Diskuse

SEM DX3: Čínské SUV dostalo design od Pininfariny. Vypadá skvěle!

22.11.2016

Krásné čínské auto od renomovaného italského designcentra? Řada zavedených automobilek by mohla závidět.

 

  • 01 Reagovat !

    foto DEVIL

    DEVIL 22.11.2016  09:22

    no nevím...

    spíš bych řekl, že v jednoduchosti bývá větší krása. Tohle je designově velmi neuspořádané, přeplácané a snaha o modernu na každém centimetru kastle to prostě zabíjí...
    • 11 Reagovat !

      foto topten

      topten 22.11.2016  09:59

      « Re: no nevím...

      je to takovej fluidni dyzajn, od kterého i Hyundai utika.
      taky se mi to nelibi
  • 02 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 22.11.2016  09:28

    skrytá kópia

    je to kaškaj, piniko len lepšie maskuje
    • 01 Reagovat !

      foto jam2015

      jam2015 22.11.2016  14:26

      « Re: skrytá kópia

      Je to taká zlátanina. Nazval by tom to "design crossover"!
      • 01 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 22.11.2016  17:05

        « Re: Re: skrytá kópia

        keď som zbadal malý obrázok, povedal som si kaškaj (ako priemerný homosapoš najprv identifikujem obraz) až potom som dešifroval text a galériu, kde som už našiel rozdiely, ale prvý moment bol jasný. Keďže je to kráľ triedy, inšpirácia je jasná. Pininfarina buď dostal jasnú úlohu, alebo išiel "na istotu". Holt zlaté časy talianskych štúdií sú nenávratne preč.
  • 10 Reagovat !

    foto klemo

    klemo 22.11.2016  09:55

    KIA - Quashquai HR-V?? ;-\

    Mne to primína všetko možné od Hondy HR-V cez Kiu Sportage... :S ale je to v celku celkom podarené...
  • 20 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 22.11.2016  10:33

    Asijský

    "unisex" design, korejec, japonec, číňan, jeden styl, ta auta splývají...
    • 21 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 22.11.2016  10:34

      « Re: Asijský

      ve světle FL Octavie III jde o designérké veledílo >:-[] :-!
      • 01 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 22.11.2016  12:43

        « Re: Re: Asijský

        Ano, v předních světlech octavie fl.

        Ale nevím, jak to souvisí s tím, že jsou si asijská auta design. stylem tak podobná až jsou značkově neidentifikovatelná, tedy s výjimkou mazdy, jak níže správně podotýká webpaja.
        • 00 Reagovat !

          foto rohYpnol

          rohYpnol 22.11.2016  14:16

          « Re: Re: Re: Asijský

          ale tohle máš přeci úplně stejné i u evropských značek a modelů. Asiati drží svůj styl, Evropa taky. Úplně stejný náhled bude mít zkrátka asijské oko na evropskou produkci. Koneckonců se podívej na koncernové vozy. Kolikrát vymění jen logo, světla, masku, a rázem je z Audi Seat, ze Škody Seat, z Volkswagenu Škoda...
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 22.11.2016  14:43

            « Re: Re: Re: Re: Asijský

            Renault nevypadá jako Škoda ani jako Opel, evropské automobilky se snaží jít každá svou designovou cestou. U tohohle Číňana není jasné jestli se díváš na Hyundai nebo na Nissan, například. Asiaté, akt. hlavně Číňané kopírují úspěch, obecně, a je jedno jestli je to úspěšný design (v tomto případě) nebo cokoliv jiného, a jestli je to pochází z Evropy nebo od souseda.
            • 00 Reagovat !

              foto rohYpnol

              rohYpnol 22.11.2016  19:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: Asijský

              Číňané kopírují úspěch. Korejci kopírují úspěch. Nevidím v tom rozdíl. BTW. Ty bys snad kopíroval neúspěch :-O ;-) ?
              • 00 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 23.11.2016  08:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asijský

                Mně konvenují značky, které nekopírují, ale naopak směry určují.

                Rozdíl v přístupu (zobecňuji) evr. automobilky a čínské (korejské, i někt. japonských) je v tom, že pokud např. Nissan udělá auto, které má úspěch (a design se na něm významně podílí), v tomto případě qashqai, tak evr. automobilka z toho vyvodí závěr typu, fajn, pojďme v tom segmentu udělat něco stejně úspěšného, ale po svém (dostaneš různé captury, yetti...), asijská prostě kaškaje obšlehne a dostaneš třeba tohle dx3.
            • 00 Reagovat !

              foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

              T.E.S.L.A už na ACZ serie 22.11.2016  19:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: Asijský

              Nebude to tým, že pomaly s každým novým autom Číňania predstavia novú značku a vlastnú tvár a dizajnovú cestu tým pádom nemajú? Unisex bude každé čínske, pre Európana bezmenné, nové auto.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 22.11.2016  11:36

