Profi

Zpět na článek

Legendární dobový test: Škoda 1203! Začal stylově, poruchou...

37 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
š 1203 má jednoznačně Rasťo Chvála. >😁 :yes:
Horst Fuchs
Dvanáctsettroska - legendární stroj, ve kterém jsme se rodili a umírali, jak zněl dobový vtípek. Zajímalo by mě, kolik z chyb, které pan Gregora a spol. objevili, bylo pak skutečně opraveno. Faktem je, že všeobecně byla kvalita obdobných vozů v RVHP tak tragická, že 1203 byla špičkovým strojem své třídy.
Snad už jen poznámka, že onen toužebně vyhlížený motor 1500 dostalo auto až na Slovensku v roce 1985.
Avatar - Zetti
Zetti
No, nemecky Barkas byl urcite lepsi a ja jezdil s polskym Zukem. Vypadal desne, ale uvnitr mista jak v mercedesu, motor 2,5l z volhy, ze tri kvaltu stacily dva a uvez sem v nem vic nez 2 kubiky cerstvych prken. 1203 byl skutecne neskutecny verk.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ač jsem k sovětským produktům rezervovaný, tak i mladší Tavrija byla asi lepší.[odkaz]
Avatar - pallas
pallas
Tavrija bol trojdverový osobák, toto je Latvija.
Horst Fuchs
Žuk měl motor z Warszawy, tedy původně ze staré Pobědy, což byl zase původní předválečná licence Fordu.
Avatar - Zetti
Zetti
je to zbytecny rozebirat, ja mel Zuky s motorem OHV z Volhy, predchudce byl spodovy SV. Volha byla nastupcem Pabedy. V ramci RVHP se dost koperovalo, Napriklad Wartburg mel stejny svetla s Moskvicem.
Horst Fuchs
On ten OHV byl pořád původní forďácký 2120 ccm, ale s novou hlavou. Ale jak říkáš, v podstatě to bylo jedno. Oproti 1203 to bylo pořád ještě dobré.
topten
ja pamatuju, jak jsme se nekdy kolem 1980 "ritili" ve S100 po drkotave vychodonemecke dalnici jeste po hitleroj, a dojeli jsme barkase v sanitni verzi na majakach.
me to prislo uplne komicky, a S1203 me proti barkasu pripadala jako opravdovy auto.
nemel barkas trivalec z wartburka?? delal jsem si tehda srandu, ze ten motor snad ani neutahne ty rozsviceny majaky
gil54
Jo, měl. Motor z Wartburga měl 50 koní a Š 1203 47 koní. Fakt sranda, ty rozsvícenej majáku.
topten
barkas mel 34kW, tedy 46k, tak tady nepindej nesmysly
Avatar - wakantanka
wakantanka
No to je fakt zasadny rozdiel 😄
peterle
Barkas bol dynamickejší ako 1203. Dvojtakt ťahal lepšie aj keď mal podobný výkon. Plus mal širší rozchod, čiže aj lepšie jazdné vlastnosti.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Sanitní Barkas SMH-3 s vysokou laminátovou střechou a výklopným zadním laminátovým víkem s koncovými světly z Wartburgu 353 neměl standartní dvoutaktní litr,ale zvýšený objem na cca 1150ccm [odkaz]

Proto SMH - schnelle medizinische Hilfe
JirkaX
Měl jsem obě auta. 1203 pracovní v provedení mikrobus, Žuk skříňová dodávka s vlekem na stavbu domu. Tvrdit, že 1203 je verk, já tu zkušenost nemám. Najel jsem s ní 60 tis. celkem bez problémů. Ta dvě auta těžko srovnávat. Žuk byl robustnější, více uvezl, silnější motor, ale zastaralý v ext. i interieru. 1203 byla na jízdu o hodně komfortnější.
Avatar - Zetti
Zetti
Pro pidilidi mozna, ja se do ni skladal jak harmonika a posaz pripominal paragraf. Nalozit na 1203 2 kubiky trimetrovych prken, tak to byl jeji posledni den. Si pamatuju, jak se na libenak vozila stavebni sut. Sklopil sem vsecky sajtny, prijel nakladac a stahnul to jak hrablem snih. Zuk se jen oklepal jak slepice kdyz z ni sleze kohout a jelo se dal. Sut pak odvazeli buhvikam na lodich.
JirkaX
Nesmysl. Mám 185 a posaz byl naprosto v pohodě.
topten
tata mel tohle auto jako sluzebak ve firme kterou rozjel, nez ho komousi opet vyhodili kdyz to zacalo fungovat a on zacal byt pro komouse opet hodne nebezpecnej.
doma jsme meli trvale nahradni motor, protoze se nekolikrat stalo, ze ho vecer dotahli na lane a do noci pak s rodinnym mechanikem prehazovali motor, cemuz jsem byl parkrat taky pritomnej.
takze ta spolehlivost nebyl zadnej zazrak
lada 2102
Vzhledem k historii závodu v Trnavě se není co divit, ale člověk čekal, že se to tam naučili dělat.

