Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SEM DX3: Čínské SUV dostalo design od Pininfariny. Vypadá skvěle!

Krásné čínské auto od renomovaného italského designcentra? Řada zavedených automobilek by mohla závidět.
Zpět na článek
22. 11. 2016 09:22
22. 11. 2016 09:59
22. 11. 2016 09:28
22. 11. 2016 10:33
22. 11. 2016 10:34
22. 11. 2016 12:43
22. 11. 2016 14:16
22. 11. 2016 14:43
22. 11. 2016 19:15
23. 11. 2016 08:12
22. 11. 2016 11:36
22. 11. 2016 10:34
22. 11. 2016 12:38
22. 11. 2016 13:49
22. 11. 2016 14:46
23. 11. 2016 08:14
22. 11. 2016 11:27
22. 11. 2016 11:32
22. 11. 2016 09:22
no nevím...
spíš bych řekl, že v jednoduchosti bývá větší krása. Tohle je designově velmi neuspořádané, přeplácané a snaha o modernu na každém centimetru kastle to prostě zabíjí...
Rozbalit vlákno
1
22. 11. 2016 09:59
Re: no nevím...
je to takovej fluidni dyzajn, od kterého i Hyundai utika.
taky se mi to nelibi
22. 11. 2016 09:28
skrytá kópia
je to kaškaj, piniko len lepšie maskuje
Rozbalit vlákno
2
22. 11. 2016 14:26
Re: skrytá kópia
Je to taká zlátanina. Nazval by tom to "design crossover"!
22. 11. 2016 17:05
Re: skrytá kópia
keď som zbadal malý obrázok, povedal som si kaškaj (ako priemerný homosapoš najprv identifikujem obraz) až potom som dešifroval text a galériu, kde som už našiel rozdiely, ale prvý moment bol jasný. Keďže je to kráľ triedy, inšpirácia je jasná. Pininfarina buď dostal jasnú úlohu, alebo išiel "na istotu". Holt zlaté časy talianskych štúdií sú nenávratne preč.
22. 11. 2016 09:55
KIA - Quashquai HR-V?? ;-\
Mne to primína všetko možné od Hondy HR-V cez Kiu Sportage... :S ale je to v celku celkom podarené...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
22. 11. 2016 10:33
Asijský
"unisex" design, korejec, japonec, číňan, jeden styl, ta auta splývají...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2016 10:34
Re: Asijský
ve světle FL Octavie III jde o designérké veledílo >:-[] :-!
Avatar - Dinar
22. 11. 2016 12:43
Re: Asijský
Ano, v předních světlech octavie fl.

Ale nevím, jak to souvisí s tím, že jsou si asijská auta design. stylem tak podobná až jsou značkově neidentifikovatelná, tedy s výjimkou mazdy, jak níže správně podotýká webpaja.
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2016 14:16
Re: Asijský
ale tohle máš přeci úplně stejné i u evropských značek a modelů. Asiati drží svůj styl, Evropa taky. Úplně stejný náhled bude mít zkrátka asijské oko na evropskou produkci. Koneckonců se podívej na koncernové vozy. Kolikrát vymění jen logo, světla, masku, a rázem je z Audi Seat, ze Škody Seat, z Volkswagenu Škoda...
Avatar - Dinar
22. 11. 2016 14:43
Re: Asijský
Renault nevypadá jako Škoda ani jako Opel, evropské automobilky se snaží jít každá svou designovou cestou. U tohohle Číňana není jasné jestli se díváš na Hyundai nebo na Nissan, například. Asiaté, akt. hlavně Číňané kopírují úspěch, obecně, a je jedno jestli je to úspěšný design (v tomto případě) nebo cokoliv jiného, a jestli je to pochází z Evropy nebo od souseda.
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2016 19:15
Re: Asijský
Číňané kopírují úspěch. Korejci kopírují úspěch. Nevidím v tom rozdíl. BTW. Ty bys snad kopíroval neúspěch :-O ;-) ?
Avatar - Dinar
23. 11. 2016 08:12
Re: Asijský
Mně konvenují značky, které nekopírují, ale naopak směry určují.

