Diskuse

Škoda 120 L za 120 tisíc?! Z vysmívaného auta se stává rarita. Ukážeme její nejznámější přešlapy

13.5.2018

Škodu 120 snad netřeba představovat. Pokud chcete zavzpomínat na staré časy, můžete si jednu takovou pořídit. Pokud za ni budete ochotni utratit 120 tisíc korun. Stojí za to?

 

  • 20 Reagovat !

    foto 4bytelnykola

    4bytelnýkola 13.05.  08:23

    a já vůl

    ji prodal za 4000 >:D no jo, měl ten bolševik něco do sebe, na západě jezdili v MB a spol., za velkou louží ani nemluvím, no a lepší čech si koupil šáde, kouzelná doba bariku :-)
    • 63 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 13.05.  09:01

      « Re: a já vůl

      Jak to mluvíš, vždyť přece ty socialistická auta měla dobře našlápnuto, reputaci jim kazilo pár drobností :-) a o sovětské provenienci ani nemluvě. Jen ten darebnej Gorbačov s Jelcinem všechno rozbili a proto teď ztratili krok. Ale bacha, Vestička ještě vycení zoubky. :-!
      • 20 Reagovat !

        foto jhamil

        jhamil 13.05.  10:35

        « Re: Re: a já vůl

        Ale no taáák i vozy ze západu měly svoje mouchy.
        • 33 Reagovat !

          foto car

          car 13.05.  11:03

          « Re: Re: Re: a já vůl

          ..a já si pořád říkám,kdo mohl volit Zemana..;-)
          • 02 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 13.05.  11:08

            « Re: Re: Re: Re: a já vůl

            :-)
          • 00 Reagovat !

            foto jhamil

            jhamil 13.05.  11:15

            « Re: Re: Re: Re: a já vůl

            Pokud míříš na mě, tak jsem volil Drahoše. :-)
            • 00 Reagovat !

              foto J-W

              J@W 13.05.  12:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: a já vůl

              Pochopil jsem, že to byla od něj ironie.
            • 00 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 14.05.  17:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: a já vůl

              Tak to tě ctí, nápodobně! :-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 14.05.  11:52

      « Re: a já vůl

      A co má společnýho bolševik s aktuální tržní hodnotou Š120? Z toho blábolu co si napsal je pravda jen to, že si vůl >:D >:D
  • 12 Reagovat !

    foto maty-driver

    maty driver 13.05.  08:50

    Stoji to za to?

    Hned na začátku je otázka "Stojí to za to?" Jasně že jo! Já jsem vyrůstal ve 105L,panečku,to byla jízda! Pro mě lepší než nějaký supersport. Byla bez poruch. Jó vlastně,už 7 let stojí na mým dvoře. Neni orezlá,hmmm asi ju zprovozním.....
    • 40 Reagovat !

      foto jhamil

      jhamil 13.05.  10:30

      « Re: Stoji to za to?

      Fakt ti stojí jen tak na dvoře? Dej ji aspoň někde do stodoly nebo někam kde bude chráněná před rozmary počasí.
      • 00 Reagovat !

        foto maty-driver

        maty driver 13.05.  21:26

        « Re: Re: Stoji to za to?

        Nemusíš se bat,je pod univerzální plachtou. Vcera jsem ju sundal po zime,auto v pořádku.
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 14.05.  11:53

      « Re: Stoji to za to?

      No stojí to za to v případě, že počítáš, že cena Š120 ještě poroste a chceš si takhle uložit peníze jinak to za to určitě nestojí.
    • 00 Reagovat !

      foto jam2015

      jam2015 19.05.  09:05

      « Re: Stoji to za to?

      Milujem tých, čo držia trend! Stačí, že niekto zakvičí, čo je trendy a ostatní sa začnú opičiť.
  • 14 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 13.05.  09:07

    .

    nám nikdy kolo neupadlo, vždy nastartovala na 1. pokus i v zimě a hned jela, nikdy nechcípala, jen jednou vařila. Koupit se vyplatí, za x let se prodá za víc, je to investice
    • 61 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 13.05.  09:37

      « Re: .

      prd investícia, tie ceny sú prehnané ale iba do ďalšej krízy.
      Možno ako tak ešte 110R,ale 120?......
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 14.05.  07:17

        « Re: Re: .

        Nezprzněná stodváca v dobrém stavu bude brzy vzácnost. Na spoustě z nich se vyřádili vesničtí kluci při prvním tuningu.
        • 00 Reagovat !

          foto JDM

          JDM 15.05.  18:43

          « Re: Re: Re: .

          když je něco starý a je toho málo neznamená to že to má nějakou hodnotu a u starejch škodovek to platí dvojnásob ... do šrotu s tím to je tak všechno ...
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 14.05.  11:57

        « Re: Re: .

        Vzhledem k tomu, že těch aut bude už jen ubývat je ta cena možná ještě dobrá. Kdo by čekal, že se T603 bude prodávat za milion a eRko za čtvrt mega. Možná i obyčejná krysa bude stát za 5-10 let přes 200 táců. Kamarád takhle před 15 lety prodal Lancia Delta Integrale za 40 tis. Když jsem mu říkal, že je * a že se to auto prodá za pár let násobně dráž, tak nevěřil. Mrkni co dneska stojej.
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 14.05.  12:04

          « Re: Re: Re: .

