Konečně můžeme našim čtenářům splatit více než půlroční dluh. Závěrem podrobného technického popisu nového vozu Škoda 1203, uveřejněného v SM 19/68, jsme napsali, že v nejbližší době přineseme jeho test.
Dvanáctsettroska - legendární stroj, ve kterém jsme se rodili a umírali, jak zněl dobový vtípek. Zajímalo by mě, kolik z chyb, které pan Gregora a spol. objevili, bylo pak skutečně opraveno. Faktem je, že všeobecně byla kvalita obdobných vozů v RVHP tak tragická, že 1203 byla špičkovým strojem své třídy.
Snad už jen poznámka, že onen toužebně vyhlížený motor 1500 dostalo auto až na Slovensku v roce 1985.
No, nemecky Barkas byl urcite lepsi a ja jezdil s polskym Zukem. Vypadal desne, ale uvnitr mista jak v mercedesu, motor 2,5l z volhy, ze tri kvaltu stacily dva a uvez sem v nem vic nez 2 kubiky cerstvych prken. 1203 byl skutecne neskutecny verk.
je to zbytecny rozebirat, ja mel Zuky s motorem OHV z Volhy, predchudce byl spodovy SV. Volha byla nastupcem Pabedy. V ramci RVHP se dost koperovalo, Napriklad Wartburg mel stejny svetla s Moskvicem.
ja pamatuju, jak jsme se nekdy kolem 1980 "ritili" ve S100 po drkotave vychodonemecke dalnici jeste po hitleroj, a dojeli jsme barkase v sanitni verzi na majakach.
me to prislo uplne komicky, a S1203 me proti barkasu pripadala jako opravdovy auto.
nemel barkas trivalec z wartburka?? delal jsem si tehda srandu, ze ten motor snad ani neutahne ty rozsviceny majaky
Sanitní Barkas SMH-3 s vysokou laminátovou střechou a výklopným zadním laminátovým víkem s koncovými světly z Wartburgu 353 neměl standartní dvoutaktní litr,ale zvýšený objem na cca 1150ccm [odkaz]
Měl jsem obě auta. 1203 pracovní v provedení mikrobus, Žuk skříňová dodávka s vlekem na stavbu domu. Tvrdit, že 1203 je verk, já tu zkušenost nemám. Najel jsem s ní 60 tis. celkem bez problémů. Ta dvě auta těžko srovnávat. Žuk byl robustnější, více uvezl, silnější motor, ale zastaralý v ext. i interieru. 1203 byla na jízdu o hodně komfortnější.
Pro pidilidi mozna, ja se do ni skladal jak harmonika a posaz pripominal paragraf. Nalozit na 1203 2 kubiky trimetrovych prken, tak to byl jeji posledni den. Si pamatuju, jak se na libenak vozila stavebni sut. Sklopil sem vsecky sajtny, prijel nakladac a stahnul to jak hrablem snih. Zuk se jen oklepal jak slepice kdyz z ni sleze kohout a jelo se dal. Sut pak odvazeli buhvikam na lodich.
tata mel tohle auto jako sluzebak ve firme kterou rozjel, nez ho komousi opet vyhodili kdyz to zacalo fungovat a on zacal byt pro komouse opet hodne nebezpecnej.
doma jsme meli trvale nahradni motor, protoze se nekolikrat stalo, ze ho vecer dotahli na lane a do noci pak s rodinnym mechanikem prehazovali motor, cemuz jsem byl parkrat taky pritomnej.
takze ta spolehlivost nebyl zadnej zazrak
Vzhledem k historii závodu v Trnavě se není co divit, ale člověk čekal, že se to tam naučili dělat.
Jaká byla radost, když našemu podniku bylo v roce 1984 přiděleno 7 nových Š1203 v různých provedeních. A ještě větší radost jsme měli, když jsme si je "milostivě" mohli sami odvézt. A tak jsem vyrazili do Trnavy, 3 vozy se nám nepodařilo dostat ani z fabriky, čtvrtý vůz nedojel ani na konec Trnavy, pátý se rozsypal ještě na Slovensku, šestý u Nového Jičína a sedmý dojel až do Ostravy. Takže vzít mechanika, náhradní díly a zase zpátky, fabriku nic nezajímalo.
Celý ten článek je vlastně jen o tom, jak co "nejdiplomatičtěji" sdělit nemilou skutečnost, že Š 1203 byl neskutečnej komoušskej střep a konstrukční zmetek, který se v této ubohé podobě vůbec neměl začít vyrábět! :-O:'-(:-(
P.S. Před mnoha lety jsem jednu Š 1203 měl tu "čest" krátce vyzkoušet (už s motorem OHV 1433 cm3 a pak i 1.9 D od VW) a byl to opravdu "nezapomenutelný řidičský zážitek", jeden z nejstrašlivějších v mém životě! >:D >:D >:D
A nejsmutnější na tom bylo, že toto "auto" nechali bolševické vlády po desetiletí zachraňovat lidské životy... 8-s8-s8-s
Tak, a je to tu! Po dlhych rokoch som sa dockal toho, comu som uz neveril: Konecne som si mohol na auto.cz precitat objektivny test na Skodu. Novinari pred 50 rokmi to vedeli. Len skoda, ze to nenaucili aj svojich synov...
plati a platit bude ze skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. to ze je to sr*acka se bohuzel vytahuje opozdene
Jak jinak lze pojmenovat test opravdových odborníků. Je až s podivem, co vše si dovolili napsat a na kolik chyb (pravda, auta měla daleko více chyb než dnes) upozornili. To dnes se člověk nedočte, že třeba Rapid v základu (nevím, jestli u vyšších výbav je) nemá zpětný ventil na hadičce ostřikovačů za 3 koruny, takže stěrače jedou na prázdno než se dostane voda do trysek, nebo že Ostřikovače Meganu III stojí za starou belu nebo v nové i30 je nepodsvětlené kolečko ovládání sklonu světel, takže nelze vidět v noci jak jsou světla nastavena atd. atd. napříč spoustou značek, hlavně, že se u MPV řeší cit od řízení, ale běžné každodenní užívání to ne.
Presne tak, až nečakane odvážna kritika, aj keď musela byť zaobalená do ospravedlňujúceho hávu (že ide len o prototyp, nie finálnu verziu a že sa na tom popracuje). My už vieme, že to auto bolo rovnako tragické aj vo finálnej verzii a väčšina vytýkaných chýb ostala a auto sa stalo symbolom konkurenčnej neschopnosti socialistickej ekonomiky a po zásluhe jeho producent (TAZ) aj skončil tak, ako skončil (aj keď jeho vytunelovanie Jozefom Majským je už ďalšia kapitola).
Neskutečnej pekáč. Zrychlení na 100 ani neuvádějí, asi to 100 nejelo. Na 80 to potřebovalo minutu a bylo to prázdné a to měla být dodávka či stanitka. (Taky mě jednou vezla) :no: