Diskuse

Legendární dobový test: Škoda 1203! Začal stylově, poruchou...

28.1.2018

Konečně můžeme našim čtenářům splatit více než půlroční dluh. Závěrem podrobného technického popisu nového vozu Škoda 1203, uveřejněného v SM 19/68, jsme napsali, že v nejbližší době přineseme jeho test.

 

  • 50 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 28.01.  08:42

    Nejlepší test

    š 1203 má jednoznačně Rasťo Chvála. >:D :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto Horst-Fuchs

    Horst Fuchs 28.01.  08:56

    1203

    Dvanáctsettroska - legendární stroj, ve kterém jsme se rodili a umírali, jak zněl dobový vtípek. Zajímalo by mě, kolik z chyb, které pan Gregora a spol. objevili, bylo pak skutečně opraveno. Faktem je, že všeobecně byla kvalita obdobných vozů v RVHP tak tragická, že 1203 byla špičkovým strojem své třídy.
    Snad už jen poznámka, že onen toužebně vyhlížený motor 1500 dostalo auto až na Slovensku v roce 1985.
    • 20 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 28.01.  09:37

      « Re: 1203

      No, nemecky Barkas byl urcite lepsi a ja jezdil s polskym Zukem. Vypadal desne, ale uvnitr mista jak v mercedesu, motor 2,5l z volhy, ze tri kvaltu stacily dva a uvez sem v nem vic nez 2 kubiky cerstvych prken. 1203 byl skutecne neskutecny verk.
      • 00 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 28.01.  09:40

        « Re: Re: 1203

        Ač jsem k sovětským produktům rezervovaný, tak i mladší Tavrija byla asi lepší.[odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto pallas

          pallas 29.01.  14:49

          « Re: Re: Re: 1203

          Tavrija bol trojdverový osobák, toto je Latvija.
      • 00 Reagovat !

        foto Horst-Fuchs

        Horst Fuchs 28.01.  09:52

        « Re: Re: 1203

        Žuk měl motor z Warszawy, tedy původně ze staré Pobědy, což byl zase původní předválečná licence Fordu.
        • 00 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 28.01.  10:27

          « Re: Re: Re: 1203

          je to zbytecny rozebirat, ja mel Zuky s motorem OHV z Volhy, predchudce byl spodovy SV. Volha byla nastupcem Pabedy. V ramci RVHP se dost koperovalo, Napriklad Wartburg mel stejny svetla s Moskvicem.
          • 00 Reagovat !

            foto Horst-Fuchs

            Horst Fuchs 28.01.  11:27

            « Re: Re: Re: Re: 1203

            On ten OHV byl pořád původní forďácký 2120 ccm, ale s novou hlavou. Ale jak říkáš, v podstatě to bylo jedno. Oproti 1203 to bylo pořád ještě dobré.
      • 00 Reagovat !

        foto topten

        topten 28.01.  10:25

        « Re: Re: 1203

        ja pamatuju, jak jsme se nekdy kolem 1980 "ritili" ve S100 po drkotave vychodonemecke dalnici jeste po hitleroj, a dojeli jsme barkase v sanitni verzi na majakach.
        me to prislo uplne komicky, a S1203 me proti barkasu pripadala jako opravdovy auto.
        nemel barkas trivalec z wartburka?? delal jsem si tehda srandu, ze ten motor snad ani neutahne ty rozsviceny majaky
        • 00 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 28.01.  10:55

          « Re: Re: Re: 1203

          Jo, měl. Motor z Wartburga měl 50 koní a Š 1203 47 koní. Fakt sranda, ty rozsvícenej majáku.
          • 10 Reagovat !

            foto topten

            topten 28.01.  14:08

            « Re: Re: Re: Re: 1203

            barkas mel 34kW, tedy 46k, tak tady nepindej nesmysly
        • 10 Reagovat !

          foto peterle

          peterle 28.01.  21:40

          « Re: Re: 1203

          Barkas bol dynamickejší ako 1203. Dvojtakt ťahal lepšie aj keď mal podobný výkon. Plus mal širší rozchod, čiže aj lepšie jazdné vlastnosti.
        • 00 Reagovat !

          foto KubikCv

          KubikCv 29.01.  23:07

          « Re: Re: Re: 1203

          Sanitní Barkas SMH-3 s vysokou laminátovou střechou a výklopným zadním laminátovým víkem s koncovými světly z Wartburgu 353 neměl standartní dvoutaktní litr,ale zvýšený objem na cca 1150ccm [odkaz]

          Proto SMH - schnelle medizinische Hilfe
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaX

        JirkaX 28.01.  12:45

        « Re: Re: 1203

        Měl jsem obě auta. 1203 pracovní v provedení mikrobus, Žuk skříňová dodávka s vlekem na stavbu domu. Tvrdit, že 1203 je verk, já tu zkušenost nemám. Najel jsem s ní 60 tis. celkem bez problémů. Ta dvě auta těžko srovnávat. Žuk byl robustnější, více uvezl, silnější motor, ale zastaralý v ext. i interieru. 1203 byla na jízdu o hodně komfortnější.
        • 00 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 28.01.  14:31