          Mno ale Delta Integrale a 120 je dosť diametrálny rozdiel, jednak v počtoch vyrobených kusov, jednak v zberateľskej atraktivite a histórii modelu ako takej.
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 14.05.  14:29

            « Re: Re: Re: .

            v principu je to stejný. Cena padala a v určitým bodě začala růst.
            • 00 Reagovat !

              foto speedfred

              speedfred 14.05.  19:44

              « Re: Re: Re: Re: .

              Integrále má hodnotu celoeurópsku,či svetovú ale taká Š 120 iba CZ/SK
              Rozmýšľal som kedysi nad Integrale a to vtedy stála “iba” cca 150-200tis ale vtedy to bolo pre mna hodne
              • 00 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 15.05.  10:14

                « Re: Re: Re: Re: .

                Myslíš že ve světě se sběratelé o český auta nezajímají? Já bych to zase tak nepodceňoval. No dát 200 tisíc za auto, který strčíš do garáže a bude čekat až vyroste na ceně už chce mít trochu kapitál :-) ale špatná investice by to nebyla. No nesměl by si s tím jezdit. Ačkoliv vzhledem k poruchovosti Integrály by si s tím stejně moc nenajezdil >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto 4bytelnykola

                  4bytelnýkola 15.05.  12:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: .

                  každej druhej šejk nebo sportovní hvězda má přece v garáži jednu 120, to je jasný >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto ryccardo

                    ryccardo 15.05.  16:35

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

                    Šejkovi asi nepůjde o to, aby za pár let vydělal třeba 100 tis. Ti investují v jiných částkách, takže si koupí sběratelský auto za několik milionů nebo třeba obraz na čem se dá vydělat řádově víc. Jestli byl tvůj příspěvek myšlený vážně, tak máš v hlavě dobře duto.
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 15.05.  12:15

              « Re: Re: Re: Re: .

              V princípe by to bolo rovnaké, ak by si porovnával prvú obyč. Deltu s obyčajnou 120, resp. hocičím z rady 742. Integrále je podľa mňa iná liga s inou cieľovou zberateľskou skupinou.
    • 13 Reagovat !

      foto comper

      comper 13.05.  10:28

      « Re: .

      Hej hej, investicia akurat tak v ociach dedinskeho vidlaka, v reale by nestacila ani na inflaciu. Nejaka spec verzia okej, ale obycajna 120 ktorej su plne stodoly a vrakoviska, to nie je ziadne terno.
      • 40 Reagovat !

        foto Machyrek

        Machýrek 13.05.  11:06

        « Re: Re: .

        Prosim o informaci, kde jsou ty plne stodoly 120citek, protoze slusnou sehnat je temer nemozne.
        Investice to v dnesni dobe samozrejme je, nebot v CR jejich ceny uz nekolik let rostou. Pokud vis o nejakych duvodech, proc by se trend mel otocit, sem s nima.
        Problem obecne bude spis s likviditou, protoze se jedna zejmena o lokalni CE zalezitost, francouz by ti za to nejspis nedal ani plechovku fazoli.
        • 10 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 13.05.  23:25

          « Re: Re: Re: .

          Ono to vypadá, že investice, co vynáší, ale já osobně mám Fanouše, projedu za rok cca jednu nádrž, za čtyři roky, co je doma, nahoru moc nešel a pochybuju, že půjde nahoru natolik, že to vynahradí výdaje...
          Pojistka cca 3000 Kč za rok
          Emise a STK 1000 Kč za rok
          Údržba cca... když to rozpočítám, tak 2000 Kč za rok a to mám kus, co zatím skoro nic nepotřeboval, ale ještě to přijde
          Přepis vstupně 10 000 Kč
          Garáž 6000 Kč za rok a to mám levný pronájem, stavba vlastní mě teprve čeká, to bude panečku ranec.

          Za každý rok se obávám, že o tolik, co mě youngtimer stoji, si na ceně nezíská, to by se Facka musela prodávat jak tak počítám za 80t Kč, abych neprodělal a to jsem zatím abi v tak dobrém stavu, co mám, neviděl.

          Takže klidně zkus investovat >:D >:D >:D

          PS: a to nepočítám, co mě to stojí času každý rok ;-)
          • 20 Reagovat !

            foto Machyrek

            Machýrek 14.05.  06:59

            « Re: Re: Re: Re: .

            Pri stejnem modelu (subjektivni cenu parkovani nepocitam) ma uzovka bilanci pozitivni, u emka to bude podobny, favorit si jeste musi par let pockat, drz ho, tipuju, ze bude lepsi investice, nez 105/120/..., prave kvuli presahu CE regionu, je to preci jen auto z doby vstupu VW do Skody, takze v sirsim povedomi.
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 14.05.  11:58

            « Re: Re: Re: Re: .

            No tak si ho hýčkej. Jednou na něm vyděláš. Počkej za 10 let. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 15.05.  14:36

            « Re: Re: Re: Re: .

