzera.. cas ukaze
Ano, máš velkou pravdu v tom, že SUV zachránily Porsche. I když jako součást koncernu by snad fungovalo dál. Ano, SUV jsou dnes úplně někde jinde. Taková X5 na dálnici s ZF automatem je vrchol pohodlí. A pozor! K popularitě SUV přispěly hodně ženské, které se v SUV a hlavně s dětičkami cítí bezpečněji. ;-)
To si teda nemyslím, pro ženský jsou to povětšinou velký hranatý krabice a líp by se cítily v kabriu nebo kupátku. Aspoň teda ty kolem mě. SUV podle mého spíš míří na chlapy a jejich pocit, že projedou cokoliv, uvezou všechno a ujedou všemu. Třeba moje žena by si SUV nevybrala ani náhodou, zato za 911 se otočí pokaždé.
máš v okolí ty správné ženy. Kdysi to tak bylo, že holky chtěly sporťáček nebo kabrio a pak se to nějak zvrtlo. Snad se to zavrženihodné SUV šílenství začíná zajídat.
A platí to "jakékoliv" i pro SQ7 nebo X5M? Já jen, ze mě vezl závodní jezdec v SQ7 a v zatáčkách na okreskách jel takovou rychlostí, ze bych to v životě v M3 se svými schopnostmi nedal.
Porsche dělá výkonná SUV a naproti tomu jiný prémiový výrobce zase lepí svoje znaky na dodávky od Renaultu a používá stejné motory jako Dacia. Svět spěje do záhuby a apokalypsy. >:D
Jeho logikou by ses ho ještě mohl ptát, jestli ten nejmenovaný premiový výrobce žije ze svého jména, které si udělal na výrobě nákladních automobilů nebo opačně jeho náklaďáky žijí ze jména osobáků... a vůbec? >:D;-)
Zeptej se Cherokeeho, co říká na 911. Tyhle negativistické narážky jsou jen neslyšným štěkotem. Tak širokou paletu sporťáků jako má Porsche nyní nemělo nikdy. I díky SUV.
Pokud vím, tak Porsche patří do koncernu. Takže proč by nebylo? Ale dávat znak Porsche na překapotonované Audi a VW se zjevně vyplácí. Prodá se asi i se 4 hrnkem a turbama... hloupý zákazník koupí vše, hlavně když to má 3 proužky >:D .
bratr Macan jsou parodiemi na Porsche.Ale pokud to zelené vdovy, metrouši a gayové kupují,tak není jediný rozumný důvod proto,aby je firma nevyráběla.Obzvláště když kromě těchto tlouštíků vyrábí pořád i auta,kvůli kterým se stala světové proslulou.Tak prostě kapitalismus funguje a bude fungovat až do konce světa.
zvrácené je, že to nikdo nepotřebuje a většina blbců to chce. Je to jak chodit dobrovolně celé léto v holínkách, kdyby náhodou zapršelo. Všichni se ohánějí ekoterorismem a přitom se dělají takové žravé obludy.
Uznávám, že díky těmto nesmyslům se ale pořád vyrábějí ikony jako 911 a podobně. Jen je třeba oddělit zrno od plév.
Aha. A sportovní auto, který umí jet přes tři kila a stovku tam máš pod čtyři vteřiny, na veřejnejch silnicích s limitama 50/90/130 (příklad) potřebuješ, jo?
nějak se ti to plete. I obludné SUV umí jet rychle a udělat stovku pod 4 sekundy. V každém autě přece máš možnost volby jet rychle, nebo pomalu, s tím t nemá co dělat. Jde o to, že SUV je prostě neopodstatněné a je pro pomatence.
Takže (super)sportovní auto konstruovaný primárně pro rychlost je na veřejnejch silnicích opodstatněnější a užitečnější, než SUV, ze kterýho je dobře vidět, je pohodlný, většinou bezpečný a něco se tam třeba i vejde? Dobrá, došly mi argumenty:)
no že ti to konečně došlo, ale trvalo to. Jen to pohodlné SUV je teda sranda, asi si ještě v žádném nejel. A bezpečnost? jo hlavně v zatáčkách po střeše. Není nad sportovní sedan nebo kupé.
Nevím proč je to smutné a proč je to obraz nějaké zvrácenosti. Podle mého je to normální pokrok. Rozměry, výkony na silnici, ale možnost brázdit polní cesty či dokonce nějaký terén. Navíc pokud se nepletu, tak nástup SUV nebyl na úkor stávajících modelů.
