Diskuse

Šéf Fiatu: Světový autoprůmysl čeká brzy další velká fúze

31.5.2015

Do tří let se ve světovém automobilovém průmyslu rozhodně uskuteční další velká fúze. Prohlásil to dnes šéf italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Sergio Marchionne.

 

  • 10 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 31.05.2015  13:59

    Bohužel má Sergio pravdu.

    Čeká nás ještě větší unifikace.
    • 20 Reagovat !

      foto honysek

      honysek 31.05.2015  14:42

      « Re: Bohužel má Sergio pravdu.

      Ale vždyť drtivá většina zákazníků chce moderní auto se spoustou vychytávek za co nejnižší cenu... Není se tedy čemu divit, že je nutné neustále hledat úspory...
    • 10 Reagovat !

      foto Bristol

      Bristol 31.05.2015  16:35

      « Re: Bohužel má Sergio pravdu.

      v podstatě je velká šance, že v budoucnosti budeme mít 3 velké automobilové konkurenci a zbytek malí hráči.. které to budou ať si každý dosadí sám.. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Mr-Murphy

      Mr.Murphy 31.05.2015  17:05

      « Re: Bohužel má Sergio pravdu.

      .... no jo, náklady na vývoj novinek (zejména v oblasti alternativních paliv atd.) jsou astronomické a x koncernů opravdu vymýšlí to samé.... doslova se nabízí na tom makat společně, zvlášť když konvenční auta jsou si podobná jak vejce vejci.....
  • 20 Reagovat !

    foto furgon

    furgon 31.05.2015  17:22

    tři dny starý článek ČTK?

    ACZ má na víc...
  • 10 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 31.05.2015  19:52

    Nemyslím si, že je další mega-fúze nutná

    Podle mého názoru je koncentrace autoprůmyslu v Evropě a v Americe ne nejlepší možné úrovni právně nyní. Jiná je situace v Číně a v Asii, ale neočekávejme megafúzi právě v této geografické oblasti.
    Pro snížení vývojových nákladů rozhodně není nutné provádět spojení výrobců slučováním majetku! Opel a PSA se odhodlali ke sdílení vývojových a výrobních nákladů aniž by nutně museli sdílet majetky! Tato verze spolupráce je určitě mnohem pružnější a dává do budoucna mnoho různých možností dalšího vývoje/ukončení spolupráce.
    A proč se domnívám, že současná úroveň koncentrace je optimální? Protože větší celky jsou už neřiditelné! V případě ještě větších (počtem výrobních jednotek, počtem zaměstnanců, počtem vývojových pracovišť) neexistuje způsob, jak je řídit dostatečně pružně a efektivně.
    Opravdu začínám mít vážné pochyby o tom, že je SM zcela soudný. Jeho (údajný) návrh na sloučení FCA a GM je z hlediska poměru argumentů pro a proti naprosto nevýhodný. Nadbytek výrobních kapacit nelze řešit slučováním činností, které jediné jsou v celém procesu výroby produktivní a tvořící skutečnou hodnotu. Tento problém lze řešit jen nevytvářením nových kapacit, popř. jejich snížením.
    Dalším způsobem řešení problémů efektivnosti samotné výroby aut je cesta, která byla široce publikována v devadesátých letech: předejte velkou část odpovědnosti za vývoj komponent a celků na dodavatele (Contitech dělá po letech pravděpodobně jako jediný v tomto směru stále významné kroky vpřed, Faurecia kvůli svým ekonomickým problémům tuto snahu vzdala). Zdá se, že ani SM nechce předat celou řadu prací a organizačních činností mimo své vlastní jednotky, a to je základní chyba! Cestou vpřed je to, že se OEM podělí o marže s OES. A ti za to převezmou velkou část vývojových a prototypových starostí, čímž se efektivita celého OEM zvýší v řádu desítky procent (myšleno v rozpětí 5 - 10%).
    • 00 Reagovat !

      foto pogo26

      pogo26 31.05.2015  20:34

      « Re: Nemyslím si, že je další mega-fúze nutná

      A co kromě motorů dneska automobilky vyvíjí a vyrábí. Podle mě jde jen o ten motor a sladění dílů do celku. Na dodavatele už není co přenášet.
      • 00 Reagovat !

        foto MadPete

        MadPete 01.06.2015  21:18

        « Re: Re: Nemyslím si, že je další mega-fúze nutná

        Kastle (to nepodceňovat), podvozek, částečně převodovky, motory. Třeba VW si sám částečně dělá i sedačky.
  • 00 Reagovat !

