Novinky
je to kaškaj, piniko len lepšie maskuje
Je to taká zlátanina. Nazval by tom to "design crossover"!
keď som zbadal malý obrázok, povedal som si kaškaj (ako priemerný homosapoš najprv identifikujem obraz) až potom som dešifroval text a galériu, kde som už našiel rozdiely, ale prvý moment bol jasný. Keďže je to kráľ triedy, inšpirácia je jasná. Pininfarina buď dostal jasnú úlohu, alebo išiel "na istotu". Holt zlaté časy talianskych štúdií sú nenávratne preč.
Mne to primína všetko možné od Hondy HR-V cez Kiu Sportage... 😡 ale je to v celku celkom podarené...
"unisex" design, korejec, japonec, číňan, jeden styl, ta auta splývají...
ve světle FL Octavie III jde o designérké veledílo >😒] :-!
Ano, v předních světlech octavie fl.
Ale nevím, jak to souvisí s tím, že jsou si asijská auta design. stylem tak podobná až jsou značkově neidentifikovatelná, tedy s výjimkou mazdy, jak níže správně podotýká webpaja.
Ale nevím, jak to souvisí s tím, že jsou si asijská auta design. stylem tak podobná až jsou značkově neidentifikovatelná, tedy s výjimkou mazdy, jak níže správně podotýká webpaja.
ale tohle máš přeci úplně stejné i u evropských značek a modelů. Asiati drží svůj styl, Evropa taky. Úplně stejný náhled bude mít zkrátka asijské oko na evropskou produkci. Koneckonců se podívej na koncernové vozy. Kolikrát vymění jen logo, světla, masku, a rázem je z Audi Seat, ze Škody Seat, z Volkswagenu Škoda...
Renault nevypadá jako Škoda ani jako Opel, evropské automobilky se snaží jít každá svou designovou cestou. U tohohle Číňana není jasné jestli se díváš na Hyundai nebo na Nissan, například. Asiaté, akt. hlavně Číňané kopírují úspěch, obecně, a je jedno jestli je to úspěšný design (v tomto případě) nebo cokoliv jiného, a jestli je to pochází z Evropy nebo od souseda.
Číňané kopírují úspěch. Korejci kopírují úspěch. Nevidím v tom rozdíl. BTW. Ty bys snad kopíroval neúspěch 😲 😉 ?
Mně konvenují značky, které nekopírují, ale naopak směry určují.
Rozdíl v přístupu (zobecňuji) evr. automobilky a čínské (korejské, i někt. japonských) je v tom, že pokud např. Nissan udělá auto, které má úspěch (a design se na něm významně podílí), v tomto případě qashqai, tak evr. automobilka z toho vyvodí závěr typu, fajn, pojďme v tom segmentu udělat něco stejně úspěšného, ale po svém (dostaneš různé captury, yetti...), asijská prostě kaškaje obšlehne a dostaneš třeba tohle dx3.
Rozdíl v přístupu (zobecňuji) evr. automobilky a čínské (korejské, i někt. japonských) je v tom, že pokud např. Nissan udělá auto, které má úspěch (a design se na něm významně podílí), v tomto případě qashqai, tak evr. automobilka z toho vyvodí závěr typu, fajn, pojďme v tom segmentu udělat něco stejně úspěšného, ale po svém (dostaneš různé captury, yetti...), asijská prostě kaškaje obšlehne a dostaneš třeba tohle dx3.
To, co Evropské autombilky dlouhá desetiletí budovaly, si Čína během pár let koupila. Technologie jim naservírovaly evropské automobilky na zlatém podnose. A design? Stejně jako u korejců - stačí zaplatit a vybrat vhodné designéry... Za 5, 10 let se sem začnou tahat číské auta za výrazně nižší ceny a evropské automobilky budou mít problém... Vlastně ne, oni už jej mají dnes :-!
To těžko, v Číně náklady na výrobu rostou, Evropa se nemusí bát.
Až mi povíš jak jsi prožil svůj aspoň první životní cyklus s autem z Číny, tak to bude znít uvěřitelně. 😉
Dinar má pravdu, je to vidět krásně na motorkách. jakmile se do Evropy začaly vozit moderní čínské motorky, které jsou technicky na výši a vybavené stejně jako obdobné japonské, je i cena +-stejná. Pravda, ony se ty levnější Hondy nebo i BMW taky už nevyrábějí v Japonsku nebo Německu.
Ostatně i ten nešťastný Beetle (který očividně nikoho nezajímá) se vyrábí v Mexiku a měl by být tedy teoreticky levný. Ale není.
Ostatně i ten nešťastný Beetle (který očividně nikoho nezajímá) se vyrábí v Mexiku a měl by být tedy teoreticky levný. Ale není.
