Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda A-entry: Vize nástupce Octavie Tour podle časopisu AutoDesign&Styling

Velmi očekávanou novinkou Škody Auto pro rok 2011 se má stát nový levný liftback, který naváže na úspěch Octavie Tour. Kdo jiný by měl nabídnout možnou podobu zcela nového zadání, než časopis, který píše o automobilovém designu?
Zpět na článek
7. 9. 2010 14:58
7. 9. 2010 15:45
7. 9. 2010 15:11
7. 9. 2010 15:43
7. 9. 2010 20:35
8. 9. 2010 15:08
9. 9. 2010 16:08
Avatar - iudex
7. 9. 2010 13:23
Detské kresbičky
Tak toto má výpovednú hodnotu ako moje kresby pre môjho potomka. Od reality to má hodne ďaleko a dá sa na to dať znak 90% automobiliek. 8-s
Rozbalit vlákno
3
9. 9. 2010 17:06
Re: Detské kresbičky
Má to znáček na masce :-)
Avatar - twistedTSD
10. 9. 2010 13:52
Re: Detské kresbičky
:yes: to mě taky hned napadlo
7. 9. 2010 14:34
vw vs skoda
Jsem zvedavej, jestli vw bude zase narikat, az zjisti, ze jim nekteri zakaznici kupujou tohle misto jejich pol a golfu. Motory budou muset byt euro 5, takze to same, co vidime dnes v novych autech. Jestli v tom bude i misto a nejakej kufr, bude to mit uspech.
Studie vypada hezky, ale s ni bude mit to auto jen spolecnej znak Skoda
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
7. 9. 2010 14:58
Re: vw vs skoda
No nakúsol si tému, ktorá sa tu na acz nejak opomenula (a pritom má flame-potenciál jak hovado >:-[] )
Podľa najnovších info o "uprataní" Škody na miesto, ktoré jej v koncerne prináleží, budúce portfólio Škody vyzerá nasledovne:
A segment: mini na báze Up
B: Fabia
C lowend: lacná Škoda, zrejme s názvom Felicia
C mainstream: Octavia
D: nič 8-s (Superb zrejme Winterkorn definitívne pochoval).
Avatar - kari.laz
7. 9. 2010 15:11
Re: vw vs skoda
Zapomněl jsi tam yeti a roomster.
Jinak myslím, že Superba nezaříznou. Ikdyž byl přijat velice kladně a odebral některé zákazníky Passatu, tak i přes to jim slušně vydělává a má super prodeje hlavně v Číně.
Avatar - iudex
7. 9. 2010 15:45
Re: vw vs skoda
Jasne, že i Yeti a Roomster. A to, že sa Superb dobre predáva, mu budúcnosť nezaistí, práve naopak, je to podľa Winterkorna prekážka. Aj VW chce predávať Passat v Číne. ;-\
Avatar - kari.laz
7. 9. 2010 16:36
Re: vw vs skoda
Nemyslím si, že by to byla překážka. Nastaví vyšší ceny, nebo dají v příští generaci horší výbavy, ale rozjetý automobil, který jde do jejich kapsy nezruší. Navíc passat je už dědeček, takže b si měli uvědomit, že srovnávají nový superb a starý passat. Až vyjde nový a udělají srovnání starého superbu a nového passatu, tak to bude taky jiný.
7. 9. 2010 20:51
Re: vw vs skoda
Podle neofiko informací by měl být facelift Supa zošklivující, aby ho trochu srazil. Tak jsem zvědav. Snad to nedopadne. Jinak, A-Entry jsem viděl a je to tak miliardu světelných let od tý šílený skicy :no:
Avatar - nalimer
7. 9. 2010 22:25
Re: vw vs skoda
Ci ma byt osklivejsi, snad nie... navyse facelift je na programe dna pre modelovy rok 2013. mame este 2 roky cas...
Skoda Joyster (pracovny nazov pre najmensiu Skodovku) bude mat svojich surodencov v podobe Setau (Arosa) a VW (Fox?). Auto sa predstavilo v minimalne 4 verziach - 3 dv., 5 dv., mikroMPV a male coupe. Ci pojdu do vyroby vsetky verzie je otazka. Pre Skodu a Seat predpokladam skor len 3 dv. a 5 dv.. Zaujimava perlicka je, ze predseriove vozy vyjdu z linky koncom novembra, ako mi bolo povedane...
