Škodu 120 snad netřeba představovat. Pokud chcete zavzpomínat na staré časy, můžete si jednu takovou pořídit. Pokud za ni budete ochotni utratit 120 tisíc korun. Stojí za to?
ji prodal za 4000 >:D no jo, měl ten bolševik něco do sebe, na západě jezdili v MB a spol., za velkou louží ani nemluvím, no a lepší čech si koupil šáde, kouzelná doba bariku :-)
Jak to mluvíš, vždyť přece ty socialistická auta měla dobře našlápnuto, reputaci jim kazilo pár drobností :-) a o sovětské provenienci ani nemluvě. Jen ten darebnej Gorbačov s Jelcinem všechno rozbili a proto teď ztratili krok. Ale bacha, Vestička ještě vycení zoubky. :-!
Hned na začátku je otázka "Stojí to za to?" Jasně že jo!
Já jsem vyrůstal ve 105L,panečku,to byla jízda! Pro mě lepší než nějaký supersport.
Byla bez poruch. Jó vlastně,už 7 let stojí na mým dvoře. Neni orezlá,hmmm asi ju zprovozním.....
nám nikdy kolo neupadlo, vždy nastartovala na 1. pokus i v zimě a hned jela, nikdy nechcípala, jen jednou vařila. Koupit se vyplatí, za x let se prodá za víc, je to investice
když je něco starý a je toho málo neznamená to že to má nějakou hodnotu a u starejch škodovek to platí dvojnásob ... do šrotu s tím to je tak všechno ...
Vzhledem k tomu, že těch aut bude už jen ubývat je ta cena možná ještě dobrá. Kdo by čekal, že se T603 bude prodávat za milion a eRko za čtvrt mega. Možná i obyčejná krysa bude stát za 5-10 let přes 200 táců. Kamarád takhle před 15 lety prodal Lancia Delta Integrale za 40 tis. Když jsem mu říkal, že je * a že se to auto prodá za pár let násobně dráž, tak nevěřil. Mrkni co dneska stojej.
Mno ale Delta Integrale a 120 je dosť diametrálny rozdiel, jednak v počtoch vyrobených kusov, jednak v zberateľskej atraktivite a histórii modelu ako takej.
Integrále má hodnotu celoeurópsku,či svetovú ale taká Š 120 iba CZ/SK
Rozmýšľal som kedysi nad Integrale a to vtedy stála “iba” cca 150-200tis ale vtedy to bolo pre mna hodne
Myslíš že ve světě se sběratelé o český auta nezajímají? Já bych to zase tak nepodceňoval. No dát 200 tisíc za auto, který strčíš do garáže a bude čekat až vyroste na ceně už chce mít trochu kapitál :-) ale špatná investice by to nebyla. No nesměl by si s tím jezdit. Ačkoliv vzhledem k poruchovosti Integrály by si s tím stejně moc nenajezdil >:D
Šejkovi asi nepůjde o to, aby za pár let vydělal třeba 100 tis. Ti investují v jiných částkách, takže si koupí sběratelský auto za několik milionů nebo třeba obraz na čem se dá vydělat řádově víc. Jestli byl tvůj příspěvek myšlený vážně, tak máš v hlavě dobře duto.
V princípe by to bolo rovnaké, ak by si porovnával prvú obyč. Deltu s obyčajnou 120, resp. hocičím z rady 742. Integrále je podľa mňa iná liga s inou cieľovou zberateľskou skupinou.
Hej hej, investicia akurat tak v ociach dedinskeho vidlaka, v reale by nestacila ani na inflaciu. Nejaka spec verzia okej, ale obycajna 120 ktorej su plne stodoly a vrakoviska, to nie je ziadne terno.
Prosim o informaci, kde jsou ty plne stodoly 120citek, protoze slusnou sehnat je temer nemozne.
Investice to v dnesni dobe samozrejme je, nebot v CR jejich ceny uz nekolik let rostou. Pokud vis o nejakych duvodech, proc by se trend mel otocit, sem s nima.
Problem obecne bude spis s likviditou, protoze se jedna zejmena o lokalni CE zalezitost, francouz by ti za to nejspis nedal ani plechovku fazoli.
