Diskuse

Šéf Fiatu: Světový autoprůmysl čeká brzy další velká fúze

31.5.2015

Do tří let se ve světovém automobilovém průmyslu rozhodně uskuteční další velká fúze. Prohlásil to dnes šéf italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Sergio Marchionne.

 

  • 10 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 31.05.2015  13:59

    Bohužel má Sergio pravdu.

    Čeká nás ještě větší unifikace.
    • 20 Reagovat !

      foto honysek

      honysek 31.05.2015  14:42

      « Re: Bohužel má Sergio pravdu.

      Ale vždyť drtivá většina zákazníků chce moderní auto se spoustou vychytávek za co nejnižší cenu... Není se tedy čemu divit, že je nutné neustále hledat úspory...
    • 10 Reagovat !

      foto Bristol

      Bristol 31.05.2015  16:35

      « Re: Bohužel má Sergio pravdu.

      v podstatě je velká šance, že v budoucnosti budeme mít 3 velké automobilové konkurenci a zbytek malí hráči.. které to budou ať si každý dosadí sám.. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Mr-Murphy

      Mr.Murphy 31.05.2015  17:05

      « Re: Bohužel má Sergio pravdu.

      .... no jo, náklady na vývoj novinek (zejména v oblasti alternativních paliv atd.) jsou astronomické a x koncernů opravdu vymýšlí to samé.... doslova se nabízí na tom makat společně, zvlášť když konvenční auta jsou si podobná jak vejce vejci.....
  • 20 Reagovat !

    foto furgon

    furgon 31.05.2015  17:22

    tři dny starý článek ČTK?

    ACZ má na víc...
  • 10 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 31.05.2015  19:52

    Nemyslím si, že je další mega-fúze nutná

    Podle mého názoru je koncentrace autoprůmyslu v Evropě a v Americe ne nejlepší možné úrovni právně nyní. Jiná je situace v Číně a v Asii, ale neočekávejme megafúzi právě v této geografické oblasti.
    Pro snížení vývojových nákladů rozhodně není nutné provádět spojení výrobců slučováním majetku! Opel a PSA se odhodlali ke sdílení vývojových a výrobních nákladů aniž by nutně museli sdílet majetky! Tato verze spolupráce je určitě mnohem pružnější a dává do budoucna mnoho různých možností dalšího vývoje/ukončení spolupráce.
    A proč se domnívám, že současná úroveň koncentrace je optimální? Protože větší celky jsou už neřiditelné! V případě ještě větších (počtem výrobních jednotek, počtem zaměstnanců, počtem vývojových pracovišť) neexistuje způsob, jak je řídit dostatečně pružně a efektivně.
    Opravdu začínám mít vážné pochyby o tom, že je SM zcela soudný. Jeho (údajný) návrh na sloučení FCA a GM je z hlediska poměru argumentů pro a proti naprosto nevýhodný. Nadbytek výrobních kapacit nelze řešit slučováním činností, které jediné jsou v celém procesu výroby produktivní a tvořící skutečnou hodnotu. Tento problém lze řešit jen nevytvářením nových kapacit, popř. jejich snížením.
    Dalším způsobem řešení problémů efektivnosti samotné výroby aut je cesta, která byla široce publikována v devadesátých letech: předejte velkou část odpovědnosti za vývoj komponent a celků na dodavatele (Contitech dělá po letech pravděpodobně jako jediný v tomto směru stále významné kroky vpřed, Faurecia kvůli svým ekonomickým problémům tuto snahu vzdala). Zdá se, že ani SM nechce předat celou řadu prací a organizačních činností mimo své vlastní jednotky, a to je základní chyba! Cestou vpřed je to, že se OEM podělí o marže s OES. A ti za to převezmou velkou část vývojových a prototypových starostí, čímž se efektivita celého OEM zvýší v řádu desítky procent (myšleno v rozpětí 5 - 10%).
    • 00 Reagovat !

      foto pogo26

      pogo26 31.05.2015  20:34

      « Re: Nemyslím si, že je další mega-fúze nutná

      A co kromě motorů dneska automobilky vyvíjí a vyrábí. Podle mě jde jen o ten motor a sladění dílů do celku. Na dodavatele už není co přenášet.
      • 00 Reagovat !

        foto MadPete

        MadPete 01.06.2015  21:18

        « Re: Re: Nemyslím si, že je další mega-fúze nutná

        Kastle (to nepodceňovat), podvozek, částečně převodovky, motory. Třeba VW si sám částečně dělá i sedačky.
  • 00 Reagovat !