Ak Fabia3 nema byt na dlhsom podvozku, logicky zostava, ze bude na podvozku terajsom A04.
Skoda Felica (dalsi pracovny nazov pre A-entry) bude mat dvojca v podobe Seatu Toledo. Spanielsky Seat vraj vyzera ako prepracovany sedan s liniami Seat Ibe. Tym smerom by som videl aj zakladne tvary pre predok Skodovackej verzie. Podvozok by mal ostat vychadzajuc od A4 platformy.
Som optimista a myslim si, ze ostane aj nasledovnik Octavie. Ten sice ideovo naozaj berie zakaznikov pre Golf, ale napriklad nastupca Seatu Leon ma mat az 3 verzie - 3 dv. coupe, 5 dv. hatch, kombi. Navyse, ziadna znacka z koncernu nerobi liftback.
Skepticky som v pripade Roomstera. Predaje a ani dizajn nebol oslnivy. Ten mozno nebude mat nastupcu.
Superb je velmi otazny. Podla mojho nazoru bude nastupca. Avsak nebude moct mat tolko technickych vymozenosti, ako bude v ukazkovom Passate. Treba predsa velke auto aj na vychodny blok...
Otaznik ostava este nad dvoma modelmi, ktore mali prist od Skodovky. MPV na podvozku A6 (pri setreni by som to dokonca videl na sucasny A5) a velky Yeti - Bigfoot. Prve je logicke, druhe skor nie.
A k novemu dizajnu - kazdy dizajner ma svoj rukopis. Kaban bol clovek od "kriviek". Skica je az prilis hranata a plna funkcionalistickych detailov. Uvidime...
7. 9. 2010 23:14
Re: vw vs skoda
hehe, odhalils me >:D
Upratani bude, ale verim v odboj uvnitr skodovky, ze si zase neco sem tam prosadi a vymuzou.
Me spis slo o chystanyho nastupce Octavie tour, ma to byt ´nove´
auto. cekam neco s vlecenyma ramenama vzadu, holovybava jiz od nejakych 200. Jen aby v tom bylo misto a nebyl to pouze sedan. Jestli jo, da se o tom uvazovat. Hlavne, at se to neprodava v nemecku moc dobre :-)
8. 9. 2010 12:48
Re: vw vs skoda
Skica vypadá, akoby ju pred 15 rokmi načmáral Bertone o tretej nadránom, keď nemohol spať...
8. 9. 2010 14:48
Re: vw vs skoda
Díky za dobré a rozumné shrnutí, zcela prostou hysterie a bulvárních výmyslů. Vadí mi tady tou kňourání o tom, jak Němci škodovku musí zaříznout, jak je úspěšná - přitom tyhle informace tady čteme už dlouhá léta a to většinou od lidí, kteří na škodovku nadávají a pomlouvají ji. Pravda je, že Škoda nemá laciné modely, není to už ta levná značka, jak měla být. Tady ale vidím logický krok v nástupci Oktávie I (či Tour, jak kdo chce) a možná i v UP-u. Čteme tady řadu hysterických výlevů na obludný Superb a hleďme, najednou řada těch samých diskutérů vzlyká nad tím, že se "nebude vyrábět"...což ví asi lépe než samotné vedení koncernu. Podobně se říkalo, že první superb nebude mít nástupce....za obvzlášt komické pokládm úvahy o tom, že Superb projde "zošklivovacím" faceliftingem. Problémem může být ziskovost, která je dána množstvím vyrobených aut, a tady slabinu Superba skutečně vidím. Ale to není nic nacionalistického (umravnit Čechy, aby nám nekonkurovali a tím je poškodit), ale úvaha ekonomická. Navíc, VW má a bude mít stále větší problénmy se SEATem, ten šel dolů, jak šla škodovka nahoru a nejen chybnou modelovou strategií a hospodářskou recesí. No, a naokec - ty prachy skončí ve Wolfsburgu, ať jsou udkudkoliv...