Ono to vypadá, že investice, co vynáší, ale já osobně mám Fanouše, projedu za rok cca jednu nádrž, za čtyři roky, co je doma, nahoru moc nešel a pochybuju, že půjde nahoru natolik, že to vynahradí výdaje...
Pojistka cca 3000 Kč za rok
Emise a STK 1000 Kč za rok
Údržba cca... když to rozpočítám, tak 2000 Kč za rok a to mám kus, co zatím skoro nic nepotřeboval, ale ještě to přijde
Přepis vstupně 10 000 Kč
Garáž 6000 Kč za rok a to mám levný pronájem, stavba vlastní mě teprve čeká, to bude panečku ranec.
Za každý rok se obávám, že o tolik, co mě youngtimer stoji, si na ceně nezíská, to by se Facka musela prodávat jak tak počítám za 80t Kč, abych neprodělal a to jsem zatím abi v tak dobrém stavu, co mám, neviděl.
Takže klidně zkus investovat >:D >:D >:D
PS: a to nepočítám, co mě to stojí času každý rok ;-)
Pri stejnem modelu (subjektivni cenu parkovani nepocitam) ma uzovka bilanci pozitivni, u emka to bude podobny, favorit si jeste musi par let pockat, drz ho, tipuju, ze bude lepsi investice, nez 105/120/..., prave kvuli presahu CE regionu, je to preci jen auto z doby vstupu VW do Skody, takze v sirsim povedomi.
Proč by někdo vůbec chtěl jedno z nejhnusnějších a nejhorších aut na světě? Ve své době to byla sra*ka a dneska bych to nechal jen v muzeu jako odstrašující příklad neschopnosti automobilového inženýrství.
To je trochu krute konstatovanie na adresu jej tvorcov, bol to strasny pekac ale inzinieri za to nemohli, ved navrhli aj ovela progresivnejsiu 720nu, len socializmus nebol schopny take auto vyrabat, preto si proletari vsetkych krajin museli vozit zadky v zaostalych kraksniach.
Nemyslím si, že by to bylo kruté. Tatra zvládala udělat relativně konkurence schopné auto a dát do něj normální motor, třeba 3l V8. Škoda za celou svojí existenci (bohužel to platí dodnes), nezvládla udělat jedno dobré auto.
Akurat ze ta Tatra bola urcena pre vtedajsiu verchusku. A za dobu svojej existencie nepresla vyraznou modernizaciou. Takze auta rovnakeho urcenia zo zapadu boli po par rokoch niekde inde, jak vybavou, komfortom i vykonom. O dostupnosti ani nehovorim.
Normálny motor v 70. nebol vzduchom chladený a vzadu, bol to exot. 603 ani 613 neboli konkurencie schopné, existovali len ako kusovky pre papalášov. Ani tak nemali elementárne vybavenie patriace k luxusnému autu.
Inžinieri boli OK, systém nie.
Škoda dnes vyrába špičkové autá, je úspešná, zisková.
Vzduchom chladený motor bolo neobyčajné riešenie pre neobyčajné auto >:D Na dobu vzniku dostatočne výkonný, tichý, akurát trošku viac smädný. Oni ho časom upravovali, takže prišli verizie E teda Ekonomik 1 a 2 a tuším až po prevrate s elektr. vstrekovaním.
Bohužiaľ tieto inovácie síce pre ostblok stačili, ale v kontexte konkurencie zo západu to bolo žalostne málo a to auto jednoducho rýchlo zastaralo.
Inak k tomu vybaveniu, vládne 613 mali kopu luxusnej výbavy, ktorá sa ale do obyčajnejších verzii nedostala, lebo aj v tomto musela byť hierarchia zachovaná. :-)
Bola to z núdze cnosť. Presne ako Škoda 742, beznádejne zaostalá už pri premiére. Nebol kapitál na moderné autá s motorom vpredu...
613 mala luxusnú výbavu, klimu, elektrické okná, len v niekoľkých kusoch Special, určených pre najvyšších papalášov. 99% produkcie nemala nič, boli to aj na tú dobu holé autá.
