...rucni rucni brzdu, tak by se mu jiste nic podobneho nestalo, to prece vi i male dite. Ale Porsche s ostatnimi koncernovymi zanackami nam neustale nuti sve elektronicke vynalezy, se kterymi se proste neda jezdit.
P.S.
Je to samozrejme smutne, kdyz nekdo udela jedinou pitomou chybu a ve zlomku vteriny zaplati cenu nejvyssi :-(
Nerozumim to ma rucni brzda spolecneho s nehodou, kdy auto se muselo priblizit velmi rychle a ridic nedaval nejspis pozor. I kdyby mu selhali brzdy tak by preci nenarazil do kamionu, ale snazil se vyhnotu narazem do svodidel......a mozna vas to prekvapi, ale i elektronicka rucni brzda ma funkci brzdeni v krizove situaci. A dokonce lepsi, protože (alespoň u mého auta) pokud bych za jizdy ja/spolujezdec aktivoval elektronickou rucni brzu tak zacnou brzdit všechna kola jako kdybych dupnul na brzdy, takze auto zastavi mnohem rycheji, nez jen se zablokovanými zadnimy koly.
mariachi očividne myslel niektorých diskutérov, ktorí dookola omieľajú mantru tradičnej ručnej brzdy, pretože v krízovke to s jej pomocou položia bokom a v štýle fast and furious to vždy zvládnu bez straty kytičky >:D
Ono to jde aktivovat i za jízdy bez toho, abys stál na "provozní" brzdě? A ještě to nemá ani omezenou rychlost, kdy dojde k aktivaci? To mi jako dobrá funkce vůbec nepřipadá.
To je jaksi pointa. Je to nouzová brzda. Nevím, jak si to odůvodnili, ale umím si představit, že se řidiči něco přihodí a spolujezdec bude chtít zastavit (na volant ještě dosáhne, na pedály už ne). Ne všechny ale takhle budou fungovat.
Nekde je to tak blbe umistene, viz treba Mercedes, ze (pokud to tedy jako nouzova brzda funguje, coz u MB nevim) si moc nedovedu predstavit, jak v te nouzi sofer smatra nekde vlevo dole, aby to pouzil.
Jako řidič bych to asi nepoužil. To bych musel mít nějaký závažný problém s pedálem. To umístění je zvláštní, ale na tom místě bývalo táhlo pro uvolnění nožní parkovací brzdy, pokud si dobře vzpomínám. Prostor v palubce už tam měli a Mercedes asi nějak nemusí ovládací prvky na středovém tunelu (viz volič převodovky pod volantem). Snad i nějaký starší Passat měl tlačítko na tomhle místě, možná B6. Nevím, co je k tomu vedlo. Spolujezdec na to samozřejmě těžko dosáhne.
Nejenom ruční brzdu, nehoda by se nestala kdyby měl moderní diesel, čísla na tachometru pěkně nastojato a netahal břicho po zemi (no, dejme tomu že Cayenne má spodek trochu výš...) :yes:
Podle mě za to může kontrola tlaku v pneumatikách určitě mu to zahlasilo že má nízký tlak v zadním kole a tak se otočil aby se přesvědčil jestli to tak je a bohužel....
Stačí chvilka, docela by mne zajímalo, jak rychle jel...
Mne se včera málem stala podobná situace, kdy jsem uhl do pravého rychleji jedoucím vozidlům (já jel asi 120 km/h) a než jsem se stačil vzpamatovat, byl jsem na zádech nákladního auta, jedoucího cca 50-60km/h po dálnici ( jen tak, bez označení, zaplých výstražných světel a podobně), naštěstí jsem přibrzdil a pak se zase vrátil do levého...
Jde i o to, že na dálnici takhle pomalu jedoucí vozidlo prostě nečekáš a počítáš s alespoň 80-90km/h, což někteří nedodržují....
Podle vyhlášky musí mít auto konstrukčně schopno jet 80 km/h. Kolik jede je teoreticky jedno. Na školení pro služebáky nám říkali, že nově, a teď nevím jestli od 2017 nebo 2018, tam přibývá pasáž, že to musí být schopen dát i řidič. Tzn. konec výmluv na to, že se člověk necítí atp. Jen nevím, jestli tam rovnou neměli napsat minimální rychlost (s přihlédnutím k rozjezdu atp.).
Minimální je problematická kvůli zácpám. Samozřejmě by se to dalo vyřešit vhodnou formulací.
Omezování bezdůvodně pomalou jízdou je proti předpisům. Pokud se na autě projeví závada atp., která znemožní dosažení 80 km/h na rovince, máš dálnici na nejbližším sjezdu opustit.
Můžeš tedy jet pomaleji, ale musíš pro to mít důvod. Nemůže to být technický problém nebo třeba nedostatečně zajištěný náklad. Nevím, kolik toho zbývá, když si tedy škrtneme řidiče.
Nemělo by jezdit bezdůvodně pomalu, ale prostě může, řidič se vymluví, že se necítí a polda neudělá nic. Tak to prostě je/bylo, říkám, nevim od kdy to platí nově. Samotného mě to štve, stejně jako lemry plahočící se 110 v levém několik kilometrů, ale co čekat, když většina lidí neumí jet napravo nebo dávat směrovky, že...
U vás nie je stanovená minimálna rýchlosť na diaľnici? U nás platí 80 km/h a nedávno som čítal o týpkovi čo si to "šinul" závratných 60 km/h a naši pomáhači a chrániči ho rýchlo poriešili. Dostal pokutu a kvôli zlému technickému stavu prišiel aj o značky.
... A jak to vaši pomahači dělají, když je na dálnici zácpa a všichni stojí? Také to celé hezky zpokutují, že jedou pomalu?
Pokud vím, tak u nás je pravidlo, že na dálnici nesmí vozidla, jejichž konstrukční rychlost je nižší než 80km/h. Ale že by tam byla čistokrevně stanovena minimální rychlost, pod kterou nesmíš (čistě z výše uvedených důvodů), tak to nevím.
U nás je aj minimálka a nemáš bezdôvodne jazdiť pomalšie. Dotyčný čo bol pokutovaný bol za deň chytený 2x a zároveň mu odobrali tp pre technický stav vozidla, takže si to plua minus vykoledoval....
Minimálka jako taková by u nás stanovena být neměla, akorát je zakázáno jet bezdůvodně pomalu. Což je tak vágní formulace, že ji policie pochopitelně snad vůbec nevyužívá.
Tak pozri, keď je na diaľnici zápcha tak to nemôžu riešiť. Pokiaľ viem u nás je to ošetrené tak, že pokiaľ to premávka a poveternostné podmienky dovoľujú nemáš po diaľnici či rýchlostnej ceste jazdiť rýchlosťou nižšou ako je 80 km/h. Preto sa to volá rýchlostná komunikácia nie? >:D Ono tá minimálna rýchlosť bola uzákonená hlavne kvôli tomu, že u nás na diaľniciach a rýchl. cestách mimo obcí je zákaz predbiehania sa vozidlám ťažším ako 7,5 tony a bol proste tlak, vytlačiť z diaľnic staré Avie, Tatry či Liazy, ktoré konštrukčnú rýchlosť mali vyššiu, ale v reále ju neboli schopné dosiahnuť.
No pokud to nějakého blázna přiměje se aspoň trochu zamyslet a ubere plyn ... I ostatní se jistě zamyslí. Naštěstí krev tu není. Občas si říkám, jak by tato i jiné fatální nehody dopadly, kdyby auto mělo asistenta nouzového brzdění. Toto Porsche ho možná i mělo, ale těžko říct.
Nie su to pekne zabery, ale plny suhlas, ako varovanie je to velmi dobre.
I ked sa obavam, ze magorom to i tak o par dni z hlavy vyfuci a vsetko bude po starom.
nepoznam z fota dostatecne dobre, ....... ale Polaci jezdi na nasich silnicich jak prasata, nekolikrat me predjisdeli odstavnym na D11, a mezi Olomouci a Ostravou me obcas prijde ze se domu tesej as moc, asi maj nejak jiny limity a zapominaj na ne v CR, protoze me prijde ze to nekdy vypada ze u nich snad maj neomezenou rychlost a predpisy asi temer zadne podle toho jak jezdi v CR
obcas jsem docela rad kdys na silnicich kde jedu vidim ty "bezmajakove" oktavky, otazkou je kolik techto lidi odchytnou kdys vetsina z nich ma CB a posloucha kamionaky nebo se navzajem varuji pred hlidkama
Polské řidiče na našich silnicích vnímám podobně. O to větší překvapení pro mě bylo, když jsem minulý rok jel asi 300 km po polských dálnicích a silnicích...úplně na pohodu, žádné paka jako u nás :-O
Za poslední rok a půl jsem po Polských silnicích a dálnicích najezdil několik tisíc km. Výsledek je za mne takový : Je to stejné, jako všude jinde, máš blázny a normální řidiče... zažil jsem pohodovou dálnici, poklidnou někalikahodinovou zácpu ve Varšavě (né, že by někdo někde agresivně najížděl přes chodník a podobně, jako je občas v Praze zvykem), ale taky jsem zažil, že mne a ještě další auta vytlačovala doodávka z dálnice, protože jsme ji chtěli předjet...
velký rozdíl jsou nové dálnice, které jsou krásně široké a s dobrým povrchem... o některých úsecích si můžeme nechat leda zdát a není problém cestovat rychle, jako na Autobahnu... samozřejmě, že to pravidla nepovolují...
No já byl před rokem v Polsku taky a dojmy jsem si odvezl jiné. Aby se za mnou při 55 reálných km/h v obci tvořila nekonečná kolona a následně mě zuřivě předjížděl i náklaďák, když hned za cedulí neletím kilem, to se mi nestalo ani u nás. O dění na moravských dálnicích nemluvě. :-)
Jezdím přes Polsko do Německa přes 20 let a divím se, že jsem ještě naživu. Předjíždění v zatáčce, na horizontu dvě auta vedle sebe, pokud někdo v obci jede jako já, tak je to většinou cizinec. Atd.
Schválně jsem napsal, že jsem tam odřídil asi 300 km (doplním ještě: během 2 dnů), takže na obecný závěr je to asi málo, nicméně má zkušenost rozhodně nebyla špatná, právě naopak. Z toho polovina byla ve všední den, druhá polovina o víkendu.
No neviem, ja som sa teraz vrátil z balkánu a ak by som zovšeobecnil, tak autá s cudzími EČ jazdili dosť nebezpečne a rýchlo teda na diaľniciach. To je asi nejaká mantra, mám pred sebou dlhú štreku tak pálim čo to dá, na diaľniciach zvlášť.
Dneska uz podle znacky nepoznas, co sedi za volantem. Sice porad nejhorsi trio zustavaji polske, bulharske a rumunske kamiony, ale treba tady v Nemecku ma uz kazdy druhy LKW s domaci znackou za volantem nejakyho turka, polaka, albance a pod.
Proto se mi treba ve Svycarsku jezdi po dalnicich mnohem lepe, i kdyz musim dodrzovat 120km/h. Ovsem na kamiony tam narazis jen zridka, protoze vetsina nakladni dopravy jede po zeleznici a cesta je tak mnohem plynulejsi a bez nervu z toho, ze ti to tam nejaky polak nebo bulhar posle do levyho kousek pred autem, protoze se rozhodne predjizdet jinyho exota, kterej je o 2km/h pomalejsi... 8-s
Porsche BL431OS má PZP v kooperative. V najhoršej poisťovni, aká existuje, a kde si väčšinou nájdu zámienku, ako niečo nepreplatiť. Asi je to auto z požičovne, lebo neviem, ktorý normálny človek by si kúpil auto za 120.000 EUR a nechal ho poistiť v Kooperative...
Colombo, ste to Vy ?
Mimochodom, ked som pre seba zistoval podmienky, kooperativa ich mala najlepsie a iba oni mali 0% spoluucast pri havarijnom poisteni.
nejlepsi podminky na papire neznamenaj nejlepsi podminky v realu, papir snese vsechno, ja od nich utek hodne rychle kdys jsem s nima resil pojistnou udalost jineho jejich klienta ktery to do me napral, policejni zaver jasnej ze vinikem byl pan v Mercedesu S a nedal me proste prednost kdyz ja byl na hlavni, holt asi pan byl vyznamnej klient a nechtel prijit o bonusy a v pojistovne si asi mysleli ze bezvyzmanky klienticek nejak ozeli kdys mu budou delat problemy s proplacenim opravy za necelich 45 tisic :yes: prutaky na 2 mesice a pomohl az pravnik :-)
Vyborne, cakal som nejaku podobnu prupovidku ako "argument".
Takychto veci najdes pri kazdej poistovni za kybel.
K tym 0% som zabudol povedat, ze to je v kombinacii bez bonusov/malusov, co taka samozrejmost vobec nie je.
A ano tusim som riesil aj Allianz, ale podmienky/cena boli horsie.
No a ku skusenostiam - riesil som s nimi jednu vec - vlastnu nesikovnost - a preplatili aj to, co nemuseli (nepoistenu vybavu-omylom som zabudol na zaciatku pripoistit).
Keď do teba narazí niekto, kto má PZP v kooperatíve, on bude vinník, a ty nemáš svoje havarijné poistenie, potom ešte len uvidíš tie fukoty, o koľko ťa oklamú....
No a? Taký príklad, aby si pochopil, aká je to poisťovňa(ale stačí aj použiť google, skúsenosti s kooperatívou) Mal som nehodu. Narazilo do mňa auto, ktoré malo PZP v Kooperative. Keďže bol vinník on, tak som to chcel riešiť cez jeho PZP v kooperatíve. Keď mi však povedal agent, že mi nepreplatia ani polovicu mojej škody(pritom ja som nebol vinník!), pretože auto má už 6 rokov a ešte nejaké blablabla klamstvá...., tak som to radšej rýchlo začal riešiť cez svoju havarijnú poistku. Tam mi preplatili skoro všetko.
A čo sibčakal, ešte nedávno sa pri plnení poistného z pzp uplatňovala amortizácia. A to naprieč poisťovňami ;) . Kedy si mal tu haváriu? Daj si do gúgla inú poisťovňu a nájdeš to isté. Pokiaľ máš havarijné poistenie, je veľmi nerozumné uplatniť si nárok z pzp vinníka...
A amortizacia ti nieco hovori? Oni ti predsa skodu umernu hodnote vozidla v case nehody z PZP vinnika. Ak mas havarijku zvysok ide z tvojej, ak nemas mas si to vymahat od vinnika. Toto nie je ziadna novinka od Kooperativy.
Aby sme nehádzali do jedného pytla, mne na 6 ročnom aute preplatil allianz škodu kompletne z pzp vinníka ;) .nemalo zmysel riešiť škodu z hav.poistky....
je to velmi smutne ... len by ma naozaj zaujimalo, kolko asi tak isiel, ked to auto tak znicil ... neodpoustim si, ale na slovensku je casto auto nastroj na dokazovanie si svojej zdanlivej nadradenosti a ked sa k tomu prida kultura jazdenia, ktora sa tam za 20 rokov moc nezmenila, niet sa veru co divit ... ked dodrzujem predpisy, mnohi drzo predbiehaju a este sa pohorsuju, ako to jazdim ... nedavno som sa zo slovenska vratil a to, co su niektori ludia schopni urobit kvoli tomu, aby stali o par stoviek metrov na semafore pred vami, je neuveritelne a hranici s debilitou ....
Nemusel ísť ani nijak rýchlo, tipujem okolo 100 km/hod.
Problém stretu s návesom je výška - netrafíte deformačné zóny a je amen. Aj keď na návesoch sú traverzy zabraňujúce podbehnutiu pod náves, ale aj tie majú len určitú pevnosť a vedia sa "uhnúť" / zlomiť.
Nevydržela, je zjevně na jejím místě předek toho Cayenne, tipuji jeho hmotnost někde kolem 2500kg. Kolizní rychlost si odhadovat netroufám. Problémem této situace je, že spodní část karosérie SUV více-méně končí tam kde začíná podlaha návěsu. Tohle sloupek A nedá, bohužel pro posádku je to rozsudek smrti. Neznáme důvody, příčinu. Upřímnou soustrast.
s polskom ani s madarskom nemam vobec ziadne skusenosti .... som uz 13 rokov prec zo slovenska a vzdy ked som sa tam vratil, tak to na cestach bolo pomerne divoke .... nevravim, ze na zapad od ciech sa jazdi ukazkovo, aj tam sa najdu silni adepti na darwinovu cenu, ale je ich akosi menej vidiet .... podla mna problemom slovenska v tejto veci su okrem ineho zle cesty, ktore navyse nezvladaju taky velky pocet aut, dochdza k tlacenici, nervozite a vysledok je taky, aky je ...ked som teraz v lete isiel cez zarnovicu a terchovu, kedze pod strecnom padol ten velky suter, bol to des: predbiehanie do pravotocivych zakrut, nalepenie sa na kufor atd. ...
Poľsko či Maďarsko sú predsa len viac na západe, ale skús Rumunsko či Bulharsko a dosť často ti ostane rozum stáť. :-) Ale aj tam sa to dosť výrazne lepší oproti tomu, čo tam panovalo povedzme pred 10 rokmi. :-) Aj z môjho pohľadu na SK sa jazdí úplne inak, ako koncom 90-tych rokov, teda lepšie, ohľaduplnejšie, viac sa dodržiavajú písané i nepísané pravidlá. Obchádzka Strečna cez Terchovú bola určite adrenalínovým športom pre niekoho, kto je zvyknutý na to ako sa jazdí v A, či DE. >:D
Já mám úplně opačnou zkušenost. Jízdy po slovenských silnicích úplně selanka. Nestává se mi tam, že na mě ve 130 na dálnici přiletí někdo jiný se 180 na tachecu jako tady. Ono na obecný závěr to jistě nestačí, ale negativních zkušeností ze slovenských silnic mám mnohem méně (myšleno taky v přepočtu na ujeté km/strávený čas).
tak prid na vychod.. tu obcas mam pocit ze aj doba kamenna je pre niektorych soferov este v nedohladne .. cest vynimkam... ale ako sa tu u nas jazdi to je hruza.. pritom mi staci ist 20km na juh do madarska a je to iny svet... uplne iny svet... nikdy sa mi ziadne madarske auto nelepilo na naraznik.. nikdy sa mi madarske auto nesnazilo ukazat ze on je tu doma ze on je tu sef a ze on musi byt prvy za kazdu cenu vzdy a vsade .... madar nikdy neobieha v neprehladnej zatacke... toto skratka nemaju v povahe ... nikdy sa madari nikde neponahlaju ... naopak oni si jazdu uzivaju .... jazdia ovela plynulejsie a bezpecnejsie a este ti aj zamavaju alebo poradia .... su v tomto ukazkovi a vzorovi .. mam len same pozitivne skusenosti s nimi .. a jazdi tam po dedinach aj vela elektrobajkov a mopedov a plno aj starsich ludi sa tam bezpecne na nich pohybuje... uplna pohoda... akoze zadne plasenie trubenie ziadne mysicky a lepenie sa... to len u nas je to ako v bananistane a akokeby sme si nieco museli dokazovat ale neviem co ... neviem cim to je.. ale sme uz vo svete tymto nasim komplexom znami
priatelkynej sestry manzel nemec ked prisiel k nam s audinou A4 kombikom na slovensko tak len lamentoval ze mal zobrat radsej nejaky opancierovany nakladak... sam vravel ze to ako sa u nas jazdi je katastrofa a za vyspelymi statmi sme v tomto este 20 rokov pozadu..... a ja nemam dovod mu neverit kedze uz tu parkrat u nas bol... a c oto uz videl a zazil na europskych cestach
Jak uz tu v diskuzi nekde zaznelo, ta rychlost nemusela byt vubec vysoka - hlavni deformacni zony jsou pod spodni hranou navesu a A sloupky toho moc nezastavi.