            Nebreč, podívej se na starožitnosti...antické artefakty nomální člověk nezaplatí a ty už za 10-15 let budeš mít ceněný a drahý veterán k prodeji ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 14.05.  11:57

        « Re: Re: .

        odborník na investování promluvil >:D >:D
  • 45 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 13.05.  09:35

    Tohle má hodnotu jako symbol komunismu

    Je to jen přeplácané eMBčko. Přechod na 120ku z polského Fiata byl těžký úpadek
  • 53 Reagovat !

    foto karel999

    karel999 13.05.  10:04

    ...

    Proč by někdo vůbec chtěl jedno z nejhnusnějších a nejhorších aut na světě? Ve své době to byla sra*ka a dneska bych to nechal jen v muzeu jako odstrašující příklad neschopnosti automobilového inženýrství.
    • 41 Reagovat !

      foto comper

      comper 13.05.  10:31

      « Re: ...

      To je trochu krute konstatovanie na adresu jej tvorcov, bol to strasny pekac ale inzinieri za to nemohli, ved navrhli aj ovela progresivnejsiu 720nu, len socializmus nebol schopny take auto vyrabat, preto si proletari vsetkych krajin museli vozit zadky v zaostalych kraksniach.
      • 06 Reagovat !

        foto karel999

        karel999 13.05.  10:59

        « Re: Re: ...

        Nemyslím si, že by to bylo kruté. Tatra zvládala udělat relativně konkurence schopné auto a dát do něj normální motor, třeba 3l V8. Škoda za celou svojí existenci (bohužel to platí dodnes), nezvládla udělat jedno dobré auto.
        • 30 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 13.05.  14:08

          « Re: Re: Re: ...

          Akurat ze ta Tatra bola urcena pre vtedajsiu verchusku. A za dobu svojej existencie nepresla vyraznou modernizaciou. Takze auta rovnakeho urcenia zo zapadu boli po par rokoch niekde inde, jak vybavou, komfortom i vykonom. O dostupnosti ani nehovorim.
        • 02 Reagovat !

          foto peterle

          peterle 13.05.  21:57

          « Re: Re: Re: ...

          Normálny motor v 70. nebol vzduchom chladený a vzadu, bol to exot. 603 ani 613 neboli konkurencie schopné, existovali len ako kusovky pre papalášov. Ani tak nemali elementárne vybavenie patriace k luxusnému autu.
          Inžinieri boli OK, systém nie.
          Škoda dnes vyrába špičkové autá, je úspešná, zisková.
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 14.05.  12:01

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Vzduchom chladený motor bolo neobyčajné riešenie pre neobyčajné auto >:D Na dobu vzniku dostatočne výkonný, tichý, akurát trošku viac smädný. Oni ho časom upravovali, takže prišli verizie E teda Ekonomik 1 a 2 a tuším až po prevrate s elektr. vstrekovaním.
            Bohužiaľ tieto inovácie síce pre ostblok stačili, ale v kontexte konkurencie zo západu to bolo žalostne málo a to auto jednoducho rýchlo zastaralo.
            Inak k tomu vybaveniu, vládne 613 mali kopu luxusnej výbavy, ktorá sa ale do obyčajnejších verzii nedostala, lebo aj v tomto musela byť hierarchia zachovaná. :-)
            • 01 Reagovat !

              foto peterle

              peterle 14.05.  17:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              Bola to z núdze cnosť. Presne ako Škoda 742, beznádejne zaostalá už pri premiére. Nebol kapitál na moderné autá s motorom vpredu...
              613 mala luxusnú výbavu, klimu, elektrické okná, len v niekoľkých kusoch Special, určených pre najvyšších papalášov. 99% produkcie nemala nič, boli to aj na tú dobu holé autá.
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 15.05.  19:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Ja by som skor povedal ze ctila tradiciu znacky. Na radikalny krok na presun motora dopredu zrejme nebola ani odvaha ani peniaze. A naco vymyslat nieco svetoborne kef odbyt mas tak ci tak zaruceny.
        • 02 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 14.05.  12:00

          « Re: Re: Re: ...

          Jistě máš pravdu, což dokazují žalostné prodeje Škodovky už od revoluce a fakt že je krůček od krachu, že? Hochu ty to máš v hlavě pomotaný až to bouchá dveřma. Už radši nic nepiš >:D >:D
    • 30 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 13.05.  20:01

      « Re: ...

      máš nepochybně pravdu...ale lidský mozek maže to špatné a pamatuje si ty dobré střípky. Lidi si tyto "youngtimery" nepořizují kvůli jejich jízdním vlastnostem...ale přesně pro to,co zmiňuje p.Vaculík ve videu...cvak cvak...táta přijel domů. Trošku mě jako majitele podobných vozů irituje ten náhlý boom a nastřelení cen do vesmíru. Opravdu ještě pár let nazpátek,tato auta končila v hutích. Osobně mám takovou teorii,možná se mi potvrdí až po letech...ale myslím si,že nakonec ty nejdražší a raritní kousky budou usmolené emkové 105S. Nikdo je nechtěl...dost jich skončilo v hutích a jednou stoupnou na ceně podobně jako 136 Rapid nebo GLi apod
      • 00 Reagovat !

        foto JDM

        JDM 15.05.  18:47

        « Re: Re: ...

        jo asi spousta znás v nich jezdila taky jsme měli od 105 po 120 ale kvůli nějakým vzpomínkám za to dneska vyhodil 120tis kč? >:D chtěl bych vidět toho dobrodruha co si to koupí >:D před 15 lety toho byli plný sídliště a lidi to vyhazovali a dneska se z toho dělá nějakej poklad ... tyhle ceny tyhle auta potopí uplně ... nikdo je to tiž nebude kupovat a nikdo je nebude udržovat protože za tyhle peníze je to neprodejný a těm lidem to shnije ve stodolách ...
  • 42 Reagovat !

    foto Horst-Fuchs

    Horst Fuchs 13.05.  12:05

    No nevím...