Před šestnácti lety jsem stěhoval několik výrob do Číny, zakládal joint ventures, a další dekádu ty provozy v Číně i dozoroval. O tom jak se vyvíjely podmínky pro výrobu v Číně od státních podpor, úvěrování firem, cen nemovitostí, výr. zařízení atp. atd., vím docela dost, před čtyřmi lety se dalo začít stěhovat zpět a dnes už se dá Číně konkurovat s utaženými náklady a efektivitou dotaženou do detailu znova i tady. A vzhledem k vývoji v Číně, se to bude jen zlepšovat, tedy pokud tu Lalok a Luftjarda bojs přes estébáka neprosadí nějakou "výsadní" pozici Česka na "Hedvábné stezce" a soudruzi nedostanou nějaké importní pobídky apod. Což samo platí pro celou Evropu, klíčové je, nepřiznat Číně status tržní ekonomiky. Jinými slovy, jsem si naprosto jist, že pokud budou chtít Číňané nabídnout Evropě auta kvalitou srovnatelná, budou si za ně muset říct min. stejný peníz.
V pohodě, za 5, 10 let si povíme... Jinak automobil má přeci jen určité výsostné postavení a navzdory tomu, jak směřuje ke konzumu a snižuje se ekonomická životnost, tak i přesto má automobil stále určitou symboliku. I proto korejci mají problém se prosadit v luxusním segmentu. Dělat skvělé auto zkrátka nestačí (Genesis). Nicméně v běžném mainstreamu je situace jiná a na poli lowendů jsou dveře otevřené dokořán.
Napsals, "za 5, 10 let se sem začnou tahat číské auta za výrazně nižší ceny a evropské automobilky budou mít problém..."
Tohle se nestane, a o tom je můj příspěvek, to o čem píšeš teď je s podstatou mojí reakce nijak nesouvisející plkání.
Tohle se nestane, a o tom je můj příspěvek, to o čem píšeš teď je s podstatou mojí reakce nijak nesouvisející plkání.
Mne to tak nejak stále chýba, že už na európskej produkcii nevidieť štítky Pininfarina, Bertone, Giugiar👋Italdesign. S laikom to pri výbere auta asi nič nespraví, ale považoval som to za určitú prestíž a aj pri úplne lacných autách, pri ktorých je často náročnejšie dosiahnúť, aby tiež dobre vyzerali.
Dnes už nikto ničím neohúri a keď aj áno, zaobíde sa bez renomovaných talianskych dizajnérov. Aj keď si to nerád priznávam, SEM 😱3 je toho dôkazom. Je to fajn dizajn, ale zároveň nič výnimočné.
Dnes už nikto ničím neohúri a keď aj áno, zaobíde sa bez renomovaných talianskych dizajnérov. Aj keď si to nerád priznávam, SEM 😱3 je toho dôkazom. Je to fajn dizajn, ale zároveň nič výnimočné.
Nie si sám. Píšem dávno, že umenie dizajnu vymiera, automobilky využívajú radšej vlastných ľudí, ale vzhľadom na to, čo sa dnes vo svete áut produkuje, to už nie sú žiadni machri a už vôbec nie umelci. Dnešná autá už nie sú pekné, vo väčšine prípadov sú to nafúknuté vyšklebené príšery, ktoré musia za každú cenu zaujať - a robia to formou e😜resívnych prvkov, pretože automobilovú krásu fabrickí "dizajnéri" tvoriť skrátka nedokážu.
že je to závod o to, kdo dokáže vyrobit na karosérii spoustu přesně lícujících tvarů karosérie, s co největším množstvím proláklin, či prolomenin. Jde přece o přesnou výrobu forem, kvalitu plechů, co dokáží držet po lisování stálý tvar a podobně. To je jako předchozí závody o to, kdo dokáže udělat výlisky, aby spáry mezi panely byly co nejmenší.
To, akou rýchlosťou sa zvyšuje konkurencieschopnosť čínskych podnikov, je až desivá. Ešte pred 30 rokmi bolo snom priemerného Číňana mať vlastný bicykel a auto videl tak možno v televízii.
Teraz Číňania vyrábajú prakticky všetko, do kozmu vysielajú svojich taikonautov, pripravujú vlastnú orbitálnu stanicu a let na Mars a priam zbesilo nakupujú na Západe firmy so špičkovou technológiou.
Tí Číňania nás za chvíľu zožerú aj s topánkami /botami/... 😄
Teraz Číňania vyrábajú prakticky všetko, do kozmu vysielajú svojich taikonautov, pripravujú vlastnú orbitálnu stanicu a let na Mars a priam zbesilo nakupujú na Západe firmy so špičkovou technológiou.
Tí Číňania nás za chvíľu zožerú aj s topánkami /botami/... 😄
taky se mi to nelibi