Ja by som skor povedal ze ctila tradiciu znacky. Na radikalny krok na presun motora dopredu zrejme nebola ani odvaha ani peniaze. A naco vymyslat nieco svetoborne kef odbyt mas tak ci tak zaruceny.
Jistě máš pravdu, což dokazují žalostné prodeje Škodovky už od revoluce a fakt že je krůček od krachu, že? Hochu ty to máš v hlavě pomotaný až to bouchá dveřma. Už radši nic nepiš >:D >:D
máš nepochybně pravdu...ale lidský mozek maže to špatné a pamatuje si ty dobré střípky. Lidi si tyto "youngtimery" nepořizují kvůli jejich jízdním vlastnostem...ale přesně pro to,co zmiňuje p.Vaculík ve videu...cvak cvak...táta přijel domů. Trošku mě jako majitele podobných vozů irituje ten náhlý boom a nastřelení cen do vesmíru. Opravdu ještě pár let nazpátek,tato auta končila v hutích. Osobně mám takovou teorii,možná se mi potvrdí až po letech...ale myslím si,že nakonec ty nejdražší a raritní kousky budou usmolené emkové 105S. Nikdo je nechtěl...dost jich skončilo v hutích a jednou stoupnou na ceně podobně jako 136 Rapid nebo GLi apod
jo asi spousta znás v nich jezdila taky jsme měli od 105 po 120 ale kvůli nějakým vzpomínkám za to dneska vyhodil 120tis kč? >:D chtěl bych vidět toho dobrodruha co si to koupí >:D před 15 lety toho byli plný sídliště a lidi to vyhazovali a dneska se z toho dělá nějakej poklad ... tyhle ceny tyhle auta potopí uplně ... nikdo je to tiž nebude kupovat a nikdo je nebude udržovat protože za tyhle peníze je to neprodejný a těm lidem to shnije ve stodolách ...
Jak se tak říká, někdo tu cenu může chtít a někdo jí musí bít ochoten zaplatit. Podle mě je absurdní, za podobné peníze si můžete sehnat pěknou mercedesí "4". Pravda, s ní toho nezažijete ani zdaleka tolik, napadá mě například honění vlastního kola po silnici, jízdu na sytič po prasknutí plynového lanka, kličkování po silnici v bočním větru, sisyfovské snahy o odzvdušnění chlazení a topení, předjíždění traktoru v protivětru, shánění alespoň trochu funkčního palivového čerpadla v NDR... Ale možná právě to má jisté kouzlo. Spousta lidí nedá například dopustit na klasické dvoudobé Jawy. Sice to nestartuje, moc nebrzdí, kroutí se to jak užovka, odporně smrdí, ale je to taková česká klasika...
Koleso som videl nazivo, ako borcovi odpadlo v zatacke. Velka zabava :-) Ta konstrukcia napravy - cele zle.
Este si zabudol na ten hojdavy "predozadny" pohyb a "olejnicku" s modrym dymom z vyfuku.
Nechat si neco z detstvi? Urcite ano! Houpaciho konika, dreveny vlacek, rozkladaci repolero :yes: Ale jednorazove pokakane pliny ne 8-s Na 742 nebylo dobre NIC, ani tehda.
Kolik informaci je z Martinovy hlavy tezko rict, ale predstaveni bylo hezke: Dekuji :yes::-!
V roku 1984 si naši kúpili Š105. Za Š120 chceli úplatok, čo naši odmietli. Áno fungovala 15 rokov. Nejako.
Dokážem si dokonca predstaviť autá s rovnakým dátumom výroby čo by stáli za pozornosť, Škoda medzi nimi nefiguruje ani náhodou...
nasu 105L-ku sme tiez mali 15 rokov .. asi po 10 rokoch jej potom ale odislo pocitadlo km a ostalo stat kdesi na 90 tisicoch .... nemala radio... nemala nic .. napriek tomu sme to auto mali vsetci u nas doma radi... vzdy fungovalo... obcas sa prehrievalo v lete ked sme sli napriklad v horucavach cez sorosku smerom na betliar a krasnu horku ale inak si nespominam zeby nejako sklamalo.... a aky pritom aj zvladla teren... ach boze... dnesne bezne auta sa uz nechytaju ... bol to hotovy crossover ;-)
Slova pana Vaculíka naprosto přesná a trefná...i ten nostalgický důvod proč je dnes po tomto typu aut obrovská poptávka. V Německu se tomu trefně říká "Ostalgia" nostalgie po východním Německu.