    Jak se tak říká, někdo tu cenu může chtít a někdo jí musí bít ochoten zaplatit. Podle mě je absurdní, za podobné peníze si můžete sehnat pěknou mercedesí "4". Pravda, s ní toho nezažijete ani zdaleka tolik, napadá mě například honění vlastního kola po silnici, jízdu na sytič po prasknutí plynového lanka, kličkování po silnici v bočním větru, sisyfovské snahy o odzvdušnění chlazení a topení, předjíždění traktoru v protivětru, shánění alespoň trochu funkčního palivového čerpadla v NDR... Ale možná právě to má jisté kouzlo. Spousta lidí nedá například dopustit na klasické dvoudobé Jawy. Sice to nestartuje, moc nebrzdí, kroutí se to jak užovka, odporně smrdí, ale je to taková česká klasika...
    • 10 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 13.05.  12:21

      « Re: No nevím...

      >:-[] :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto 4bytelnykola

        4bytelnýkola 13.05.  13:46

        « Re: Re: No nevím...

        na obranu musím říct, že na horách i po sněhu jezdila ok, vlastně jsem ji měl rád :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 13.05.  21:27

      « Re: No nevím...

      Koleso som videl nazivo, ako borcovi odpadlo v zatacke. Velka zabava :-) Ta konstrukcia napravy - cele zle.
      Este si zabudol na ten hojdavy "predozadny" pohyb a "olejnicku" s modrym dymom z vyfuku.
    • 00 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 14.05.  08:47

      « Re: No nevím...

      >:D :yes:
  • 61 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 13.05.  18:33

    youngtimer ano, chorobu ne

    Nechat si neco z detstvi? Urcite ano! Houpaciho konika, dreveny vlacek, rozkladaci repolero :yes: Ale jednorazove pokakane pliny ne 8-s Na 742 nebylo dobre NIC, ani tehda.

    Kolik informaci je z Martinovy hlavy tezko rict, ale predstaveni bylo hezke: Dekuji :yes: :-!
  • 20 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 13.05.  18:50

    1984

    V roku 1984 si naši kúpili Š105. Za Š120 chceli úplatok, čo naši odmietli. Áno fungovala 15 rokov. Nejako.
    Dokážem si dokonca predstaviť autá s rovnakým dátumom výroby čo by stáli za pozornosť, Škoda medzi nimi nefiguruje ani náhodou...
    • 00 Reagovat !

      foto Todie

      Todie 13.05.  22:22

      « Re: 1984

      U nás to bylo naprosto stejné. Typ i rok koupě. Jen šla pryč po 12 letech.
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 14.05.  08:38

      « Re: 1984

      nasu 105L-ku sme tiez mali 15 rokov .. asi po 10 rokoch jej potom ale odislo pocitadlo km a ostalo stat kdesi na 90 tisicoch .... nemala radio... nemala nic .. napriek tomu sme to auto mali vsetci u nas doma radi... vzdy fungovalo... obcas sa prehrievalo v lete ked sme sli napriklad v horucavach cez sorosku smerom na betliar a krasnu horku ale inak si nespominam zeby nejako sklamalo.... a aky pritom aj zvladla teren... ach boze... dnesne bezne auta sa uz nechytaju ... bol to hotovy crossover ;-)
  • 21 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 13.05.  20:05

    p. Vaculík

    Slova pana Vaculíka naprosto přesná a trefná...i ten nostalgický důvod proč je dnes po tomto typu aut obrovská poptávka. V Německu se tomu trefně říká "Ostalgia" nostalgie po východním Německu.
    Občas si říkám,že by bylo fajn,kdyby se z p. Vaculíka stal youtuber a neomezoval se jen na prostředí SM a ACZ.
    Co třeba další podobný videopohled na ostatní tehdejší produkci z RVHP?
    • 31 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 13.05.  21:31

      « Re: p. Vaculík

      Nostalgia, selektivna pamat a spomienkovy optimizmus. Nic viac, nic menej. A auto stoji za .... . Preslo to vobec niekedy nejakou normalnou STK, kym to neboli veterani ?
      Este ako tak pochopim tu lasku k Trabantom.
      Fakt ale je, ze toto sa riesi srdcom, takze tu ide rozum bokom :-)
      Ale za tu cenu radsej rozhegane Porsatko.
      • 30 Reagovat !

        foto Todie

        Todie 13.05.  22:32

        « Re: Re: p. Vaculík

        Byt jsme jí měli, neumím si představit, co by mě na ní táhlo srdcem. Byl a je to křáp. Pro mě je srdcovka ta zmiňovaná Porsche a nebo miník. "Gangy" dvacetiletých ve 120 u nás na parkovišti v 90. letech jsou mi dodnes pro smích s prominutím. O 100m dál kluci v dílne renovovali miníka a to byl jiný pohled, než na poflakovače turující místo motorů rádio. >:D
      • 20 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 14.05.  08:52

