Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Fiatu: Světový autoprůmysl čeká brzy další velká fúze

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Do tří let se ve světovém automobilovém průmyslu rozhodně uskuteční další velká fúze. Prohlásil to dnes šéf italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Sergio Marchionne.

Podle zpráv tisku Marchionne požádal v březnu šéfku největšího amerického automobilového výrobce General Motors (GM) Mary Barraovou o schůzku na téma vzájemného spojení obou společností, Barraová ale Itala obratem odmítla.

"Jsem si stoprocentně jistý, že do roku 2018 dojde k nějaké fúzi," řekl Marchionne v odpovědi na otázku během své návštěvy v továrně Fiatu v Melfi na jihu Itálie. Neupřesnil, zda takové spojení bude zahrnovat i jeho skupinu.

Marchionne víkendovou zprávu listu The New York Times o jeho nabídce na spojení s GM bagatelizoval, ale nepopřel. "Píšu spousty e-mailů, o takových věcech se takhle nemluví," řekl šéf Fiatu podle agentury Reuters.

Marchionne, který řídí sedmou největší automobilku světa, uvažuje o megafúzi s jinou velkou firmou, aby eliminoval slabiny svého podniku. Fiat Chrysler je zatížen jedním z nejvyšších dluhů v automobilovém průmyslu a jeho evropská divize jen stěží dosahuje ziskovosti.

Marchionne podle listu v e-mailu podrobně načrtl, jak by GM a jeho firma ušetřily vytvořením globálního gigantu miliardy dolarů. Šéf Fiat Chrysleru na konci dubna prohlásil, že ve světovém automobilovém sektoru se pohybuje příliš velký počet hráčů.

Šéf německé automobilky Opel, která patří do skupiny GM, dnes spojení s Fiatem vyloučil, uznal ale, že automobilový průmysl potřebuje konsolidaci. "V principu má Marchionne pravdu, v automobilovém průmyslu se vyvíjejí desetkrát tytéž věci," řekl generální ředitel Opelu Karl-Thomas Neumann.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Avatar - MadPete
1. 6. 2015 21:18
Re: Nemyslím si, že je další mega-fúze nutná
Kastle (to nepodceňovat), podvozek, částečně převodovky, motory. Třeba VW si sám částečně dělá i sedačky.
Avatar - MadPete
1. 6. 2015 20:35
Jestli myslí rande FCA
s insolvencí tak pak jo. Ale to bude spíš nepřátelské převzetí.
1. 6. 2015 13:34
Teorie čtyř
Historicky existuje tzv. "Teorie čtyř"

Jde o ekonomicky nejvhodnější řešení rozvrstvení "globálních hráčů", a to prakticky ve všech odvětvích.
např.:
čtvery hlavní globální aerolinky
čtyři hlavní bankovní skupiny
čtvero automobilových výrobců
........

Vždy jde vlastně o základní dělení trhů na ameriky, evropu s ruskem, asii a australii s oceánií. Afrika není pro svou "zanedbatelnou koupěschopnost" nikam přidružena - zatím. Má potenciál na č. 5, myslím.
Čili na fůze a "spolupráci" je stále dost místa. Existence "malých" výrobců/dodavatelů služeb/obchodníků není vyloučena, naopak vždy budou doplňkem.
Např u našich aut by to měli být 4 vyrobci s produkcí cca 10-15 mio za rok a zbylých 10-20 mio ti "drobní".
Ale je to jen teorie :-)

Avatar - wakantanka
1. 6. 2015 11:29
Re: Vhodný kandidát
Ssang Yong predsa už dávnejšie kúpila indická Mahindra pokiaľ sa nemýlim.
1. 6. 2015 08:32
nevím
Já koukl na stránku FCA group a kouknul na jejich zadlužení, ale dech mi těch pár jednotek mld.€ nevyrazilo. To na stránkách třeba VW jsou jiná čísla dluhů k zamyšlení.