Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sedmdesát procent nových Porsche jsou dnes... SUV!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (80)
Automobilka Porsche byla a víceméně stále je svými fanoušky vnímána jako výrobce sportovních vozů, ale podle zveřejněných prodejních výsledků za několik posledních let pravda někde trochu jinde.

Společnost Porsche AG ve svých oficiálních materiálech uvádí, že oslavila nejúspěšnější rok ve své historii poté, co v obchodním roce 2016 stanovila nové rekordy počtem dodaných vozidel, výnosy z prodeje, provozním ziskem a počtem zaměstnanců.

Počet dodaných vozidel se meziročně zvýšil o 6 procent na 237.778 vozidel. Díky tomu bylo dosaženo výnosů z prodeje ve výši 22,3 miliardy eur (+4 procenta). Zároveň se nadproporcionálně zvýšil provozní zisk o 14 procent na 3,9 miliardy eur. Mimořádně dobře se vyvíjela ziskovost (rentabilita tržeb) z 15,8 procenta (2015) na 17,4 procenta.

Za těmito čísly ovšem nestojí především příznivci značky tolik opěvované sportovní modely s motorem před nebo za zadní nápravou, ale především SUV. Řečí čísel mají na svém kontě z výše zmíněných 237.778 dodaných vozidel za rok 2016 na svém kontě 166.509 vozů modelové řady Cayenne a Macan, zatímco modely Boxster, Cayman, 911 a Panamera stojí za zbývajícími dodanými automobily, jichž bylo 71.269 exemplářů.

Tato čísla mohou být ohromujícím čtením především pro odpůrce SUV, ale nejspíš příliš nepřekvapí většinu současných zákazníků značky Porsche, pro něž jsou právě tyto vozy ideální volbou.

Úspěšné prodeje SUV pak pomáhají i tradičním sportovním modelům značky Porsche, protože ta si díky nim může dovolit vývoj a výrobu vozů, jako je například limitovaná edice 911 R nebo modernizované 911 GT3, což jsou sice úžasné sportovní stroje, ale do běžného každodenního provozu, jehož součástí je rozvoz dětí do školy nebo nákup, s nimi nejspíš na rozdíl od modelů Macan a Cayenne vyrazí jen málokdo.

Pozitivní vliv prodejních úspěchů SUV značky Porsche se pak projevuje i na rozvoji samotné společnosti a zaměstnanosti, což dokazuje samotná automobilka, která uvádí, že počet jejich zaměstnanců vzrostl ke konci roku 2016 o 13 procent na 27.612 pracovníků.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (80)
26. 3. 2017 19:58
Re: je to smutné, ale
Zvláštní bylo už to vymezení vůči RR Sport, který konstrukčně vychází z velkého sourozence. A v minulé generaci vycházel z Discovery, k čistokrevnosti měl tedy blíž než velký RR.
Avatar - white label
26. 3. 2017 00:36
Re: je to smutné, ale
Víš co je hrozná kombinace? Howno vědět a k tomu být ještě důležitý!
Jasno si udělej hlavně ty, a až v tom budeš mít jasno aspoň z 50% tak, jako _MT_, pak se tu můžeš naparovat, ty zadní "tuhá nápravo".
[odkaz]

25. 3. 2017 20:31
Re: je to smutné, ale
Range Rover má zadní nápravu tuhou. Hummer je trochu mimo a defenderem, nebo wranglerem se projeď a uvidíš co to dělá.

Prostě si v tom zkus udělat nějak jasno.
Avatar - white label
25. 3. 2017 13:50
Re: je to smutné, ale
Máš v tom slušný guláš a zjevně máš problém i s pochopením významu slova "čistokrevný"...
_MT_ ti to napsal trefně, viz "zvláštní druh šaška".
25. 3. 2017 13:36
Re: je to smutné, ale
Má snad Range Rover tuhou nápravu? H1 není offroad? A co ten konec o cestě? Ty budeš zvláštní druh šaška. >:-[]