        « Re: Re: p. Vaculík

        Nejvtipnejsi je tahle selektivni pamet u lidi, co se jinak hezky kapitalisticky vydelaji na auta typu Audi A6 nebo A8L, ale na aute nalepku DDR, kdykoli prijde rec tak plna huba pozitivnich vzpominek na DDR a pratelske vztahy s Ruskem atd. hlava mi to nebere.
  • 00 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 13.05.  21:43

    skoda 120

    presne taku aka je vo videu, r 1987 som si nedavno kupil. total v povodnom stave, biela bez korozie, za EUR 1.500,-. A mam z nej strasnu radost :-)
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 14.05.  08:25

      « Re: skoda 120

      ako auticko pre radost na nejake tie akcie aj vlastne potesenie to bude paradicka :yes: ... my sme kedysi mali bezovu 105L-ku rocnik 86.... v podstate na nej som zacinal jazdit s vodicakom v ruke ... az po roku jazdenia s nou potom sme v roku 2001 kupili feliciu... na ktorej som potom pokracoval no a casom potom prisli samozrejme dalsie vozy... ( aj firemne aj vlastne ) ... ale na skodovke z tychto rokov som proste zacinal a na to sa nezabuda ( dodnes na tych novych autach hladam sytic ale nikde nic >:D .. ale nie srandujem )

      my sme nasu skodovecku predali v roku 2001 este vtedy za 15 tisic korun ... ale ked odchadzala tak sme plakali... ach jo... boli ine casy asi no :-) :*) ale dnes by som prijal mat aj taketo jedno starsie auto len tak pre radost ( aj ked otcove stare polo mi tej radosti dava az az po kazdom zajazdeni si s nim )...ale chcelo by to napriklad vw corrado... alebo fiat barchettu a pod .. toto by som bral :-) ale zivit dve auta je pre mna momentalne neprijatelne ;-) .. takze toto ti zavidim ;-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto wikinko

        wikinko 14.05.  11:25

        « Re: Re: skoda 120

        Poziciam ti ju hocikedy len mi pokojne napis.
  • 02 Reagovat !

    foto macino

    macino 13.05.  22:04

    Nostalgia

    No neviem, čo povedať na takýto príspevok. Ten redaktor urobil zo škodovky strašný pekáč. Asi na nej nejazdil. Ja som jazdil za komanča na troch škodovkách. Prvá bola 120 LS, model 1979. Druhá 120L model 1986, tretia 120 GLS, model 1988. No a čo Vám poviem? Že to boli dobré a spoľahlivé autá. Kecy o priehrevaní - chodil som na nich každý rok na dovolenku do Bulharska, a nič sa neprehralo. Na modeli 1985 bolo treba vymenieť tesnenie pod prsami za teflonové, a mohol som stáť na slnku pol dňa so zapnutým motorom. Áno, škodovky neboli tiché autá, ale uvedomme si, že vtedy autá nemali prevody do rýchla (piaty stupeň), ale trápili sa na priamy prevod alebo veľmi blízko k priamemu prevodu. Takže už pri stovke tieto motory sa trápili na vysokých otáčkach. POsledná moja 120 GLS už bola 5 stupňová a rozdiel v hluku bol podstatný!
    SKodovka bola dostupné auto, bolo naozaj spoľahlivé a relatívne aj odolné voči korózii na tú dobu. NIkdy ma nenechala na krajnici. Došla všade. Dobre kúrila, horšie to bolo s vetraním. Napriek motoru vzadu ponúkala celkom slušný batožinový priestor, vpredu a aj vzadu. Naozaj, pokiaľ človek nebali do veľkých kufrov, tak odviezol veľa batožín. Škodovka nikdy nebola výkvet techniky, ale bola osobitná, svojská. Veľa chýb, ktoré redaktor pospomínal boli iba na zle servisovaných vozoch, mne sa nikdy škodovky neprehriali, nikdy mi neodišlo koleso!!! Treba si uvedomiť, že vtedy sa jazdilo pomalšie, diaľnice skoro neboli, na okreskách bola bežná osemdesiatka. Nebolo treba klímy, nakoško pri tak malej rýchlosti sa dá jazdiť s otvorenými oknami... Na cestách boli krásne aleje, ktoré chladili cestu. Nejazdilo sa na rozpálených diaľniciach, kde zapínam dnes klímu pri teplotách už nad 22 stupňov. Ani nepáli na motoristu slnko celý deň ako na ražni. Nuž nostalgia. Ale na moje škodovky veľmi rád spomínam a bol som vďačný za ich služby. A to som na rozdiel od redaktora nemal skúsenosť z jedného dňa, ale viac ako desať rokov s troma škodovkami. Nemal som nikdy 105 ku, tak neviem ich ohodnotiť, ale 120 ka mi stačila aj s výkonom. Dnes jazdím na aute s automatickou prevodovkou, všetko na čo šiahnem, má režim auto (svetlá, stierače, zrkadielko atď), na diaľnici sa jazdí na tempomat, ale je to ešte jazda?
    • 20 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 13.05.  23:31

      « Re: Nostalgia

      Nic ti nebrání přece jezdit to škodovkou, když to dnes nepovažujes za jízdu.