Občas si říkám,že by bylo fajn,kdyby se z p. Vaculíka stal youtuber a neomezoval se jen na prostředí SM a ACZ.
Co třeba další podobný videopohled na ostatní tehdejší produkci z RVHP?
Nostalgia, selektivna pamat a spomienkovy optimizmus. Nic viac, nic menej. A auto stoji za .... . Preslo to vobec niekedy nejakou normalnou STK, kym to neboli veterani ?
Este ako tak pochopim tu lasku k Trabantom.
Fakt ale je, ze toto sa riesi srdcom, takze tu ide rozum bokom :-)
Ale za tu cenu radsej rozhegane Porsatko.
Byt jsme jí měli, neumím si představit, co by mě na ní táhlo srdcem. Byl a je to křáp. Pro mě je srdcovka ta zmiňovaná Porsche a nebo miník. "Gangy" dvacetiletých ve 120 u nás na parkovišti v 90. letech jsou mi dodnes pro smích s prominutím. O 100m dál kluci v dílne renovovali miníka a to byl jiný pohled, než na poflakovače turující místo motorů rádio. >:D
Nejvtipnejsi je tahle selektivni pamet u lidi, co se jinak hezky kapitalisticky vydelaji na auta typu Audi A6 nebo A8L, ale na aute nalepku DDR, kdykoli prijde rec tak plna huba pozitivnich vzpominek na DDR a pratelske vztahy s Ruskem atd. hlava mi to nebere.
ako auticko pre radost na nejake tie akcie aj vlastne potesenie to bude paradicka :yes: ... my sme kedysi mali bezovu 105L-ku rocnik 86.... v podstate na nej som zacinal jazdit s vodicakom v ruke ... az po roku jazdenia s nou potom sme v roku 2001 kupili feliciu... na ktorej som potom pokracoval no a casom potom prisli samozrejme dalsie vozy... ( aj firemne aj vlastne ) ... ale na skodovke z tychto rokov som proste zacinal a na to sa nezabuda ( dodnes na tych novych autach hladam sytic ale nikde nic >:D .. ale nie srandujem )
my sme nasu skodovecku predali v roku 2001 este vtedy za 15 tisic korun ... ale ked odchadzala tak sme plakali... ach jo... boli ine casy asi no :-):*) ale dnes by som prijal mat aj taketo jedno starsie auto len tak pre radost ( aj ked otcove stare polo mi tej radosti dava az az po kazdom zajazdeni si s nim )...ale chcelo by to napriklad vw corrado... alebo fiat barchettu a pod .. toto by som bral :-) ale zivit dve auta je pre mna momentalne neprijatelne ;-) .. takze toto ti zavidim ;-):yes:
No neviem, čo povedať na takýto príspevok. Ten redaktor urobil zo škodovky strašný pekáč. Asi na nej nejazdil. Ja som jazdil za komanča na troch škodovkách. Prvá bola 120 LS, model 1979. Druhá 120L model 1986, tretia 120 GLS, model 1988. No a čo Vám poviem? Že to boli dobré a spoľahlivé autá. Kecy o priehrevaní - chodil som na nich každý rok na dovolenku do Bulharska, a nič sa neprehralo. Na modeli 1985 bolo treba vymenieť tesnenie pod prsami za teflonové, a mohol som stáť na slnku pol dňa so zapnutým motorom. Áno, škodovky neboli tiché autá, ale uvedomme si, že vtedy autá nemali prevody do rýchla (piaty stupeň), ale trápili sa na priamy prevod alebo veľmi blízko k priamemu prevodu. Takže už pri stovke tieto motory sa trápili na vysokých otáčkach. POsledná moja 120 GLS už bola 5 stupňová a rozdiel v hluku bol podstatný!
