Před 40 lety, po celozávodní dovolené, začaly Automobilové závody, n.p., s výrobou netrpělivě očekávané novinky, vozu Škoda 100/110. Zahájení výroby se nezpozdilo ani přes ničivý požár části mladoboleslavského závodu.
také jsem na kiliánovi modré barvy alá AVIA začínal ;-) , jo jo už je to dávno. Galerii bych také uvítal ,zvláště ty prototypy. PS : jestli na mně ještě jednou vybafne Sobotka tak opouštím web auto.cz a vracím se sem až v listopadu ;-\
Já měl taky modrou. A měla nalítáno skoro dvě stě tisíc kilometrů bez generálky motoru. Když jsem ji před čtrnácti lety dostal, byla jako nová po GO karoserie, ale za ty tři roky mého užívání neskutečně zrezivěla. Hlavně kolem parabol předních světel. Bohušovi celkem věřím. Ať na mě vyblafne třeba něco takového jako bendl nebo nečas, takových strašidel se nebojím. Ale o politice se tu bavit rozhodně nehodlám, tohle je server o autech.
Tak konečně článek hodný reakce. Chlapci říká vám něco pojem škodylak?? Že ne?? No pro ty mladší ročníky - dnes je řeč o hundrdce, autu na kterém mnoho z nás začínalo anebo jej pamatuje z dětských let jako tátovo žihadlo. Toť jest i můj případ. Pamatuju se jako dnes, když jsme s tímhle drakem jeli do Maďarska k Balatonu. Tmavě zelenej škodylak 110 LS. Král československých dálnic. Rovnat se mu mohl pouze sovětský "mercedes" žigík 1500. Každopádně byl pro mne temkrát tenhle škodylak něco jako ikona... ;-)
krása. Bravwo škodylak... ;-):yes::yes: Jinak vyhlašuju soutěž - kdo mi pošle nejhezčí fotku stodvaciášku má u mně jednu pemprsku a pozvánku k doktorovi do Mostu! ;-)
je krásná... uměli jsme dělat hezký auta i tech. na úrovni ale měli jsme jednu brzdu - komáry - ale to sem nepatří...
měla motor klasicky za zadní nápravou ;-)
sedmdesátá léta bylo posledním obdobím, kdy škodovka ještě za komoušů dokázala dělat pěkná a konkurenceschopná auta. Popravdě řady 100/110 a kupé R byly poslední opravdu pohledné škodylaky. Pak přišel na řadu stodvaciášek resp. jeho slabší brácha 105 ale to už je jiná kapitola. To už bychyom lítali na dlouhym táhlym, nedejbože školili drzky na severní smyčce... >:-[] >:D
Souhlasím Š 120 je tvarově velmi povedená. škoda té koncepce, představte si ten obří kufr který by vznikl přesunutím motoru dopředu jak soudruzi plánovaly, ale nesplnili... Však víte proč.
ŠKODA 720. Design by GIUGIARO. ABS. Motor vpredu. Áno, v tom čase. Toto auto bol na technickej úrovni západných aut. Socializmus rozhodol, že sa bude vyrábať Škoda 100. Nebyť kOMUNISTOV, mohla byť Škoda tam kde je VW. Možno. A tá šanca sa vyskytla aj v 70. rokoch. Namiesto toho sa dnes musí Škoda podriaďovať VW a teraz sa dozviem, že 100 má 40. rokov? Tento komunistický zmätok nikdy nemal vzniknúť. Namiesto mohla byť Škoda možno aj, prémiová automobilka.
Projekt 720 začal tuším v roce před rokem 1969(v 69' byl na tuty hotovej prototyp) Měl to být současník stovky čili druhá souběžně vyráběná řada. Stovku měl nahradit projekt 740 - malý hathback... Výsledkem obého byl projekt původně s motorem vzadu a chladičem připraveným vpředu pro pozdější přesun agregátu po dodání technologií od Dederonů. Takže měly být auta jak s motem vzadu tak později i vpředu. Kastle by byla stejná. Vpředu bohužel zůstal jen ten chladič... V -26° je to bomba řešení...
Vzhľadom na vek nemáš šancu vedieť, čo je Dederón, tak sa netráp. Východonemeckí turisti mali vzadu na aute medzinárodnú poznávačku DDR (západní Nemci mali iba D), preto mali prezývku DeDeRóni.
Už si len nechaj tie poznámky. Isteže nemám šancu vedieť, ako vyzeral komunistický obchod, ale neviem, prečo by som nemal poznať známe názvy. Ty si tiež nežil v staroveku a zato nemáš mať šancu vedieť čo je to Sparta?
Čo skáčeš? Ja ti predsa nič nevyčítam, naopak, iba vysvetľujem, prečo to nemusíš vedieť. Keby si socializmus zažil, bolo by to iné, a zrovna prezývka "dederóni" nepatrí medzi historické fakty...
že bych měl svojí stovku konečně vytáhnout z garáže, oprášit, odvzdušnit brzdy a zjistit, jestli už může na sraz veteránů... Rád bych s ní letos jel na Zbraslav. ;-)