      Já mám youngtimera doma a párkrát do roka to stačí, právě proto, že dnes je jízda naštěstí někde jinde
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 14.05.  09:37

      « Re: Nostalgia

      Hm, tiež som jazdil dlho 120 L model 86, neskôr upgradnutú 5st. prevodovkou zo 125. Tiež to jazdilo viacmenej spoľahlivo, ale to bol skôr výsledok postupného vychytávania múch a vylepšovania nedokonalostí z výroby. Nechce sa mi veriť, že si nemal napríklad vypínač na vrtuľu vetráku chladiča, pretože ten z výroby (alebo hoc aj vymenený) prestal spínať po prvej zime. Moja škodovečka topila výborne hlavne v lete v kopcoch >:D Ale viem, že kamoš menil črevá vodnej pumpy a jemu to chladilo aj kúrilo na pohodu. Tiež mi okrem tejto prešlo rukami viacero iných typov od užoviek až po 130 a mám pocit, že čo kus to originál :-)
      • 00 Reagovat !

        foto macino

        macino 14.05.  10:03

        « Re: Re: Nostalgia

        Vypínač na vrtuľu som nikdy nemal. Dorobil som si kontrolky ručnej brzdy a sytiča, použil som snímač brzdy z Jawy. A fungovalo to. Nikdy som nestál na krajnici s prevareným motrom. Ale to tesnenie pod prsami som vymenil. To bolo miesto úniku vody. Prvá LS mala ešte starý systém prevody riadenia, vôľu to veľkú nemalo, ale šlo to ťažko. Novšie 120 ky mali obe hrebeňové riadenie, a pri prázdnom kufri sa každý dušoval, že to má servo... Kočiar sme mali starú poctivú Libertu , tzv. vaničku. Čiže ten najväčší... Kolesá som musel dávať dole, všetky, ale to šlo veľmi ľahko. Podvozok do kufra a vanička, na miesto ktoré sa získalo sklopením sedáku a operadla. A jeden dospelý bol pri kočiarku... Je fakt, že za celý čas výroby sa odstraňovali postupne závady, či skôr vylepšovalo. Čiže čím novšia, tým lepšia. Tá posledná 120 GLS 5 kvalt bola už naozaj dobrým autom. A pri stovečke celkom ticho! Dobré brzdy, ľahučké riadenie, dobré sedadlá, proste fajn autíčko...
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 14.05.  11:56

          « Re: Re: Re: Nostalgia

          Ako som už písal vyššie, mám pocit, že čo kus to originál s inými muchami a prednosťami :). Motor som neuvaril ani ja, ale ten pocit sledovať stále ručičku či sa nechystá do výšin mi veru nechýba. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 17.05.  00:02

      « Re: Nostalgia

      Modely GLS boli lepšia, ako ostatné. Prečo ste si nekúpil auto, ktoré nemá toľko automatiky? Ja som kupoval auto pred pár mesiacmi a moje požiadavky zneli asi takto: dobrý motor, skvelý podvozok, čo najviac zábavy za stanovenú cenu, manuálna prevodovka, nie vysoká výbava (aby som auto ovládal sám). Vyhrala 2litrová benzínová atmosféra s manuálom... Automatika je len na klíme, ostatné veci viacmenej manuál... Som spokojný a mám to auto rád...

      K Škodám... Otec má v garáži Škodu 110L. Máme ju v rodine od roku 1982. To suto nás povozilo celkom spoľahlivo, aj keď nebolo dokonalé. Boli časy, keď som ho neznášal, ale teraz si do neho vždy sadnem s radosťou a nasávam tú atmosféru totálnej neergonómie, veľkých vôli na všetkom, premrhaný priestor a hlavne tú vôňu auta. Dávno som na nej nejazdil, keďže jazdí len mimo zimy a dažďa, ale chytám sa. To bude zážitok. Kto nejazdil na podobnom aute, ten ani nevie poriadne, čo je to šoférovať auto :). Keď sadnem do tejto starej Škodovky, tak je to balzam na dušu a spomienky. Keď potom sadnem do môjho súčasného auta, tak ocením aké je skvelé to nové :). Dnes je auto spotrebný materiál. Pred nejakými rokmi to bola nedostupná vec, ktorej ceny boli extrémne vysoké k platom. Preto si aj ľudia kúpili auto na dlhé roky a starali sa o neho. A často mali iba 1 auto za život a mali k nemu istý vzťah.
  • 11 Reagovat !

    foto sniper1719

    sniper1719 14.05.  08:17

    z prdu kulicka

    tak cena je vzdy o strane prodavajici a kupujici. ja si taky muzu svoje ho*no cenit na 10000 ale dost pochybuju, ze to nekdo koupi
  • 20 Reagovat !

