Diskuse

Legendární dobový test: Škoda 1203! Začal stylově, poruchou...

28.1.2018

Konečně můžeme našim čtenářům splatit více než půlroční dluh. Závěrem podrobného technického popisu nového vozu Škoda 1203, uveřejněného v SM 19/68, jsme napsali, že v nejbližší době přineseme jeho test.

 

  • 50 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 28.01.  08:42

    Nejlepší test

    š 1203 má jednoznačně Rasťo Chvála. >:D :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto Horst-Fuchs

    Horst Fuchs 28.01.  08:56

    1203

    Dvanáctsettroska - legendární stroj, ve kterém jsme se rodili a umírali, jak zněl dobový vtípek. Zajímalo by mě, kolik z chyb, které pan Gregora a spol. objevili, bylo pak skutečně opraveno. Faktem je, že všeobecně byla kvalita obdobných vozů v RVHP tak tragická, že 1203 byla špičkovým strojem své třídy.
    Snad už jen poznámka, že onen toužebně vyhlížený motor 1500 dostalo auto až na Slovensku v roce 1985.
    • 20 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 28.01.  09:37

      « Re: 1203

      No, nemecky Barkas byl urcite lepsi a ja jezdil s polskym Zukem. Vypadal desne, ale uvnitr mista jak v mercedesu, motor 2,5l z volhy, ze tri kvaltu stacily dva a uvez sem v nem vic nez 2 kubiky cerstvych prken. 1203 byl skutecne neskutecny verk.
      • 00 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 28.01.  09:40

        « Re: Re: 1203

        Ač jsem k sovětským produktům rezervovaný, tak i mladší Tavrija byla asi lepší.[odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto pallas

          pallas 29.01.  14:49

          « Re: Re: Re: 1203

          Tavrija bol trojdverový osobák, toto je Latvija.
      • 00 Reagovat !

        foto Horst-Fuchs

        Horst Fuchs 28.01.  09:52

        « Re: Re: 1203

        Žuk měl motor z Warszawy, tedy původně ze staré Pobědy, což byl zase původní předválečná licence Fordu.
        • 00 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 28.01.  10:27

          « Re: Re: Re: 1203

          je to zbytecny rozebirat, ja mel Zuky s motorem OHV z Volhy, predchudce byl spodovy SV. Volha byla nastupcem Pabedy. V ramci RVHP se dost koperovalo, Napriklad Wartburg mel stejny svetla s Moskvicem.
          • 00 Reagovat !

            foto Horst-Fuchs

            Horst Fuchs 28.01.  11:27

            « Re: Re: Re: Re: 1203

            On ten OHV byl pořád původní forďácký 2120 ccm, ale s novou hlavou. Ale jak říkáš, v podstatě to bylo jedno. Oproti 1203 to bylo pořád ještě dobré.
      • 00 Reagovat !

        foto topten

        topten 28.01.  10:25

        « Re: Re: 1203

        ja pamatuju, jak jsme se nekdy kolem 1980 "ritili" ve S100 po drkotave vychodonemecke dalnici jeste po hitleroj, a dojeli jsme barkase v sanitni verzi na majakach.
        me to prislo uplne komicky, a S1203 me proti barkasu pripadala jako opravdovy auto.
        nemel barkas trivalec z wartburka?? delal jsem si tehda srandu, ze ten motor snad ani neutahne ty rozsviceny majaky
        • 00 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 28.01.  10:55

          « Re: Re: Re: 1203

          Jo, měl. Motor z Wartburga měl 50 koní a Š 1203 47 koní. Fakt sranda, ty rozsvícenej majáku.
          • 10 Reagovat !

            foto topten

            topten 28.01.  14:08

            « Re: Re: Re: Re: 1203

            barkas mel 34kW, tedy 46k, tak tady nepindej nesmysly
        • 10 Reagovat !

          foto peterle

          peterle 28.01.  21:40

          « Re: Re: 1203

          Barkas bol dynamickejší ako 1203. Dvojtakt ťahal lepšie aj keď mal podobný výkon. Plus mal širší rozchod, čiže aj lepšie jazdné vlastnosti.
        • 00 Reagovat !

          foto KubikCv

          KubikCv 29.01.  23:07

          « Re: Re: Re: 1203

          Sanitní Barkas SMH-3 s vysokou laminátovou střechou a výklopným zadním laminátovým víkem s koncovými světly z Wartburgu 353 neměl standartní dvoutaktní litr,ale zvýšený objem na cca 1150ccm [odkaz]

          Proto SMH - schnelle medizinische Hilfe
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaX

        JirkaX 28.01.  12:45

        « Re: Re: 1203

        Měl jsem obě auta. 1203 pracovní v provedení mikrobus, Žuk skříňová dodávka s vlekem na stavbu domu. Tvrdit, že 1203 je verk, já tu zkušenost nemám. Najel jsem s ní 60 tis. celkem bez problémů. Ta dvě auta těžko srovnávat. Žuk byl robustnější, více uvezl, silnější motor, ale zastaralý v ext. i interieru. 1203 byla na jízdu o hodně komfortnější.
        • 00 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 28.01.  14:31