    foto Ham-

    Ham. 31.05.2015  23:01

    GM asi není vhodný partner,

    protože sám musí konsolidovat své značky, které historicky nabral a výrazně zvednout ziskovost, pak může pomýšlet na nějaké fúze. GM je sice trojka v množství vyrobených aut, ale jeho zisk je někde na úrovni desátého místa a je zlomkem proti Toyotě a zaostává i za výrobci s daleko menší produkcí. Ziskovost výrobců v mld. usd
    Toyota 19,1
    VW 14,4
    Hyundai/Kia 9,8
    Daimler 9,2
    BMW 7,7
    Honda 5,6
    Saic 4,4
    Nissan 4,3
    GM 3,9
    Ford 3,2
    Vzhledem k velkým závazkům FCA bych viděl jako jediného možného partnera Toyotu, protože ta jediná má finanční sílu vzít si na krk takové zadlužení (úplně jiná věc je, jestli by o to měla zájem), pro ostatní hráče by to byl nejspíš velký problém.
  • 00 Reagovat !

    foto dolfi

    dolfi 01.06.2015  00:59

    Vhodný kandidát

    Co takhle třeba Ssang Yong? >:D
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 01.06.2015  11:29

      « Re: Vhodný kandidát

      Ssang Yong predsa už dávnejšie kúpila indická Mahindra pokiaľ sa nemýlim.
  • 10 Reagovat !

    foto kdojekdo

    kdojekdo 01.06.2015  08:32

    nevím

    Já koukl na stránku FCA group a kouknul na jejich zadlužení, ale dech mi těch pár jednotek mld.€ nevyrazilo. To na stránkách třeba VW jsou jiná čísla dluhů k zamyšlení.
  • 00 Reagovat !

    foto ten-nejkrasnejsi

    ten nejkrásnější 01.06.2015  13:34

    Teorie čtyř

    Historicky existuje tzv. "Teorie čtyř"

    Jde o ekonomicky nejvhodnější řešení rozvrstvení "globálních hráčů", a to prakticky ve všech odvětvích.
    např.:
    čtvery hlavní globální aerolinky
    čtyři hlavní bankovní skupiny
    čtvero automobilových výrobců
    ........

    Vždy jde vlastně o základní dělení trhů na ameriky, evropu s ruskem, asii a australii s oceánií. Afrika není pro svou "zanedbatelnou koupěschopnost" nikam přidružena - zatím. Má potenciál na č. 5, myslím.
    Čili na fůze a "spolupráci" je stále dost místa. Existence "malých" výrobců/dodavatelů služeb/obchodníků není vyloučena, naopak vždy budou doplňkem.
    Např u našich aut by to měli být 4 vyrobci s produkcí cca 10-15 mio za rok a zbylých 10-20 mio ti "drobní".
    Ale je to jen teorie :-)

  • 00 Reagovat !

    foto MadPete

    MadPete 01.06.2015  20:35

    Jestli myslí rande FCA

    s insolvencí tak pak jo. Ale to bude spíš nepřátelské převzetí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Filmař, úředník a mechanik měli v pěstírnách kilogramy drog: Policie je zatkla

Filmař, úředník a mechanik měli v pěstírnách…

Tři zdánlivě obyčejné muže zadrželi kriminalisté v polovině září. Na pěti různých místech po republice, výhradně…

Zeman o volbách exkluzivně pro Blesk: Sledujte, co řekne o Babišovi a vládě

Zeman o volbách exkluzivně pro Blesk: Sledujte, co…

Voliči rozhodli o jasném vítězství Andreje Babiše (ANO). Bude to ale prezident Miloš Zeman, kdo vybere příštího…

 

iSport.cz

Nervy drásající souboj! Kincl udolal francouzského ranaře na body

Nervy drásající souboj! Kincl udolal francouzského…

XFN 5 - Velká paráda v Pardubicích! České MMA se předvedlo ve velkém stylu. Nejnapínavějším soubojem večera se…

Úžasný Pastrňák vstřelil dva góly. Jágr se zranil a Calgary prohrálo

Úžasný Pastrňák vstřelil dva góly. Jágr se zranil a…

SOUHRN | Český hokejový útočník David Pastrňák vstřelil v nočním zápase NHL dva góly do sítě Buffala. Boston ale…

 

Reflex.cz

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i vraždy ve slavném prezidentském klanu

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i…

Přestože jejich někdejší sláva je dávno pryč, přestože od jejich vstupu do politiky uplynulo přes 80 let,…

Největší tlama v České republice. A není to Zeman

Největší tlama v České republice. A není to Zeman

V sobotu jsem kromě voleb prožil ještě jeden významný okamžik: Odhaloval jsem při její veřejné prezentaci…