    foto Hanson

    Hanson 14.05.  08:21

    Na svou dobu dobré přibližovadlo

    Chlapík z toho auta dělá vrak, pokud mu auto na křižovatkách "chcípalo" tak byla chyba v řidiči. To, že si před nastartováním nenapumpoval benzín je jeho chyba - v tomhle případě úmyslná - aby poukázal na fakt, že tomu tak skutečně bylo. Chybu bych hledal spíš v korozi, v umístění motoru, díky němuž auto obsahovalo 12 litrů chladící kapaliny a tudíž špatně topilo. Auto mi vařilo jednou, koupil jsem za 130 korun nový termostat, odstranil z něj ten nýtek a škodovka už nikdy nevařila. Nešikovný byl kufr vepředu, který zmenšoval brzdový válec a tak jsem musel rozebrat půl kočárku než jsem jej složil. Mínus byla zemědělská vůle u šnekového převodu. Jinak auto se dalo opravit na koleně a NIKDY mě nenechalo ve štychu a vždy jsem dojel. ;-) :-!
    • 21 Reagovat !

      foto macino

      macino 14.05.  10:15

      « Re: Na svou dobu dobré přibližovadlo

      Pán redaktor pozabudol, že staré autá s karburátorom mali mechanické čerpadlá paliva! Aj zbožňované žiguláky mali ručnú pumpičku! Tak nech sa netvári, že to nevie, alebo nech ide posudzovať nábytok! A pre pána redaktora poznámka. Ešte staršie autá vyžadovali pred štartom ručnou pumpou vytvoriť tlak v nádrži paliva.... aby nezabudol!
    • 20 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 14.05.  11:33

      « Re: Na svou dobu dobré přibližovadlo

      Byl to vrak od novoty, corolla byla v době 120ky už 16ventil.
      • 00 Reagovat !

        foto Hanson

        Hanson 15.05.  20:10

        « Re: Re: Na svou dobu dobré přibližovadlo

        Kolik Toyot tady jezdilo v roce 1984 kdy vyjely škodovky M ??
        • 00 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 15.05.  23:40

          « Re: Re: Re: Na svou dobu dobré přibližovadlo

          Tipnem si , ze ovela viac ako skodoviek v Japonsku.
          A ovela menej ako skodoviek u nas. Takze ak ma mat nejaky "veteran" nejaku cenu, je to prave ta Toyota z tej doby a nie tieto vraky, ktorych bola plna * ciest aj vrakovisk.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 14.05.  17:30

    Nezapomenutelný stroj

    Strýc měl 120L (už M, ale ještě zapuštěné světlomety, takže model 84) v pěkné červené Apollo. Nikdy nezapomenu na ty zcela nezaměnitelné zvukové projevy - ne jen neuvěřitelný hrubý baryton motoru, ale to dvojí cvaknutí omezovačů při otevírání a zavírání dveří a dlouhá zvonivá rezonance zámku předních dveří po jejich zavření... >:D >:D >:D :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto amana

    amana 15.05.  11:15

    No jo,ŠKODA.....

    No tak každý se s ní v životě nesetkal,už pár generací to nikdy nevidělo,ani neví co to je,ale my,co jsme si tím prošli,víme.
    V mém životě se promítlo třeba embéčko,jak se říkalo Škodě 1000 MB,pak silnice brázdily dvanátsettrojky,Škody 100/110,kupéčka 110 R,Spartaky,Octavie,a Felecie.Pak 105/120,a Škoda Garde,resp.Rapid.Pak Favorit,a dál už to všichni znají.Ony 1203,byly všudypřítomné,využívané jako dodávky,sanitky i pohřebáky,jo a i jako valník s plachtou.Sem tam se objevilo pár zahraničních aut západní provenience,jinak byly všude naše škodovky,Trabanty,Moskviče,polské fiaty,Zastavy,Dacie,Wartburgy,Volhy,Gazy… a to všichni včetně dětí veděli,co to je za značku.Všichni uměli pojmenovat a určit českou i zahraniční výrobu.Dnes,kdybych měla určit ve tmě současné značky,,tak nevím nic.Snad jen přibližně.
    • 20 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 15.05.  12:16

      « Re: No jo,ŠKODA.....

      Bohužel, je to tak, současní kluci se o auta většinou vůbec nezajímají, řeší hlavně nejnovější mobily nebo počítačové hry... Smutné! :-O
      • 00 Reagovat !

        foto JDM

        JDM 15.05.  18:59

        « Re: Re: No jo,ŠKODA.....

        každá doba měla svoje... já měl to štěstí že jsem vyrostl v 90tkách a ne teď ... moji synové nebo spíš ten starší (3 roky) semnou v garáži pod autem tráví hodně času tak snad mu to i zustane >:D
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 17.05.  00:08

      « Re: No jo,ŠKODA.....

      Dnes je potrebné vývoj sledovať. Kedysi sa vyrábali autá dlhé roky, kým prišiel nový model. Osobne nemám problém poznať autá. Pokiaľ to nie je nejaký "exot", tak to poznám aj podľa detailov - svetlá, krivky... Isto je veľa takých a aj oveľa lepších odborníkov.
      Spomínaní socialistické autá patrili k danej dobe. Povedzme si, že to boli často vraky (Olcit). Iné sme nemali a aj to čo bolo sa zháňalo ťažko a stálo to nehorázne peniaze. Potom prišli 90-te roky a mohli sme len slintať, lebo všetko bolo drahé. Dnes sú autá "za babku". Vidím to na uliciach, v robote... Auto je dnes spotrebný tovar za priateľnú cenu.
      • 00 Reagovat !

        foto Hanson

        Hanson 19.05.  11:44

        « Re: Re: No jo,ŠKODA.....

