BMW si sice s americkou Teslou v oblasti elektromobilů přímo nekonkuruje, její šéfdesignér se ale opřel do tvarů malého hatchbacku z Mnichova. Interiéru naopak složil komplimenty.
Podle titulku to vypadá jako by to auto naprosto odepsal, ale ve skutečnosti jej pochválil. Pouze se mu zdá nekonvenční což auto které je už vlastní koncepcí naprosto mimo běžné koncepce nepotřebuje.
povedzme ze spredu sa to pri troske vydrze da zvladnut, zboku sa povedzme na auto nebudem pozerat ale zozadu je to priserne spravene [odkaz] ( co je to za cloveka co toto navrhol, riadne psycho ), ja neviem ale vedla tohto nemca je aj multipla krasnym autom, akoze nesrandujem
Mě se BMW i3 velmi líbí a celkem se mě líbí i ta Multipla. Jsem sice staromilec, ale zároveň jsem vyznavačem pokroku. Auto by mělo vypadat podle roku vzniku... píše se rok 2013 tak jak jinak by měl vypadat? Takhle? [odkaz] Ne díky! Je spousta lidí kteří touží po něčem co je jiné ve všech směrech... což potvrzují například prodejní čísla Nissanu Juke.
v tomto ano mas pravdu, je to ine , ale neviem ci to je k dobru veci, bmw vie aj krajsi dizajn, takato dizajnova odlisnost oproti konkurencii mi nepride ako vyhoda, cely ten nesurody dizajn i3 dorazili tie uzke kolesa akoby z nejakej kosacky alebo coho, ak chcem ine auto ako ma sused tak si radsej za 900 tacov kupim v plnej palbe toto [odkaz]
O jaké konkurenci mluvíš? Ono má i3 nějakou konkurenci?
EDIT: Proboha bavíme se tu o městském elektromobilu a ty tu vyhodíš odkaz na XV které je lepší volba. Tak už tu chybí jen Adam Novák s odkazem, že nejlepším městským elektromobilem je za 900k Superb v plné palbě a s naftou.
Proč by měl zrovna v r. 2013 vypadat elektromobil (a zrovna od BMW) takhle a ne jinak? ;-)
Protože Juke...? Ale Juke taky není primárně elektromobil, takže v tomto ohledu si vlastně nemáte s K-W moc co vyčítat. :-)
Přesto je snad zřejmé, že jde (z jeho strany) o kritiku designu exteriéru i3. V podstatě souhlasím s tím, že i3 je až zbytečně přehnaně "funky" a designem exterieru nesplňuje (v některých ohledech/pohledech) současné standardy značky, a to i s ohledem na to, že jde o městský elektromobil.
S nástupem nového designového směru musí přijít nějaký nový vůz který nastaví pomyslné zrcadlo ;-) Vsadím boty na to, že i3 je jakýsi předvoj toho co bude následovat.
V článku zřejmě není kompletní/úplná citace, ale nepřímo třeba hned v úvodu části citace: „BMW i3 je rozhodně více grafickým kusem nábytku než designovým."
Naštěstí na západ od našich hranic nikdo tzv "šumperáky" nestavěl a nepochybně nemají vnímání designu pokažené tak jako my. :-) I když přiznávám, že i funkcionalismus přinesl několik hezkých staveb. Dejme tomu čas ;-) Takový Ještěd, Žižkovská věž nebo Picasso (myslím malíře ne auto >:D) také nebyli ve své době pochopeni. Myslím, že za pár měsícu ten vzhled i3 vstřebáme... ti co se s tím projedou možná i dříve. ;-) Dynamické parametry tohoto auta jsou v měřítku městských vozů hodně hodně nadprůměrné. :yes:
Měl jsem na mysli funkcionalismus (nevím, co jsou to "šumperáky"), stavěný po celé Evropě a založený na hodnotách tvůrců, jako byli Le Corbusier, Adolf Loos nebo Mies van der Rohe. V Brně je hojný počet jeho realizací (vila Tugendhat je dílo světového významu, nemalé hodnoty je také hotel Avion, kavárna Era či mnoho vil).
Vnímání designu, jež se opírá o funkcionalismus, je jakékoli, jen ne pokažené :-)
Funkcionalismus je po celém světě respektovaný a ceněný - dovolím si říct, že ve své době platil za podobně průkopnického inovátora v bydlení jako "malé černé" od Chanelové v oblasti módy nebo Tatra 77 v oblasti automobilového designu.
Jinak ohledně BMW i3 - uvidíme :-) Zatím jsem na straně Renautu Zoe, ale...
Vím co myslíš ;-) a jako Brňák vím o čem píšeš. Ne všechen funkcionalismus je ale tak koukatelnej. Pokud se nepletu tak právě šumperák je úkázkou největšího zla a hnusu >:D viz: [odkaz] si vždy vzpomenu na akademického malíře Rybu z filmu vesničko má středisková, který konstatuje, že něco takovýho by namalovat nedokázal >:D byť v tomto případě nešlo o šumperák. Jednoduše i ta strohost a geometrická přesnost se musí umět.
Zoe není špatné... jen tou dynamikou nebude na BMW stačit. Škoda, že Renaultu nevyšel ten projekt s better place.
Souhlasím - ne každý funkcionalismus je koukatelný :-) Ale šumperák mi spíše přijde jako něco socialistického... nejsem profík, ale mám tušení, že funkcionalismus dohasínal po válce. Ale máš úplnou pravdu, socialistické budovy jsou extrémně odporné a trpím, když je vidím... kdybych byl movitý, skoro všechny je skoupím a nechám zdemolovat >:D