Jaká byla radost, když našemu podniku bylo v roce 1984 přiděleno 7 nových Š1203 v různých provedeních. A ještě větší radost jsme měli, když jsme si je "milostivě" mohli sami odvézt. A tak jsem vyrazili do Trnavy, 3 vozy se nám nepodařilo dostat ani z fabriky, čtvrtý vůz nedojel ani na konec Trnavy, pátý se rozsypal ještě na Slovensku, šestý u Nového Jičína a sedmý dojel až do Ostravy. Takže vzít mechanika, náhradní díly a zase zpátky, fabriku nic nezajímalo.
Avatar - Anonym
Anonym
nejlepší minibusy a mikrobusy z východní bloku a taky nejhezčí byly jednoznačně ZILy 118 Junost a následníci 118K a 3207. Ovšem ty nebyly pro každého

[odkaz]
Avatar - wakantanka
wakantanka
ze s tou kvalitou vyroby to bolo asi na jedno brdo Vrchlabi vs. Trnava.
Arese
Celý ten článek je vlastně jen o tom, jak co "nejdiplomatičtěji" sdělit nemilou skutečnost, že Š 1203 byl neskutečnej komoušskej střep a konstrukční zmetek, který se v této ubohé podobě vůbec neměl začít vyrábět! 😲 😢 😒
P.S. Před mnoha lety jsem jednu Š 1203 měl tu "čest" krátce vyzkoušet (už s motorem OHV 1433 cm3 a pak i 1.9 D od VW) a byl to opravdu "nezapomenutelný řidičský zážitek", jeden z nejstrašlivějších v mém životě! >😁 >😁 >😁
A nejsmutnější na tom bylo, že toto "auto" nechali bolševické vlády po desetiletí zachraňovat lidské životy... 8-s 8-s 8-s
Avatar - Stejsn
Stejsn
Já to auto mám. Sanitní. Recenzi mám na moje.auto.cz. Je to ... ale co, všechno už bylo řečeno.
Avatar - iudex
iudex
Presne, to musela byť fakt nepríjemná úloha napísať recenziu na takýto šrot, avšak bez kariéru ohrozujúcej miery kritiky.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Akumulátor jse v podběhu levého ZADNÍHO kola, jak se v původním článku napsáno. Minule jste zase blbě opsali brždění do kopce, místo z kopce!!! :no:
Arese
Omlouvám se za hrubku, samozřejmě mělo být "vlády nechaly..." 😄
_Teddy_
Tak, a je to tu! Po dlhych rokoch som sa dockal toho, comu som uz neveril: Konecne som si mohol na auto.cz precitat objektivny test na Skodu. Novinari pred 50 rokmi to vedeli. Len skoda, ze to nenaucili aj svojich synov...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Az na to ze je to prebrate zo Sveta motoru a tym padom auto.cz si nemoze pripisat zasluhy, ale inak mas pravdu.
Avatar - holden2
holden2
plati a platit bude ze skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. to ze je to sr*acka se bohuzel vytahuje opozdene
Avatar - narona
narona
Podobně jak před válkou Popular říkával můj praděda - sám jezdil spokojeně pragovkou. >😁
peterle
Toto auto by v normálnej krajine nemohlo dostať homologáciu
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jak jinak lze pojmenovat test opravdových odborníků. Je až s podivem, co vše si dovolili napsat a na kolik chyb (pravda, auta měla daleko více chyb než dnes) upozornili. To dnes se člověk nedočte, že třeba Rapid v základu (nevím, jestli u vyšších výbav je) nemá zpětný ventil na hadičce ostřikovačů za 3 koruny, takže stěrače jedou na prázdno než se dostane voda do trysek, nebo že Ostřikovače Meganu III stojí za starou belu nebo v nové i30 je nepodsvětlené kolečko ovládání sklonu světel, takže nelze vidět v noci jak jsou světla nastavena atd. atd. napříč spoustou značek, hlavně, že se u MPV řeší cit od řízení, ale běžné každodenní užívání to ne.
Avatar - holden2
holden2
"nelze vidět v noci jak jsou světla nastavena" tak jezdi se zapnutejma svetlama a uvidis jak sou nastaveny >😒]
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, až nečakane odvážna kritika, aj keď musela byť zaobalená do ospravedlňujúceho hávu (že ide len o prototyp, nie finálnu verziu a že sa na tom popracuje). My už vieme, že to auto bolo rovnako tragické aj vo finálnej verzii a väčšina vytýkaných chýb ostala a auto sa stalo symbolom konkurenčnej neschopnosti socialistickej ekonomiky a po zásluhe jeho producent (TAZ) aj skončil tak, ako skončil (aj keď jeho vytunelovanie Jozefom Majským je už ďalšia kapitola).
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Když mě bylo 14, tak mě tento pekáč málem nedovezl do nemocnice a chybělo málo a * bych do hlíny...
Baron de Maxim-Fratzek
Neskutečnej pekáč. Zrychlení na 100 ani neuvádějí, asi to 100 nejelo. Na 80 to potřebovalo minutu a bylo to prázdné a to měla být dodávka či stanitka. (Taky mě jednou vezla) :no:
Avatar - KubikCv
KubikCv
Vždycky jsem tvrdil,že řadit liché kvalty u 1203ky je o prsty...a hle...oni to věděli už na počátku výroby >😁