        První Olcity nebyly až tak špatné, pokud byly složené z francouzských dílů od Citroenu tak fungovaly. Pohromou pro Olcit byl přechod na rumunské díly. To byl poslední hřebíček do rakve Olcitu.
        • 10 Reagovat !

          foto palix

          palix 20.05.  18:42

          « Re: Re: Re: No jo,ŠKODA.....

          Tak ja som kedysi "mal šťastie" najazdiť pár kilometrov na 2 Olcitoch (v istom časovom odstupe). Asi to boli čisto Rumunské verzie. V tom čase sme mali doma ešte Škodu 110 L. Nebolo to nič extra, ale išla stále. Oba z daných olcitov mali problém so sviečkami. Keď som na tom išiel, tak sa zašpinili sviečky a auto už nenaštartovalo. Bolo ich potrebné vyčistiť... Potom mi majiteľ povedal, že je na tom potrebné jazdiť nejak špeciálne... To čo bolo za auto? Nikdy predtým som so žiadnym autom nemal problém, až s Olcitmi :). A na sytič som nezabudol :).
          • 00 Reagovat !

            foto Hanson

            Hanson 20.05.  18:54

            « Re: Re: Re: Re: No jo,ŠKODA.....

            Prý musel mít řidič cit pro sytič, jinak motor přechlastal a musel třeba 20 minut počkat. V Olcitu jsem se vezl snad jednou. Nyní byl krásný článek o Olcitech v Autotip Special z minulého týdne.
  • 20 Reagovat !

    foto venda74

    venda74 15.05.  19:00

    Opět pár nesmyslných mýtů od "odborníka".

    Vlastnil jsem několik škodovek od 100, 110R, Rapid a i 120-ky a jednu používám neustále ke každodennímu ježdění a nikdy jsem neměl problém se chcípáním na křižovatkách, jak zdůrazňuje autor reportáže. Zřejmě měli v době jeho dětství doma neseřízený kus a tak to na něm zanechalo následky v podobě neustálého opakování o chcípání. Dále bych chtěl vidět škodu 120LS nebo 120GLS s vlečnou nápravou z výroby(LS mokré poloosy a seriový čtyřkvalt, GLS mokré poloosy a pětikvalt - myšleny modely M), zřejmě opět mylný úsudek pana redaktora nebo jeho zbožné přání. Díky takovým to nepřesnostem kolují mezi prostým lidem nesmyslné mýty o jednoduchých, odolných a skoro nezničitelných vozech. >:D :-! :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto Mx

    Mx 18.05.  19:04

    Palec nahoru

    Mě osobně se video moc líbí. Pana redaktora je radost poslouchat, jeho nadšení i znalosti dělají video zajímavým a krom toho jsem se dověděl i něco víc než jsem znal ze zadní sedačky:D. Jen je škoda že podobnou úroveň nemá ani polovina a.cz
  • 00 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 19.05.  09:06

    Bola to, a aj ostane rároha ...

    Nie, že by som sa na nej z nostalgie nepreviezol, ale pchať do toho krámu peniaze, tak sorry!
  • 00 Reagovat !

    foto coubes

    coubes 19.05.  15:29

    nesmysl

    Tohle auto je i přes určitou nostalgii ukázkou v jaké bídě byl tehdejší autoprůmysl u nás. Chápu, že někdo sbírá Mercedesy, Jaguáry, Alfy,... ale 120 za ty peníze je čistá hloupost.
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 19.05.  17:38

    moc dobre video

    Opravdu moc dobre video. Objektivni, zabavne, technicke, zajimave.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Chystá svatbu? Bílá opět navlékla prsten od testosteronového anděla!

Chystá svatbu? Bílá opět navlékla prsten od…

Lucie Bílá (52) vyvedla staronového miláčka Radka Filipiho (36) do společnosti a navštívila s ním radnici. Kromě…

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské materiály. Nikdo je ale nechtěl

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské…

Že hackerům nestačí jen dokonalá znalost počítačů a internetu, ale musí ovládat i řemeslo prodeje, ukazuje…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Kauza Panarin pokračuje, hráč dal klubu ultimátum

Přestupy NHL ONLINE: Kauza Panarin pokračuje, hráč…

Základní část ročníku 2017/18 je dávno pryč a také boje o Stanley Cup jsou za námi. Draft se letos konal v…

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za obhajobou obratem

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za…

Fotbalisté Plzně na úvod nové prvoligové sezony zdolali po obratu Duklu 3:1. Úřadující mistři na Julisce…

 

Reflex.cz

Máte dobrou kondičku? Otestujte si ji na 4444 schodech v norském fjordu Lysefjorden

Máte dobrou kondičku? Otestujte si ji na 4444…

Je to jedno z nejdelších dřevěných schodišť na světě. Má 4444 schodů a najdete je v jihozápadním Norsku u fjordu…

Stále více lidí „potřebuje“ titul z VŠ. Řada z nich ale na jeho poctivý zisk nemá čas nebo schopnosti

Stále více lidí „potřebuje“ titul z VŠ. Řada z nich…

Česká vláda začíná připomínat pouťovou střelnici. Od jejího jmenování ještě neuběhl ani měsíc a už z ní odpadli…