SKodovka bola dostupné auto, bolo naozaj spoľahlivé a relatívne aj odolné voči korózii na tú dobu. NIkdy ma nenechala na krajnici. Došla všade. Dobre kúrila, horšie to bolo s vetraním. Napriek motoru vzadu ponúkala celkom slušný batožinový priestor, vpredu a aj vzadu. Naozaj, pokiaľ človek nebali do veľkých kufrov, tak odviezol veľa batožín. Škodovka nikdy nebola výkvet techniky, ale bola osobitná, svojská. Veľa chýb, ktoré redaktor pospomínal boli iba na zle servisovaných vozoch, mne sa nikdy škodovky neprehriali, nikdy mi neodišlo koleso!!! Treba si uvedomiť, že vtedy sa jazdilo pomalšie, diaľnice skoro neboli, na okreskách bola bežná osemdesiatka. Nebolo treba klímy, nakoško pri tak malej rýchlosti sa dá jazdiť s otvorenými oknami... Na cestách boli krásne aleje, ktoré chladili cestu. Nejazdilo sa na rozpálených diaľniciach, kde zapínam dnes klímu pri teplotách už nad 22 stupňov. Ani nepáli na motoristu slnko celý deň ako na ražni. Nuž nostalgia. Ale na moje škodovky veľmi rád spomínam a bol som vďačný za ich služby. A to som na rozdiel od redaktora nemal skúsenosť z jedného dňa, ale viac ako desať rokov s troma škodovkami. Nemal som nikdy 105 ku, tak neviem ich ohodnotiť, ale 120 ka mi stačila aj s výkonom. Dnes jazdím na aute s automatickou prevodovkou, všetko na čo šiahnem, má režim auto (svetlá, stierače, zrkadielko atď), na diaľnici sa jazdí na tempomat, ale je to ešte jazda?
Hm, tiež som jazdil dlho 120 L model 86, neskôr upgradnutú 5st. prevodovkou zo 125. Tiež to jazdilo viacmenej spoľahlivo, ale to bol skôr výsledok postupného vychytávania múch a vylepšovania nedokonalostí z výroby. Nechce sa mi veriť, že si nemal napríklad vypínač na vrtuľu vetráku chladiča, pretože ten z výroby (alebo hoc aj vymenený) prestal spínať po prvej zime. Moja škodovečka topila výborne hlavne v lete v kopcoch >:D Ale viem, že kamoš menil črevá vodnej pumpy a jemu to chladilo aj kúrilo na pohodu. Tiež mi okrem tejto prešlo rukami viacero iných typov od užoviek až po 130 a mám pocit, že čo kus to originál :-)
Vypínač na vrtuľu som nikdy nemal. Dorobil som si kontrolky ručnej brzdy a sytiča, použil som snímač brzdy z Jawy. A fungovalo to. Nikdy som nestál na krajnici s prevareným motrom. Ale to tesnenie pod prsami som vymenil. To bolo miesto úniku vody. Prvá LS mala ešte starý systém prevody riadenia, vôľu to veľkú nemalo, ale šlo to ťažko. Novšie 120 ky mali obe hrebeňové riadenie, a pri prázdnom kufri sa každý dušoval, že to má servo... Kočiar sme mali starú poctivú Libertu , tzv. vaničku. Čiže ten najväčší... Kolesá som musel dávať dole, všetky, ale to šlo veľmi ľahko. Podvozok do kufra a vanička, na miesto ktoré sa získalo sklopením sedáku a operadla. A jeden dospelý bol pri kočiarku... Je fakt, že za celý čas výroby sa odstraňovali postupne závady, či skôr vylepšovalo. Čiže čím novšia, tým lepšia. Tá posledná 120 GLS 5 kvalt bola už naozaj dobrým autom. A pri stovečke celkom ticho! Dobré brzdy, ľahučké riadenie, dobré sedadlá, proste fajn autíčko...
Ako som už písal vyššie, mám pocit, že čo kus to originál s inými muchami a prednosťami :). Motor som neuvaril ani ja, ale ten pocit sledovať stále ručičku či sa nechystá do výšin mi veru nechýba. :-)
Modely GLS boli lepšia, ako ostatné. Prečo ste si nekúpil auto, ktoré nemá toľko automatiky? Ja som kupoval auto pred pár mesiacmi a moje požiadavky zneli asi takto: dobrý motor, skvelý podvozok, čo najviac zábavy za stanovenú cenu, manuálna prevodovka, nie vysoká výbava (aby som auto ovládal sám). Vyhrala 2litrová benzínová atmosféra s manuálom... Automatika je len na klíme, ostatné veci viacmenej manuál... Som spokojný a mám to auto rád...