To že dynamické parametry P911 má auto, které zvládá výše uvedené. Nebo jinak ještě... Jak jezdili velké modely, které by navíc zvládali terén před pár lety? Když už něco bylo, tak to bylo jak autobus. Cayenne, Macan jsou pro mě v tomto ohledu ten symbol pokroku.
Můžeš denně jezdit rychlé Porsche, ale zároveň vozit děti do školy, jezdit na chatu, vozit věci v rámci práce / podnikání atd. Jsi unavený? Zvolíš režim comfort a relaxuješ.
tak pozor, lidé často zaměňují odporné SUV s čistokrevným off roadem jako je třeba Range Rover, Mercedes G a podobně.
Všechno co popisuješ ti daleko lépe splní Panamera. Já teda bydlím v horské oblasti a jezdím již 5 let s Jaguarem XF a ještě se nestalo, že bych někam nedojel. SUV je prostě blbost, ve svém okolí znám jen jediného člověka, který potřebuje terenní auto, jelikož jezdí skoro denně na chatu kde přechodně bydlí a tomu teda ani SUV moc nestačí. I u něho na chatě jsem byl s normálním autem, ale to už bylo fakt utrpení.
Já nezaměňuji SUV za čistokrevný offroad. Mluvím o Porsche, které zvládá výše uvedené, oproti Panameře u SUV neřešíš obrubníky, retardéry, nekvalitní silnice. Navíc Panamera mi nepřijde zrovna praktická, je to spíš reprezentativní limuzína. Jde o Porsche s kterým zvládneš opravdu všechno. Jestli to všichni majitelé využijí je věc druhá, nicméně kdyby na to přišlo, tak můžou a o to jde.
Jsi ostuda majitelů Jaguarů a meleš nesmysly. S XF jsem si musel kvůli nízké světlé výšce setsakra dávat pozor na zmrazky a zbytky sněhu.
Mám obavu, že i tvé zkušenosti s XF jsou spíš platonické.
Range Rover je podle tebe čistokrevný offroad? To by mě zajímala tvá definice čistokrevného offroadu.
A jel jsi někdy s takovým autem? SUV beru do terénu a neměnil bych. Protože zvládnou, co po nich chci, a na silnici, kde se mnou stráví většinu času, jsou mnohem lepší. Ano, mají něco do sebe a takové G 63 AMG je takový nesmysl na čtyřech kolech, že ho člověk musí mít rád. Ale jsou i lepší kompromisy. Panamera je mému srdci blíž, obzvláště druhá generace, u které člověk nemusí přivírat oči, kdykoli jde do kufru. Ale SUV nezastoupí, ani s pohonem všech kol.
Géčko je jasné, ale defender se nedostane tak daleko jak Range Rover, to ani omylem a Hummer to není off road. Čistokrevný off road musí mít alespoň jednu nápravu tuhou, jinak se nechytá.
Hlavně ale šlo o čistokrevný off road použitelný i na castě, namísto nechutných SUV a wrangler, nebo defender se na cestě drží špatně.
Víš co je hrozná kombinace? Howno vědět a k tomu být ještě důležitý!
Jasno si udělej hlavně ty, a až v tom budeš mít jasno aspoň z 50% tak, jako _MT_, pak se tu můžeš naparovat, ty zadní "tuhá nápravo".
[odkaz]
Zvláštní bylo už to vymezení vůči RR Sport, který konstrukčně vychází z velkého sourozence. A v minulé generaci vycházel z Discovery, k čistokrevnosti měl tedy blíž než velký RR.
Zajímala mě definice, ne nějaký arbitrární seznam aut. Tedy nějaké parametry, podle kterých mohu posoudit, jestli nějaké auto je tím čistokrevným offroadem.
Což není vůbec překvapivé. Jejich "standardní" produkce je tak daleko, že průnik musí být prakticky zanedbatelný. Kdo chtěl 911 tak moc, že děti klidně nacpal dozadu, asi nebude spokojený s "také Porsche."
Osobně mi nevadí..
911 je takový svalnatý VW brouk..
SUV od Porsche jsou auta 21.století..a prodávají se. :-)
Automobilka je v zisku...takže jsou majitelé spokojení.
A kupci SUV jsou spokojení taky.
Já nevím, vypadá to strašně. Ale pro děti do školky a na předvádění před neznalými sousedy dobré :-) Než si na splátky přivezou skoda kodiak za milion :-) a prodají za třista.