Rozdíl v přístupu (zobecňuji) evr. automobilky a čínské (korejské, i někt. japonských) je v tom, že pokud např. Nissan udělá auto, které má úspěch (a design se na něm významně podílí), v tomto případě qashqai, tak evr. automobilka z toho vyvodí závěr typu, fajn, pojďme v tom segmentu udělat něco stejně úspěšného, ale po svém (dostaneš různé captury, yetti...), asijská prostě kaškaje obšlehne a dostaneš třeba tohle dx3.
22. 11. 2016 19:50
Re: Asijský
Nebude to tým, že pomaly s každým novým autom Číňania predstavia novú značku a vlastnú tvár a dizajnovú cestu tým pádom nemajú? Unisex bude každé čínske, pre Európana bezmenné, nové auto.
22. 11. 2016 11:36
Re: Asijský
A je to tak dobře..."nejevropštější" Mazda je z asijatů ještě pořád dost svá ;-)
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2016 10:34
A o tom to je
To, co Evropské autombilky dlouhá desetiletí budovaly, si Čína během pár let koupila. Technologie jim naservírovaly evropské automobilky na zlatém podnose. A design? Stejně jako u korejců - stačí zaplatit a vybrat vhodné designéry... Za 5, 10 let se sem začnou tahat číské auta za výrazně nižší ceny a evropské automobilky budou mít problém... Vlastně ne, oni už jej mají dnes :-!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - KANKUNEN
22. 11. 2016 10:47
Re: A o tom to je
To těžko, v Číně náklady na výrobu rostou, Evropa se nemusí bát.
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2016 10:59
Re: A o tom to je
růst můžou, nůžky jsou rozevřeny opravdu silně ;-)
Avatar - Dinar
22. 11. 2016 12:38
Re: A o tom to je
Přestaň blouznit, vždycky když se vyjadřuješ k něčemu, co souvisí s výrobou, je zřejmé, že o tom nemáš ani potuchy, nůžko. ;-)
22. 11. 2016 11:34
Re: A o tom to je
Až mi povíš jak jsi prožil svůj aspoň první životní cyklus s autem z Číny, tak to bude znít uvěřitelně. ;-)
22. 11. 2016 13:28
Re: A o tom to je
Dinar má pravdu, je to vidět krásně na motorkách. jakmile se do Evropy začaly vozit moderní čínské motorky, které jsou technicky na výši a vybavené stejně jako obdobné japonské, je i cena +-stejná. Pravda, ony se ty levnější Hondy nebo i BMW taky už nevyrábějí v Japonsku nebo Německu.
Ostatně i ten nešťastný Beetle (který očividně nikoho nezajímá) se vyrábí v Mexiku a měl by být tedy teoreticky levný. Ale není.
Avatar - Dinar
22. 11. 2016 13:49
Re: A o tom to je
Před šestnácti lety jsem stěhoval několik výrob do Číny, zakládal joint ventures, a další dekádu ty provozy v Číně i dozoroval. O tom jak se vyvíjely podmínky pro výrobu v Číně od státních podpor, úvěrování firem, cen nemovitostí, výr. zařízení atp. atd., vím docela dost, před čtyřmi lety se dalo začít stěhovat zpět a dnes už se dá Číně konkurovat s utaženými náklady a efektivitou dotaženou do detailu znova i tady. A vzhledem k vývoji v Číně, se to bude jen zlepšovat, tedy pokud tu Lalok a Luftjarda bojs přes estébáka neprosadí nějakou "výsadní" pozici Česka na "Hedvábné stezce" a soudruzi nedostanou nějaké importní pobídky apod. Což samo platí pro celou Evropu, klíčové je, nepřiznat Číně status tržní ekonomiky. Jinými slovy, jsem si naprosto jist, že pokud budou chtít Číňané nabídnout Evropě auta kvalitou srovnatelná, budou si za ně muset říct min. stejný peníz.