K Škodám... Otec má v garáži Škodu 110L. Máme ju v rodine od roku 1982. To suto nás povozilo celkom spoľahlivo, aj keď nebolo dokonalé. Boli časy, keď som ho neznášal, ale teraz si do neho vždy sadnem s radosťou a nasávam tú atmosféru totálnej neergonómie, veľkých vôli na všetkom, premrhaný priestor a hlavne tú vôňu auta. Dávno som na nej nejazdil, keďže jazdí len mimo zimy a dažďa, ale chytám sa. To bude zážitok. Kto nejazdil na podobnom aute, ten ani nevie poriadne, čo je to šoférovať auto :). Keď sadnem do tejto starej Škodovky, tak je to balzam na dušu a spomienky. Keď potom sadnem do môjho súčasného auta, tak ocením aké je skvelé to nové :). Dnes je auto spotrebný materiál. Pred nejakými rokmi to bola nedostupná vec, ktorej ceny boli extrémne vysoké k platom. Preto si aj ľudia kúpili auto na dlhé roky a starali sa o neho. A často mali iba 1 auto za život a mali k nemu istý vzťah.
Chlapík z toho auta dělá vrak, pokud mu auto na křižovatkách "chcípalo" tak byla chyba v řidiči. To, že si před nastartováním nenapumpoval benzín je jeho chyba - v tomhle případě úmyslná - aby poukázal na fakt, že tomu tak skutečně bylo. Chybu bych hledal spíš v korozi, v umístění motoru, díky němuž auto obsahovalo 12 litrů chladící kapaliny a tudíž špatně topilo. Auto mi vařilo jednou, koupil jsem za 130 korun nový termostat, odstranil z něj ten nýtek a škodovka už nikdy nevařila. Nešikovný byl kufr vepředu, který zmenšoval brzdový válec a tak jsem musel rozebrat půl kočárku než jsem jej složil. Mínus byla zemědělská vůle u šnekového převodu. Jinak auto se dalo opravit na koleně a NIKDY mě nenechalo ve štychu a vždy jsem dojel. ;-):-!
Pán redaktor pozabudol, že staré autá s karburátorom mali mechanické čerpadlá paliva! Aj zbožňované žiguláky mali ručnú pumpičku! Tak nech sa netvári, že to nevie, alebo nech ide posudzovať nábytok! A pre pána redaktora poznámka. Ešte staršie autá vyžadovali pred štartom ručnou pumpou vytvoriť tlak v nádrži paliva.... aby nezabudol!
Tipnem si , ze ovela viac ako skodoviek v Japonsku.
A ovela menej ako skodoviek u nas. Takze ak ma mat nejaky "veteran" nejaku cenu, je to prave ta Toyota z tej doby a nie tieto vraky, ktorych bola plna * ciest aj vrakovisk.
Strýc měl 120L (už M, ale ještě zapuštěné světlomety, takže model 84) v pěkné červené Apollo. Nikdy nezapomenu na ty zcela nezaměnitelné zvukové projevy - ne jen neuvěřitelný hrubý baryton motoru, ale to dvojí cvaknutí omezovačů při otevírání a zavírání dveří a dlouhá zvonivá rezonance zámku předních dveří po jejich zavření... >:D >:D >:D:yes:
No tak každý se s ní v životě nesetkal,už pár generací to nikdy nevidělo,ani neví co to je,ale my,co jsme si tím prošli,víme.