      « Re: Asijský

      A je to tak dobře..."nejevropštější" Mazda je z asijatů ještě pořád dost svá ;-)
  • 11 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 22.11.2016  10:34

    A o tom to je

    To, co Evropské autombilky dlouhá desetiletí budovaly, si Čína během pár let koupila. Technologie jim naservírovaly evropské automobilky na zlatém podnose. A design? Stejně jako u korejců - stačí zaplatit a vybrat vhodné designéry... Za 5, 10 let se sem začnou tahat číské auta za výrazně nižší ceny a evropské automobilky budou mít problém... Vlastně ne, oni už jej mají dnes :-!
    • 00 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 22.11.2016  10:47

      « Re: A o tom to je

      To těžko, v Číně náklady na výrobu rostou, Evropa se nemusí bát.
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 22.11.2016  10:59

        « Re: Re: A o tom to je

        růst můžou, nůžky jsou rozevřeny opravdu silně ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 22.11.2016  12:38

          « Re: Re: Re: A o tom to je

          Přestaň blouznit, vždycky když se vyjadřuješ k něčemu, co souvisí s výrobou, je zřejmé, že o tom nemáš ani potuchy, nůžko. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 22.11.2016  11:34

      « Re: A o tom to je

      Až mi povíš jak jsi prožil svůj aspoň první životní cyklus s autem z Číny, tak to bude znít uvěřitelně. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 22.11.2016  13:28

      « Re: A o tom to je

      Dinar má pravdu, je to vidět krásně na motorkách. jakmile se do Evropy začaly vozit moderní čínské motorky, které jsou technicky na výši a vybavené stejně jako obdobné japonské, je i cena +-stejná. Pravda, ony se ty levnější Hondy nebo i BMW taky už nevyrábějí v Japonsku nebo Německu.
      Ostatně i ten nešťastný Beetle (který očividně nikoho nezajímá) se vyrábí v Mexiku a měl by být tedy teoreticky levný. Ale není.
      • 00 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 22.11.2016  13:49

        « Re: Re: A o tom to je

        Před šestnácti lety jsem stěhoval několik výrob do Číny, zakládal joint ventures, a další dekádu ty provozy v Číně i dozoroval. O tom jak se vyvíjely podmínky pro výrobu v Číně od státních podpor, úvěrování firem, cen nemovitostí, výr. zařízení atp. atd., vím docela dost, před čtyřmi lety se dalo začít stěhovat zpět a dnes už se dá Číně konkurovat s utaženými náklady a efektivitou dotaženou do detailu znova i tady. A vzhledem k vývoji v Číně, se to bude jen zlepšovat, tedy pokud tu Lalok a Luftjarda bojs přes estébáka neprosadí nějakou "výsadní" pozici Česka na "Hedvábné stezce" a soudruzi nedostanou nějaké importní pobídky apod. Což samo platí pro celou Evropu, klíčové je, nepřiznat Číně status tržní ekonomiky. Jinými slovy, jsem si naprosto jist, že pokud budou chtít Číňané nabídnout Evropě auta kvalitou srovnatelná, budou si za ně muset říct min. stejný peníz.
        • 00 Reagovat !

          foto rohYpnol

          rohYpnol 22.11.2016  14:11

          « Re: Re: Re: A o tom to je

          V pohodě, za 5, 10 let si povíme... Jinak automobil má přeci jen určité výsostné postavení a navzdory tomu, jak směřuje ke konzumu a snižuje se ekonomická životnost, tak i přesto má automobil stále určitou symboliku. I proto korejci mají problém se prosadit v luxusním segmentu. Dělat skvělé auto zkrátka nestačí (Genesis). Nicméně v běžném mainstreamu je situace jiná a na poli lowendů jsou dveře otevřené dokořán.
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 22.11.2016  14:46

            « Re: Re: Re: Re: A o tom to je

            Napsals, "za 5, 10 let se sem začnou tahat číské auta za výrazně nižší ceny a evropské automobilky budou mít problém..."
            Tohle se nestane, a o tom je můj příspěvek, to o čem píšeš teď je s podstatou mojí reakce nijak nesouvisející plkání.
            • 00 Reagovat !

              foto rohYpnol

              rohYpnol 22.11.2016  19:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: A o tom to je

              O tom, jestli se to stane nebo ne, si povíme za těch 5, 10 let :-!
              • 00 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 23.11.2016  08:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tom to je

                Ještě hoď prognózu těch výrazně nižších cen, kolik to bude? >:D
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 22.11.2016  14:13

        « Re: Re: A o tom to je

        Beetle je z ryze tradiční evropské automobilky. Takže to je absolutně špatný příklad. VW bude držet svoji cenu. To, že auto vyrobí třeba v Mexiku za 3/4 náklady než by ho to stálo v mateřských závodech doma, je už věcí jinou.
  • 00 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 22.11.2016  11:27

    Smutné

    Mne to tak nejak stále chýba, že už na európskej produkcii nevidieť štítky Pininfarina, Bertone, Giugiaro/Italdesign. S laikom to pri výbere auta asi nič nespraví, ale považoval som to za určitú prestíž a aj pri úplne lacných autách, pri ktorých je často náročnejšie dosiahnúť, aby tiež dobre vyzerali.