          « Re: Re: Re: 1203

          Pro pidilidi mozna, ja se do ni skladal jak harmonika a posaz pripominal paragraf. Nalozit na 1203 2 kubiky trimetrovych prken, tak to byl jeji posledni den. Si pamatuju, jak se na libenak vozila stavebni sut. Sklopil sem vsecky sajtny, prijel nakladac a stahnul to jak hrablem snih. Zuk se jen oklepal jak slepice kdyz z ni sleze kohout a jelo se dal. Sut pak odvazeli buhvikam na lodich.
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 28.01.  15:04

            « Re: Re: Re: Re: 1203

            Nesmysl. Mám 185 a posaz byl naprosto v pohodě.
    • 00 Reagovat !

      foto topten

      topten 28.01.  10:20

      « Re: 1203

      tata mel tohle auto jako sluzebak ve firme kterou rozjel, nez ho komousi opet vyhodili kdyz to zacalo fungovat a on zacal byt pro komouse opet hodne nebezpecnej.
      doma jsme meli trvale nahradni motor, protoze se nekolikrat stalo, ze ho vecer dotahli na lane a do noci pak s rodinnym mechanikem prehazovali motor, cemuz jsem byl parkrat taky pritomnej.
      takze ta spolehlivost nebyl zadnej zazrak
    • 00 Reagovat !

      foto lada-2102

      lada 2102 28.01.  20:22

      « Re: 1203

      Vzhledem k historii závodu v Trnavě se není co divit, ale člověk čekal, že se to tam naučili dělat.

      Jaká byla radost, když našemu podniku bylo v roce 1984 přiděleno 7 nových Š1203 v různých provedeních. A ještě větší radost jsme měli, když jsme si je "milostivě" mohli sami odvézt. A tak jsem vyrazili do Trnavy, 3 vozy se nám nepodařilo dostat ani z fabriky, čtvrtý vůz nedojel ani na konec Trnavy, pátý se rozsypal ještě na Slovensku, šestý u Nového Jičína a sedmý dojel až do Ostravy. Takže vzít mechanika, náhradní díly a zase zpátky, fabriku nic nezajímalo.
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 29.01.  15:43

      « Re: 1203

      nejlepší minibusy a mikrobusy z východní bloku a taky nejhezčí byly jednoznačně ZILy 118 Junost a následníci 118K a 3207. Ovšem ty nebyly pro každého

      [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 28.01.  11:50

    Pozeram

    ze s tou kvalitou vyroby to bolo asi na jedno brdo Vrchlabi vs. Trnava.
  • 50 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 28.01.  12:47

    Náročná diplomacie

    Celý ten článek je vlastně jen o tom, jak co "nejdiplomatičtěji" sdělit nemilou skutečnost, že Š 1203 byl neskutečnej komoušskej střep a konstrukční zmetek, který se v této ubohé podobě vůbec neměl začít vyrábět! :-O :'-( :-(
    P.S. Před mnoha lety jsem jednu Š 1203 měl tu "čest" krátce vyzkoušet (už s motorem OHV 1433 cm3 a pak i 1.9 D od VW) a byl to opravdu "nezapomenutelný řidičský zážitek", jeden z nejstrašlivějších v mém životě! >:D >:D >:D
    A nejsmutnější na tom bylo, že toto "auto" nechali bolševické vlády po desetiletí zachraňovat lidské životy... 8-s 8-s 8-s
    • 10 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 28.01.  13:01

      « Re: Náročná diplomacie

      Já to auto mám. Sanitní. Recenzi mám na moje.auto.cz. Je to ... ale co, všechno už bylo řečeno.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 29.01.  12:55

      « Re: Náročná diplomacie

      Presne, to musela byť fakt nepríjemná úloha napísať recenziu na takýto šrot, avšak bez kariéru ohrozujúcej miery kritiky.
  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 28.01.  13:17

    REDAKCE, NAUČTE SE UŽ OPISOVAT POŘÁDNĚ!!!

    Akumulátor jse v podběhu levého ZADNÍHO kola, jak se v původním článku napsáno. Minule jste zase blbě opsali brždění do kopce, místo z kopce!!! :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 28.01.  14:02

      « Re: REDAKCE, NAUČTE SE UŽ OPISOVAT POŘÁDNĚ!!!

      Omlouvám se za hrubku, samozřejmě mělo být "vlády nechaly..." :-)
  • 20 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 28.01.  14:27

    Tak predsa!