          « Re: Re: Re: 1203

          Pro pidilidi mozna, ja se do ni skladal jak harmonika a posaz pripominal paragraf. Nalozit na 1203 2 kubiky trimetrovych prken, tak to byl jeji posledni den. Si pamatuju, jak se na libenak vozila stavebni sut. Sklopil sem vsecky sajtny, prijel nakladac a stahnul to jak hrablem snih. Zuk se jen oklepal jak slepice kdyz z ni sleze kohout a jelo se dal. Sut pak odvazeli buhvikam na lodich.
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 28.01.  15:04

            « Re: Re: Re: Re: 1203

            Nesmysl. Mám 185 a posaz byl naprosto v pohodě.
    • 00 Reagovat !

      foto topten

      topten 28.01.  10:20

      « Re: 1203

      tata mel tohle auto jako sluzebak ve firme kterou rozjel, nez ho komousi opet vyhodili kdyz to zacalo fungovat a on zacal byt pro komouse opet hodne nebezpecnej.
      doma jsme meli trvale nahradni motor, protoze se nekolikrat stalo, ze ho vecer dotahli na lane a do noci pak s rodinnym mechanikem prehazovali motor, cemuz jsem byl parkrat taky pritomnej.
      takze ta spolehlivost nebyl zadnej zazrak
    • 00 Reagovat !

      foto lada-2102

      lada 2102 28.01.  20:22

      « Re: 1203

      Vzhledem k historii závodu v Trnavě se není co divit, ale člověk čekal, že se to tam naučili dělat.

      Jaká byla radost, když našemu podniku bylo v roce 1984 přiděleno 7 nových Š1203 v různých provedeních. A ještě větší radost jsme měli, když jsme si je "milostivě" mohli sami odvézt. A tak jsem vyrazili do Trnavy, 3 vozy se nám nepodařilo dostat ani z fabriky, čtvrtý vůz nedojel ani na konec Trnavy, pátý se rozsypal ještě na Slovensku, šestý u Nového Jičína a sedmý dojel až do Ostravy. Takže vzít mechanika, náhradní díly a zase zpátky, fabriku nic nezajímalo.
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 29.01.  15:43

      « Re: 1203

      nejlepší minibusy a mikrobusy z východní bloku a taky nejhezčí byly jednoznačně ZILy 118 Junost a následníci 118K a 3207. Ovšem ty nebyly pro každého

      [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 28.01.  11:50

    Pozeram

    ze s tou kvalitou vyroby to bolo asi na jedno brdo Vrchlabi vs. Trnava.
  • 50 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 28.01.  12:47

    Náročná diplomacie

    Celý ten článek je vlastně jen o tom, jak co "nejdiplomatičtěji" sdělit nemilou skutečnost, že Š 1203 byl neskutečnej komoušskej střep a konstrukční zmetek, který se v této ubohé podobě vůbec neměl začít vyrábět! :-O :'-( :-(
    P.S. Před mnoha lety jsem jednu Š 1203 měl tu "čest" krátce vyzkoušet (už s motorem OHV 1433 cm3 a pak i 1.9 D od VW) a byl to opravdu "nezapomenutelný řidičský zážitek", jeden z nejstrašlivějších v mém životě! >:D >:D >:D
    A nejsmutnější na tom bylo, že toto "auto" nechali bolševické vlády po desetiletí zachraňovat lidské životy... 8-s 8-s 8-s
    • 10 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 28.01.  13:01

      « Re: Náročná diplomacie

      Já to auto mám. Sanitní. Recenzi mám na moje.auto.cz. Je to ... ale co, všechno už bylo řečeno.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 29.01.  12:55

      « Re: Náročná diplomacie

      Presne, to musela byť fakt nepríjemná úloha napísať recenziu na takýto šrot, avšak bez kariéru ohrozujúcej miery kritiky.
  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 28.01.  13:17

    REDAKCE, NAUČTE SE UŽ OPISOVAT POŘÁDNĚ!!!

    Akumulátor jse v podběhu levého ZADNÍHO kola, jak se v původním článku napsáno. Minule jste zase blbě opsali brždění do kopce, místo z kopce!!! :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 28.01.  14:02

      « Re: REDAKCE, NAUČTE SE UŽ OPISOVAT POŘÁDNĚ!!!

      Omlouvám se za hrubku, samozřejmě mělo být "vlády nechaly..." :-)
  • 20 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 28.01.  14:27

    Tak predsa!

    Tak, a je to tu! Po dlhych rokoch som sa dockal toho, comu som uz neveril: Konecne som si mohol na auto.cz precitat objektivny test na Skodu. Novinari pred 50 rokmi to vedeli. Len skoda, ze to nenaucili aj svojich synov...
    • 10 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 28.01.  16:34

      « Re: Tak predsa!