    foto Ham-

    Ham. 31.05.2015  23:01

    GM asi není vhodný partner,

    protože sám musí konsolidovat své značky, které historicky nabral a výrazně zvednout ziskovost, pak může pomýšlet na nějaké fúze. GM je sice trojka v množství vyrobených aut, ale jeho zisk je někde na úrovni desátého místa a je zlomkem proti Toyotě a zaostává i za výrobci s daleko menší produkcí. Ziskovost výrobců v mld. usd
    Toyota 19,1
    VW 14,4
    Hyundai/Kia 9,8
    Daimler 9,2
    BMW 7,7
    Honda 5,6
    Saic 4,4
    Nissan 4,3
    GM 3,9
    Ford 3,2
    Vzhledem k velkým závazkům FCA bych viděl jako jediného možného partnera Toyotu, protože ta jediná má finanční sílu vzít si na krk takové zadlužení (úplně jiná věc je, jestli by o to měla zájem), pro ostatní hráče by to byl nejspíš velký problém.
  • 00 Reagovat !

    foto dolfi

    dolfi 01.06.2015  00:59

    Vhodný kandidát

    Co takhle třeba Ssang Yong? >:D
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 01.06.2015  11:29

      « Re: Vhodný kandidát

      Ssang Yong predsa už dávnejšie kúpila indická Mahindra pokiaľ sa nemýlim.
  • 10 Reagovat !

    foto kdojekdo

    kdojekdo 01.06.2015  08:32

    nevím

    Já koukl na stránku FCA group a kouknul na jejich zadlužení, ale dech mi těch pár jednotek mld.€ nevyrazilo. To na stránkách třeba VW jsou jiná čísla dluhů k zamyšlení.
  • 00 Reagovat !

    foto ten-nejkrasnejsi

    ten nejkrásnější 01.06.2015  13:34

    Teorie čtyř

    Historicky existuje tzv. "Teorie čtyř"

    Jde o ekonomicky nejvhodnější řešení rozvrstvení "globálních hráčů", a to prakticky ve všech odvětvích.
    např.:
    čtvery hlavní globální aerolinky
    čtyři hlavní bankovní skupiny
    čtvero automobilových výrobců
    ........

    Vždy jde vlastně o základní dělení trhů na ameriky, evropu s ruskem, asii a australii s oceánií. Afrika není pro svou "zanedbatelnou koupěschopnost" nikam přidružena - zatím. Má potenciál na č. 5, myslím.
    Čili na fůze a "spolupráci" je stále dost místa. Existence "malých" výrobců/dodavatelů služeb/obchodníků není vyloučena, naopak vždy budou doplňkem.
    Např u našich aut by to měli být 4 vyrobci s produkcí cca 10-15 mio za rok a zbylých 10-20 mio ti "drobní".
    Ale je to jen teorie :-)

  • 00 Reagovat !

    foto MadPete

    MadPete 01.06.2015  20:35

    Jestli myslí rande FCA

    s insolvencí tak pak jo. Ale to bude spíš nepřátelské převzetí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským nádražím a Barrandovem jezdí autobusy

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským…

Od devíti hodin nejezdí tramvaje mezi Hlubočepy a Zlíchovem. Došlo tady ke srážce dvou tramvají. Místo nich mezi…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl důležitou oporou

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl…

PŘÍMO Z MOSKVY | Gólmani znovu potvrdili svou kvalitu. Dominik Furch s Pavlem Francouzem na ruském Channel One…

Holoubek: Sparta byla výzva, na návrat do ligy jsem připraven

Holoubek: Sparta byla výzva, na návrat do ligy jsem…

Před rokem byl pro sparťanské fanoušky ústředním tématem. David Holoubek v roli trenéra A-týmu porazil anglický…

 

Reflex.cz

Kevin ze Sám doma se ztratil v Česku a hledá ho Trump. Vtipná parodie je hitem internetu

Kevin ze Sám doma se ztratil v Česku a hledá ho…

Parodické video na amerického prezidenta i Kevina McCallistera z kultovních snímků Sám doma se šíří po českém…

Uprchlíci k nám přivezli více antisemitismu, tvrdí najednou němečtí politici

Uprchlíci k nám přivezli více antisemitismu, tvrdí…

Němečtí politici v posledních dnech velmi ostře odsoudili projevy antisemitismu a nenávist k Izraeli, která se…