    Tak, a je to tu! Po dlhych rokoch som sa dockal toho, comu som uz neveril: Konecne som si mohol na auto.cz precitat objektivny test na Skodu. Novinari pred 50 rokmi to vedeli. Len skoda, ze to nenaucili aj svojich synov...
    • 10 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 28.01.  16:34

      « Re: Tak predsa!

      Az na to ze je to prebrate zo Sveta motoru a tym padom auto.cz si nemoze pripisat zasluhy, ale inak mas pravdu.
  • 02 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 28.01.  15:24

    vzdy platilo

    plati a platit bude ze skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. to ze je to sr*acka se bohuzel vytahuje opozdene
  • 00 Reagovat !

    foto narona

    narona 28.01.  15:53

    Škoda tlačit

    Podobně jak před válkou Popular říkával můj praděda - sám jezdil spokojeně pragovkou. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto peterle

    peterle 28.01.  21:33

    Kriste pane

    Toto auto by v normálnej krajine nemohlo dostať homologáciu
  • 20 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.01.  23:36

    Upřímný a odvážný

    Jak jinak lze pojmenovat test opravdových odborníků. Je až s podivem, co vše si dovolili napsat a na kolik chyb (pravda, auta měla daleko více chyb než dnes) upozornili. To dnes se člověk nedočte, že třeba Rapid v základu (nevím, jestli u vyšších výbav je) nemá zpětný ventil na hadičce ostřikovačů za 3 koruny, takže stěrače jedou na prázdno než se dostane voda do trysek, nebo že Ostřikovače Meganu III stojí za starou belu nebo v nové i30 je nepodsvětlené kolečko ovládání sklonu světel, takže nelze vidět v noci jak jsou světla nastavena atd. atd. napříč spoustou značek, hlavně, že se u MPV řeší cit od řízení, ale běžné každodenní užívání to ne.
    • 20 Reagovat !

      foto holden2

      holden2 29.01.  07:48

      « Re: Upřímný a odvážný

      "nelze vidět v noci jak jsou světla nastavena" tak jezdi se zapnutejma svetlama a uvidis jak sou nastaveny >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 29.01.  12:52

      « Re: Upřímný a odvážný

      Presne tak, až nečakane odvážna kritika, aj keď musela byť zaobalená do ospravedlňujúceho hávu (že ide len o prototyp, nie finálnu verziu a že sa na tom popracuje). My už vieme, že to auto bolo rovnako tragické aj vo finálnej verzii a väčšina vytýkaných chýb ostala a auto sa stalo symbolom konkurenčnej neschopnosti socialistickej ekonomiky a po zásluhe jeho producent (TAZ) aj skončil tak, ako skončil (aj keď jeho vytunelovanie Jozefom Majským je už ďalšia kapitola).
  • 10 Reagovat !

    foto Martin911Turbo

    Martin911Turbo 29.01.  11:41

    Nemám ji rád

    Když mě bylo 14, tak mě tento pekáč málem nedovezl do nemocnice a chybělo málo a * bych do hlíny...
  • 00 Reagovat !

    foto Baron-de-Maxim-Fratzek

    Baron de Maxim-Fratzek 29.01.  15:53

    Rychlost

    Neskutečnej pekáč. Zrychlení na 100 ani neuvádějí, asi to 100 nejelo. Na 80 to potřebovalo minutu a bylo to prázdné a to měla být dodávka či stanitka. (Taky mě jednou vezla) :no:
  • 00 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 29.01.  23:09

    Postrach prstů už tehdy

    Vždycky jsem tvrdil,že řadit liché kvalty u 1203ky je o prsty...a hle...oni to věděli už na počátku výroby >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej se mě: Podílela se na něm česká produkce

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej…

Zlatého medvěda pro nejlepší film 68. ročníku mezinárodního filmového festivalu Berlinale získal rumunský…

Hvězdy na Česko-Slovenském plese: Gregorová s mladším mužem, Slováček s Gelemovou i chirurg Karla Gotta!

Hvězdy na Česko-Slovenském plese: Gregorová s…

Česko-Slovenský ples patří každoročně mezi nejprestižnější události plesové sezóny, a tak si ho nenechávají ujít…

 

iSport.cz

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří slalom na snowboardu

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří…

Olympijská pohádka Ester Ledecké má svůj happy end! Potom, co česká reprezentantka senzačně před týdnem získala…

Střelec Slovácka Zajíc: Čekal jsem, že to Spartě bude drhnout

Střelec Slovácka Zajíc: Čekal jsem, že to Spartě…

Byla mu šílená zima, prý během hry necítil ruce od lokte dolů. „Měl jsem je při běhu skrčené, bylo to hrozné,“…

 

Reflex.cz

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Na webu se můžete zaregistrovat do seznamky pro bohaté, kde zlatokopky hledají své sponzory moderními,…

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí jejich potomci?

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí…

Na světě není člověka, jemuž by se za život nepodařilo něco neztratit. Ať už se jedná o předmět menší či větší…