      Az na to ze je to prebrate zo Sveta motoru a tym padom auto.cz si nemoze pripisat zasluhy, ale inak mas pravdu.
  • 02 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 28.01.  15:24

    vzdy platilo

    plati a platit bude ze skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. to ze je to sr*acka se bohuzel vytahuje opozdene
  • 00 Reagovat !

    foto narona

    narona 28.01.  15:53

    Škoda tlačit

    Podobně jak před válkou Popular říkával můj praděda - sám jezdil spokojeně pragovkou. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto peterle

    peterle 28.01.  21:33

    Kriste pane

    Toto auto by v normálnej krajine nemohlo dostať homologáciu
  • 20 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.01.  23:36

    Upřímný a odvážný

    Jak jinak lze pojmenovat test opravdových odborníků. Je až s podivem, co vše si dovolili napsat a na kolik chyb (pravda, auta měla daleko více chyb než dnes) upozornili. To dnes se člověk nedočte, že třeba Rapid v základu (nevím, jestli u vyšších výbav je) nemá zpětný ventil na hadičce ostřikovačů za 3 koruny, takže stěrače jedou na prázdno než se dostane voda do trysek, nebo že Ostřikovače Meganu III stojí za starou belu nebo v nové i30 je nepodsvětlené kolečko ovládání sklonu světel, takže nelze vidět v noci jak jsou světla nastavena atd. atd. napříč spoustou značek, hlavně, že se u MPV řeší cit od řízení, ale běžné každodenní užívání to ne.
    • 20 Reagovat !

      foto holden2

      holden2 29.01.  07:48

      « Re: Upřímný a odvážný

      "nelze vidět v noci jak jsou světla nastavena" tak jezdi se zapnutejma svetlama a uvidis jak sou nastaveny >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 29.01.  12:52

      « Re: Upřímný a odvážný

      Presne tak, až nečakane odvážna kritika, aj keď musela byť zaobalená do ospravedlňujúceho hávu (že ide len o prototyp, nie finálnu verziu a že sa na tom popracuje). My už vieme, že to auto bolo rovnako tragické aj vo finálnej verzii a väčšina vytýkaných chýb ostala a auto sa stalo symbolom konkurenčnej neschopnosti socialistickej ekonomiky a po zásluhe jeho producent (TAZ) aj skončil tak, ako skončil (aj keď jeho vytunelovanie Jozefom Majským je už ďalšia kapitola).
  • 10 Reagovat !

    foto Martin911Turbo

    Martin911Turbo 29.01.  11:41

    Nemám ji rád

    Když mě bylo 14, tak mě tento pekáč málem nedovezl do nemocnice a chybělo málo a * bych do hlíny...
  • 00 Reagovat !

    foto Baron-de-Maxim-Fratzek

    Baron de Maxim-Fratzek 29.01.  15:53

    Rychlost

    Neskutečnej pekáč. Zrychlení na 100 ani neuvádějí, asi to 100 nejelo. Na 80 to potřebovalo minutu a bylo to prázdné a to měla být dodávka či stanitka. (Taky mě jednou vezla) :no:
  • 00 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 29.01.  23:09

    Postrach prstů už tehdy

    Vždycky jsem tvrdil,že řadit liché kvalty u 1203ky je o prsty...a hle...oni to věděli už na počátku výroby >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Čechům v Chorvatsku kleklo auto: Z pekla dálnice je zachránili až další Češi! Italové na nás kašlali

Čechům v Chorvatsku kleklo auto: Z pekla dálnice je…

Rozpálená silnice, plné auto a kolony - tak vypadala situace, ve které jedné české rodině na cestě z dovolené v…

Jako Neff Novák?! Zabil těhotnou manželku a dvě dcery: Do kamer prosil o pomoc při pátrání

Jako Neff Novák?! Zabil těhotnou manželku a dvě…

Manžel těhotné ženy, která zmizela se dvěma dcerkami, byl zatčen po přiznání, že všechny tři zabil. Stalo se tak…

 

iSport.cz

Gay v NHL? Neexistuje! Mizí hrdost, je tu macho kultura, vzteká se král MS

Gay v NHL? Neexistuje! Mizí hrdost, je tu macho…

Anders Nilsson je velký brankář, tři "čísla" jej dělí od dvou metrů. Velké výkony předvedl i na posledním…

SÁZKAŘSKÉ TIPY: Zlomí Slavia blok z Jablonce? A jak vsadit na Spartu?

SÁZKAŘSKÉ TIPY: Zlomí Slavia blok z Jablonce? A jak…

Zápasy, ve kterých se od nich očekávají tři body, mají před sebou Plzeň, Slavia i Sparta. Jak se ale favorité se…

 

Reflex.cz

Máme nové důkazy v kauze OKD, pozveme si možná i Zemana, říká šéf vyšetřovací komise

Máme nové důkazy v kauze OKD, pozveme si možná i…

Vyšetřování sněmovní komise k OKD nabírá na obrátkách. Skupina poslanců požádala policii, aby k výslechu…

Aretha Franklinová: Odešla zpěvačka, která uměla vyzpívat svou duši

Aretha Franklinová: Odešla zpěvačka, která uměla…

„Aretha Franklinová, krásná, urostlá černoška s boubelatými tvářemi, zajímavým indickým nosem, velkýma hodnýma…