Na druhou stranu mi připadá logické, že škodovka by měla být vyprofilována a další otázkou je, zda má smysl mít model typu Superbu, když se ho udělá tak padesát tisíc kusů ročně. Těžiště škodovky dneska je podle mně v Oktávii a nová levná (svým způsobem sesterská)verze tohle jenom potvrdí. A navíc, s Golfem a spol si nekonkuruje ani náhodou. A dobře našlápnuto má i Yeti - opět to není konkurence pro VW nebo Audi. Jinak o "utlumení" škodovky se mluvilo už s příchodem předchozího (dnes odcházejícího) vedení a výsledek je poněkud jiný. No, a když si vezmeme, že v Boleslavi se dělají motory (včetně vývoje) a třeba velká část převodovek pro celý koncern, nemyslím si, že by škodovku chtěli Němci umravňovat nebo snižovat. Naopak, plánují zvýšení výroby na milion vozů, jak bylo x-krát uvedeno. Škodovce by slušelo klasické levnější MPV a la Scenik, naopak luxusní off-road (velký Yeti je podle mně nesmysl...). Přitom první oktávie muslea být pěkně výdělečná, pořizovací náklady (například nářadí) se zaplatilo už když se začala vyrábět Oktávie II. No uvidíme, v každém případě k tvému příspůěvku ještě jednou :yes:
8. 9. 2010 17:37
Re: vw vs skoda
Právě že Octavia Golfu hodně konkuruje. Nejen papírovým zařazením do třídy, ale prostě Octavia je levnější, minimálně na západě, a v podstatných ohledech obyčejných AB řidičů na Golf neztrácí, naopak má i nějaké výhody jako třeba kufr.

Nicméně bych se taky nebál, že VW Škodu nějak výrazněji ustřihne. Škoda už si našla určitou pozici na trhu, zákazníci čekají určité vlastnosti a to nelze změnit jen tak samovolně, kdykoli si nějakej Helmut z Wolfsburgu při cestě za českou prostitutkou vzpomene. Druhou věcí je taky to, že segment nejlevnějších zabrala Dacia, tam už místo není. Stupeň nad ní je spousta korejců, jejichž kvalita s každou generací leze hodně rychle nahoru. U VW je asi všem jasné, že zisky nebudou růst donekonečna a spíš bude boj o zachování jejich výše, západní trh je nasycen a Číňani to udělají jako s čímkoli jiným - začne to spoluprací, na tom načerpají know-how a pak se do toho opřou po svém.
8. 9. 2010 18:10
Re: vw vs skoda
Kaban je sice od křivek, ale kupodivu ty nove auta jdou "do hranata" ;-)
Avatar - twistedTSD
10. 9. 2010 13:57
Re: vw vs skoda
s tím superbem tomu taky moc nevěřím.: 1. nechci tomu věřit, 2. na takové úvahy je ještě čas, 3. pokud bude mít úspěch, přijde mi na hlavu ho "pochovat"...i když pravda - bavíme se o výrobci Phaetonu... 8-s
Avatar - JGucci
7. 9. 2010 15:11
autobild
Na Autobild.de ukazuji, jak si predstavuji pristi generace Skodovek oni...a ta Felicia tam vypadada 10x lépe.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
7. 9. 2010 15:43
Re: autobild
Hoď link, ja som to tam nenašiel.
7. 9. 2010 23:22
Re: autobild
Ano ano, vypada to super!! Jde to i jinak :*) jak rika jeden operator

[odkaz]
7. 9. 2010 20:35
snad ne!
Teda ja v tej skici vidim fordovsky "kynuticky" dizajn a vobec sa mi to nepaci. Dufam, ze a-entry bude vyzerat uplne inak...
Rozbalit vlákno
0
8. 9. 2010 15:08
A co takhle?
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
9. 9. 2010 00:35
Re: A co takhle?
Hodně laciný fabia-fotoshop... a navíc je to strašně hnusný :-!
Avatar - Sonny Crockett
9. 9. 2010 16:08
Hezké
Na to, žeto je Škodovka, to vypadá dobře, ale nevěřím že to tak bude vypadat. Hezké Škodovky by VW vyrábět nedovolili a pokud jo, tak ta kvalita a materiály budou na tak strašné úrovni, že se díky tomu Škoda v očích řidičů v jiných zemí zas vrátí do kolonky "poloauta z východu pro socky"... :-(
Rozbalit vlákno
0