    Dnes už nikto ničím neohúri a keď aj áno, zaobíde sa bez renomovaných talianskych dizajnérov. Aj keď si to nerád priznávam, SEM DX3 je toho dôkazom. Je to fajn dizajn, ale zároveň nič výnimočné.
    • 00 Reagovat !

      foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

      T.E.S.L.A už na ACZ serie 22.11.2016  19:54

      « Re: Smutné

      Nie si sám. Píšem dávno, že umenie dizajnu vymiera, automobilky využívajú radšej vlastných ľudí, ale vzhľadom na to, čo sa dnes vo svete áut produkuje, to už nie sú žiadni machri a už vôbec nie umelci. Dnešná autá už nie sú pekné, vo väčšine prípadov sú to nafúknuté vyšklebené príšery, ktoré musia za každú cenu zaujať - a robia to formou expresívnych prvkov, pretože automobilovú krásu fabrickí "dizajnéri" tvoriť skrátka nedokážu.
  • 00 Reagovat !

    foto O5kar

    O5kar 22.11.2016  11:32

    Skoro bych řekl,

    že je to závod o to, kdo dokáže vyrobit na karosérii spoustu přesně lícujících tvarů karosérie, s co největším množstvím proláklin, či prolomenin. Jde přece o přesnou výrobu forem, kvalitu plechů, co dokáží držet po lisování stálý tvar a podobně. To je jako předchozí závody o to, kdo dokáže udělat výlisky, aby spáry mezi panely byly co nejmenší.
  • 00 Reagovat !

    foto jozephko

    jozephko 22.11.2016  15:37

    Rýchlosť vzostupu čínskych firiem je až desivá...

    To, akou rýchlosťou sa zvyšuje konkurencieschopnosť čínskych podnikov, je až desivá. Ešte pred 30 rokmi bolo snom priemerného Číňana mať vlastný bicykel a auto videl tak možno v televízii.
    Teraz Číňania vyrábajú prakticky všetko, do kozmu vysielajú svojich taikonautov, pripravujú vlastnú orbitálnu stanicu a let na Mars a priam zbesilo nakupujú na Západe firmy so špičkovou technológiou.
    Tí Číňania nás za chvíľu zožerú aj s topánkami /botami/... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 22.11.2016  16:02

      « Re: Rýchlosť vzostupu čínskych firiem je až desivá...

      Nejhorší je, že jim v tom sami pomáháme.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

První lední medvídě v Praze choval doma ředitel zoo. Sněhulku čekal smutný osud

První lední medvídě v Praze choval doma ředitel zoo.…

V pražské zoo se na počátku existence nedařilo vychovat mládě ledního medvěda. Až za protektorátu se tehdejší…

Lyžařská sezóna startuje: 9 rad, jak na kopci zaválet

Lyžařská sezóna startuje: 9 rad, jak na kopci zaválet

Mnohá lyžařská střediska už otevřela, sezona se rozběhla. Pokud zrovna uvažujete, jak vybavit na lyže nejen sebe…

 

iSport.cz

Problém pro Herthu. Darida musí na operaci, letos už hrát nebude

Problém pro Herthu. Darida musí na operaci, letos už…

Záložník Herthy Berlín a české reprezentace Vladimír Darida musí na operaci zraněného kolena a už si v letošním…

Slzy pro Novotnou. Nemám slov, řekla Navrátilová. Děkuji, Jani, píše Kvitová

Slzy pro Novotnou. Nemám slov, řekla Navrátilová.…

Obrovský šok. Zpráva o smrti české tenisové legendy Jany Novotné (†49) zarmoutila celý svět. Hráčka s…

 

Reflex.cz

Policie znovu požádala Sněmovnu o vydání Babiše a Faltýnka kvůli Čapímu hnízdu

Policie znovu požádala Sněmovnu o vydání Babiše a…

Policie dnes podle informací ČTK zaslala do Sněmovny novou žádost o vydání předsedy hnutí ANO Andreje Babiše a…

Czech Press Photo: Od králičích dostihů až k svatbě jako řemen, tedy vlastně na řemenu

Czech Press Photo: Od králičích dostihů až k svatbě…

V kategorii lifestyle byly nominováni fotografové někdy za velmi netradiční náměty. Těmi jsou třeba králičí…