Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 763: Dynamicky tvarované kupé mělo mít automat. Bylo však příliš rychlé

V 80. letech vyráběla Škoda kupé Garde, později Rapid, oboje sportovní deriváty běžných škodovek. Jenže závod Kvasiny mohl vyrábět i o poznání zajímavější kupé. S klasickou koncepcí pohonu a hranatými tvary.
Zpět na článek
7. 1. 2018 20:08
7. 1. 2018 08:56
Designová katastrofa
Za mě je to designová katastrofa, a to i v rámci doby vzniku. Pohled zboku je přímo odpoudivý
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Avanti
7. 1. 2018 10:24
Re: Designová katastrofa
Doslovne odporné kompletne z každej strany.
7. 1. 2018 12:28
Re: Designová katastrofa
V roce 77 by se rikalo ze je to uzasny ale ted kdyz kazdy zna mnoho dyzajnovích aut se rika hnus. Kdybych mel v te dobe vek dospelaka a mohl si to auto koupit tak bych do nej sel. Je to stejne jako pred prevratem kdyz se objevil olcit proste to bylo jine auto nez skodovky co zde jezdili. neberu ze po 5 letech mnoho techto olcitu se rozpadlo rzi. Dnes uz to auto je pase ale kdyz by ho nekdo mel byl by za boha mel by original ktery nebude v milionech ale jen v par kusech. Na drivejsi dobu to byl jiny autak a podle nej byl vyroben ferat.
7. 1. 2018 12:44
Re: Designová katastrofa
V době totallity logicky lidi slintali po čemkoliv nestandartním, takže by na východ od železné opony by ta příšera snad i někoho oslovila.
Na západní straně ale lidi takovou krizi určitě neměli
7. 1. 2018 15:09
Re: Designová katastrofa
Tak něco se docela povedlo, [odkaz] 1966-70 a něco byl průjem [odkaz] 1976-77. Zvenku, zevnitř i technicky.
7. 1. 2018 17:39
Re: Designová katastrofa
Je mi 55 a tu dobu si dobře pamatuji - i na tu dobu je to děs. To auto není hezké ani z jedné strany a jízdní výkony nic moc. Kromě toho z tohoto šmejdu Ferrat nevznikl, ten vznikl úpravou také odborníky sepsuté Škody 110 Super Sport.
Když tak sleduji to, co vzniklo v té době, tak jediné, co bych považoval za snesitelné, byla Škoda 720. A jelikož se nerealizovala, tak s povděkem beru jako 742, tak Fáčko. 742/M bylo esteticky docela povedené auto na tu dobu a možnosti socialismu.
7. 1. 2018 19:28
Re: Designová katastrofa
Tak tady musím souhlasit, 763 je opravdu nepohledný projekt. Kupé by bylo fajn, ale museli by k tomu také přizvat designera a ne to takhle zprasit :no: Řekl bych že i optikou té doby to byl prostě hnus...
8. 1. 2018 02:14
Re: Designová katastrofa
ve 14 letech jste mel zajem o auta? kdyby o pincky nereknu ale o auta to v te dobe to byli auticka na setrvak. My kdyz jsme meli volhu, zuka a 1203 tak zajem o auta nastal asi tak v 16letech kdy jsem si rikal ze uz bych jezdil radsi autem nez zmokl na pincku.
8. 1. 2018 09:24
Re: Designová katastrofa
Myslíš že čtrnáct je brzo ? Já měl co vzpomínám zájem o auta ještě o dost dříve. A ve črtnácti jsem občas auto řídil, samozřejmě mimo provoz. Myslím že to až tak vyjímečné není
Avatar - wakantanka
8. 1. 2018 13:06
Re: Designová katastrofa
Asi tak, v tej dobe keď nemal každý auto, tak poväčšina chlapcov sa o automobilizmus zaujímala ešte oveľa skôr ako v 14. :-) V 14 sa človek začne zaujímať viac o baby. O autá sa podľa mňa zaujíma celý život, aspoň ja čo si pamätám a čo si moji rodičia pamätajú. >:D
Avatar - wladyk
7. 1. 2018 11:20
Re: Designová katastrofa
Z bočního pohledu mi to připomíná Lancia Beta Monte Carlo. To byl taky designový úlet. Vznikl z toho pak speciál 037 a to už bylo a něčem jiném.
7. 1. 2018 17:40
Re: Designová katastrofa
Sorry, ale z boku ani z žádné jiné strany mi to nepřipomíná vůbec nic.
Avatar - Ada je zase tady
8. 1. 2018 10:41
Re: Designová katastrofa
Datsun dělal podobný vůz. ;-)
Avatar - Stejsn
7. 1. 2018 20:08
Btw
to fakt NENÍ kupé.
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2018 22:52
Garde/Rapid je proti této příšeře nádherné auto!
Škoda 763 je opravdu velká designová tragédie, ale není se čemu divit. Vždyť až do příchodu VW Škodovka ani neměla vlastní designérské studio a karoserii "navrhovali" někteří konstruktéři v Česaně - hlavně pravítkem. Nemějme jim za zlé, že to neuměli, rozdíl mezi technikem a designérem je přece obrovský. Designér prostě musí mít umělecké nadání, to se nedá nijak moc naučit... :-O Na druhé straně je ale fakt, že toto kupé vypadá, jako by ho narýsovalo dítě tak z 5. třídy ZŠ... Je přitom paradox, že právě design musí být u kupé výrazně nadprůměrný, aby zákazníkům vykompenzoval omezenou užitnou hodnotu. Přitom právě ta se soudruhům zdálo až příliš omezená...
Rozbalit vlákno
0
8. 1. 2018 07:04
Dynamicky tvarované kupé...
Správný titulek musí znít - strasidelně tvarované kupé.
Vážený autore, v sedmdesátých letech jsem se učil automechanikem a vystrihoval jsem si z tehdejší bídné nabídky motoristických časopisu hezká auta...
Nic tak skaredeho se v žádném z tehdejších časopisu neobjevilo.
A srovnání s VW Sciroco?! Mate vůbec oči, nebo mate vůbec povědomí o automobilech?!
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2018 12:14
Re: Dynamicky tvarované kupé...
nesrovánval bych prototip, vzniklý navíc v možnostech socialistické vztahu k autům se seriovou produkcí. Dnes už vám níkdo neřekne, zda auto vzniklo jako tvarová studie nebo k ověření konstrukčních řešení.
8. 1. 2018 08:56
Příliš rychlé?
Velice často omílaný argument že byl ten či onen socialistický prototyp zaříznut kvůli vysoké maximálce mi připadá z říše urban legends, dle uvedených údajů to jelo úplně stejně jako tehdy běžné Žigulíky, Moskviče a polské Fiaty s patnáctkou motorem...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
8. 1. 2018 13:07
Re: Příliš rychlé?
Ale podľa článku a jeho logiky mali vtedajšie policajné Škodovienky maximálku 150 km/h >:D teda niekto v takomto kupátku by im mohol teoreticky ujsť >:D
Avatar -
9. 1. 2018 13:25
Re: Příliš rychlé?
Samozřejmě to JE urban legends, stejně jako tvrzení o tom, kterak nám soudruzi ze SSSR zakazovali vyrábět lepší auta než měli oni.... Všechno to jsou naprostý nesmysly. Problém byl v první řadě v tom, že ta auta nikdo nebyl schopen vyrobit. Tvarované výplně do dveří - nelze. Otvor v prohnutém skle - nelze. Lepené čelní sklo - nelze. A to neřešíme technické díly jako třeba jednopístkové plovoucí třmeny, které při pokusu vyrobit je v Polsku dopadly katastrofou a buď tekly, nebo zarezávaly.
A pak byl druhý problém v tom, že i s tím málem, co jsme vyrobit dokázali, jsme nedokázali uspokojit poptávku. Když se naplánovaly bílý auta, lidi chtěli červený. Když se naplánovaly šedý nitě, lidi chtěli černý, atd.
Dneska to pochopí asi málokdo, ale v té době se na nové auto stály fronty i přes noc a tvořily různé pořadníky, dávaly úplatky atd. Předtím se dokonce auta kupovala systémem přídělu na základě poukazu (a složení peněz).

Reálný socialismus byl zkrátka systém, v němž se za obrovského úsilí všeho pracujícího lidu dařilo v dlouhodobém horizontu řešit problémy, které nikde jinde nemohly vzniknout!