Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEM DX3: Čínské SUV dostalo design od Pininfariny. Vypadá skvěle!

Michal Fokt Michal Fokt 22. 11. 2016
13
32
Zobrazit náhledy (13)
Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina
Krásné čínské auto od renomovaného italského designcentra? Řada zavedených automobilek by mohla závidět.

Čínská auta šlo donedávna dělit na dvě skupiny - na ošklivá a okopírovaná, přičemž ta druhá neznamenala nutně, že se dotyčná kreace vyčlenila s té sekce první. Ale teď už sedí v designcentrech řady značek renomovaní evropští stylisté nebo si automobilky nechávají vzhled auta nevrhnout přímo u známých designcenter. To je případ modelu SEM (South East Motor) DX3, což je crossover na horním okraji subkompaktní třídy, pod jehož tvary je podepsáno studio Pininfarina.

A rozhodně nejde o krutý italský žertík, jako svého času v případě Hyundaie Matrix, DX3 je velmi pohledné auto, které je sice asijsky zprohýbané, ale rozhodně vkusně a elegantně. Výrazné prolisy (inspirované čínskými kaligrafickými znaky) na bocích a kapotě zklidňuje jednoduchá záď i příď, z profilu dodává šmrnc plovoucí zadní sloupek a povedený je též minimalistický interiér s dominantním středovým panelem a výdechy ventilace.

Co se techniky týče, auto bude pohánět atmosférická patnáctistovka od Mitsubishi s výkonem 88 kW, blíže nespecifikovaný čtyřválec od Mitsubishi, zkombinovaná s manuálem nebo CVT a později též turbomotor stejného objemu se 110 kW. Pininfarina pro SEM už navrhl před dvěma roky design neméně zdařilého SUV modelu DX7.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Dinar
A o tom to je
Dinar
| 23. 11. 2016
Ještě hoď prognózu těch výrazně nižších cen, kolik to bude? >:D
Avatar - Dinar
Asijský
Dinar
| 23. 11. 2016
Mně konvenují značky, které nekopírují, ale naopak směry určují.

Rozdíl v přístupu (zobecňuji) evr. automobilky a čínské (korejské, i někt. japonských) je v tom, že pokud např. Nissan udělá auto, které má úspěch (a design se na něm významně podílí), v tomto případě qashqai, tak evr. automobilka z toho vyvodí závěr typu, fajn, pojďme v tom segmentu udělat něco stejně úspěšného, ale po svém (dostaneš různé captury, yetti...), asijská prostě kaškaje obšlehne a dostaneš třeba tohle dx3.
Smutné
T.E.S.L.A už na ACZ serie
| 22. 11. 2016
Nie si sám. Píšem dávno, že umenie dizajnu vymiera, automobilky využívajú radšej vlastných ľudí, ale vzhľadom na to, čo sa dnes vo svete áut produkuje, to už nie sú žiadni machri a už vôbec nie umelci. Dnešná autá už nie sú pekné, vo väčšine prípadov sú to nafúknuté vyšklebené príšery, ktoré musia za každú cenu zaujať - a robia to formou expresívnych prvkov, pretože automobilovú krásu fabrickí "dizajnéri" tvoriť skrátka nedokážu.
Asijský
T.E.S.L.A už na ACZ serie
| 22. 11. 2016
Nebude to tým, že pomaly s každým novým autom Číňania predstavia novú značku a vlastnú tvár a dizajnovú cestu tým pádom nemajú? Unisex bude každé čínske, pre Európana bezmenné, nové auto.
Avatar - rohYpnol
A o tom to je
rohYpnol
| 22. 11. 2016
O tom, jestli se to stane nebo ne, si povíme za těch 5, 10 let :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku