Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Silnice smrti v ČR ukazuje nová mapa

Dvacítka silnic je podle nové mapy nebezpečných silnic označena za ty s vysokým rizikem. Dají se tedy označit za silnice smrti.
Zpět na článek
13. 11. 2013 12:43
13. 11. 2013 13:14
13. 11. 2013 13:31
13. 11. 2013 14:57
13. 11. 2013 14:48
13. 11. 2013 21:47
14. 11. 2013 08:47
15. 11. 2013 07:22
13. 11. 2013 13:57
13. 11. 2013 14:17
13. 11. 2013 16:56
13. 11. 2013 18:40
13. 11. 2013 20:00
14. 11. 2013 06:22
14. 11. 2013 14:56
14. 11. 2013 16:49
Avatar - narona
13. 11. 2013 12:43
stáří
Když většina silnic byla postavena v době kdy se vůbec nepočítalo s tím, že po nich někdy budou frčet auta :-)
Rozbalit vlákno
0
13. 11. 2013 13:14
Pokles úmrtí
Problém je v tom, že počet mrtvých a těžce zraněných sice klesá, ale bohužel daleko pomaleji než ve všech ostatních zemích EU. Hlavní důvod poklesu je obnova vozového parku. Zkvalitnění dopravní infrastruktury hraje v tomto zlepšení zanedbatelnou roli. V roce 2002 jsme byli v počtu usmrcených na 12 místě v rámci dnešních zemí EU, teď jsme na devatenáctém místě. Z uvedeného vyplývá, že naše silnice se nestávají bezpečnější, naopak dochází k degradaci stavu komunikací a degradaci bezpečnosti jako celku. Navíc některé silnice I. tříd už jsou tak zahlcené, že spousta řidičů pochopila nesmyslnost předjíždění a rychlost dopravní proudu se zpomalila. I to jistě přispělo ke snížení počtu mrtvých.
Rozbalit vlákno
24
13. 11. 2013 13:31
Re: Pokles úmrtí
To je pravda. Mnoho silnic I. tridy je permanentne ucpanych. Sam jsem to tezko rozdychaval, ale predjizdenim jsem opravdu neziskal, pouze riskoval tezkou nehodu v plnem provozu.
Avatar - Hittman
13. 11. 2013 14:08
Re: Pokles úmrtí
No a jak by jsi obnovu vozového parku představoval? Zákon zakazující provoz aut starších deseti let? Zvýšit daň na auto starší x let? Nebo nám zvedneš mzdu na úroveň Německa nebo Rakouska, abychom tu měli stejně starý vozový park?
:no:
Avatar - praděda7
13. 11. 2013 14:25
Re: Pokles úmrtí
Zákon zakazující provoz starších deseti let? No, to není vůbec špatný nápad. V Japonsku tuším je téměř nemožné získat STK na vozy starších pěti let. Takových 15 let pro začátek by byl rozumný limit. Co se týče dovozu ojetin, mám takový dojem, že jednu chvíli po 89tém tam byl limit do 5ti let. BTW, kde je napsáno, že každý člověk má nárok jezdit autem?
Avatar - Emel
13. 11. 2013 14:57
Re: Pokles úmrtí
Takže lidem neschopným se pořádně hýbat sebereme všem papíry a bude... co?

Nechápu proč by limitem mělo být stáří auta, jde snad o jeho stav, ne? Desetileté auto... to je třeba minulé Mondeo, Octavia II... první generace Mazdy 3... BMW 5 E60... máš snad pocit, že taková auta už nemají na silnici co dělat?
Avatar - twistedTSD
13. 11. 2013 15:56
Re: Pokles úmrtí
Neskutečná ptákovina. To je snad svobodná volba dané osoby, když auto chce nebo přímo nutně potřebuje, zda hodlá jezdit starší vozem i za cenu nižší úrovně bezpečnosti. Proč by jí to měl někdo zakazovat? Takové zákony pro rádoby dobro všech, které staví občany do role nesvéprávných idiotů, fakt miluji. :no:
Avatar - šmoula nešika
13. 11. 2013 17:08
Re: Pokles úmrtí
:yes: Tak tak. Nehledě na to, že i starý Saab může být bezpečnější. Asi si v něm člověk snáze zlomí hnáty o pedály, ale v nenormovaných disciplínách bude možná překvapivě dobrý.
Avatar - Bristol
13. 11. 2013 16:54
Re: Pokles úmrtí
přesně takové chytráky jako jsi ty potřebujeme ve vládě... :no: :no: než zakazovat stará auta co takhle zpřísnit STK, protože obecně platí že 15 let starý Mercedes S(pokud bude ve vyhovujícím stavu) bude zcela jistě mnohem bezpečnější auto než fungl nové citigo nebo Peugeot 107
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 13:03
Re: Pokles úmrtí
Jseš takový omezenec nebo to je trolling?
14. 11. 2013 14:50
Re: Pokles úmrtí
Řešením je globálně zlepšit finační situaci domácností a ty potom půjdou a koupí si novější auto, protože kdo by jezdil ve starém autě, když má na novější :-)

Tím chci říci, že řešení není v autech a poplatcích kolem nich, ale ve snížení nezaměstnanosti, podpoře vzniku nových firem => zvýšení HDP.

Bohužel pro naše zákonodárce je jednoduší zvýšit poplatky za STK, zavést "EKO" daň, .... namísto toho aby se zabívali skutečným problémem :-(
13. 11. 2013 14:48
Re: Pokles úmrtí
Tady zjevně někdo neumí číst. V tom co jsem napsal stojí: Počet mrtvých pokles, ale jen díky bezpečnějšímu vozovému parku (ten se obměňuje sám bez zásahu státu). Ale nikoliv investicemi do odstraňování nebezpečných míst na komunikacích, výstavby nových kapacitních a především bezpečných směrově rozdělených silnic (dálnice) a obnovy vozovek.
Tudíž pro zlepšení dopravní infrastruktury náš stát nic nedělá (spíš naopak) a veškeré snížení umrtí na silnicích jde na vrub řidičů, kteří postupně omlazují vozový park bezpečnějšími auty.
To co píšu je v podstatě i závěr z konference o bezpečných komunikacích odkud je ta mapa. Ta vznikla na základě financování ze zmíněného evropského programu EURORAP a není pro ty státy ničím závazná. Vlastníci dopravní infrastruktury pak vědí, kde je potřeba např. doplnit svodidlo u pilíře mostu, pokácet nebezpečný strom, doplnit dopravní značení apod.
Sice existuje nějaká Národní strategie bezpečnosti silničního provozu, ale ta je naplňována pouze tím co jsem psal, nikoliv vlastním vylepšováním komunikací (především na základě těch zjištených rizik, které přispěli ke tvorbě této mapy).
Takže asi tak. Takhle už by si to mohl pochopit i ty :-) A třeba pak už nebudeš reagovat na něco, co jsem nenapsal :-)
Avatar - Ozzman
13. 11. 2013 16:28
Re: Pokles úmrtí
A co změny v zákonech? Bodový systém, respektive větší postihy za nedodržování pravidel silničního provozu, také do jisté míry napomáhá snížení úmrtnosti. Podívej se třeba na jiné státy, kdy po zavedení přísných restrikcí dochází ke snížení...

To, že ke snížení úmrntosti na silnicích napomáhají jen lepší a bezpečnější vozidla, je krátkozraké a chybí tomu trochu širší rozhled... Je daleko více faktorů, které působí jak v ČR, tak v EU..
13. 11. 2013 21:37
Re: Pokles úmrtí
A co německo? Tam se dá jezdit rozumně, na některých dálnicích i neomezeně a stejně jsou na tom dobře. U nás by se nejdříve muselo uvolnit mnoho nesmyslných omezení a policie by musela začít hlídat bezpečnost provozu a ne jen příjem peněz do své kapsy.
13. 11. 2013 21:47
Re: Pokles úmrtí
Kontrolní otázka - jak se jezdí na jedničkách v Německu? Jaký je tam provoz?
Mají mnohem víc dálnic, a právě dálnice jsou těmi nejbezpečnějšími cestami.
Avatar - Ozzman
14. 11. 2013 16:33
Re: Pokles úmrtí
Ano, to je druhá věc, mimo vychovanosti a vysokých pokut je tam nesrovnatelně lepší infrastruktura, proto se s nimi nemůžem srovnávat a nemužeme přejímat jejich systém do Čr... včetně neomezené rychlosti na dálnici :-)
Avatar - Ozzman
14. 11. 2013 16:31
Re: Pokles úmrtí
Německo? Podívej se na vývoj úmrtnosti v Německu. Došlo tam k velkému snížení, ale také postihy se zpřísnily v této době a němečtí řidiči jsou prostě vychovanější už z podstaty. Berme horizont 20ti let do revoluce. Jistě není žádným tajemstvím, že určité vzorce chování jdou s nadsázkou přejímat na celé národy. Ne-jen v automobilismu je vidět, že třeba jižní národy jsou prudší povahy a tak to vypadá i na silnicích a proto některé tyto jižní země dosahují podobných měr úmrtnosti jako východní země, i přes lepší vozový park... :-)
14. 11. 2013 08:47
Re: Pokles úmrtí
Podívej se na bodový systém u nás. Jak se zavedl, dost lidí přišlo o body, že jelo na padesátce 52 km/h. Za nedání přednosti na přechodu byly tuším 4 body, ale nikdo je nedostal. A právě když bodový systém zavedli, staly se přechody výrazně nebezpečnějšími, protože skoro všichni řidiči "hypnotizovali" pohledem tachák, aby nepřišli o body, a sledovat přechody úplně přestali.
Pokud chce stát udělat něco pro bezpečnost, ať nechá lidem víc peněz. Oni si ta lepší auta koupí, jakmile na ně budou mít.
Avatar - Ozzman
14. 11. 2013 16:26
Re: Pokles úmrtí
Přiznám se, že když jsem tuto studii zpracovával, měl jsem jen data do roku 2008, což je strašně krátká doba na hodnocení bodového systému v ČR. Jen jsem reagoval na nesmyslné interpretace statistik některých uživatelů..... Je třeba se dívat na tyto věci komplexně. Třeba mne zarazilo při analýze právě Řecko, kde se ve statistikách projevilo patrné snížení po zavedení bodového systému (1992), nebo zvýšení sankcí a postihů za nenošení helmy na motocyklech ( 2004 tuším už si to nepamatuji přesně). Nikdo vám neřekne, jestli více působí to, či ono. To by jste museli zavést bodový systém ( restrikce, postihy a změny v záknech v jakékoliv podobně, ne jen bodový systém) a zakázat lidem kupovat nová auta, nebo naopak. Takto by se poté dalo změřit, co funguje více.. Dalším aspektem, který se uvádí třeba ve statistikách nehodovosti v USA je nevěnování řízení díky multimediálním "pomocníkům" v autech, jako jsou navigace a podobné věci...

Jen s tím sledováním tachometru to není vůbec pravda ( docela by mne zajímalo odkud si vzal tento názor? Je na to studie? rád bych si ji přečetl. Takto se možná chová učedník v autoškole, každý řidič umí udržovat 50 i bez hypnotizování tachometru :-) ), úmrtí chodců se také snižuje. Jediný lehce vzestupný, nebo spíše jen stagnující trend mají zemřelí motocyklisté. Podívejte se do statistik CARE, kde jsou celkem dostupná a spolehivá data.

Statistika se SNAŽÍ co nejlépe popsat skutečnost, ale nikdy ji neobsáhne přesně a proto se musíme při hodnocení dívat na veškeré aspekty a okolnosti vývoje a to zajisté jsou i restrikce... Nic na tom nemění, že se úmrtnost na silniční dopravní nehody snižuje ve všech zemí, jen ta dynamika je trochu odlišná, jak jsem popsal níže :-)

Abych zas nedostal odpalcováno nevěřícími, už jsem to tu psal vícekrát, ale napsal jsem na toto téma odbornou studii a data byla čerpána z EUROSTATU a WHO a nemyslím si ,že zde by byla nedůvěryhodná data :-)
14. 11. 2013 16:49
Re: Pokles úmrtí
S tim udrzovanim 50, no nevim no, jednoduche to neni >:D , leda s omezovacem rychlosti :-)
Avatar - Ozzman
14. 11. 2013 18:46
Re: Pokles úmrtí
To, že tě šimrá noha na pedálu neni výmluva :D:D:D:D Ale chápu tě >:D
14. 11. 2013 23:45
Re: Pokles úmrtí
Ono to neni o simrani, tu 50 prekrocis lehce i kdyz plyn jen lechtas.
15. 11. 2013 07:22
Re: Pokles úmrtí
Nevím, jak moc to platí obecně, ale v centru Plzně se lidi už před zavedením bodového systému celkem naučili pouštět chodce na přechodu. Po zavedení bodového systému najednou na přechodu chodce pustil tak jeden z desíti, protože všichni ostatní napjatě sledovali tachák. A teď se to trochu zlepšuje, od té doby, co dali aspoň mírnou toleranci - že za 53 km/h neseberou body.
Taky se tu trochu zlepšuje vyježděnost šoférů, ale zase se zvyšuje drzost a agresivita - což souvisí s přeplněnými silnicemi.
Co se týká Řecka, tam jsem byl jen jednou. Ani nevím, jestli už tam body měli nebo ještě ne. A hlavně Athény byl propastný rozdíl proti naprosto pohodovému Římu - prostě orientální vlivy. Já mám auto, tak jedu. Ty jsi pěšák, takže uhni. Na to ovšem bodový systém asi vliv nemá, to je celkové klima společnosti.
Evropskou statistiku na nic z toho nemám, jen vlastní pozorování.
Mrtvých na našich cestách ubývá, což je samozřejmě dobře. Téhle statistice věřím, taky nedovedu posoudit, čím a v jakém poměru to je.
A ten můj příspěvek není proti bodovému systému, ale proti způsobu jeho uvádění v praxi u nás - že se z toho vypíchne třeba jenom ta rychlost a ze systému se tím stává pouhá buzerace.
Avatar - Ozzman
13. 11. 2013 16:23
Re: Pokles úmrtí
Tak to nemáš vůbec úravdu. Podívej se na všechny země EU a pak vynášej soudy. V ČR je pokles velmi znatelný za posledních 20 let. Celkově se rozdíly snižují ( jak absolutní, tak relativní), takže to znamená, že ČR a východní země zaznamenávají větší absolutní pokles, než země západní. Například ve Velké Británii, skandinávii a podobných zemí je za polsedních 10 let vývoj spíše stagnující, rozuměj, že se tyto země dostaly na tak nízké míry úmrtnosti na silniční dopravní nehody, že další výrazné snížení by bylo možné leda úplnou eliminací automobilové dopravy...... takže, nelpeť si pojmy, díky :-) Naopak Velký pokles zaznamenávají země pobaltské, kde i přes pokles je hladina úmrtnosti nejvyšší....

Ještě doplním, že ČR lehce zaostává za západní Evropou v počtech zemřelých vztažených k populaci, takže žádná hrůza..
13. 11. 2013 23:17
Re: Pokles úmrtí
Kecy v kleci. Stav a úroveň našich silnic se na nehodovosti podílí tak možná 10 procenty. Neslýchám moc často, že by se v autě v sobotu ve 3 ráno zabili 4 lidi protože najeli na výtluk.

Takže celkově vzato je to pořád hlavně v lidech.
13. 11. 2013 13:57
Takže změna
Zastavujeme opravu D1, protože ta je bezpečná, a peníze přesouváme do silnic smrti I/11 mezi Jablonným a Červenou Vodou a do 1/44 z Červenohorského sedla na Jeseník. Jestli to není správný závěr, je ta mapa o h..u, ale o to asi nešlo, nepochybuju, že jediným cílem bylo získat pořádnou dotaci a vykázat nějakou činnost.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
13. 11. 2013 14:09
Re: Takže změna
Třeba I/55 Otrokovice - Staré Město je v luxusu, problém je velmi hustý provoz, jelikož chybí R55. To samé Přerov - Lipník, kde zas pro změnu chybí dostavět D1. Jinak je ta silnice nadlimitně v pořádku.
13. 11. 2013 14:17
divny
jednu ze silnic oznacenou na te mapce jako "vysoke riziko" jsem jezdival 2x denne po dobu cca 7 let (z toho cca 4 jako ridic) a ani jednou tam pokud vim nebyl ani jeden smrtak, ja tam vlastne nikdy nezazil ani zadnou nehodu, a ted kdys tam jedu tak 1x do mesice tak me ta silnice pripada porad stejna a nikdo ze znamich co tam casto jezdi se nezminil ze by tam byla nejaka vetsi nehoda a nebo dokonce smrtak ? I/14
Rozbalit vlákno
0
13. 11. 2013 15:33
I/38 za MB - hrůza
Nepřekvapila mě černá barva na silnici I/38 z Mladé Boleslavi směr Česká Lípa. Co nejvíce chybí, jsou odbočovací pruhy pro vozidla jedoucí doleva. Odbočování je slušnej adrenalin a blikám asi čtvrt kilometru předem a brzdím průběžně pomalu celou tuto dráhu, protože auto v kufru je tu na denním pořádku. Takové křižovtky jsou tu asi 3-4 za sebou.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - leone
13. 11. 2013 16:56
silnice ??,
silnice ???,
ano, některé byly stavěny v úplně v jiné době a na úplně jiný provoz, ale jinak zásadní problém není v silnicích, ani v autech, ale v TĚCH CO JE ŘÍDÍ , bohužel agresivita a bezohlednost na denním pořádku, která nezná mezí !!!!!!!!!!!!.
....stačí jezdit měsíc v Německu, a pak se vrátit,....ten nebetyčný rozdíl pozná malé dítě :'-(
Rozbalit vlákno
1
13. 11. 2013 18:53
Re: silnice ??,
Německem stačí projet nejlíp až do Francie...
13. 11. 2013 18:40
Aha
Tak že za nehody vlastně můžou silnice ;-\ Vsadím se že je velká spousta magorů které to jen utvrdí v jejich nesmrtelnosti jelikož za jejich neschopnost vlastně může silnice.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
13. 11. 2013 20:00
R7
No nevím, ale všechny černě označené silnice ve středočeském, libereckém, plzeňském a jihočeském kraji znám a ani jedna z nich mi nepřijde tak nebezpečná, jako legendární tankodrom R7 s množstvím děr, houpanců a jako bonus prakticky bez napojovacích pruhů. Bydlím u letiště a musím říct, že napojování/sjíždění u Kněževse/Tuchoměřic nebo i o exit dál u Středokluk stojí opravdu za to. :-! O stavu povrchu směrem dál na Slaný ani nemluvě... Naopak ta "černá" silnice na Českou Lípu je v pohodě, v létě si tam rád zajedu užívat zatáčky. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - eXp10it
14. 11. 2013 06:22
opravdu
Nehoda ma snad u nas vynika vzdy ne? V tom pripade je to spise mapa negramotnosti a nezodpovesnosti.
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2013 14:56
Mrtví ?
Proč se všude mluví hlavně jenom o počtu mrtvích(viz nadpis článku), ale už se moc nezmiňují lidé co jsou po krk ochrnutý, mají těžké úrazy hlavy, ...

A vůbec ono už když do Vás nějaký spěchálek narazí, vy si jenom zraníte koleno a bude zbytek života kulhat, tak to není nic příjemnýho.

PS: Vím že mapa nevychází jenom z počtu úmrtí, ale problém vidím v tom jak ji novináři prezentují!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
14. 11. 2013 16:49
Re: Mrtví ?
Čistě z analytického hlediska, spočítat mrtvé je jednodušší, je na to přesná definice, vztahuje se na lidi zemřelé při dopravní nehodě nebo na následky do 30dnů od nehody.