V mém životě se promítlo třeba embéčko,jak se říkalo Škodě 1000 MB,pak silnice brázdily dvanátsettrojky,Škody 100/110,kupéčka 110 R,Spartaky,Octavie,a Felecie.Pak 105/120,a Škoda Garde,resp.Rapid.Pak Favorit,a dál už to všichni znají.Ony 1203,byly všudypřítomné,využívané jako dodávky,sanitky i pohřebáky,jo a i jako valník s plachtou.Sem tam se objevilo pár zahraničních aut západní provenience,jinak byly všude naše škodovky,Trabanty,Moskviče,polské fiaty,Zastavy,Dacie,Wartburgy,Volhy,Gazy… a to všichni včetně dětí veděli,co to je za značku.Všichni uměli pojmenovat a určit českou i zahraniční výrobu.Dnes,kdybych měla určit ve tmě současné značky,,tak nevím nic.Snad jen přibližně.
každá doba měla svoje... já měl to štěstí že jsem vyrostl v 90tkách a ne teď ... moji synové nebo spíš ten starší (3 roky) semnou v garáži pod autem tráví hodně času tak snad mu to i zustane >:D
Dnes je potrebné vývoj sledovať. Kedysi sa vyrábali autá dlhé roky, kým prišiel nový model. Osobne nemám problém poznať autá. Pokiaľ to nie je nejaký "exot", tak to poznám aj podľa detailov - svetlá, krivky... Isto je veľa takých a aj oveľa lepších odborníkov.
Spomínaní socialistické autá patrili k danej dobe. Povedzme si, že to boli často vraky (Olcit). Iné sme nemali a aj to čo bolo sa zháňalo ťažko a stálo to nehorázne peniaze. Potom prišli 90-te roky a mohli sme len slintať, lebo všetko bolo drahé. Dnes sú autá "za babku". Vidím to na uliciach, v robote... Auto je dnes spotrebný tovar za priateľnú cenu.
První Olcity nebyly až tak špatné, pokud byly složené z francouzských dílů od Citroenu tak fungovaly. Pohromou pro Olcit byl přechod na rumunské díly. To byl poslední hřebíček do rakve Olcitu.
Tak ja som kedysi "mal šťastie" najazdiť pár kilometrov na 2 Olcitoch (v istom časovom odstupe). Asi to boli čisto Rumunské verzie. V tom čase sme mali doma ešte Škodu 110 L. Nebolo to nič extra, ale išla stále. Oba z daných olcitov mali problém so sviečkami. Keď som na tom išiel, tak sa zašpinili sviečky a auto už nenaštartovalo. Bolo ich potrebné vyčistiť... Potom mi majiteľ povedal, že je na tom potrebné jazdiť nejak špeciálne... To čo bolo za auto? Nikdy predtým som so žiadnym autom nemal problém, až s Olcitmi :). A na sytič som nezabudol :).
Prý musel mít řidič cit pro sytič, jinak motor přechlastal a musel třeba 20 minut počkat. V Olcitu jsem se vezl snad jednou. Nyní byl krásný článek o Olcitech v Autotip Special z minulého týdne.
Vlastnil jsem několik škodovek od 100, 110R, Rapid a i 120-ky a jednu používám neustále ke každodennímu ježdění a nikdy jsem neměl problém se chcípáním na křižovatkách, jak zdůrazňuje autor reportáže. Zřejmě měli v době jeho dětství doma neseřízený kus a tak to na něm zanechalo následky v podobě neustálého opakování o chcípání. Dále bych chtěl vidět škodu 120LS nebo 120GLS s vlečnou nápravou z výroby(LS mokré poloosy a seriový čtyřkvalt, GLS mokré poloosy a pětikvalt - myšleny modely M), zřejmě opět mylný úsudek pana redaktora nebo jeho zbožné přání. Díky takovým to nepřesnostem kolují mezi prostým lidem nesmyslné mýty o jednoduchých, odolných a skoro nezničitelných vozech. >:D:-!:yes:
Mě osobně se video moc líbí. Pana redaktora je radost poslouchat, jeho nadšení i znalosti dělají video zajímavým a krom toho jsem se dověděl i něco víc než jsem znal ze zadní sedačky:D. Jen je škoda že podobnou úroveň nemá ani polovina a.cz
Tohle auto je i přes určitou nostalgii ukázkou v jaké bídě byl tehdejší autoprůmysl u nás. Chápu, že někdo sbírá Mercedesy, Jaguáry, Alfy,... ale 120 za ty peníze je čistá hloupost.