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2016 14:11
Re: A o tom to je
V pohodě, za 5, 10 let si povíme... Jinak automobil má přeci jen určité výsostné postavení a navzdory tomu, jak směřuje ke konzumu a snižuje se ekonomická životnost, tak i přesto má automobil stále určitou symboliku. I proto korejci mají problém se prosadit v luxusním segmentu. Dělat skvělé auto zkrátka nestačí (Genesis). Nicméně v běžném mainstreamu je situace jiná a na poli lowendů jsou dveře otevřené dokořán.
Avatar - Dinar
22. 11. 2016 14:46
Re: A o tom to je
Napsals, "za 5, 10 let se sem začnou tahat číské auta za výrazně nižší ceny a evropské automobilky budou mít problém..."
Tohle se nestane, a o tom je můj příspěvek, to o čem píšeš teď je s podstatou mojí reakce nijak nesouvisející plkání.
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2016 19:17
Re: A o tom to je
O tom, jestli se to stane nebo ne, si povíme za těch 5, 10 let :-!
Avatar - Dinar
23. 11. 2016 08:14
Re: A o tom to je
Ještě hoď prognózu těch výrazně nižších cen, kolik to bude? >:D
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2016 14:13
Re: A o tom to je
Beetle je z ryze tradiční evropské automobilky. Takže to je absolutně špatný příklad. VW bude držet svoji cenu. To, že auto vyrobí třeba v Mexiku za 3/4 náklady než by ho to stálo v mateřských závodech doma, je už věcí jinou.
Avatar - pumpkin
22. 11. 2016 11:27
Smutné
Mne to tak nejak stále chýba, že už na európskej produkcii nevidieť štítky Pininfarina, Bertone, Giugiaro/Italdesign. S laikom to pri výbere auta asi nič nespraví, ale považoval som to za určitú prestíž a aj pri úplne lacných autách, pri ktorých je často náročnejšie dosiahnúť, aby tiež dobre vyzerali.

Dnes už nikto ničím neohúri a keď aj áno, zaobíde sa bez renomovaných talianskych dizajnérov. Aj keď si to nerád priznávam, SEM DX3 je toho dôkazom. Je to fajn dizajn, ale zároveň nič výnimočné.
Rozbalit vlákno
1
22. 11. 2016 19:54
Re: Smutné
Nie si sám. Píšem dávno, že umenie dizajnu vymiera, automobilky využívajú radšej vlastných ľudí, ale vzhľadom na to, čo sa dnes vo svete áut produkuje, to už nie sú žiadni machri a už vôbec nie umelci. Dnešná autá už nie sú pekné, vo väčšine prípadov sú to nafúknuté vyšklebené príšery, ktoré musia za každú cenu zaujať - a robia to formou expresívnych prvkov, pretože automobilovú krásu fabrickí "dizajnéri" tvoriť skrátka nedokážu.
Avatar - O5kar
22. 11. 2016 11:32
Skoro bych řekl,
že je to závod o to, kdo dokáže vyrobit na karosérii spoustu přesně lícujících tvarů karosérie, s co největším množstvím proláklin, či prolomenin. Jde přece o přesnou výrobu forem, kvalitu plechů, co dokáží držet po lisování stálý tvar a podobně. To je jako předchozí závody o to, kdo dokáže udělat výlisky, aby spáry mezi panely byly co nejmenší.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
22. 11. 2016 15:37
Rýchlosť vzostupu čínskych firiem je až desivá...
To, akou rýchlosťou sa zvyšuje konkurencieschopnosť čínskych podnikov, je až desivá. Ešte pred 30 rokmi bolo snom priemerného Číňana mať vlastný bicykel a auto videl tak možno v televízii.
Teraz Číňania vyrábajú prakticky všetko, do kozmu vysielajú svojich taikonautov, pripravujú vlastnú orbitálnu stanicu a let na Mars a priam zbesilo nakupujú na Západe firmy so špičkovou technológiou.
Tí Číňania nás za chvíľu zožerú aj s topánkami /botami/... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
22. 11. 2016 16:02
Re: Rýchlosť vzostupu čínskych firiem je až desivá...
Nejhorší je, že jim v tom sami pomáháme.