Česko patří mezi země, v níž by se mohly vyrábět Mercedesy příští generace. Vyplývá to z výroků šéfa Daimleru Dietera Zetscheho, jehož citoval německý ekonomický tisk.
A je to tady! Konečně dostanou luxusní český ručičky příležitost podílet se na výrobě automobilové legendy, co již není to, co bývala! Třeba se i stane opěvovanou a dostupnou značkou pro malé pozlacené kovbojíčky z řad neúnavně pracujícího lidu, potácejícího se na hranici průměrné měsíční mzdy.
Inu, to, co pisi Hospodarske noviny je pravda - lidi do automobiloveho prumyslu se tu hledaji spatne. Ale zkusil se nekdo z tech chytraku zamyslet nad tim, proc? Jednoduse proto, ze tito lide jsou naprosto zoufale zaplaceni. Nastupni plat inzenyra ve vsech mistnich "automobilkach" je tak zoufaly, ze radeji pujde tento studovany clovek nekam mimo obor, kde dostane okamzite o 50% vic. A kolik pak asi potom mohou dostat "kvalifikovani" delnici v techto "automobilkach", ze?
Proc? protoze vetsina regionu v CR nema problem s nezamestnanosti jako takovou. Prevazne se registruji "chronicti hledaci zamestnani", kteri zajem o praci nemaji. Nekteri z investoru jiz nyni predpokladaji vice nez tretinu zahranicnich zamestnancu, prave to muze byt pro nejblizsi dekadu vyhoda CR. Jsme realtivne atraktivni pro asijske, balkanske narody, nebo obyvatele byvaleho Sov. svazu.
Daimler ma navic spoustu dodavatelu, kteri jiz v Cesku maji vystavene facility. problem bude spise ze strany ministerstva prumyslu a CI, kteri jakoukoliv lehkou prumyslovou vyrobu nazyvaji "montovnou".
Problém je spíše s nízkou kvalifikací nezaměstnaných. Navíc je u nás jistý neduh, a to ignorování lidí s nízkou praxí a taky naopak i lidí okolo padesátky let.
Chronických nemakačenků je všude ve světě okolo 3% (příklad Lichtenštejnsko)
Nizka kvalifikace je problem u THP, tech je opravdu zoufale malo a pokud jsou kvalitni jejich cena se blizi zapadnim standardum.
Vetsina zapadnich spolecnosti problem s lidmi nad 50 let nema, jde spise o neduch vytvareny ceskym managementem techto spolecnosti.
Osobne by som Vám tu automobilku prial ale podľa mňa to bude Rumusko. A prečo ? Nielen pre mzdy. Ale aj pre továrňu Mercedes ktorá výrába prevodovky v Rumusnku. Tak, že to tam majú odskúšané a poznajú prostredie.