a ani luxusni SUV mu život nezachranilo
vyhoda velkych SUV je jen ve vztahu k mensim autum, jinak zadna.
před několika mesici jsem cet porovnani BMW 5 a BMW X5.
zaver byl, ze v primem srovnani, po nekolikerem presedavani z jednoho do druhého je rozdil propastnej - v komfortu a jizdnich vlastnostech - ve prospěch klasicky petky.
odkedy mi prebehla srnka pred autom kdesi na tych klukatych cestickach za Roznavou ale aj pri zjazde na bajku na lesnej ceste meter pred bicyklom pri takej dobrej 40tke ( to by som uz asi nerozchodil ) tak odvtedy jazdim vzdy ako na ihlach bez ohladu na to co mam prave v rukach ... ale aspon som stale nazive .... hlavne vodic cohokolvek musi vzdy predvidat co vsetko sa moze stat... ja viem... velakrat nie je sanca hrat sa na hrdinu a predvidat vsetko ... ale treba jazdit aspon tak aby clovek v pripade nejakeho necakaneho "prekvapka" stihol vcas reagovat ....
samozrejme ze ani velke auto nie je zaruka ze vzdy prezijes vsetko... lebo ono je to vlastne uplne jedno ci v takej 100-ke vrazi do kamionu twingo alebo cayenne uplne jedno .. vysledok bude bohuzial ten isty
pro všechny le***, ale stejně to nepomůže.Tohle byl sice cizinec, ale lepičství je typický český dopravní nešvar, nikde jinde jsem tolik lepičů nepotkal, skoro by se dalo říct že co Čech, to lepič.
Smutne story... Lepicov mas vsade ja sa presuvam v E 350 diesel co nie je ziadny sportak ale neveril by si ake krabicky sa mi niekedy lepia na chrbat . Musia si nieco dokazovat a dnes bar jaka krabicka jede 200 km/h , dolezite je drzat dostatocny odstup a myslim ze mu v tom drahom Porsche musel uz poriadne pipat distance assist ked sa priblizoval k prekazke...
Ano, lepičů u nás jezdí opravdu hodně a proti tomuto nešvaru českých řidičů mohu doporučit jednu věc a to pořídit si nosič jízdních kol na tažné a dát na něj kolo. Když jedu s kolem na tomto nosiči, tak mám od lepičů pokoj, všichni najednou dodržují bezpečnou vzdálenost. >:D
Proč Auto.cz uveřejňuje reklamy na podvodné výrobky ? I u tohohle článku na mě vyskočila nabídka na podvodnou přísadu do oleje s názvem Millroad. Proč redakce podporuje tyhle grázly ?
:-) my čo máme zapnuté adblockery toto nevidíme :-) a presne aj pre takéto nezmysly ten adblock mám. A prečo uverejňujú aj takéto reklamy? Pretože peniaze nesmrdia :-)
V pc adblockery samozřejmě mám ale teď jsem tady přes tablet.
Nicméně problém je v tom, že redakce přímo podporuje tyhle lumpy v páchání trestné činnosti. Asi v tom bude velký balík že se jim vyplatí pálit si kvůli tomu prsty. Já bych tuhle hroší kůži neměl
A pri tom fukani sa pani policajti pozreli aj na traverzu na kamione, v akom bola stave? Lebo nie je ziadny problem stretnut neviem kym domontovane hrdzave kusky uchytene na par skrutkach, ktore by ohla aj motorka... :-(
Tie traverzy som kedysi riesil pre dvoch slovenskych vyrobcov navesov. Je to uz par rokov tak neviem ci sa odvtedy nezmenili normy, ale vtedy sa tie traverzy kontrolovali na zatazenie 10 ton (staticky). Pritom sa este nesmeli plasticky deformovat. Crash-testy vtedy neboli predpisane, tak sa to ani nepocitalo.
Lenze tazke auto pri vysokom rozdiele rychlosti zatazi tu traverzu po naraze ovela viac, stlpiky sa ohnu a auto vlezie pod naves...